Πώς ο Covid-19 έγινε αιτία, για να εξελιχθούν πολλές επιχειρήσεις;

Πώς ο Covid 19 έγινε αιτία για να εξελιχθούν πολλές επιχειρήσεις; | Blog
Πώς ο Covid 19 έγινε αιτία για να εξελιχθούν πολλές επιχειρήσεις; | Blog

Για κάθε επαγγελματία είναι εξίσου σημαντικό, πέρα από την κερδοφορία του, η ανταπόκριση και η προσαρμογή του στις συνθήκες, που διαμορφώνουν το περιβάλλον δραστηριοποίησής του. Κάτι που αποδείχθηκε στην Ελλάδα και τον κόσμο, με την πρόσφατη πανδημία του Covid-19. Καθώς τις ιδιαίτερες παραμέτρους αυτής της περιόδου τις έχουμε βιώσει και τις γνωρίζουμε όλοι, μπορούμε να εστιάσουμε μια σειρά από αφορμές και δυνατότητες, που εμφάνισε η πανδημία και οδήγησε στην μεταμόρφωση και την εξέλιξη πολλών επιχειρήσεων. Αρκετές από αυτές, αν αξιοποιηθούν ακόμη και τώρα, μπορούν να συμβάλουν στην συνολική βελτίωση και της δικής σας  επιχείρησης.

 

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός: Ένα από τα πιο βασικά ζητούμενα της ευρωπαϊκής οικονομίας που αναδύθηκε με τον πλέον δυναμικό τρόπο για όλους τους κλάδους των επαγγελματιών στην χώρα μας. Για παράδειγμα, μέχρι τις αρχές Μαρτίου, η «ηλεκτρονική μαναβική» μπορεί να ακούγονταν πολύ προοδευτικό στην Ελλάδα, όμως στη διάρκεια της έξαρσης του Covid-19, τα σχετικά προϊόντα ήταν το τέταρτο κύριο αντικείμενο αναζήτησης των καταναλωτών στο διαδίκτυο, μετά τα φάρμακα, τα βρεφικά είδη και το φαγητό. Ο όρος ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά την μετάλλαξη κάθε επιχείρησης, ώστε να μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της ψηφιακής τεχνολογίας προς όφελος της καλύτερης εσωτερικής λειτουργίας και της πιο αποδοτικής εμπορικής δραστηριότητάς της, άρα και της βιωσιμότητάς της. Παράλληλα, συμβάλλει στη διασύνδεσή της με την παγκόσμια αγορά ενισχύοντας την ανθεκτικότητα και την ανταγωνιστικότητά της. Για τους Έλληνες επαγγελματίες, στην «μετά Covid-19» εποχή, αποτελεί επένδυση ζωτικής σημασίας και το αποφασιστικό βήμα για την μετάβαση σε μια νέα εποχή, που οφείλει να ξεκινήσει, έστω και σταδιακά, το συντομότερο δυνατόν.

 

Η αύξηση των online πωλήσεων: Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τη δύναμη της διαπροσωπικής επαφής στην εξυπηρέτηση. Κανείς όμως δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ο Covid-19 έφερε νέες συνήθειες στην καταναλωτική συμπεριφορά, πιο άμεσες και πιο βολικές, οι οποίες ήρθαν για να μείνουν. Φυσικά, μιλάμε για τις ηλεκτρονικές αγορές, παραγγελίες, συναλλαγές. Άρα, σε μια εποχή που ακόμα και οι «παραδοσιακοί» πελάτες, μεγαλύτερης ηλικίας, έμαθαν να αγοράζουν μέσω κινητού, ηλεκτρονικού υπολογιστή, tablet και τηλεφώνου, είναι απαραίτητο να προχωρήσετε σε συγκεκριμένες κινήσεις. Να προσθέσετε στα κανάλια εξυπηρέτησής σας, το site, το eshop, τα social media, να επενδύσετε σε καμπάνιες GoogleAds, email, sms, να αναπροσαρμόσετε το περιεχόμενο σας και να είστε σε θέση να διεκδικήσετε κομμάτι από το μερίδιο αγοράς που υπάρχει στο διαδίκτυο. Ας μην ξεχνάτε ότι η πανδημία προκάλεσε το κλείσιμο πολλών φυσικών καταστημάτων, αλλά κανενός ηλεκτρονικού. 

 

H διαφοροποίηση του Creative Marketing: Πίσω από αυτήν την έννοια κρύβεται η ευκαιρία για την ενίσχυση της επωνυμίας της επιχείρησής σας με όχημα τα έξυπνα μηνύματα, την καλύτερη εικόνα, την πιο αποδοτική επικοινωνία, αλλά και τη δημιουργία βαθύτερων δεσμών με το κοινό σας. Σε μια περίοδο έντονου ανταγωνισμού, που όλοι «προσφέρουν» στους καταναλωτές, αυτοί θα επιλέξουν τις επιχειρήσεις που επενδύουν στο Creative Marketing. Αυτές δηλαδή, που προβάλλουν ποιότητα ζωής για τον πελάτη και όχι μόνο ποιότητα προϊόντων, αυτές που τους προσφέρουν ευχάριστες εμπειρίες με δώρα και διαγωνισμούς σε όλα τα σημεία επαφής τους, ηλεκτρονικά και φυσικά, αυτές που μιλούν στη γλώσσα τους, αυτές που ακούν τις κριτικές και αξιολογήσεις τους. Κινηθείτε έξυπνα, πρωτότυπα, δημιουργικά, οικεία στο κοινό σας και συμπορευθείτε μαζί του στη νέα ημέρα, που ξημερώνει μετά την πανδημία.

Δείτε περισσότερα για το Creative Marketing.

Ο απαραίτητος επανασχεδιασμός προϊόντων και υπηρεσιών: Οι έκτακτες καταστάσεις της πανδημίας οδήγησαν αρκετούς επιχειρηματίες σε έκτακτους τρόπους αντίδρασης. Σε εναλλακτικές λύσεις αξιοποίησης των προϊόντων τους και σε εμπλουτισμό των μεθόδων εξυπηρέτησης των πελατών τους. Το μοιραίο λάθος, που μπορεί να γίνει στην «μετά Covid-19» εποχή είναι όλα αυτά να ξεχαστούν και να εγκαταλειφθούν. Για ένα αρτοποιείο, για παράδειγμα, η μετατροπή μιας μερίδας φρέσκων προϊόντων ζύμης σε μια σειρά κατεψυγμένων και ετοιμοπαράδοτων νοστιμιών ή για ένα κατάστημα λιανεμπορίου, η υπηρεσία ανέπαφης παράδοσης των ειδών του και η προσθήκη PayPal και άλλων εναλλακτικών τρόπων πληρωμής, θα πρέπει να θεωρηθούν ως επιπλέον δεξιότητες και ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Δυνατότητες που αποκτήθηκαν, όχι πρόσκαιρα, αλλά για να μπουν οριστικά στην  εργαλειοθήκη της εξυπηρέτησής τους. Αυτήν την στιγμή, κανείς δεν μπορεί να σας εγγυηθεί ότι μόλις λήξουν τα περιοριστικά μέτρα, θα τρέξουν κατά εκατοντάδες οι καταναλωτές στο φυσικό σας κατάστημα, όμως εσείς θα ξέρετε ότι, ακόμα κι αν δεν γίνει αυτό έχετε τη δυνατότητα να παραδώσετε στο σπίτι τους τα προϊόντα που θέλουν, με τον τρόπο που έμαθαν να προτιμούν.  

 

Η θωράκιση που προσφέρει η δι-επιχειρηματική συνεργασία: Το απόφθεγμα «η ισχύς εν τη ενώσει» δεν έχει νόημα μόνο στη ζωή, αλλά και στην επιχειρηματικότητα. Οι επιχειρήσεις που βρήκαν τον τρόπο να συνεργαστούν στη διάρκεια της πανδημίας, είτε δίνοντας η μια διέξοδο στις πωλήσεις των ειδών της άλλης μέσω του ανοικτού της φυσικού καταστήματος ή του eshop της πρώτης, είτε συν-δημιουργώντας νέες υπηρεσίες και προϊόντα, μπόρεσαν να περιορίσουν τον εμπορικό αντίκτυπο του Covid-19. Κάθε τέτοια συμμαχία, που ενδεχόμενα ήταν μια λύση ανάγκης για μια έκτακτη συγκυρία, θα ήταν καλό να αναλυθεί και για τις δυνατότητες περαιτέρω συνέχισης και στην κανονικότητα της εμπορικής ζωής. Ειδικά αυτές που έχουν κτιστεί σε κλίμα εμπιστοσύνης, έχουν διευρύνει τους πελατειακούς ορίζοντες και έχουν τη δυναμική να πολλαπλασιάσουν τα οφέλη αμφότερων των συμβαλλόμενων.

Άρα μήπως έχει έρθει η ώρα να κοιτάξετε γύρω σας και να δείτε με ποια επιχείρηση μπορείτε να συμπορευθείτε, να την στηρίξετε και να σας στηρίξει; Ίσως από την κατηγορία που δραστηριοποιήστε, ίσως από άλλες κατηγορίες δραστηριοτήτων, σίγουρα θα υπάρχει κάποιος επαγγελματίας ή μια επωνυμία, με τους οποίους μπορείτε να ξεκινήσετε μια νέα πορεία για την αμοιβαία σας εξέλιξη και ανάπτυξη του κύκλου εργασιών σας.