4 κινήσεις που μπορούν να αλλάξουν την εικόνα μιας επιχείρησης ενοικιαζόμενων δωματίων

4 κινήσεις που μπορούν να αλλάξουν την εικόνα μιας επιχείρησης ενοικιαζόμενων δωματίων | Ena Blog
4 κινήσεις που μπορούν να αλλάξουν την εικόνα μιας επιχείρησης ενοικιαζόμενων δωματίων | Ena Blog

Ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου, αρκετές επιχειρήσεις του κλάδου προχωρούν στην ανανέωσης της εικόνας τους και την αναβάθμιση των υπηρεσιών τους με στόχο ποιοτικότερες εμπειρίες διαμονής για τους ταξιδιώτες. Μια διαδικασία που ακούγεται απλή, αλλά τις περισσότερες φορές είναι πολύ πιο εύκολη για τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες και συγκροτήματα  και πολύ απαιτητικότερη για τις μικρότερες επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων και περιορισμένου αριθμού καταλυμάτων. Κυρίως λόγω διαθέσιμων πόρων αλλά και ανίχνευσης τάσεων και πρακτικών που μπορούν να ακολουθηθούν. Γι’ αυτό το λόγο και έχουμε προχωρήσει στην συνοπτική καταγραφή μιας σειράς κινήσεων που μπορούν με ελάχιστο κόστος να αλλάξουν το προφίλ των ενοικιαζόμενων δωματίων που διαθέτετε και να κάνουν την επιχείρησή σας ακόμα πιο φιλική και ελκυστική για περισσότερα κοινά τουριστών.

  1. Αξιοποιήστε την τοπική ταυτότητα και κουλτούρα

Μην ξεχνάτε πως η επιχείρησή σας αποτελεί ένα ζωντανό κύτταρο του τοπικού οργανισμού στον οποίο δραστηριοποιήστε και ανακαλύψτε τις ενδιαφέρουσες λύσεις που μπορεί να αυτός να σας προσφέρει. Απλές κινήσεις όπως η διακόσμηση των δωματίων με έργα από τοπικούς καλλιτέχνες, ο εξοπλισμός τους με χαλιά, πετσέτες, καλύμματα ακόμα και μικροέπιπλα από τις παραδοσιακές χειροτεχνίες της περιοχής, ο εφοδιασμός του ψυγείου με λιχουδιές και προϊόντα αντιπροσωπευτικά της τοπικής παραγωγής, σας χαρίζουν ένα πιο ενδιαφέρον προφίλ. Και αυτό γιατί καλύπτετε τόσο την ανάγκη της νέας γενιάς ταξιδιωτών που αναζητούν την εμπειρία της «βύθισης» στην τοπική κουλτούρα όσο και την άμεση ένταξη ακόμα και των πιο συντηρητικών κοινών, να νιώσουν από την πρώτη στιγμή της άφιξής τους ότι ξεκινούν οι διακοπές τους στον προορισμό που επέλεξαν. Αξίζει να αναφέρουμε πως σε αυτές τις κινήσεις προχωρούν ακόμα και μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες, οι οποίες εγκαταλείπουν τα τελευταία χρόνια την πρακτική της ανεξάρτητης και μεταμοντέρνας υπόστασης, υιοθετώντας μια πιο ευέλικτη και λαογραφικά προσαρμοσμένη προσέγγιση. 

  1. Δώστε θέση στα δωμάτια σας στον πιο ευχάριστο συγκάτοικο: τη φύση

Η δυνατότητα της «συμβίωσης» με τη φύση και το περιβάλλον, απελευθερώνει μια πολύ ευχάριστη εμπειρία στους ταξιδιώτες, ενώ και προσφέρει μια καλή εναλλακτική για να αλλάξετε την εικόνα των δωματίων ή των όποιων κοινόχρηστων χώρων διαθέτετε. Πώς το πετυχαίνετε αυτό; Από το να δώσετε προτεραιότητα στον φυσικό φωτισμό – είτε με τα παράθυρά σας είτε με λάμπες αλογόνου – κίνηση που δημιουργεί πιο φυσική και χαλαρωτική ατμόσφαιρα στα δωμάτια, έως τη χρήση των λεγόμενων παχύφυτων (κακτοειδή, αγαυοειδή, εχεβέρια, αλόη κ.λ.π.) στους εσωτερικούς χώρους και φυσικά στις βεράντες σας, και τη δημιουργία μικρών ενοτήτων με κηπευτικά στο εξωτερικό, για παράδειγμα στο χώρο του πρωινού σας. Έτσι, προσφέρετε μια έντονη πινελιά βιοφιλικότητας στην επιχείρησή σας αλλά και εναρμονίζεστε με την τάση της «επιστροφής στη φύση» που αναδεικνύεται σε μια κυρίαρχη τάση σχεδιασμού χώρων στο εξωτερικό και τον κλάδο της φιλοξενίας. 

  1. Προσθέστε στην ταυτότητά σας την έννοια της βιωσιμότητας

Όπως έχουμε αναφέρει και σε πρόσφατο άρθρο μας, ένας από τους βασικούς πυλώνες της τουριστικής ανάπτυξης με προοπτική δεκαετίας είναι η βιωσιμότητα. Το καλό για μια μικρή τουριστική επιχείρηση σχετικά με την προσπάθεια της μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα στο περιβάλλον είναι η ευκολία του εγχειρήματος και ο θετικός αντίκτυπος στην εικόνα της. Για παράδειγμα, οι όμορφες γυάλινες καράφες και οι κεραμικές κούπες σε ένα δωμάτιο, αντί για πλαστικά διακοσμητικά, τα ανακυκλώσιμα ποτήρια και μπουκάλια, αποδεικνύουν την οικολογική σας υπευθυνότητα, επιβραβεύουν τους φιλοξενούμενούς σας για την επιλογή τους και αναδεικνύονται σε μικρές λεπτομέρειες που ομορφαίνουν τον χώρο και τον κάνουν πιο φιλικό και καλαίσθητο. Αντίστοιχα, η χρήση λαμπτήρων εξοικονόμησης ενέργειας, αντί των κοινών λαμπών, με τον ιδιαίτερο φωτισμό τους προσδίδουν μοναδικότητα στην ατμόσφαιρα των δωματίων και των ευρύτερων χώρων. Και αξίζει να θυμάστε ό,τι τέτοιες ενέργειες που εντάσσονται στη φιλοσοφία σχεδιασμού με σεβασμό στο περιβάλλον, όχι μόνο γοητεύουν τους ταξιδιώτες αλλά μειώνουν και τρέχοντα και σημαντικά έξοδα, όπως ο λογαριασμός του ρεύματος και η τακτική αγορά αναλώσιμων ειδών.

  1. Διαφοροποιήστε τα δωμάτιά σας προσφέροντας μοναδικές εναλλακτικές στους ταξιδιώτες σας

Μια άλλη έξυπνη κίνηση για να δώσετε στην επιχείρησή σας άλλη εικόνα, είναι να διακοσμήσετε ξεχωριστά κάθε σας δωμάτιο. Με διαφορετικό χρώμα στους τύπους (π.χ. το μπλε, το άσπρο, το κεραμιδί δωμάτιο), ταπετσαρίες (το δωμάτιο των λουλουδιών, των κύβων, το ριγέ κ.ά.), κάδρα και έργα τέχνης που μπορούν να αποδώσουν και το όνομα του δωματίου αντί για ένα αριθμό (το δωμάτιο του ελαφιού, του δελφινιού, του παγωνιού κ.ο.κ.), φωτιστικά, διακοσμητικά, κουρτίνες, τραπέζια, κρεβάτια, έπιπλα, διάταξη  επίπλων, διαρρύθμιση χώρων κ.λπ. Δημιουργώντας ένα διαφορετικό θέμα για κάθε σας κατάλυμα ή δωμάτιο, «βαφτίζοντας» με ένα όνομα που προκαλεί ευχάριστους συνειρμούς, προσφέρετε την ευκαιρία σε κάθε σας πελάτη να αισθανθεί την εμπειρία της μοναδικότητας στη διαμονή τους, ενώ προσθέτετε ένα ακόμα ατού στην προβολή σας. Επικοινωνώντας διαδικτυακά, στον ιστότοπο και τις πλατφόρμες με τις οποίες συνεργάζεστε, τα μοναδικά και ανεξάρτητα σε στυλ και design δωμάτιά σας, παρουσιάζετε περιζήτητα προϊόντα τουρισμού και προκαλείτε την επιθυμία του ταξιδιωτικού κοινού να ζητήσει αυτό, που του αρέσει ή του ταιριάζει περισσότερο. Παράλληλα, δίνετε βάθος στην επωνυμία σας, η οποία με τις πολλαπλές πτυχές της παρέχει αυτό που αναζητά πια η πλειοψηφία των καταναλωτών σε όλες τις δράσεις, την εξατομικευμένη εξυπηρέτηση.