Οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο τουριστικό προσκήνιο

Οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο τουριστικό προσκήνιο | Ena Blog
Οι τάσεις που θα κυριαρχήσουν στο τουριστικό προσκήνιο | Ena Blog

Είναι αδιαμφισβήτητη η σημασία του τουρισμού για την οικονομία μας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος των επιχειρήσεων και των επαγγελματιών του κλάδου στην  ευρύτερη ανάπτυξη της χώρας μας. Καθώς, λοιπόν, αφήνουμε πίσω μας ένα ιδιαίτερο καλοκαίρι από άποψη επισκεψιμότητας, γίνεται αντιληπτό από όλους, ότι μια νέα ημέρα ξημερώνει για τον κλάδο και τους επαγγελματίες του, όπως εσείς. Μια ημέρα, όχι ιδιαίτερα μακρινή, καθώς το ερχόμενο καλοκαίρι θα έχετε να ανταγωνιστείτε όλο και περισσότερες επιχειρήσεις στον κόσμο, με προφίλ κοντινό σε αυτό που ονομάζεται «ξενοδοχείο του μέλλοντος». 

Γι’ αυτό τον λόγο, συγκεντρώσαμε τις κυρίαρχες τάσεις, οι οποίες πιστεύεται, ότι θα καθορίσουν τα επόμενα χρόνια το τουριστικό σκηνικό και θα επιδράσουν καθοριστικά στην εξέλιξη των επιχειρήσεων φιλοξενίας. 

 

Το ασφαλές περιβάλλον

Με νωπές ακόμα τις μνήμες από την πρόσφατη πανδημία, είναι κατανοητό ότι στο, χρόνια παγιωμένο, τρίπτυχο για τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις «ήλιος – θάλασσα – μεσογειακή κουζίνα» έρχεται να προστεθεί και ο παράγοντας «ασφάλεια». Η πλειονότητα των τουριστών στα επόμενα χρόνια θα δώσει μεγάλη έμφαση σε αυτόν τον τομέα και θα επιλέξει σε πρώτη προτεραιότητα τα ξενοδοχεία, τα καταλύματα ή τις πανσιόν, που πληρούν τις συνεπαγόμενες προϋποθέσεις. Ακόμα και εάν φαινόμενα, όπως ο Covid-19, περάσουν στο παρελθόν, η τήρηση με ευλάβεια των κανόνων και των πρωτοκόλλων υγιεινής θεωρείται πια δεδομένη και προαπαιτούμενη για κάθε επαγγελματία και επιχείρηση του χώρου. Οπότε, αυτή η δέσμευση και τα μέτρα που έχετε λάβει, λαμβάνετε και θα λάβετε, αποτελούν μια πολύ δυνατή υπόσχεσή σας στην επικοινωνία σας και τις διαφημιστικές σας ενέργειες. Παράλληλα, η ενημέρωση του κοινού στο οποίο στοχεύετε για τις κοντινές σας νοσοκομειακές εγκαταστάσεις, για τη συνεργασία σας με δημόσιο ή ιδιωτικό γιατρό, αλλά και τα μέτρα πρόληψης για έκτακτες καταστάσεις (π.χ. ασθένεια παιδιών, τυχαίοι τραυματισμοί) ή έκτακτα καιρικά φαινόμενα (καταιγίδες, πλημμύρες, σεισμοί κ.ά.) θα αποτελούν ουσιαστικούς λόγους, για να κατακτήσετε το προβάδισμα στην προτίμηση των ανθρώπων, που θα επιλέξουν τη χώρα μας για τις διακοπές τους, το καλοκαίρι του 2021. 

 

Η επένδυση στο συναίσθημα και την αυθεντική εμπειρία 

Ζούμε σε μια απαιτητική εποχή από την πλευρά των καταναλωτών, όπου το ενδιαφέρον τους ξεπερνά την άνεση των εγκαταστάσεων της επιχείρησης, που τους φιλοξενεί και επεκτείνεται και σε άλλους τομείς. Ένα από τα νέα ζητούμενα είναι και η δυνατότητα που έχει πια ένα ξενοδοχείο, για να προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες στους ανθρώπους, που υποδέχεται. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, να αλλάζει ο ρόλος των επαγγελματιών του κλάδου. Από ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και συντονιστές υπηρεσιών εξυπηρέτησης γίνονται οι παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται και καθορίζεται η εμπειρία παραμονής όσων φιλοξενούν. Θα μπορούσατε πια, να χαρακτηριστείτε ως ο «συνθέτης» μιας ξεχωριστής ολιγοήμερης πραγματικότητας, που απαντά με ακρίβεια στις ανάγκες και τις επιθυμίες του κάθε πελάτη σας. Σκεφτείτε, πόσο διαφορετική εντύπωση και πόσο ξεχωριστή εμπειρία θα προσφέρετε σε μια παρέα νεαρής ηλικίας, εάν προχωρήσετε πέρα από τα συνηθισμένα και διοργανώσετε ένα πρωϊνό στην κοντινή σας παραλία ή ένα πάρτι ηλιοβασιλέματος, συνδυάζοντας έτσι τις παροχές σας με την μοναδικότητα του τοπίου στο οποίο έχετε έδρα. Επίσης, για τις μεγαλύτερες ηλικίες, πέρα από τη μεταφορά τους στη θάλασσα, θα μπορούσατε να προτείνετε, για κάποιες ημέρες, εκδρομές σε αρχαιολογικές θέσεις και ιστορικά – πολιτιστικά μνημεία, που διαφορετικά δεν θα είχαν τη δυνατότητα να τα επισκεφθούν. 

 

Η σύνδεση με τον τόπο και τους ανθρώπους του

Ιδιαίτερης σημασίας, για την πλειονότητα των τουριστών από τις χώρες του εξωτερικού, θεωρείται και η συμβολή μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης στην προστασία της τοπικής κουλτούρας και την ανάπτυξη της περιοχής. Αυτή η στάση υπευθυνότητας και βιωσιμότητας είναι αρκετά δημοφιλής, μεταξύ άλλων, για τις οποίες μπορείτε να δείτε πληροφορίες εδώ. Επιπρόσθετα, αρνητική εντύπωση δημιουργεί η ανεξάρτητη, αυτόνομη και αλόγιστη λειτουργία μιας τέτοιας επιχείρησης σε βάρος της «ιδιαίτερης» πατρίδας της. Σε αυτόν τον τομέα, θα μπορούσατε να προχωρήσετε σε δράσεις, που σας αναδεικνύουν ως κόμβο, που συνδέει δυνητικούς αγοραστές ή και επενδυτές από όλον τον κόσμο με τους παραγωγούς και τους λοιπούς επαγγελματίες του τόπου. Θα μπορούσατε για παράδειγμα, να βάλετε στο μενού σας τοπικά προϊόντα από οικογενειακές μικρές φάρμες ή να διοργανώσετε μια βραδιά γευσιγνωσίας για τους πελάτες σας με τους τοπικούς οινοπαραγωγούς. Αντίστοιχα, ενισχύοντας τους δεσμούς σας με την τοπική κοινωνία, ορίστε κάποιες ημέρες της εβδομάδας, όπου ένα τμήμα από τα έσοδά σας από το bar, το εστιατόριο ή το πρωινό σας, θα διατεθούν για ένα κοινωφελές έργο υπέρ μιας κοντινής κοινότητας, ενημερώνοντας το σύνολο των φιλοξενούμενών σας για αυτή την κίνηση. Να θυμάστε πάντα, ότι κάθε τουρίστας επιλέγει το σημείο της διαμονής του, με κριτήριο την περιοχή και, αδιαφιλονίκητο προβάδισμα, έχουν πάντα οι επιχειρήσεις, που φροντίζουν για να συνδεθεί μαζί της, αλλά και που προσφέρουν στην ανάπτυξή της. 

 

Το πλεονέκτημα της ψηφιοποίησης

Νευραλγικό ρόλο για την εξέλιξη της τουριστικής επιχείρησης στη χώρας μας έχει φυσικά και η ψηφιοποίηση. Η ένταξη, δηλαδή, των νέων καινοτόμων ηλεκτρονικών τεχνολογιών, εφαρμογών και υπηρεσιών στα παραδοσιακά επαγγέλματα φιλοξενίας, μια τάση, που αναμένεται να κυριαρχήσει τόσο στις διαδικασίες όσο και στην προσπάθεια δημιουργίας σχέσεων ζωής με τους ταξιδιώτες που σας επισκέπτονται. Σε αυτόν τον τομέα, καθοριστικός παράγοντας είναι και η σωστή και συνδυασμένη χρήση των κοινωνικών δικτύων και της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων σας. Σκεφτείτε, όχι μόνο την απήχηση που μπορεί να έχετε σε ομάδες και κοινότητες δυνητικών πελατών σας με τις κοινωνικές σας καμπάνιες, αλλά και το πόσα πράγματα μπορείτε να μάθετε για κάθε σας πελάτη, βλέποντας το προφίλ, τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του. Πόσα πράγματα μπορείτε να μάθετε από τους πελάτες σας, σχετικά με τη βελτίωση ή την εξέλιξη των υπηρεσιών σας, ανοίγοντας ένα δίαυλο επικοινωνίας μαζί τους, στο blog του site σας ή ακόμα και με μια εφαρμογή εγκατεστημένη στο φυσικό σας χώρο. Παράλληλα, υιοθετώντας πρακτικές της πληροφορικής για τις καθημερινές σας διαδικασίες, όπως οι ηλεκτρονικές κρατήσεις, οι παραγγελίες πρωινών, τα check-in και check-out κ.α, διευκολύνετε απεριόριστα την παραμονή τους και δημιουργείτε το κατάλληλο κλίμα, για να σας προτιμήσει και τις επόμενες χρονιές. Να θυμάστε, ότι όπως και το προηγούμενο καλοκαίρι, η καλύτερη κίνηση ενός ξενοδοχείου απέναντι στις αναδυόμενες προκλήσεις, είναι η ηλεκτρονική απάντηση, έτσι και οι σεζόν, που έρχονται, απαιτούν να είστε παρόντες με «έξυπνα» εργαλεία και αξιοποίηση των πλεονεκτημάτων της τεχνολογίας.