4 προτάσεις για επιπλέον έσοδα στο mini market σας

4 προτάσεις για επιπλέον έσοδα στο mini market σας | ENA Blog
4 προτάσεις για επιπλέον έσοδα στο mini market σας | ENA Blog

Oι επαγγελματίες της μικρής λιανικής αναζητούν συχνά τρόπους να ενισχύσουν τα κέρδη τους, καθώς και να παρέχουν στους πελάτες τους πρόσθετες υπηρεσίες. Σε αυτό το άρθρο, θα εξερευνήσουμε μερικές από τις πιο δημοφιλείς προτάσεις για τη δημιουργία επιπλέον εισοδήματος στο μίνι μάρκετ σας.

Η ευελιξία της συμμετοχής σε πλατφόρμα delivery

Η αύξηση της ζήτησης παράδοσης προϊόντων κατ’ οίκων, η οποία ανέβηκε κατακόρυφα την περίοδο της πανδημίας και παραμένει μια από τις νέες δυναμικές καταναλωτικές συνήθειες στη χώρα μας. Πολλές από τις επιχειρήσεις του κλάδου σας έχουν αναλάβει να στηρίξουν οι ίδιες αυτήν την υπηρεσία, δημιουργώντας ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop) και επεκτείνοντας γι’ αυτό το σκοπό, προσωπικό και εξοπλισμό (οχήματα ή μηχανές). Σε περίπτωση που δεν θέλετε να επενδύσετε τους πόρους σας σε αυτές τις κινήσεις, η ευκαιρία του delivery παραμένει ανοικτή μέσω εξειδικευμένων πλατφορμών που θα αναλάβουν οι ίδιες και τρίτοι συνεργάτες τους να παραλάβουν από το mini market σας τα προϊόντα και να τα παραδώσουν στους αγοραστές τους. Η δυνατότητα αύξησης των κερδών σας είναι εφικτή και σε αυτήν την περίπτωση αρκεί να γνωρίσετε το συνολικό περιβάλλον της online αγοράς  καθώς και τα υπέρ και τα κατά μιας τέτοιας συνεργασίας, στα οποία ήδη έχουμε αναφερθεί. 

Η παροχή της επιλογής παράδοσης των προϊόντων μέσω εταιρίας courier

Στον κλάδο των εταιριών μεταφοράς και παράδοσης ηλεκτρονικών αγορών, η προσπάθεια για ταχύτερη εξυπηρέτηση και διεύρυνση της ακτίνα κάλυψης, έχουν δημιουργήσει μια πολύ σημαντική ευκαιρία για την μικρή λιανική. Οι επιχειρήσεις της μικρής λιανικής  αποτελούν σημεία αναφοράς για κάθε γειτονιά, παραμένουν ανοικτές πολύ περισσότερες ώρες από ένα γραφείο ή μια άλλη υπηρεσία και διαθέτουν – χωρίς να επιβαρύνουν τις λειτουργικές διαδικασίες – τον απαραίτητο χώρο για την αποθήκευση κάθε λογής εμπορεύματος. Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν τα mini market ιδανικούς συνεργάτες ως «έξυπνα σημεία παραλαβής» για τις εταιρείες courier και τις στρατηγικές ανάπτυξης που ακολουθούν. Εάν αναρωτιέστε τι άλλο χρειάζεστε για να μπορέσετε να στηρίξετε μια τέτοια συνεργασία, αυτά είναι ένας Η/Υ συνδεδεμένος με εκτυπωτή, σύνδεση στο internet και την προσθήκη του αντίστοιχου νέου Κωδικού Άσκησης Δραστηριότητας. Το πλεονέκτημα που σας προσφέρει μια τέτοια απόφαση, πέρα από την πληθώρα επιλογών ανάμεσα σε δεκάδες εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, είναι η υψηλή προμήθεια, που σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί να ξεπεράσει και το 10%. Παράλληλα, σημαντική είναι και η αύξηση της ροής πελατών στην επιχείρησή σας, αφού στο υπάρχον κοινό σας θα προστεθούν και οι άνθρωποι που θα έρθουν να παραλάβουν τις αγορές τους. Ένα κοινό, το οποίο θα γνωρίσει το mini market σας, την τιμολογιακή σας πολιτική και την ποιότητα των προϊόντων σας, άρα θα μπορεί να προστεθεί και στο πελατολόγιο που θα χαρακτηρίζατε δικό σας. 

Η μετατροπή του mini market σε κατάστημα 2 σε 1

Με τον όρο «2 σε 1» με απλά λόγια εννοούμε την προσπάθεια μιας επιχείρησης μικρής λιανικής να κάνει το βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό με την διεύρυνση των υπηρεσιών και της γκάμας των προϊόντων που διαθέτει. Οι επιλογές είναι πολλές, πέρα από τη ευρέως διαδεδομένη λύση στη χώρα μας, τη λειτουργία της παράλληλα και ως take away café. H γωνία με προϊόντα αρτοποιείου, τα έτοιμα μαγειρεμένα γεύματα σε συνεργασία με εστιατόριο της επιλογή σας, τα εξειδικευμένα καπνικά είδη, η προθήκη με επιλεγμένα βιολογικά προϊόντα ή ακόμα και το σημείο πώλησης gourmet ή delicatessen τροφίμων, είναι κάποιες εναλλακτικές που μπορούν να διευρύνουν το επαγγελματικό σας αντικείμενο και να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες από ένα διευρυμένο κοινό. Σε κάθε περίπτωση, η επιλογή σας θα πρέπει να ανταποκρίνεται και στο μοναδικό χαρακτήρα της δικής σας επιχείρησης αλλά και στις δυνατότητές σας. Για παράδειγμα, αν δημιουργήσετε γωνία café θα πρέπει να εκπαιδευθείτε, εσείς ή κάποιος υπάλληλός σας, για να αποκτήσετε τις βασικές γνώσεις ενός barista, αν προχωρήσετε στη λύση των βιολογικών προϊόντων θα χρειαστεί να κάνετε αποκλειστικές συνεργασίες με τους κατάλληλους παραγωγούς και προμηθευτές, αλλά και να τηρήσετε πιστά τα πλαίσιο διατήρησης και διάθεσης αυτών των ειδών κ.λπ. Παράλληλα, θα χρειαστεί να μελετήσετε και τον ευρύτερο ανταγωνισμό, για να κινηθείτε με ασφάλεια. π.χ. αν στη γειτονιά σας υπάρχουν άλλα τρία café, πέρα από ένα γνωστό, δυνατό και ελκυστικό για τους καταναλωτές, όνομα σαν προμηθευτή σας, θα πρέπει να διαμορφώσετε και μια πολύ γενναία ή τολμηρή τιμολογιακή πολιτική για να σας προτιμήσουν.

H διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας μέσω αυτόματων πωλητών

Ζούμε την εποχή της ανέπαφης συναλλαγής. Οι πληρωμές με κάρτες, όχι μόνο σε πλαστική μορφή αλλά πρόσφατα και άυλες-ψηφιοποιημένες στην οθόνη του έξυπνου κινητού τηλεφώνου, έχουν εκτοξευθεί, ενώ διαρκώς παράγονται από τις εταιρίες τεχνολογικών εφαρμογών, συστήματα που επιτρέπουν αγορές χωρίς επαφή με δεύτερο πρόσωπο. Τι δυνατότητες όμως προσφέρει αυτή η εξέλιξη σε ένα mini market; Η πιο απλή μετάβαση σε αυτή την ψηφιακή εποχή είναι ο εξοπλισμός με αυτόματους πωλητές. Επιλέγοντας τέτοιες συσκευές για συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως αναψυκτικά, σνακ, αλκοολούχα ποτά και ενεργειακά ροφήματα, είδη καπνικών κ.ά. μπορείτε να εξυπηρετείτε περισσότερους πελάτες γρηγορότερα χωρίς να δημιουργείται συνωστισμός στο χώρο σας, αυξάνοντας τα κέρδη σας χωρίς να χρειαστεί να προσλάβετε κάποιον ή να πληρώσετε επιπλέον ώρες εργασίας στους ανθρώπους του προσωπικού που ήδη έχετε. 

Αυτές είναι κάποιες προτάσεις που μπορούν να σας προσφέρουν έξτρα πηγές κέρδους στην επιχείρησή σας. To askENA blog παραμένει στη διάθεσή σας, με άρθρα που σας παρουσιάζουν τάσεις, δεδομένα και φυσικά προοπτικές για μια τόσο νευραλγική, ευέλικτη και διαρκώς εξελισσόμενη κατηγορία όπως αυτή της μικρής λιανικής και του mini market