Ένας από τους βασικούς «πνεύμονες» πωλήσεων για μια επιχείρηση εστίασης σήμερα, είναι αναμφισβήτητα η δυνατότητα να δέχεται απομακρυσμένα παραγγελίες και να τις παραδίδει κατ’ οίκον στους πελάτες της. Με άλλα λόγια να διαθέτει υπηρεσία delivery που λόγω των περιοριστικών μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση της πανδημίας αποτελεί και ένα από τα βασικά ζητούμενα για την πλειοψηφία του κλάδου. Για αυτό και η συνεργασία με τις εξειδικευμένες πλατφόρμες που λειτουργούν στη χώρα μας αποτελεί και κύρια επιλογή. Εμείς, προχωρήσαμε σε μια συνοπτική καταγραφή των δυνατοτήτων αλλά και των περιορισμών που προσφέρει αυτή η κίνηση ώστε να δείτε κατά πόσο συμφέρει εσάς και την επιχείρησή σας.
Κίνηση εξοικονόμησης χρόνου και χρημάτων
Η συνεργασία με μια πλατφόρμα delivery αποτελεί αντικειμενικά μια οικονομική λύση σε περίπτωση που δεν διαθέτετε τον χρόνο αλλά και το ποσό για να επενδύσετε στη δημιουργία του δικού σας ηλεκτρονικού καταστήματος. Πλατφόρμες που λειτουργούν στη χώρα μας σας δίνουν χώρο στις σελίδες τους για τα προϊόντα σας, δημιουργώντας ένα μικρό δικό σας eshop εντός του συνόλου των eshop που φιλοξενούν, ενώ κάποιες από αυτές προσφέρουν και τη δυνατότητα για διεκπεραίωση της παράδοσης με τις δικές τους μονάδες ή συνεργαζόμενες με τρίτες εταιρείες μεταφοράς προϊόντων. Έτσι, μπορείτε να δώσετε το δικό σας επιχειρηματικό «παρών» σε πολύ σύντομο χρόνο και χωρίς να χρειαστεί να δαπανήσετε χρήματα πέρα του κόστους συνεργασίας σας.
Ο βαθμός αυτονομίας ελέγχου και ευκολίας παρέμβασης
Συνεργαζόμενοι με μια πλατφόρμα delivery, θα χρειαστεί να ακολουθήσετε τους κανόνες και το πλαίσιο λειτουργίας της. Επιπλέον, οφείλετε να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας σε δεδομένες παραμέτρους που αφορούν την εικόνα, την πληροφορία και τις εκάστοτε marketing κινήσεις σας. Αντίθετα, αποκτώντας το δικό σας eshop έχετε όλη την ελευθερία να επιλέξετε το θέμα του, τον τρόπο προβολής των προϊόντων σας, ενώ ανά πάσα στιγμή και βάσει του στρατηγικού σας πλάνου μπορείτε να κάνετε αλλαγές, βελτιώσεις, αναθεωρήσεις και να «ανεβάζετε» επίκαιρες προσφορές που θεωρείτε ότι μιλούν στο κοινό σας τη δεδομένη στιγμή. Για αυτό πριν προχωρήσετε στην όποια κίνησή σας, σκεφτείτε σε βάθος χρόνου, όχι μόνο τι είναι αυτό που σας συμφέρει αλλά και τι είναι αυτό που σας ταιριάζει απόλυτα σαν επιχείρηση, υπηρεσίες, προϊόντα και μακροπρόθεσμη στόχευση.
Ο ρόλος του όγκου των παραγγελιών
Ένας άλλος παράγοντας που πρέπει να υπολογίσετε είναι η εκτιμώμενη ποσότητα των παραγγελιών που αναμένετε να δεχτείτε. Η συνεργασία με πλατφόρμα delivery και λόγω του ποσοστού επί των πωλήσεών σας που θα σας κρατηθεί, κρίνεται συμφέρουσα και αποδοτική όταν μπορείτε να εξυπηρετήσετε μεγάλο όγκο καθημερινών παραγγελιών από τους καταναλωτές. Αντίθετα, εάν η ζήτηση των προϊόντων σας κινείται σε χαμηλά επίπεδα, θα διαπιστώσετε σε πρώτη φάση ότι δεν σας ωφελεί. Για παράδειγμα, εάν διαθέτετε ένα κατάστημα εστίασης με φανατικό κοινό, η πλατφόρμα θα σας βγάλει πολύ γρήγορα από το όποιο εμπορικό αδιέξοδο αντιμετωπίζετε. Αντίθετα, αν έχετε ένα gourmet εστιατόριο με γεύματα που απευθύνονται σε εξειδικευμένο κοινό, θα πρέπει να δώσετε χρόνο στη συνεργασία σας ώστε να αντλήσετε επιπλέον κοινό από τους επισκέπτες της πλατφόρμας, που θα οδηγήσει σε σταδιακή αύξηση των παραγγελιών σας. Διαφορετικά, μπορείτε να προχωρήσετε στη δημιουργία της δικής σας ηλεκτρονικής σελίδας και την ανεξάρτητη διαχείρισή της.
Η άμεση σχέση της απόδοσης της επένδυσης με την οργάνωση της επιχείρησης
Ένας αντικειμενικός οδηγός για την απόφασή σας είναι η δική σας οργάνωση σαν επιχείρηση. Διαθέτετε την κατάλληλη επάρκεια των προϊόντων που θα αναρτήσετε στην πλατφόρμα με την οποία συνεργάζεστε και μπορείτε να αντιμετωπίσετε μια ενδεχόμενη αύξηση της ζήτησης εντός του χρονικού πλαισίου που θα συμφωνήσετε; Είναι οργανωμένη η αποθήκη σας ώστε να συμβαδίσει με το ρυθμό της ζήτησης και της διακίνησης των προϊόντων σας ή τα προϊόντα σας εξαντλούνται νωρίτερα από τη λήξη της ενεργής δημοσίευσής της δημιουργώντας αρνητική εικόνα για την επιχείρησή σας; Μήπως χρειάζεστε μια πιο ευέλικτη πρόταση όπως το δικό σας eshop, που θα εξελίσσεται παράλληλα και σύγχρονα με τη δική σας φυσική πραγματικότητα; Σε κάθε περίπτωση, πριν από κάθε σας απόφαση θα πρέπει να αναλογιστείτε κατά πόσο μπορείτε να σηκώσετε την ευθύνη των αυτοματοποιημένων παραγγελιών και των ταχύτατων παραδόσεων. Αν όχι, η πρώτη σας κίνηση θα χρειαστεί να είναι η αναβάθμιση της οργάνωσής σας και στη συνέχεια να διερευνήσετε την πιθανότητα συνεργασίας με τρίτο ή της δημιουργίας της δικής σας υπηρεσίας ηλεκτρονικών αγορών.
Η ευκαιρία της ανάπτυξης όλων των καναλιών πωλήσεων
Ζούμε σε μια περίοδο που οι πωλήσεις στο φυσικό κατάστημα έρχονται αντιμέτωπες με τα μέτρα κατά του Covid-19. Mία κατάσταση η οποία ενδέχεται να περάσει από διάφορες φάσεις και να κρατήσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στο πλαίσιο αυτό, ιδανικό είναι να αποκτήσετε τη δυνατότητα να αξιοποιήσετε όλα τα κανάλια που σας επιτρέπουν να πετύχετε πωλήσεις. Ένα από αυτά είναι και η συνεργασία με πλατφόρμα ή και όλες τις πλατφόρμες delivery. Και κανείς δεν σας απαγορεύει, σε περίπτωση που έχετε αυτήν τη δυνατότητα, να διατηρείτε αυτήν την συνεργασία παράλληλα με τη δική σας υπηρεσία delivery και τις δικές σας ηλεκτρονικές σελίδες και λογαριασμούς σε κοινωνικά δίκτυα. Για παράδειγμα, μια άριστα οργανωμένη σελίδα στο Facebook μπορεί να αντλήσει κοινό για την επιχείρηση σας και το ανακατευθύνει στα διαφορετικά ηλεκτρονικά σημεία από τα οποία δέχεστε παραγγελίες. Αξίζει να επενδύσετε σε όλα αυτά τα κανάλια, τόσο για την ολοκλήρωση του ψηφιακού σας μετασχηματισμού, όσο φυσικά και για τον πολλαπλασιασμό των δυνατοτήτων πώλησης σε μια ιδιαίτερα απαιτητική περίοδο.