Για τους ιδιοκτήτες ξενοδοχειακών μονάδων και τουριστικών καταλυμάτων, οι απευθείας κρατήσεις (direct bookings) αποτελούν θέμα νευραλγικής σημασίας. Εάν δραστηριοποιείστε σε αυτόν τον κλάδο, γνωρίζετε πως η αύξησή αυτών των κρατήσεων αποτελεί μια από τις σημαντικότερες παραμέτρους για την άνοδο της κερδοφορίας σας, τον καλύτερο έλεγχο της ροής της επισκεψιμότητάς σας, τη δημιουργία μιας πολύτιμης κοινότητας πιστών και επαναλαμβανόμενων επισκεπτών, άρα και βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής σας. Γι’ αυτό και σας παρουσιάζουμε μια σειρά από κινήσεις που μπορούν να ενσωματωθούν στη στρατηγική σας για direct bookings και να σας βοηθήσουν να προετοιμαστείτε με τον καλύτερο και πλέον αποδοτικό τρόπο για τις τουριστικές περιόδους που θα ακολουθήσουν.
Η σημασία του ιστοτόπου που λειτουργεί ως πόλος έλξης του ταξιδιωτικού κοινού:
Όπως έχουμε ήδη αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο μας, η «εμπειρία πελάτη» ενός ξενοδοχείου περιλαμβάνει την γνωριμία του με την επιχείρηση μέσω διαδικτύου. Αυτή η πρώτη επαφή, πραγματοποιείται στα διάφορα ηλεκτρονικά κανάλια όπου η επιχείρησή σας συμμετέχει (πλατφόρμες, κοινωνικά δίκτυα κ.ά.), και κατά κύριο λόγο στον ιστότοπό σας, την έδρα σας δηλαδή στη μεγάλη αγορά του internet. Για να αυξήσει την αποτελεσματικότητα του οφείλει να ικανοποιεί μια σειρά προϋποθέσεων ισχυρής ψηφιακής ταυτότητας, ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ως πόλος έλξης για το μέγιστο δυνατό αριθμό χρηστών. Μπορούμε να αναφερθούμε στην αισθητική του (φωτογραφίες, περιεχόμενο), την ευκολία περιήγησης, τον φιλικό τρόπο λειτουργίας, την ταχύτητα ανιχνευσιμότητάς του, τη διαθεσιμότητά του στις γλώσσες του πολυεθνικού σας κοινού, όπως και τη συμβατότητα με τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα. Αυτά τα στοιχεία συνθέτουν το πλαίσιο της αποδοτικής ηλεκτρονικής ξενοδοχειακής παρουσίας σας. Μπορείτε να ανατρέξετε, λοιπόν, στην ιστοσελίδα σας και να «αναβαθμίσετε» την λειτουργικότητά της με κινήσεις βελτιστοποίησης που θα τον κάνουν πιο ελκυστικό για το κοινό σας. Προσθέστε μια ενότητα με άρθρα (blog) που δημιουργεί μια πιο δυνατή επικοινωνιακή «γέφυρα» με τους ανθρώπους που επιδιώκετε να γίνουν πελάτες σας, καθώς και την «εικονική περιήγηση» στους χώρους, τις ανέσεις του ξενοδοχείου σας, αλλά και στα πανέμορφα σημεία αναφοράς της περιοχής σας. Έτσι, θα κερδίσετε από την πρώτη κιόλας επαφή το ενδιαφέρον τους και θα αυξήσετε σημαντικά τις πιθανότητες να αναδειχθείτε στον επιθυμητό τελικό προορισμό τους.
Ο ρόλος της μετατροπής του ιστοτόπου σε εργαλείο κρατήσεων:
Από τη στιγμή, λοιπόν, που έχετε δημιουργήσει ένα ιδανικό ηλεκτρονικό προφίλ, τι καλύτερο από το να του «επιτρέψετε» να αναδειχθεί σε πηγή άμεσων και απευθείας κρατήσεων. Μπορείτε να το πετύχετε απλά με την ενσωμάτωση μιας μηχανής κρατήσεων που θα προσφέρει στους χρήστες τη δυνατότητα να βλέπουν τη διαθεσιμότητα των δωματίων σε πραγματικό χρόνο. Μην ξεχνάτε πως με αυτήν την κίνησή σας, αποφεύγετε τρίτους παράγοντες που μεσολαβούν σε μια κράτηση, δημιουργείτε ένα σύντομο «μονοπάτι» που διευκολύνει τη ζωή των επισκεπτών σας, και φυσικά με ελάχιστο κόστος αυξάνετε τα περιθώρια του κέρδους σας. Παράλληλα, θα μπορούσατε να εξελίξετε την εξυπηρέτησή σας, προσφέροντας άμεση επιβεβαίωση για την κάθε κράτηση, είτε με αποστολή ενημερωτικού sms είτε απαντητικού email. Έτσι, θα μεταφέρετε στον σύγχρονο ταξιδιώτη την εικόνα μίας συμβατής με την πραγματικότητά ψηφιακής επιχείρησης, ενώ ενισχύεται την εμπιστοσύνη του κοινού σας και τη δέσμευσή του στις κρατήσεις που έχει πραγματοποιήσει.
Η αξιοποίηση των δυνατοτήτων του Facebook για τις τουριστικές επιχειρήσεις:
Στον τομέα των κοινωνικών δικτύων έχετε μια πληθώρα επιλογών για να στηρίξετε μια digital marketing στρατηγική που μπορεί να «απλωθεί» και να αξιοποιήσει τις δυνατότητες κάθε καναλιού. Για την αύξηση των απευθείας κρατήσεων σας, μπορείτε να επικεντρωθείτε στις δυνατότητες που σας παρέχει το Facebook, όπου οι επισκέπτες όχι μόνο μοιράζονται την εμπειρία της διαμονής τους στο ξενοδοχείο και τις φωτογραφίες τους, αλλά διεκπεραιώνουν και τις ενέργειες που απαιτούνται για να «κλείσουν» τη διαμονή τους. Αξίζει να γνωρίζετε ότι το ίδιο το κανάλι σας παρέχει δωρεάν το εργαλείο δυνατότητας κρατήσεων online, ενώ και η πλειοψηφία των εφαρμογών ενός ιστοτόπου μπορεί να λειτουργήσει αμφίδρομα και με την κοινωνική επιχειρηματική σας σελίδα. Μπορείτε να ενισχύσετε τη ροή και το ενδιαφέρον των χρηστών αναρτώντας και προωθώντας τις θετικές κριτικές και αξιολογήσεις που έχετε δεχθεί. Επίσης, το κανάλι, σας δίνει και ένα άλλο πλεονέκτημα, αυτό του ρόλο του ταξιδιωτικού οδηγού, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των μελών του δημοσιεύει τακτικά φωτογραφίες και κριτικές από τις διακοπές τους, ενώ πάνω από το ήμισυ αυτών παραδέχεται ότι το υλικό που αναρτάται από φίλους ή από ανθρώπους που ακολουθούν παίζει καθοριστικό ρόλο για την τελική τους ταξιδιωτική επιλογή.
Η παράμετρος της δημιουργίας εξατομικευμένων προγραμμάτων αφοσίωσης:
Η εμπειρία πελάτη και στον τουριστικό τομέα αναδεικνύεται στο πλέον βασικό ζητούμενο για μια επιχείρηση σαν τη δική σας. Ήδη έχουμε αναφερθεί στα τρία στάδια που τη διαμορφώνουν και τις παραμέτρους τους. Σε αυτές ανήκει και η δημιουργία εξειδικευμένων και προσωποποιημένων προγραμμάτων αφοσίωσης (loyalty programs) που μπορεί να βοηθήσουν την αύξηση των απευθείας κρατήσεών σας. Λαμβάνοντας υπόψη ότι κάθε ταξιδιώτης και κάθε κράτηση δεν είναι ίδια, μπορείτε να προχωρήσετε στην παροχή προνομίων, εκπτώσεων, συστημάτων εξαργύρωσης πόντων και πακέτων προσφορών που σχετίζονται άμεσα με το κλείσιμο της διαμονής και της παραμονής σε πραγματικό χρόνο. Αυτά, χρειάζεται να διαφοροποιούνται βάσει προφίλ ταξιδιώτη (ηλικία, οικογενειακή κατάσταση, ενδιαφέροντα, κοινωνικοοικονομική τάξη) αλλά και άλλων παραγόντων όπως η διάρκεια των διακοπών και τα ατομικά ενδιαφέροντα. Έτσι, ενισχύετε τα κίνητρα των ταξιδιωτών για να ολοκληρώσουν το συντομότερο δυνατό την κράτησή τους αλλά και για να κτίσουν μια δυνατή σχέση μαζί σας που θα τους μετατρέψει σε σταθερούς και επαναλαμβανόμενους πιστούς επισκέπτες σας.
Η αξία της μελέτης των σφαλμάτων που οδηγούν στην ακύρωση κρατήσεων:
Κλείνοντας θα πρέπει να σταθούμε στις δυνατότητες αυτοβελτίωσης που σας προσφέρει η μελέτη των πραγμάτων που αποδείχθηκαν «λάθος». Για την περίπτωσή μας, χρήσιμα συμπεράσματα θα σας προσφέρει η μελέτη των δεδομένων που έχετε από τους πελάτες που δεν ολοκλήρωσαν τις κρατήσεις. Δείτε τα στοιχεία των επισκεπτών που τελικά δεν σας προτίμησαν, επικοινωνήστε μαζί τους για να σας εκφράσουν τους λόγους που τους οδήγησαν σε αυτήν την απόφαση, επαναδιαπραγματευθείτε προσφέροντας καλύτερη τιμή ή πιο επωφελή πακέτα φιλοξενίας σε απευθείας κρατήσεις τους ακόμα και σε μελλοντική περίοδο, και καταγράψτε στοιχεία που θα σας βοηθήσουν να βελτιωθείτε και να κερδίσετε ακόμα μεγαλύτερο μερίδιο εμπιστοσύνης και ταξιδιωτικού κοινού. Αυτές λοιπόν είναι κάποιες κινήσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να ισχυροποιήσετε τη θέση σας στο τουριστικό σκηνικό της χώρας μας αλλά και στον πιο σημαντικό τρόπο εσόδων, τις άμεσες κρατήσεις των δωματίων ή καταλυμάτων της επιχείρησής σας. Μην ξεχνάτε πώς η αλυσίδα καταστημάτων EΝΑ Food C&C παραμένει σταθερά δίπλα σας για να ενισχύσετε την κερδοφορία σας, με χρήσιμες ενημερώσεις και άρθρα τόσο για τις τουριστικές τάσεις όσο και για πιο εξειδικευμένα θέματα που αφορούν τη λειτουργεία και την ανάπτυξη ενός ξενοδοχείου όπως το δικό σας.