Γιατί το σύγχρονο mini market πρέπει να είναι και online

Γιατί το σύγχρονο mini market πρέπει να είναι και online | ENA Blog
Γιατί το σύγχρονο mini market πρέπει να είναι και online | ENA Blog

Η online λιανική έχει αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο της παραδοσιακής λιανικής τα τελευταία χρόνια. Με αφορμή την πανδημία και με σκοπό την προστασία των καταναλωτών και τη διευκόλυνση των αγορών τους, πραγματοποιήθηκε μια πραγματική επανάσταση στις αγοραστικές συνήθειες και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων του κλάδου. Τι σημαίνει όμως αυτό για όλους εσάς που δραστηριοποιείστε στον χώρο της μικρής λιανικής και γιατί αξίζει να προσπαθήσετε να αποκτήσετε και εσείς το δικό σας ψηφιακό κατάστημα που θα γίνει άμεσα αποδεκτό από το κοινό στο οποίο στοχεύετε να μετατρέψετε σε πιστούς σας πελάτες; Σε αυτούς τους λόγους θα αναφερθούμε συνοπτικά, θέλοντας να συμβάλλουμε στην ανάπτυξη και τη μεγαλύτερη κερδοφορία σας στη χρονιά που έρχεται. 

Online κατάστημα και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση:

Οι παγκόσμιες τάσεις της εξατομικευμένης εμπειρίας πελάτη και του ψηφιακού μετασχηματισμού έχουν πλέον διαδοθεί και στη χώρα μας. Σήμερα, η υπερχρήση του διαδικτύου από τους πελάτες και η δημοφιλία των ηλεκτρονικών αγορών οδηγούν κάθε ελληνική επιχείρηση, ακόμα και ένα μικρό συνοικιακό mini market, στο να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Το καταναλωτικό κοινό, ακόμα και των μεγαλύτερων ηλικιών έχει πια μάθει να διεκπεραιώνει τις αγορές του ηλεκτρονικά, από Η/Υ ή κινητό τηλέφωνο. Παράλληλα, όλα τα στατιστικά στοιχεία, δείχνουν πώς ακόμα και τους τελευταίους μήνες της προηγούμενης χρονιάς, όπου οι καταναλωτές ήρθαν αντιμέτωποι με τις ανατιμήσεις των προϊόντων λόγω των διεθνών συγκυριών, οι online αγορές παρέμειναν σε χαρακτηριστικά υψηλά επίπεδα σε αντίθεση με την φυσική επικεψιμότητα, η οποία περιορίστηκε. Ένας από τους λόγους που οδήγησε σε αυτό ήταν φυσικά και η δυνατότητα σύγκρισης τιμών των επιθυμητών προϊόντων. Μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού απαρτίζεται από τους λεγόμενους millennials, τους ανθρώπους δηλαδή που θεωρούνται «παιδιά του internet», και χρησιμοποιούν το διαδίκτυο σε κάθε πτυχή της ζωής τους, από την εργασία, την επικοινωνία, έως τις καθημερινές αγορές τους. 

Οι δυνατότητες της ψηφιοποίησης ενός mini market

Τι σημαίνει όμως ψηφιακή παρουσία για μία επιχείρηση τοπικής εμβέλειας, όπως το δικό σας mini market; Στην πραγματικότητα είναι η αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων που σας προσφέρει το διαδίκτυο για να ανταποκριθείτε στις τρέχουσες καταναλωτικές τάσεις. Ας δούμε αναλυτικά ποιές είναι αυτές οι δυνατότητες:

  •  Η δημιουργία ενός ιστότοπου που επιτρέπει στους πιθανούς πελάτες σας να ενημερωθούν για το κατάστημά σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που προσφέρετε πριν το επισκεφτούν.
  •  Η κατασκευή ενός ηλεκτρονικού καταστήματος στο οποίο μπορείτε ανά τακτά διαστήματα να ανανεώνετε προϊόντα και τιμές και να αποκτάτε διαρκώς το ανταγωνιστικό προβάδισμα.
  •  Η χρήση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, όπως Facebook, Twitter και Instagram, για να αλληλοεπιδράσετε με πελάτες και να προωθήσετε προσφορές και εκπτώσεις πολλαπλασιάζοντας την απήχησή των ενεργειών σας (εκπτώσεις, προσφορές, τιμολογιακές πολιτικές κ.ά.).
  • Η συνεργασία με εμπορικές πλατφόρμες με τις οποίες μπορείτε να συνεργαστείτε ώστε να διευρύνετε την προβολή σας και φυσικά τη απήχησή σας σε μεγαλύτερο κοινό.
  • Η διαμόρφωση ενός πλάνου digital marketing που ανταποκρίνεται στο προφίλ της επιχείρησής σας, τους στόχους και τις φιλοδοξίες σας, στο οποίο θα βασιστεί η ψηφιακή σας στρατηγική και επικοινωνία.

Για τις εναλλακτικές που έχετε για κάθε περίπτωση αλλά και τα σωστά βήματα που πρέπει να ακολουθήσετε, μπορείτε να ανατρέξετε σε σχετικές δημοσιεύσεις μας, που αφορούν τόσο στην ενδυνάμωση του ηλεκτρονικού σας branding και της online εμπειρίας του επισκέπτη στο site σας, αλλά και τα βασικά βήματα για να φτιάξετε ένα eshop. Αφορούν επίσης, και το πώς να κάνετε κάθε επισκέπτη πραγματικό σας πελάτη όσο και στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων που σας προσφέρουν το διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για τη αύξηση των πωλήσεών σας, καθώς και στις ευέλικτες πρακτικές του hyperlocal και του εποχιακού marketing για τον καταρτισμό της στρατηγικής σας.

Το delivery, η γέφυρα που συνδέει οn line αγορές και mini market: 

Στην προσπάθειά σας να αποκτήσετε ψηφιακή υπόσταση και να ακολουθήσετε τις νέες τάσεις της αγοράς είναι απαραίτητο να προσθέσετε στη λίστα των υπηρεσιών σας την παράδοση των αγορών κατ’ οίκων ή αλλιώς delivery. Είναι μια επιλογή που ανταποκρίνεται στις καταναλωτικές ανάγκες για ευκολία και άνεση αλλά και για συμφέρουσες και προνομιακές αγορές. Για την υπηρεσία αυτή, χρειάζεται να κάνετε δυο βασικές προετοιμασίες. Πρώτον, να καθορίσετε τις κατηγορίες των προϊόντων τις οποίες θα επικοινωνήσετε στο κοινό σας ως παραδοτέες από το delivery σας και δεύτερον να καταλήξετε στην ακτίνα της γεωγραφικής εμβέλειάς την οποία θα εξυπηρετείτε. Οι δυο αυτοί παράγοντες είναι που θα καθορίσουν και τον εξοπλισμό που θα χρειαστείτε, όπως μηχανάκι ή φορτηγάκι. Εναλλακτικά, μπορείτε να εναποθέσετε αυτήν την υπηρεσία σε τρίτες εταιρίες (όπως πλατφόρμες που συνεργάζονται με μεταφορικές εταιρίες) αρκεί φυσικά να γνωρίζετε τα θετικά και τα αρνητικά μιας τέτοιας απόφασης. Από την άλλη, μπορείτε να κινηθείτε έξυπνα, ακολουθώντας μια τάση του εξωτερικού που έχει αρχίσει να υιοθετείται στη χώρα μας, το λεγόμενο “middle mile delivery”. Είναι μία ενδιάμεση μορφή delivery, που στη δική σας περίπτωση σημαίνει την παράδοση των προϊόντων σας σε συνεργαζόμενες επιχειρήσεις από τις οποίες και θα παραλάβουν τις αγορές τους οι πελάτες σας. Αυτό, πρακτικά, σημαίνει διαδρομές πολύ μικρότερες που περιορίζουν καθυστερήσεις και σφάλματα, ενώ διευκολύνει τους πελάτες σας οι οποίοι μπορούν να ορίσουν οι ίδιοι το πότε θα παραλάβουν τις αγορές τους. Επίσης, αυτή η κίνηση σάς επιτρέπει να μην διαθέσετε πόρους για προσωπικό και οχήματα, αφού το middle mile delivery μπορείτε να το αναθέσετε σε μια από τις πολλές εταιρίες courier της χώρας μας, που αναλαμβάνουν εξειδικευμένα τέτοιες διαδρομές.Έχοντας την τεχνογνωσία να πραγματοποιήσουν τη διαχείριση των logistics in-house, μπορούν να μειώσουν σημαντικά το κόστος, διαμορφώνοντας τα καλύτερα δρομολόγια και εκτελώντας τα με τον πιο αποδοτικό τρόπο. Εσείς, από την πλευρά σας διατηρώντας τον απόλυτο έλεγχο των προϊόντων, αποθεμάτων και παραδόσεων, μπορείτε να κινηθείτε ευέλικτα και άκρως ανταγωνιστικά μειώνοντας τις τιμές σας και φτάνοντας ακόμα πιο μακριά από όσο είχατε σχεδιάσει και φανταστεί.Έτσι, θα πετύχετε ένα στόχο που λειτουργεί πάντα αμφίδρομα, αφού μια προνομιακή τιμολογιακή πολιτική σε προϊόντα delivery συνιστά και μια πρόσκληση στο φυσικό κατάστημα για επιπλέον κέρδος για τον καταναλωτή.