Σε μια πραγματικότητα, που η πλειοψηφία των αγορών των καταναλωτών γίνονται διαδικτυακά, είναι λογικό να αναζητάτε τους τρόπους με τους οποίους θα μπορέσετε να μετατρέψετε έναν επισκέπτη του eshop σας σε πραγματικό πελάτη. Και αυτό, γιατί η άριστη οργάνωση του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, η άρτια και επαγγελματική εικόνα του και οι σωστές περιγραφές των προϊόντων σας μπορεί, από τη μία, να σας εξασφαλίζουν συνεχή άνοδο της επισκεψιμότητας όμως, από την άλλη πλευρά, δεν σας εγγυώνται και την μετατροπή αυτής σε πωλήσεις. Για να μπορέσετε να βελτιώσετε τη στρατηγική που ακολουθείτε στο eshop σας, αλλά και να ανεβάσετε το επίπεδο των πωλήσεών σας, σας παραθέτουμε 3 βασικές συμβουλές, οι οποίες έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν την αντίληψη των χρηστών για εσάς και να τους ωθήσουν σε περισσότερες online αγορές από εσάς.
1. Διαθεσιμότητα και τιμολογιακή πολιτική
Δεν θα πρέπει να ξεχνάτε, πως το ηλεκτρονικό σας κατάστημα είναι η διαδικτυακή προσωποποίηση της φυσικής σας έδρας. Και όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα, έτσι και στο διαδίκτυο, οι δυνητικοί σας πελάτες θα πρέπει να έρχονται σε επαφή με ποικιλία και εύρος προϊόντων, που είναι άμεσα διαθέσιμα και συνεχώς ανανεώνονται. Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δίνετε σε αυτά που χαρακτηρίζετε ως «δημοφιλή», αφού είναι και τα πιο περιζήτητα για το κοινό σας. Αξίζει να γνωρίζετε, ότι αν κάποιος επισκέπτης, στην προσπάθειά του να τα παραγγείλει, διαπιστώσει ότι έχουν εξαντληθεί, είναι πολύ πιθανό να δημιουργήσει μια σχετικά αρνητική εικόνα για το επίπεδο επαγγελματισμού σας. Γι’ αυτό χρειάζεται να φροντίζετε, ανά τακτά χρονικά διαστήματα, να υπάρχουν διαθέσιμα αποθέματα των προϊόντων που αναρτώνται προς πώληση στο eshop σας, να ανανεώνετε συχνά τις επιλεγμένες σειρές ή τη λίστα των προσφορών σας και φυσικά, να παρακολουθείτε τις σχετικές με εσάς αξιολογήσεις και σχολιασμούς στα κοινωνικά κανάλια, ώστε να έχετε μια άμεση και αντικειμενική εικόνα για την απήχηση των διαδικτυακών εμπορικών κινήσεών σας στο καταναλωτικό κοινό. Αναφορικά με την τιμολογιακή σας πολιτική, ένας βασικός κανόνας είναι ότι τα προϊόντα του eshop σας οφείλουν να έχουν σχετικά ελκυστική τιμή σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας και τα φυσικά σημεία πώλησης. Και αυτό, γιατί δεν πρέπει να ξεχνάτε, ότι το διαδίκτυο δίνει σε κάθε χρήστη τη δυνατότητα να προχωρήσει στη λεγόμενη «σύγκριση τιμών». Για τον λόγο αυτό, ενδείκνυται να παρακολουθείτε συχνά και τους ηλεκτρονικούς και τους φυσικούς σας ανταγωνιστές σας, να προχωράτε σε αναθεωρήσεις – αναδιαμορφώσεις της τιμολογιακής πολιτικής σας, ώστε να δημιουργείτε το κίνητρο στους χρήστες να σας προτιμήσουν για τις αγορές τους δίνοντας αξία και στρατηγικό πλεονέκτημα στην ηλεκτρονική σας εμπορική παρουσία.
2. Διαδικασία παραγγελίας και τρόποι πληρωμής
Είναι τα δυο στάδια στα οποία αξίζει να δώσετε σημασία, αφού αυτά κρίνουν, αν η επιθυμία του καταναλωτή σας για αγορά, μετατραπεί σε ολοκληρωμένη συναλλαγή. Γι’ αυτό οφείλετε να τους διευκολύνετε όσο περισσότερο μπορείτε. Πώς; Με το να τους προσφέρετε όλους τους δυνατούς τρόπους πληρωμής, που ανταποκρίνονται στις συνήθειές τους, την οικονομική τους δυνατότητα στην παρούσα στιγμή και φυσικά, στο προφίλ τους σαν αγοραστές. Για παράδειγμα, αρκετοί πελάτες, για λόγους ασφάλειας, αλλά και δεδομένης ρευστότητας, επιλέγουν την πληρωμή με αντικαταβολή τη στιγμή της παράδοσης του προϊόντος στον χώρο τους, ενώ αρκετοί νεότερης ηλικίας επιλέγουν τις προπληρωμένες ή τις άυλες ηλεκτρονικές κάρτες, τόσο λόγω της τεχνολογίας, όσο και για να ελέγχουν καλύτερα τα προϋπολογισμένα έξοδά τους. Θα πρέπει, επίσης, να υπάρχει και η δυνατότητα κατάθεσης των χρημάτων στον τραπεζικό σας λογαριασμό, ενώ αξίζει να συμπεριλάβετε και δημοφιλείς τρόπους πληρωμής του εξωτερικού όπως το PayPal, που αρχίζουν και ανεβαίνουν σημαντικά στην εκτίμηση μιας μεγάλης μερίδας Ελλήνων καταναλωτών. Όσον αφορά στη διαδικασία παραγγελίας, καλό είναι να δίνετε τη δυνατότητα στους επισκέπτες σας για παραγγελία χωρίς να χρειάζεται να εγγραφούν ως χρήστες και να δημιουργήσουν το σχετικό προφίλ. Έτσι, θα αντιμετωπίσετε πιθανές εγκαταλείψεις της προσπάθειας από τους δυνητικούς σας πελάτες, λόγω του ότι η διαδικασία αυτή απαιτεί χρόνο και διάθεση να καταθέσουν τα προσωπικά τους στοιχεία.
3. Ο ρόλος του κόστους των μεταφορικών
Το κόστος αυτής της διαδικασίας που είναι απαραίτητη για το ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει συνήθως σαν αποτέλεσμα την αύξηση της τελικής τιμής που επιβαρύνει τον καταναλωτή. Γι’ αυτό και μια καλή κίνηση είναι να το αντιμετωπίσετε ως αναπόσπαστο μέρος της συνολικής εμπορικής πολιτικής σας, αλλά και του στρατηγικού πλάνου που ορίζετε αναφορικά με τη λειτουργία του ηλεκτρονικού σας καταστήματος. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να ορίζετε με προσοχή την ακτίνα εξυπηρέτησής σας, ώστε να μπορείτε να κινήστε με μεγάλες παραγγελίες και επαναληπτικές αποστολές σε δεδομένες περιοχές, γεγονός το οποίο θα σας επιτρέψει ανταγωνιστικές και χαμηλές χρεώσεις για τα μεταφορικά. Πολύ καλή εντύπωση, δημιουργεί η παροχή δωρεάν μεταφορικών από ένα ύψος τιμής αγορών και πάνω. Αυτή είναι μια πολιτική που δημιουργεί και κίνητρο αγοράς, καθώς οδηγεί αρκετούς χρήστες να παραγγείλουν επιπλέον προϊόντα, ώστε να αποφύγουν την επιβάρυνση του εν λόγω κόστους. Επίσης, ο όγκος των παραγγελιών που δέχεστε χάρη στην πληρότητα και την ποιότητα των προϊόντων σας, είναι και ένα διαπραγματευτικό ατού σας με τη μεταφορική ή delivery υπηρεσία με την οποία συνεργάζεστε. Βασισμένοι σε αυτόν τον παράγοντα, μπορείτε για να πετύχετε καλύτερες συμφωνίες και όρους, που θα σας επιτρέψουν να κινηθείτε πολύ ανταγωνιστικά και ευέλικτα, ακόμα και με δωρεάν μεταφορικά για κάθε σας παραγγελία. Τέλος, μπορείτε να σχεδιάσετε, να υλοποιήσετε – και φυσικά να επικοινωνήσετε στο κοινό σας – ειδικές προσφορές που αυξάνουν το τζίρο σας, προωθούν περισσότερες κατηγορίες προϊόντων σας, διευκολύνοντας τη διαχείριση της αποθήκης και των αποθεμάτων σας. Μην ξεχνάτε, πως το μηδενικό κόστος μεταφορικών είναι, μαζί με την ποιότητα και την προνομιακή τιμή των προϊόντων σας, οι βασικοί παράγοντες που ωθούν περισσότερους επισκέπτες σας, να μετατραπούν σε αποκλειστικά δικούς σας πελάτες.