Τι είναι το Hyperlocal Marketing και πώς βοηθά το mini market σας;

Τι είναι το Hyperlocal Marketing και πώς βοηθά το mini market σας | Ena Blog
Τι είναι το Hyperlocal Marketing και πώς βοηθά το mini market σας | Ena Blog

Για μια επιχείρηση μικρής λιανικής, ένα mini market ή ένα παντοπωλείο, η περιοχή στην οποία βρίσκεται αποτελεί τον «πελατειακό της πυρήνα». Είναι το σημείο που υπάρχουν, μένουν ή εργάζονται οι καταναλωτές, τους οποίους μπορεί να μετατρέψει σε αφοσιωμένους πελάτες και να βάλει τη βάση για την ανάπτυξή της. Σε αυτή την προσπάθεια, συμβάλλει και το λεγόμενο Hyperlocal Marketing, στο οποίο θα αναφερθούμε με μια συνοπτική περιγραφή του τρόπου λειτουργίας και των πλεονεκτημάτων του.   

Ο αποδοτικός τρόπος για να εστιάσετε σε πελάτες που κατοικούν ή εργάζονται δίπλα στην επιχείρησή σας

Στην ουσία, ο όρος Hyperlocal Marketing περιγράφει τη διαδικασία που μπορεί να ακολουθήσει μία επιχείρηση, για να στοχεύσει σε καταναλωτές εντός μιας πολύ συγκεκριμένης και γεωγραφικά περιορισμένης περιοχής, μερικές φορές ακόμη και λίγων τετραγώνων. Σκοπός της επιχείρησης είναι να ενημερώσει για την παρουσία και τις προσφορές της εκείνους, που ζουν ή εργάζονται σε απόσταση μέχρι και 10 λεπτών με τα πόδια από το σημείο που λειτουργεί. Αποτελεί την ευέλικτη, χαμηλού κόστους και ελεγχόμενη, σε αποτελέσματα, κίνηση marketing για τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις που θέλουν να αντλήσουν πωλήσεις από τη γειτονιά ή τη συνοικία στην οποία βρίσκονται. Παράλληλα, αξιοποιεί στο μέγιστο την τάση των καταναλωτών να χρησιμοποιούν κατά κύριο λόγο το κινητό τους τηλέφωνο, για αναζητήσεις κοντινών καταστημάτων σχετικά με τις απρογραμμάτιστες αγορές που προκύπτουν μέσα στην ημέρα, όπως καθαριστήρια, ζαχαροπλαστεία, κάβες, φαρμακεία ή επιχειρήσεις μικρής λιανικής.

Τα μέσα με τα οποία υλοποιείται η στόχευση σε κοντινή περιοχή και συγκεκριμένο κοινό

Για την προβολή της επιχείρησής σας σε συγκεκριμένα οριοθετημένη γεωγραφική ζώνη, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις δυνατότητες της παραδοσιακής και ηλεκτρονικής διαφήμισης. Συγκεκριμένα, μπορείτε να προχωρήσετε σε τακτική εντυποδιανομή στη γειτονιά σας, να συνεργαστείτε με κοντινή σας επιχείρηση για να φιλοξενήσει τα φυλλάδιά σας, να επιλέξετε σταντ για τοποθέτηση στο πεζοδρόμιο ή άλλο κεντρικό σημείο της περιοχής σας, να καταχωρήσετε τη διαφήμισή σας σε καταλόγους του δήμου σας, σε τοπικές εφημερίδες ή περιοδικά ανεξαρτήτως ύλης. Στο διαδίκτυο, η διαφήμιση στην Google αλλά και οι χορηγούμενες αναρτήσεις στο Facebook σας επιτρέπουν, με τις παραμετροποιήσεις τους, να επιλέξετε να εμφανιστείτε σε κατοίκους συγκεκριμένων περιοχών και γεωγραφικών ζωνών που θα οριστούν από εσάς ή τους συνεργάτες σας. Έτσι, θα μπορέσετε να «περικυκλώσετε» τους καταναλωτές που σας ενδιαφέρουν, να τραβήξετε το ενδιαφέρον και την προσοχή τους και, φυσικά, να τους προσκαλέσετε να σας επισκεφθούν και να σας εμπιστευτούν για τις αγορές τους. 

Facebook: το κατεξοχήν Hyperlocal Μέσο Προβολής

Ένα από τα πιο εύχρηστα και αποδοτικά εργαλεία για να ξεκινήσετε την προώθηση του mini market σας σε καταναλωτές της περιοχής σας αποτελεί Facebook. To δημοφιλέστερο σε χρήστες κάθε ηλικίας, δίνει σε κάθε επιχειρηματική σελίδα τη διέξοδο να δημιουργήσει hyperlocal αναρτήσεις με πολύ απλά βήματα:

  1. Επιλέγοντας από το μενού «Διαφήμιση» και στη συνέχεια «Δημιουργία Διαφήμισης» ή «Προώθηση Δημοσίευσης», σε περίπτωση που έχετε ήδη αναρτήσει μια σχετική προσφορά.
  2. Ορίζοντας στο πεδίο «Κοινό», στις «Λεπτομέρειες του Κοινού», την περιοχή, το φύλο και τις ηλικίες τις οποίες αφορά. 
  3. Στη συνέχεια, στο πεδίο «Άτομα» στην περιοχή σας, τοποθετείτε την πινέζα (pin) στον χάρτη που εμφανίζεται στο σχετικό παράθυρο, ώστε να ανταποκρίνεται στην πραγματική διεύθυνσή σας – εφόσον δεν έχει γίνει αυτοματοποιημενα από το μέσο ή δεν έχετε επικαιροποιήσει τα στοιχεία στο προφίλ σας.
  4. Στο παράθυρο με τον χάρτη υπάρχει ο «Μετρητής Απόστασης» για την απήχηση της δημοσίευσής σας. Ορίστε τον σε ακτίνα τοπικής εμβέλειας (για παράδειγμα 2 χιλιομέτρων).
  5. Στη συνέχεια, καθορίστε τη «Διάρκεια Εμφάνισης» στο τοπικό σας κοινό και την «Ημερομηνία Λήξης» της ανάρτησης.
  6. Τέλος, στον «Προϋπολογισμό» με τις επιλογές χρέωσης, μπορείτε να ξεκινήσετε με ένα σχετικά μικρό ποσό, π.χ. 2€, 3€, και να το αναπροσαρμόζετε ανάλογα με την απόδοση που σας δίνει. Επίσης, έχετε τη δυνατότητα, αυτές οι δημοσιεύσεις σας να εμφανιστούν ταυτόχρονα και στο Instagram.

Μια καλή κίνηση είναι, μετά από κάθε hyperlocal δημοσίευσή σας, να ανατρέχετε στα στατιστικά της. Έτσι, θα μπορείτε να δείτε ποιες από τις ενέργειές σας κέντρισαν το ενδιαφέρον του κοινού, ποιες ηλικίες ενδιαφέρθηκαν και για ποιο περιεχόμενο, ποιες αναρτήσεις σας μετατράπηκαν σε επισκεψιμότητα ή πωλήσεις, ποιες δεν λειτούργησαν όσο θα πιστεύατε κ.ά. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να προχωρήσετε σε ακόμα πιο εύστοχες καμπάνιες για την επιχείρησή σας. 

Τα οφέλη του Hyperlocal marketing 

Πέρα από τον καθορισμό του, ποιος θέλετε να ενημερωθεί για την επιχειρηματική σας παρουσία και πόσο μακριά θέλετε αυτή να ακουστεί, με το hyperlocal marketing μπορείτε να συλλέγετε και άλλα αρκετά χρήσιμα στοιχεία για το κοινό σας, όπως η ηλικία, το επίπεδο μόρφωσης, τα στοιχεία κατοικίας ή εργασίας, οι διατροφικές συνήθειες (αν είναι vegan ή λάτρεις του κρέατος), πού συχνάζουν για τις εξόδους τους, πότε έχουν γενέθλια, γιορτή ή επετείους, καθώς και σημαντικά γεγονότα της ζωής τους, όπως ο γάμος ή η απόκτηση παιδιού. 

Παράλληλα, μπορείτε να προχωρήσετε σε απευθείας συζητήσεις με ενδιαφερόμενους καταναλωτές που θέλουν να γίνουν πελάτες σας για την ποιότητα, την ποικιλία των προϊόντων σας, την τιμολογιακή πολιτική ή τις πιθανές προσφορές και εκπτώσεις, καλλιεργώντας το έδαφος για την δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και αφοσίωσης μαζί τους. Αντίστοιχα, θα μπορείτε να εκμεταλλευτείτε προς όφελός σας συγκεκριμένες περιστάσεις, για παράδειγμα έναν αθλητικό αγώνα όπου θα ενημερώσετε, για παράδειγμα, για τη διαθεσιμότητα παγωμένων φιαλών μπύρας στους οπαδούς που υπάρχουν ανάμεσα στο κοινό σας. Αξίζει λοιπόν να έχετε στο μυαλό σας, ότι οι συνδυασμοί που μπορείτε να κάνετε είναι εκατοντάδες και το μόνο που θα χρειάζεστε είναι φαντασία, δημιουργικότητα και…hyperlocal marketing!

Κλείνοντας, θα πρέπει να μην ξεχνάτε, ότι παρόλο που το Facebook δίνει τη δυνατότητα να συνοδεύσουμε τις αναρτήσεις με πάνω από μια φωτογραφίες, ακόμα και με slideshow ή video, καλό είναι το περιεχόμενό σας να αναφέρεται σε ένα προϊόν ή μια προσφορά. Το μυστικό για την καλύτερη αφομοίωση μιας ενέργειας από τους καταναλωτές είναι, να είναι απλή και να μην τους βομβαρδίζει με πληθώρα πληροφοριών που δεν έχουν το χρόνο να τις διαβάσουν. Με αυτόν τον τρόπο, μιλώντας απλά, κατανοητά, μονοσήμαντα και με διαύγεια, θα μπορέσετε να πετύχετε μεγαλύτερη αναγνωσιμότητα των hyperlocal κινήσεών σας και φυσικά, την αύξηση της επισκεψιμότητας στο κατάστημά σας. Γιατί άλλωστε αυτό είναι το μέρος στο οποίο θέλετε να κατευθύνετε το κοινό σας, εκεί ακριβώς όπου θα μπορεί να δει πολύ περισσότερα προϊόντα και προσφορές και να επενδύσει μεγαλύτερο χρόνο για να ενημερωθεί από εσάς και για εσάς.