Διανύοντας τον Μάιο, η καθημερινότητα έχει έντονο ανοιξιάτικο χαρακτήρα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τη διάθεση των πελατών μας. Ειδικά για όλους εσάς που δραστηριοποιήστε στον κλάδο της μικρής λιανικής, η μεγαλύτερη διάρκεια της ημέρας, η άνοδος της θερμοκρασίας, το επερχόμενο κλείσιμο των σχολείων αλλά και η στιγμή για τις «πρώτες βουτιές» σηματοδοτούν νέες ευκαιρίες για αύξηση των πωλήσεων σε συγκεκριμένες οικογένειες προϊόντων. Αρκεί να αφουγκραστείτε τις ανάγκες του κοινού σας και να εξοπλιστείτε με τα προϊόντα που αναζητά ή αυτά που, όταν τα δει στα ράφια και τις προθήκες σας, θα θελήσει να αποκτήσει. Γι’ αυτό και έχουμε προχωρήσει σε μια σύντομη αλλά περιεκτική αναφορά στα είδη αυτά που θα σας βοηθήσουν να περάσετε με τον καλύτερο τρόπο τη «γέφυρα» του Μαΐου που ενώνει την άνοιξη με το καλοκαίρι.
1. Άνοιξη σημαίνει ώρα για… καφέ
Η μέρα που μεγαλώνει και η θερμοκρασία που ανεβαίνει είναι το ιδανικό περιβάλλον για να αναζητήσει κάθε καταναλωτής προϊόντα που του προσφέρουν πιο δροσιστικές απολαύσεις. Ειδικά στη χώρα μας, ο πρωταγωνιστής της περιόδου, δεν είναι άλλος από το πιο αγαπημένο παγωμένο ρόφημα, ο καφές. Οπότε είναι καλό να δώσετε χώρο σε αυτά τα προϊόντα που σχετίζονται με μια από τις πιο αναντικατάστατες συνήθειες των Ελλήνων, στα ράφια και φυσικά στις προσφορές σας. Ποικιλίες espresso, αλεσμένου και σε κάψουλες, blended και στιγμιαίου καφέ, ακόμα και κλασικού για τους πιο παραδοσιακούς πελάτες σας, αφρόγαλα αλλά και εναλλακτικά ροφήματα όπως αμυγδάλου, ζάχαρη αλλά και οι διάδοχοί της της νέας γενιάς όπως τα γλυκαντικά με στέβια είναι μια οικογένεια προϊόντων που έχουν σταθερά την τιμητική τους. Φυσικά δίπλα τους ακολουθούν και όλα τα αναλώσιμα που σχετίζονται με την κατανάλωση καφέ όπως ποτηράκια, κουταλάκια, καλαμάκια κ.λπ. Σε αυτό το σημείο χρειάζεται να σας υπενθυμίσουμε ότι σε πρώτη προτεραιότητα στις προτιμήσεις του κοινού είναι τα αναλώσιμα που είναι κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμα υλικά, ξύλο, χαρτί κ.λπ. που δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον.
2. Ό,τι δροσίζει… ξεχωρίζει
Σε άμεση σχέση με την αλλαγή της θερμοκρασίας είναι και όλα τα προϊόντα που προσφέρουν καταφύγιο δροσιάς σε μικρούς και μεγάλους καταναλωτές. Αυτά οφείλουν να κάνουν ένα βήμα μπροστά στα πιο εμφανή σημεία πώλησης του mini market σας, ώστε με την πρώτη ματιά να γίνονται αντιληπτά από τους καταναλωτές. Εμφιαλωμένο παγωμένο τσάι, φυσικοί χυμοί, ενεργειακά ποτά, σοκολατούχα με πλήρη ή περιορισμένη σε υψηλά ποσοστά ζάχαρη, αναψυκτικά και σχετικά δροσιστικά εδέσματα όπως τα γιαούρτια σε όλη την γκάμα των λιπαρών τους, είναι προϊόντα που η σκέψη τους υπάρχει στη διάρκεια της άνοιξης στους καταναλωτές και η θέα τους σε ένα κατάστημα μικρής λιανικής δεν θα τους αφήσει ασυγκίνητους. Πάντα αξίζει να έχετε στο μυαλό σας και τα τα ελαφριά αλκοολούχα με πρώτη και καλύτερη τη βασίλισσα όλων αυτών την μπίρα. Pils και Weiss, σε συσκευασίες κουτιών και σε μπουκάλια, από αγαπημένες παγκόσμιες ετικέτες αλλά και από μικροζυθοποιίες της πατρίδας μας, μονοπωλούν τις ανοιξιάτικες αγορές και οφείλουν να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των προτάσεών σας αλλά και των εμπορικών ενεργειών που θα προσκαλέσουν περισσότερο κόσμο στο mini market σας.
3. Η γειτονιά γεμίζει φωνές και το mini market μικρούς καταναλωτές
Ο Μάιος στην ουσία είναι ο προάγγελος του κλεισίματος των σχολείων. Τα μαθήματα πλησιάζουν στο τέλος τους, τα παιδιά αποκτούν περισσότερο χρόνο για παιχνίδι σε κάθε γειτονιά και φυσικά μεγαλύτερη ελευθερία για τις δικές τους συναρπαστικές αγορές. Μεταξύ τους ξεχωρίζουν τα μικρά, παραδοσιακά ή πιο υγιεινά, γλυκίσματα, οι μπάρες δημητριακών, οι καραμέλες και οι τσίχλες, οι σοκολάτες, οι γκοφρέτες και τα κράκερς, τα κρουασάν, τα μπισκότα, απλά, γεμιστά με σοκολάτα, κακάο ή και φρούτα, με έμφαση στα μικρά ποσοστά ζάχαρης, τα χαμηλά σε ανθρακικό αναψυκτικά και φυσικά το «τεκμήριο της καλοπέρασης» κάθε παιδιού στις ζεστές ημέρες, το παγωτό. Πύραυλοι, κυπελάκια, μπισκοτοπαγωτά αλλά και οι οικογενειακές συσκευασίες, ξεκινούν από νωρίς κάθε άνοιξη να συγκινούν και συνεχίζουν να μονοπωλούν το ενδιαφέρον καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού. Μην ξεχνάτε τον κανόνα που λέει ότι στην πραγματικότητα ένα προϊόν που απευθύνεται σε παιδιά για να πουληθεί χρειάζεται μόνο να βρεθεί ένα παιδί απέναντί του. Αυτό που οφείλετε εσείς να φροντίσετε είναι η τοποθέτηση των ειδών και των προσφορών σας στο ύψος που τις κάνουν άμεσα αντιληπτές από τους μικρούς σας φίλους, και φυσικά να τηρείτε πιστά όλους τους επιβεβλημένους κανόνες υγιεινής και συντήρησης που αφορούν τα ζαχαρώδη και τα προϊόντα ψυγείου που απευθύνονται στο παιδικό καταναλωτικό κοινό.
4. Η παραλία γίνεται εφικτός προορισμός και σας φέρνει νέα προϊόντα
Μεταξύ, φυσικά, των πιο απολαυστικών πηγών δροσιάς για τη διάρκεια του Μαΐου, του προπομπού του καλοκαιριού, συγκαταλέγεται και η… παραλία. Οι πελάτες σας ξεκινούν, έστω και δειλά-δειλά, τις πρώτες επισκέψεις τους στη θάλασσα και τις πρώτες, έστω και σύντομες, απόπειρες για… μακροβούτια. Οπότε είναι λογικό να αναζητήσουν και τον σχετικό εξοπλισμό για αυτές τους τις δραστηριότητες. Σε πρώτη προτεραιότητα είναι τα αντηλιακά, οπότε καλό είναι να δημιουργήσετε μια μικρή γωνιά με τίτλο «Για τη θάλασσα» ή «Για την παραλία» με τις δικές σας προτάσεις που αφορούν σε προστατευτικά από την ηλιακή ακτινοβολία σπρέι και γαλακτώματα. Από εκεί και πέρα, παίζει ρόλο για τις περαιτέρω προμήθειές σας και η τοποθεσία της επιχείρησής σας. Αν το mini market σας είναι σε αστική περιοχή μπορείτε να έχετε μια ενδεικτική- ακόμα και περιορισμένη- σειρά αναγκαίων ειδών θαλάσσης για τις αγορές της τελευταίας στιγμής. Αντίθετα, αν είστε σε παραθαλάσσια περιοχή είναι χρήσιμο να επεκτείνετε αυτήν την εξειδικευμένη γκάμα των προϊόντων σας ώστε να περιλαμβάνει περισσότερες προτάσεις για τους λουόμενους κάθε ηλικίας.
5. Ο Μάιος έχει γεύση μεσογειακών φρούτων
Τόσο λόγω της ανάγκης ελαφριάς και υγιεινής διατροφής, όσο και για τη δροσιά και τη θρεπτικότητά τους, τα φρούτα της εποχής έρχονται σε πρώτη προτεραιότητα ζήτησης από τους καταναλωτές, στις μικρές, τακτικές ή έκτακτες επισκέψεις τους στο mini market της γειτονιάς τους. Οπότε είναι χρήσιμο να τους τα προσφέρετε σε άριστη κατάσταση αλλά και την επαρκή ποσότητα για τις πολυποίκιλες χρήσεις και καταναλώσεις που τα χαρακτηρίζουν (από φρουτοσαλάτα έως και συστατικά συνταγών μαγειρικής). Φράουλες, αβοκάντο, πορτοκάλια, κεράσια, μήλα, και λίαν συντόμως καρπούζια, πεπόνια, νεκταρίνια, βερίκοκα, ροδάκινα κ.ά. έρχονται να προστεθούν και να πλημμυρίσουν χρώμα κι άρωμα το χώρο της μαναβικής σας αλλά και κέρδος στις πωλήσεις σας. Ξεφυλλίζοντας το τρέχον έντυπο προσφορών μας, θα βρείτε προϊόντα που μονοπωλούν το ανοιξιάτικο καταναλωτικό ενδιαφέρον σε χαμηλές τιμές για όλους εσάς τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής ώστε η επιχείρησή σας να πρωταγωνιστήσει στις προτιμήσεις των καταναλωτών όχι μόνο στη διάρκεια του Μαΐου αλλά και κάθε μήνα του χρόνου.