Στον κόσμο της εστίασης, η επιτυχία ενός εστιατορίου δεν εξαρτάται μόνο από την ποιότητα του φαγητού του, αλλά εξίσου και από το επίπεδο εξυπηρέτησής που προσφέρει. Η εκπαίδευση του προσωπικού παίζει καθοριστικό ρόλο στην τελειοποίηση αυτής της εξυπηρέτησης, και εξασφαλίζει ότι οι πελάτες θα φύγουν ευχαριστημένοι ανυπομονώντας να επιστρέψουν. Σε αυτό το άρθρο, αναλύουμε χρήσιμες συμβουλές που αφορούν την εκπαίδευση του προσωπικού, ειδικά προσαρμοσμένες για εστιατόρια ώστε να μεταμορφώσουν την εξυπηρέτηση που προσφέρουν από καλή σε εξαιρετική.Να θυμάστε
πως στον διαρκώς εξελισσόμενο κλάδο της εστίασης, η επιτυχία κάθε επιχείρησης εξαρτάται σημαντικά από το επίπεδο του προσωπικού της. Οι στρατηγικές που περιγράφονται σε αυτό το άρθρο βοηθούν στην ενδυνάμωση του προσωπικού εστιατορίων με τις δεξιότητες και την αυτοπεποίθηση που απαιτούνται για την παροχή απαράμιλλων υπηρεσιών που αφήνουν μόνιμη εντύπωση στους πελάτες και κάνουν ένα εστιατόριο να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να είναι προσοδοφόρο.
Αναβαθμίστε, λοιπόν, το επίπεδο της εξυπηρέτησης του εστιατορίου σας και δημιουργήστε μια αξέχαστη γευστική εμπειρία για τους επισκέπτες σας!
1. Δημιουργήστε μια κουλτούρα αριστείας
Η δημιουργία μιας θετικής και συνεχώς εξελισσόμενης εργασιακής κουλτούρας είναι ζωτικής σημασίας για την επιχείρησή σας. Αυτή η κουλτούρα θα πρέπει να προωθεί την αριστεία, την ομαδική εργασία και τη συνεχή βελτίωση. Ενθαρρύνετε το προσωπικό σας να αποζητά κάθε μέρα το καλύτερο πάνω στη δουλειά του και να βλέπει κάθε υπηρεσία ως μια ευκαιρία για διάκριση. Προσφέρετε αναγνώριση και οι ανταμοιβές για όποιον εργαζόμενο προσφέρει εξαιρετικές υπηρεσίες ώστε να τους παρακινήσετε πάνω στη συμπεριφορά που θέλετε να δείτε, δημιουργώντας έναν κύκλο θετικής ενίσχυσης.
2. Εφαρμόστε ολοκληρωμένο Onboarding
Μια σταθερή διαδικασία εισαγωγής του προσωπικού που θα σας στελεχώσει (onboarding) αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της αποτελεσματικής εκπαίδευσης του προσωπικού. Μην εκπαιδεύετε τους νέους υπαλλήλους μόνο στο πως λειτουργεί το εστιατόριο σας, αλλά τους μυήστε τους στο ήθος του εστιατορίου σας. Καλύψτε τις γνώσεις τους γύρω από τα πάντα, από την ιστορία και τις αξίες του εστιατορίου σας μέχρι τους συγκεκριμένους ρόλους εργασίας, τις προσδοκίες και τη σημασία της εξυπηρέτησης των πελατών. Χρησιμοποιήστε έναν συνδυασμό μεθόδων μάθησης, συμπεριλαμβανομένων των επιδείξεων, της παρακολούθησης και της πρακτικής εξάσκησης, ώστε να ανταποκριθείτε σε διαφορετικά στυλ μάθησης.
3. Εστιάστε στη γνώση του μενού
Το προσωπικό σας θα πρέπει να γνωρίζει το μενού σας εκ των έσω. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στα συστατικά – θα πρέπει να έχει κατανοήσει τη διαδικασία προετοιμασίας, να είναι σε θέση να προτείνει συνδυασμούς και να απαντά με αυτοπεποίθηση σε τυχόν ερωτήσεις σχετικά με διατροφικές απαιτήσεις. Οι τακτικές εκπαιδευτικές συνεδρίες για το μενού μπορούν να βοηθήσουν να έχουν συνεχώς πλήρη γνώση γύρω απο τον κατάλογο του μενού, ειδικά όταν εισάγετε νέα προϊόντα.
4. Εκπαιδεύστε το προσωπικό στις δεξιότητες επικοινωνίας
Η αποτελεσματική επικοινωνία είναι η πιο σημαντική δεξιότητα στον κλάδο της εστίασης. Το προσωπικό θα πρέπει να εκπαιδεύεται όχι μόνο στη λεκτική επικοινωνία αλλά και στις μη λεκτικές ενδείξεις και στην ενεργητική ακρόαση. Η αναπαράσταση διαφορετικών σεναρίων μπορεί να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος εξάσκησης και βελτίωσης αυτών των δεξιοτήτων, διασφαλίζοντας ότι η ομάδα σας μπορεί να χειριστεί με αποτελεσματικότητα όλους τους τύπους αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες. Διδάξτε, επίσης, τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων και εξοπλίστε την ομάδα σας με τις δεξιότητες για να χειρίζεται επαγγελματικά δύσκολες καταστάσεις και παράπονα πελατών. Η εκπαίδευση σχετικά με την επίλυση συγκρούσεων θα πρέπει να δίνει έμφαση στην ενσυναίσθηση, την υπομονή και την εξεύρεση γρήγορων, αποτελεσματικών λύσεων που κάνουν τον πελάτη να αισθάνεται ότι τον εκτιμούν και ότι τον κατανοούν.
5. Δώστε προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια
Ένα ασφαλές εστιατόριο είναι ένα επιτυχημένο εστιατόριο. Η ολοκληρωμένη εκπαίδευση σχετικά με τα πρωτόκολλα υγείας και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένου του χειρισμού τροφίμων, της ευαισθητοποίησης σε θέματα αλλεργιογόνων και των διαδικασιών έκτακτης ανάγκης, είναι αδιαπραγμάτευτη. Οι τακτικές ασκήσεις και τα μαθήματα επανεκπαίδευσης μπορούν να βοηθήσουν να διατηρηθούν αυτές οι γνώσεις αναλλοίωτες.
6. Ενθαρρύνετε την ανατροφοδότηση και την ανοιχτή επικοινωνία
Δημιουργήστε ένα περιβάλλον όπου το προσωπικό αισθάνεται άνετα να παρέχει ανατροφοδότηση ή να εκφράζει τις ανησυχίες του. Αυτό μπορεί να αποκαλύψει σημεία σχετικά με τους τομείς του εκπαιδευτικού σας προγράμματος που μπορεί να χρειάζονται προσαρμογή ή βελτίωση. Προσπαθήστε να παρακολουθείτε την πρόοδο κάθε εργαζομένου και να εφαρμόζετε την άμεση αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων.
7. Επενδύστε στη συνεχή κατάρτιση
Η εκπαίδευση του προσωπικού δεν πρέπει να είναι ένα εφάπαξ γεγονός. Ο κλάδος της φιλοξενίας εξελίσσεται συνεχώς, και το ίδιο θα πρέπει να κάνει και το πρόγραμμα εκπαίδευσής σας. Οι ευκαιρίες συνεχούς εκπαίδευσης, είτε μέσω εργαστηρίων, διαδικτυακών μαθημάτων είτε μέσω συνεδρίων του κλάδου, μπορούν να διατηρήσουν τις δεξιότητες της ομάδας σας σε εγρήγορση και τη δέσμευση σε υψηλά επίπεδα.