Ένα νέο δεδομένο στην καταναλωτική συμπεριφορά, που έχει άμεση σχέση με τις επιχειρήσεις εστίασης, αλλά και τις κουζίνες των ξενοδοχείων της χώρας μας, είναι η σημασία που δίνεται στους ελληνικούς γαστρονομικούς θησαυρούς. Τις γεύσεις, δηλαδή και τα προϊόντα του τόπου μας, τα οποία μπορούν όχι μόνο να γεμίσουν ένα τραπέζι με θρεπτικότητα και νοστιμιά, αλλά και να διαμορφώσουν μια ξεχωριστή και αυτόνομη εμπειρία σε κάθε γεύμα της ημέρας. Κάτι που φυσικά ισχύει και για την ενότητα «πρωϊνό» που έχει, καιρό τώρα, αναδειχθεί σε εξίσου καίρια και νευραλγική με αυτές των κυρίως γευμάτων της ημέρας (μεσημεριανό και βραδινό). Στο πλαίσιο, αυτό σας παραθέτουμε δυο εναλλακτικές επιλογές για να δώσετε ελληνικό χρώμα στο πρωϊνό σας και φυσικά, να το ενισχύσετε σαν πρόταση σε σχέση με τα καθιερωμένα πρότυπα που ακολουθούνται από την πλειοψηφία των ανταγωνιστών σας, όπως είναι το ευρωπαϊκό (continental) και το αμερικάνικο.
1. Η γλυκιά νότα των ελληνικών υπερτροφών
Ένα από τα πιο σημαντικά μέρη ενός πρωϊνού – μπουφέ ή μενού παραγγελίας – είναι το γλυκό. Πόσο μάλλον, όταν για αρκετούς από τους καταναλωτές είναι και το μόνο συνώνυμο αυτού του γεύματος. Οι περισσότεροι γνωρίζετε την απαιτητική διαδικασία και την μαεστρία που χρειάζεται για τη δημιουργία των πιο δημοφιλών εκπροσώπων αυτής της κατηγορίας, όπως τα pancakes, τα muffins και τα cookies. Από την άλλη πλευρά, ζούμε σε μια χώρα, χαρακτηριστικά προικισμένη από την μεσογειακή φύση, όπου ελάχιστα από τα φρούτα και τα δημητριακά της δεν μπορούν να θεωρηθούν ως υπερτροφές. Μια καλή πρόταση, λοιπόν, είναι να ανατρέξετε σε αυτά, που είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένα για την ευεργετική επίδρασή τους στον ανθρώπινο οργανισμό, ενώ σπάνια σαν συνταγές ετοιμάζονται σε άλλα σημεία του πλανήτη, αλλά και σε ανταγωνιστικές επιχειρήσεις του κλάδου. Μπορούμε να αναφερθούμε ενδεικτικά σε προτάσεις, όπως τα παραδοσιακά γλυκά του κουταλιού, που μπορούν να αντικαταστήσουν τις κλασικές μαρμελάδες, όπως σύκο, φλούδα μανταρινιού, σταφύλι, πορτοκάλι, τριαντάφυλλο κ.ά, ενώ οι επιλογές των λουκουμιών από διάφορα υλικά και περιοχές της χώρας μπορούν να ενταχθούν ομαλά στο ευρύτερο σύνολο και να του προσδώσουν μια αρκετά πιο λαχταριστή εκδοχή. Αντίστοιχα, ως βασικοί πρωταγωνιστές των δημιουργιών σας, μπορούν να σταθούν άνετα τα πιο διάσημα ονόματα της ελληνικής οικογένειας υπερτροφών όπως είναι το μέλι, το ταχίνι, η μαστίχα Χίου, ο κρόκος Κοζάνης κ.λπ. Εναλλακτικές επιλογές που δικαιώνουν είναι οι ξηροί καρποί, όπως το αμύγδαλο που μας δίνει το δικό του σήμα-κατατεθέν τραγανό “cookie”, το μοναδικό σε γεύση και θρεπτική ισορροπία το αμυγδαλωτό, αλλά και τα καρύδια που σε συνδυασμό με το γιαούρτι μπορούν να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικό ενεργειακό συνοδευτικό για τους πελάτες σας ενόψει της μέρας που έρχεται. Τέλος, γλυκές ελληνικές πίτες όπως το ραβανί, η πορτοκαλόπιτα, η καρυδόπιτα, η μηλόπιτα, οι τάρτες με εποχιακά προϊόντα της πατρίδας μας, όπως η φράουλα και το κεράσι, αλλά και οι μπάρες βρώμης, σουσαμιού, σταφίδας, φρούτων και εσπεριδοειδών συμβάλλουν στο να έχετε μια υπερπληθώρα επιλογών, για να αλλάξετε και να ενδυναμώσετε το πρωϊνό που προσφέρετε στους πελάτες που έχετε, αλλά και αυτούς που στοχεύετε να αποκτήσετε.
2. Η δυναμική της ελληνικής ομελέτας και των Π.Ο.Π. αλλαντικών:
Στον αντίποδα της «γλυκιάς» πλευράς κάθε πρωϊνού βρίσκεται η «αλμυρή» με φανατικούς εξερευνητές νέων γευστικών εμπειριών. Και όπως είναι κοινώς γνωστό, η διαχρονική «βασίλισσα» αυτής της πλευράς είναι η ομελέτα, το πιάτο από το οποίο αρκετές φορές κρίνεται η ποιότητα συνολικά της ενότητας και η επιτυχία ή αποτυχία της κουζίνας της επιχείρησή σας. Και εδώ μπορείτε να κινηθείτε άνετα και με σιγουριά εντάσσοντας στις προτάσεις σας μια ή περισσότερες ατόφια ελληνικές συνταγές. Μπορείτε να επιλέξετε από τις χαρακτηριστικές κληρονομιές της αιγαιοπελαγίτικης παράδοσης, όπως είναι το σφουγγάτο, η στραπατσάδα, ο καγιανάς ή κοσκοσέλα, η φρουτάλια και να μαγνητίσετε το ενδιαφέρον και τις παραγγελίες των πρώτων κάθε ημέρας πελατών σας. Εναλλακτικά, η λεγόμενη χωριάτικη με πιπεριές, κρεμμύδια, ντομάτα, φέτα και αγνό παρθένο ελαιόλαδο είναι μια επιλογή ιδανική και για τις αναδυόμενες και ανερχόμενες διατροφικές κοινότητες. Μην ξεχνάτε, επίσης, πως τα αρκετά χορταρικά της ελληνικής φύσης, όπως το σπανάκι και το σπαράγγι, σπόροι, όπως το φαγόπυρο και ο κουρκουμάς, ακόμα και όσπρια, όπως το κόκκινο φασόλι και το ρεβίθι, μπορούν με τη φαντασία και την εφευρετικότητά σας να προσφέρουν εξαιρετικές και ανάρπαστες εκδοχές ενός από του πιο βασικού και αγαπητού πρωϊνού πιάτου. Δίπλα στο κεφάλαιο «ομελέτα» αξίζει να βάλουμε και ένα αναπόσπαστο συστατικό αυτού του γεύματος, το οποίο είναι οι προτάσεις των αλλαντικών. Είτε ως πλατό είτε ως συστατικό αλμυρών πιτών, σφολιατοειδών και άλλων συνταγών, και σε αυτήν την περίπτωση η χώρα μας προσφέρει μοναδικά προϊόντα. Προϊόντα, τα οποία μπορούν επάξια να στηρίξουν την προσπάθεια σας να διαφοροποιηθείτε και να αποκτήσετε ανταγωνιστικό γευστικό πλεονέκτημα. Μπορούμε να σταθούμε σε γνωστές Π.Ο.Π. παραγωγές, όπως η εμβληματική Λούζα της Τήνου, το δραμινό Τσορίθο, ο καβουρμάς της Κερκίνης ή αλλιώς το ελληνικό μπέικον, το παστράμι από μοσχάρι ή γαλοπούλα, το γιαννιώτικο τσάτνεϊ με μπούκοβο, ο θρακιώτικος παστουρμάς, το προσούτο Ευρυτανίας, το μανιάτικο σύγκλινο, τα σαλάμια από τις ακριτικές περιοχές του Έβρου, το κρητικό απάκι κ.ά. Όλα τους μοναδικά σε γεύση, αλλά και με την ιδιαίτερη ικανότητα να πλημμυρίζουν σε κάθε τους εμφάνιση το τραπέζι με άρωμα Ελλάδας, από το οποίο κερδισμένοι μπορούν να βγουν αμφότεροι, τόσο η επιχείρησή σας, όσο και οι πελάτες σας.
Κλείνοντας, θα μπορούσαμε να πούμε ότι η ενότητα πρωϊνό μπορεί να αποτελέσει μια πρώτης τάξης ευκαιρία για την αξιοποίηση του γαστρονομικού πλούτου της χώρας μας, αλλά και για την άνετη και οικονομική εξέλιξή σας, λόγω της ευκολίας προμήθειας και ταχύτητας παρασκευής αρκετών και διαφορετικών συνταγών. Επιπλέον, αξίζει να αναλογιστείτε τα κέρδη που μπορείτε να αποκομίσετε από την στροφή αυτή στον προσανατολισμό της κουζίνας και του προτεινόμενου μενού σας: Τη δημιουργία μιας μοναδικής και αυθεντικής γευστικής ταυτότητας, αν είστε επιχειρηματίας της εστίασης, και την ενίσχυση της τοπικής γαστρονομικής κουλτούρας και διπλωματίας, σε περίπτωση που δραστηριοποιείστε στον χώρο του τουρισμού και των ξενοδοχείων.