3 κατηγορίες εργαλείων για να δημιουργήσετε πρωτότυπες εικόνες στην ηλεκτρονική σας επικοινωνία

3 κατηγορίες εργαλείων για να δημιουργήσετε πρωτότυπες εικόνες στην ηλεκτρονική σας επικοινωνία | Ena Blog
3 κατηγορίες εργαλείων για να δημιουργήσετε πρωτότυπες εικόνες στην ηλεκτρονική σας επικοινωνία | Ena Blog

Όλοι γνωρίζουμε, τη σημασία που έχει για μια επιχείρηση η ταυτότητα που παρουσιάζει στην ηλεκτρονική της επικοινωνία. Μια ταυτότητα, που ορίζεται τόσο κειμενογραφικά, με τα μηνύματα που επιλέγει, για να συνδιαλλαγεί με το κοινό της, όσο και εικαστικά, με τις εικόνες που επικοινωνούν τα προϊόντα και την αισθητική της. Και στις δύο περιπτώσεις, η επιτυχία έχει άμεση σχέση με την πρωτοτυπία. Και εάν για το περιεχόμενό σας είναι ζήτημα έμπνευσης, δημιουργικότητας και φαντασίας, για τον τομέα των εικόνων υπάρχουν μια σειρά από εργαλεία, που μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργείτε και να αναρτάτε φωτογραφίες και συνθέσεις, που με το που εμφανιστούν έχουν όλα τα φόντα να έλξουν και να τραβήξουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, στους οποίους απευθύνεστε. Για την καλύτερη ενημέρωσή σας, έχουμε προχωρήσει σε μια συνοπτική περιγραφή 3 από αυτές τις χρήσιμες ομάδες εργαλείων. 

1. Light box 

Ή αλλιώς το δικό σας ιδιόκτητο mini φωτογραφικό studio. H σημασία του να διαθέτετε ένα τέτοιο εργαλείο είναι μεγάλη, καθώς σας επιτρέπει να φωτογραφίζετε όποια στιγμή θέλετε τα προϊόντα σας, χωρίς να χρειάζεστε τη συνεργασία κάποιου ειδικού ή τη εύρεση κάποιου κατάλληλου σημείου, εσωτερικό ή υπαίθριο, για την σύνθεσή σας. Είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για τις περιπτώσεις που χρειάζεστε λευκό φόντο, ώστε να αναδεικνύεται το προϊόν σας, όπως στις περιπτώσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος, της δημιουργίας μενού ή καταλόγου ή κάποιου εκπτωτικού εντύπου. Οι δυνατότητες που έχετε να προσθέσετε στον επικοινωνιακό σας εξοπλισμό ένα χρήσιμο και πολύτιμο σύμμαχο, όπως το light box, είναι: 

  • Με την αγορά του κατάλληλου σε διαστάσεις light box για τα προϊόντα σας, επιλέγοντας ανάμεσα σε μια μεγάλη γκάμα οικονομικών προτάσεων, που μπορείτε να βρείτε στα ηλεκτρονικά πολυκαταστήματα και στα αντίστοιχα φυσικά καταστήματα φωτογραφικών ειδών. 
  • Με την εύρεση στο διαδίκτυο του κατάλληλου δωρεάν web tool, δηλαδή της εφαρμογής με την οποία θα μπορείτε να απομονώσετε το προϊόν σας από το περιβάλλον, στο οποίο φωτογραφήθηκε και να το προβάλετε σε λευκό φόντο.
  • Με την κατασκευή από εσάς τους ίδιους ενός αυτοσχέδιου light box, ακολουθώντας οδηγίες DIY, που θα βρείτε στο διαδίκτυο και που σας επιτρέπουν να δημιουργήσετε με έξυπνο τρόπο το δικό σας mini studio, ακόμα και με ένα χαρτοκιβώτιο.

2. Επεξεργασία εικόνας 

Σήμερα, ένα από τα πιο βασικά εργαλεία που έχετε στη διάθεσή σας, για να προβάλετε τα προϊόντα ή και το κατάστημά σας είναι οι αμέτρητες δυνατότητες επεξεργασίας και επέμβασης στην αρχική τους φωτογραφία. Ενδεικτικά, μπορούμε να αναφερθούμε από τη χρήση των κατάλληλων φίλτρων που αποχρωματίζουν ή υπερτονίζουν την εικόνα, την απόδοση ή το «ξεθώριασμα» του στατικού περιβάλλοντός γύρω από το πρωταγωνιστικό αντικείμενο της φωτογραφίας, ή τη δημιουργία της αίσθησης κίνησης με επίκεντρο αυτό. Επιπλέον την ένθεση κειμένου, π.χ. λεζάντα με μήνυμα ή και τιμή, έως και το βαθμό της φωτεινότητας ή της λάμψης του προϊόντος, την απόδοση τρισδιάστατου εφέ που το ζωντανεύει, την επικόλληση της εικόνας σε άλλη φωτογραφία ή την ένθεσή της σε περιβάλλον με ανθρώπινο στοιχείο, την προοπτική της λήψης, το επίπεδο εστίασης κ.ά. Για να επεξεργαστείτε τις εικόνες σας και να τις απογειώσετε δημιουργικά, μπορείτε:

  • Να αναζητήσετε στο διαδίκτυο τα δωρεάν προγράμματα επεξεργασίας φωτογραφιών για επαγγελματίες και ερασιτέχνες. Ήδη υπάρχουν αρκετά, με τα οποία μπορείτε να δουλέψετε πάνω στις φωτογραφίες σας, ενώ κάποια σας δίνουν και τη δυνατότητα πρωτότυπων παρεμβάσεων σε video, κάτι που θα σας φανεί πολύτιμο, καθώς αρκετά πια κοινωνικά δίκτυα, όπως το Instagram και το TikTok δίνουν εξαιρετική έμφαση στην κινούμενη εικόνα. 

3. Διαχείριση του φωτός 

Το φως είναι αυτό που υπάρχει παντού στο χώρο μας, είτε στον εξωτερικό χώρο είτε στον εσωτερικό, και την ημέρα και τη νύχτα, και η διαχείρισή του αποτελεί παράγοντα πρωτοτυπίας και επιτυχίας για μια φωτογραφία. Πώς όμως μπορείτε να το διαχειριστείτε, όταν θέλετε να χρησιμοποιήσετε πιο απαιτητικές εικόνες, όπως life style, με ανθρώπινο στοιχείο (π.χ. παρέες, πελάτες κ.λπ.), φύση-ύπαιθρο, εσωτερικό χώρο που να αποπνέει ατμόσφαιρα κ.ά.; Σίγουρα, ένας τρόπος είναι η συνεργασία με έναν επαγγελματία φωτογράφο, στον οποίο θα πρέπει να εξηγήσετε αναλυτικά την αισθητική που σας αντιπροσωπεύει, αλλά και τους στόχους που θέλετε να πετύχετε με τη φωτογράφισή σας. Σε περίπτωση όμως, που δεν διαθέτετε προϋπολογισμένο και διαθέσιμο ποσό για να προχωρήσετε σε μια τέτοια κίνηση, μπορείτε:

  • Να ανατρέξετε στις ηλεκτρονικές φωτοτράπεζες στο διαδίκτυο και να αναζητήσετε τη φωτογραφία, που σας αντιπροσωπεύει και θέλετε να χρησιμοποιήσετε. Κάποιες παρέχουν εικόνες δωρεάν, άλλες με ένα σχετικά χαμηλό κόστος. Όλες όμως φιλοξενούν λήψεις επαγγελματιών, όπου το θέμα φως και ανθρώπων που απεικονίζονται είναι λυμένα. Σε αυτές μπορείτε είτε να ενθέσετε το προϊόν σας, είτε να συνοδεύσουν τις αναρτήσεις σας, στον ιστότοπο, στο eshop, στα κοινωνικά σας δίκτυα και σε όποια άλλη ενέργεια θέλετε.
  • Να αναλάβετε ο ίδιος τα καθήκοντα του φωτογράφου, με τα μέσα που έχετε (κάμερα, φωτογραφική μηχανή, ακόμα και κινητό τηλέφωνο). Ακολουθήστε μικρούς κανόνες, που θα σας βοηθήσουν στη σωστή διαχείριση του φωτός, όπως λήψεις κοντά σε φωτεινές πηγές (π.χ. παράθυρο), χρήση χρωματικών παλετών που είναι σε αρμονία με τις αποχρώσεις της επιχείρησής σας, υπόνοια ανθρώπινης παρουσίας, εφόσον το άτομο έχει συναινέσει για να βγει φωτογραφία (χέρια, σώματα στο φόντο, προσωπικά αντικείμενα κ.ά.)