Καθώς διανύουμε τις πρώτες ημέρες του 2021, οι περισσότεροι επαγγελματίες των κλάδων της χώρας μας έρχονται αντιμέτωποι με την ανάγκη της ανίχνευσης των αναδυόμενων τάσεων της αγοράς. Η προσπάθεια εντοπισμού, καταγραφής και κατανόησής αυτών είναι ζωτικής σημασίας, καθώς οι νέες τάσεις είναι οι παράμετροι, που θα διαμορφώσουν το σκηνικό της χρονιάς που ζούμε και οι παράγοντες που θα ορίσουν τους επαγγελματίες, οι οποίοι θα είναι οι κερδισμένοι στο κοντινό μέλλον.
Εμείς, έχουμε συγκεντρώσει 4 τρόπους, τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε για να κάνετε το αποφασιστικό βήμα για την ανάπτυξη, την εδραίωση και την εξέλιξη της επιχείρησής σας σε μια χρονιά, που μοιάζει αχαρτογράφητη λόγω των μέτρων κατά της πανδημίας του Covid-19.
Ο ορισμός νέων στόχων
Όλες οι τάσεις της αγοράς, στην οποία οι επιχειρηματίες όλου του κόσμου κλήθηκαν να αντιδράσουν, δεν εμφανίστηκαν την ίδια στιγμή για όλους. Ειδικά για τον κλάδο των τροφίμων ήταν αποτελέσματα πρωτοποριακών ιδεών και τολμηρών πρωτοβουλιών ανθρώπων, που τόλμησαν να αναμετρηθούν με τον επαγγελματικό τους εαυτό. Πάντα υπήρχαν κάποιοι που έβλεπαν πιο μακριά από το «γίγνεσθαι» της εποχής τους, παρατήρησαν τις συνήθειες των πελατών τους και επένδυσαν σε τάσεις, που έκαναν δειλά-δειλά την εμφάνισή τους. Μπορείτε, λοιπόν, να θέσετε κι εσείς το δικό σας προσωπικό – επιχειρηματικό – στοίχημα και να προσπαθήσετε να το κερδίσετε. Μελετήστε το πλαίσιο λειτουργίας σας, όπως έχει διαμορφωθεί σήμερα, καταγράψτε το σύνολο των παραγόντων, που εμποδίζουν την ανάπτυξή σας, αναζητήστε ευφάνταστους και δημιουργικούς τρόπους, που θα σας προσφέρουν πρωτοποριακές και καινοτόμες διεξόδους. Κάποια από αυτές θα οδηγήσει σε μια νέα και καλύτερη πραγματικότητα, πρώτα τη δική σας επιχείρηση και πιθανότατα στο μέλλον και το σύνολο των επιχειρήσεων του κλάδου σας.
Ο προσδιορισμός της πραγματικής ανάγκης του πελάτη
Στην προσπάθειά σας να ανιχνεύσετε την επόμενη ημέρα του κλάδου σας, θα χρειαστείτε τον κατάλληλο σύμβουλο. Και αυτός δεν είναι κάποιος έμπειρος βετεράνος της οικονομίας ή κάποιος αναγνωρισμένος φιλόσοφος, με τον οποίο θα δυσκολευθείτε να έρθετε σε επαφή. Είναι κάποιος που βρίσκεται διαρκώς δίπλα σας και με τον οποίο συνδιαλέγεστε μαζί του καθημερινά, δηλαδή ο πελάτη σας. Ακούστε τον πιο προσεκτικά από ποτέ, βάλτε σε δεύτερη μοίρα τα «θέλω» σας, μετακινήστε τη συγκέντρωσή σας από τον κλασικό προγραμματισμό και τις δομικές σας προετοιμασίες και επικεντρωθείτε στις επιθυμίες του. Σήμερα, αυτή η διαδικασία γίνεται πολύ εύκολη χάρη στους διαύλους επικοινωνίας, αλλά και τις δυνατότητες του διαδικτύου. Δυνατότητες, όπως οι βάσεις δεδομένων, οι αξιολογήσεις, οι αντιδράσεις και η αλληλεπίδραση των καταναλωτών με την επιχείρησή σας, προσφέρουν ήδη πολλά στοιχεία τα οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε. Έτσι, θα εντοπίσετε με τον πιο ασφαλή και αντικειμενικό τρόπο τις απαιτήσεις τους για τη νέα χρονιά. Είναι σημαντικό να δείτε κατά πόσο προϊόντα και υπηρεσίες που παρέχετε συμφωνούν με τα πραγματικά τους «θέλω» και τις ανάγκες τους αυτήν την περίοδο. Είναι όμως ακόμα πιο ουσιαστικό να αποδεχθείτε τις αλλαγές στις οποίες θα χρειαστεί να προχωρήσετε, για να ανταπεξέλθετε στις επιθυμίες του καταναλωτικού σας κοινού. Γιατί αυτό είναι, που θα σας προσφέρει την πληροφορία που χρειάζεστε, για να μπορέσετε να είστε πάντα πιο μπροστά από τις τάσεις που οι ανταγωνιστές σας θα αναγκαστούν, σύντομα, να ακολουθήσουν.
Η μελέτη της συμπεριφοράς των νεότερων γενιών καταναλωτών
Πολλές φορές μια επιχείρηση επικεντρώνεται στο βασικό ηλικιακό group των πελατών της, προσπερνώντας τη συμπεριφορά και τις συνήθειες της νεότερης γενιάς. Όμως από αυτήν μπορείτε να καταλήξετε σε πολύτιμα συμπεράσματα για την πραγματικότητα που θα διαμορφωθεί για τον ευρύτερο κλάδο σας. Αρκεί να παρατηρήσετε και να καταγράψετε τις συνήθειες των νέων – σε ηλικία – πελατών σας, αυτών που ανήκουν στην γενιά των Millennials και χαρακτηρίζονται από την ευρύτατη χρήση των συσκευών τεχνολογίας. Είναι χαρακτήρες που επιβιώνουν από το ρυθμό των αλλαγών που συντελούνται, είναι πιο ανοιχτοί σε προκλήσεις σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, αλλάζουν συχνά δουλειές και προσαρμόζονται εύκολα σε αυτές, μοιράζονται τις γνώσεις τους μεταξύ τους, αλλά και με το μεγαλύτερης ηλικίας συγγενικό ή φιλικό περιβάλλον τους, επιδρώντας έτσι και στο συνολικό πλέγμα συμπεριφοράς του καταναλωτικού κοινού. Αρκετές από τις καινοτομίες στον κλάδο της εξυπηρέτησης θα δημιουργηθούν για αυτούς, θα υιοθετηθούν από τους μεγαλύτερους και θα συμπαρασύρουν μαζί τους και το παραδοσιακό πελατολόγιό σας. Για αυτό και είναι χρήσιμο να υιοθετήσετε μια κουλτούρα προσαρμογής στη νέα γενιά, τόσο για εσάς όσο και για το προσωπικό σας. Λαμβάνοντας υπόψη τις συνήθειες και τις προτιμήσεις ανθρώπων κάτω των 25 ετών, αναλύοντας το τι και πως αγοράζουν, διαβάζοντας τις αξιολογήσεις τους, που αφορούν την επιχείρηση αλλά και τον κλάδο σας, μπορείτε να πάρετε πολύτιμες πληροφορίες για τη βελτίωσή σας αλλά και τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού προφίλ ελκυστικού για τη γενιά των καταναλωτών, που χρόνο με το χρόνο θα αναδεικνύεται στο κυρίαρχο κοινό σας.
Η αμφισβήτηση των δεδομένων
Μια συνήθεια των επιχειρήσεων όλων των κλάδων είναι, να υπερασπίζονται τα κατεστημένο που διέπει τη λειτουργία τους. Στην απέναντι όχθη όμως, το καταναλωτικό κοινό ενθουσιάζεται και αγκαλιάζει με εντυπωσιακό τρόπο κάθε φρέσκια και ανατρεπτική ιδέα. Οπότε, σκεφτείτε μήπως ήρθε η ώρα να αμφισβητήσετε τα δεδομένα, που έχουν διαμορφωθεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Δεδομένα, που αφορούν το είδος των προϊόντων σας, τον τρόπο προώθησης, προβολής και απήχησής τους, το κοινό στο οποίο απευθύνονται, τη μέθοδο αγοράς τους. Αναλύοντας το ευρύτερο καθεστώς, με το οποίο λειτουργείτε, μπορείτε να ανιχνεύσετε και το εύρος των δραστηριοτήτων, που έχετε τη δυνατότητα να αναλάβετε και να ενσωματώσετε στις υπηρεσίες σας. Έτσι, θα μπορέσετε να δείτε επιπλέον δυνατότητες, που ανοίγονται μπροστά σας, να επικεντρωθείτε σε αυτές, που είναι εφικτές και να ξεκινήσετε να συνθέτετε μια νέα πραγματικότητα. Την πραγματικότητα της επιχείρησης, που όχι μόνο δεν εξαρτάται από τα σημερινά δεδομένα, αλλά που δημιουργεί τις εξελίξεις και τα νέα δεδομένα για όλο τον κλάδο στον οποίο ανήκει.