5 συμβουλές για έναν πιο ελκυστικό κατάλογο μεζεδοπωλείου

5 συμβουλές για έναν πιο ελκυστικό κατάλογο μεζεδοπωλείου | Ena Blog
5 συμβουλές για έναν πιο ελκυστικό κατάλογο μεζεδοπωλείου | Ena Blog

Μια από τις αρχές που ισχύει για κάθε επιχείρηση εστίασης, είναι η σημασία του καταλόγου (μενού) για την κερδοφορία της. Ειδικά για εσάς που δραστηριοποιείστε επαγγελματικά στην κατηγορία του μεζεδοπωλείου – ταβέρνας, η σωστή παρουσίαση του καταλόγου σας μπορεί να αποτελέσει μοχλό επιτυχίας και ανταγωνιστικής υπεροχής . 

Γι’ αυτό και έχουμε συγκεντρώσει 5 μικρές συμβουλές που αν τις ακολουθήσετε θα μετατρέψετε τον κατάλογό σας, φυσικό και ηλεκτρονικό, σε διαβατήριο για την αύξηση παραγγελιών ανά άτομο, επισκεψιμότητας και κερδοφορίας συνολικά. 

1. Το καλό μενού είναι αυτό που μπορεί να διαβαστεί εύκολα: Πέρα από την όποια πολιτική ακολουθείτε για τα πιάτα που θέλετε να προωθήσετε και αυτά στα οποία επιθυμείτε να επικεντρωθεί το κοινό σας, υπάρχει ο βασικός κανόνας που λέει ότι πρέπει να μπορούν να διαβαστούν οι προτάσεις σας εύκολα και γρήγορα από κάθε πελάτη. Μην ξεχνάτε ότι ανεξάρτητα της ποιότητας του χώρου, της κουζίνας και της εξυπηρέτησης σας, η πρώτη ουσιαστική επαφή σας με τον πελάτη είναι ο κατάλογός σας. Φροντίστε, λοιπόν, το μενού σας, πέρα από την όποια στιλιστική – αισθητική προσέγγιση έχει, να είναι καθαρό και ευανάγνωστο από όλους. 

Μερικές τεχνικές συμβουλές είναι:

  • Η επιλογή σωστών γραμματοσειρών, όπως Helvetica Light ή Futura αν το στιλ σας είναι πιο μοντέρνο ή η Book Antiqua αν το μεζεδοπωλείο σας συνδέεται περισσότερο με την παράδοση, και η αναγραφή των πιάτων με γράμματα όχι μικρότερα του μεγέθους 12. 
  • Αποφύγετε τη στοίχιση στο κέντρο, που παραπέμπει σε a la carte μενού και ακριβά εστιατόρια, και ακολουθείστε στοίχιση προς τα αριστερά ή τα δεξιά, που ευνοεί την παράθεση και την εύκολη ανάγνωση περισσότερων προτάσεων.
  • Σε περίπτωση που είστε σε τουριστικές περιοχές, αποφύγετε τους μικτούς καταλόγους (π.χ. έναν που έχει ελληνικά, γαλλικά, γερμανικά, αγγλικά κ.λπ.) λόγω της δυσκολίας στη χρήση τους. Τυπώστε ξεχωριστούς καταλόγους ή τις βασικές ενότητες του (π.χ. ορεκτικά, κυρίως, σαλάτες, ημέρας) σε μεταφρασμένες σελίδες τις οποίες θα δίνετε αντίστοιχα στους εν λόγω ταξιδιώτες.

2. Κάθε πιάτο δεν είναι μόνο συνταγή, είναι μια εμπειρία: Μην ξεχνάτε ότι κάθε σας πελάτης κυρίως επιδιώκει να αποκομίσει μια μοναδική εμπειρία από την παραγγελία του. Γι’ αυτό καλό είναι να περιγράψετε τα πιάτα σας με δημιουργικότητα χρησιμοποιώντας επίθετα και την καταγωγή του πιάτου. Σκεφτείτε απλά πόσο περισσότερο εντυπωσιάζει και «ταξιδεύει» η πρόταση «αυθεντικοί και αφράτοι σιφνιώτικοι ρεβυθοκεφτέδες» σε σχέση με αυτήν που λέει «ρεβυθοκεφτέδες με πατάτες, κρεμμύδι και δυόσμο», το «παραδοσιακό σύγκλινο της Αρεόπολης» με το «πικάντικο σύγκλινο», η «αιγαιοπελαγίτικη τηγανιά» από την «τηγανιά θαλασσινών». Συμπεριλάβετε την έννοια της οικογένειας σε κάποιες, αν όχι στην πλειοψηφία, των περιγραφών σας. Π.χ. «κεφτεδάκια της γιαγιάς», «μαμαδίστικη σπανακοτυρόπιτα», «αρνάκι σπιτικό της γάστρας» είναι τίτλοι που αποπνέουν οικογενειακή θαλπωρή, ζεστούς γευστικούς συνειρμούς και γίνονται πολύ πιο ελκυστικοί στους ανθρώπους που εξυπηρετείτε, ενώ συμβάλλουν, και νοηματικά, στην εκλεκτή εμπειρία που θέλετε να προσφέρετε στο κοινό σας.

3. Η ουσία δεν είναι στα πολλά, αλλά στα εκλεκτά υλικά: Η προσπάθεια αρκετών ιδιοκτητών μεζεδοπωλείων να ανταποκριθούν στην πληθώρα των καταναλωτικών προτιμήσεων οδηγεί συνήθως σε ιδιαίτερα μεγάλους καταλόγους, με προτάσεις που στο τέλος καταλήγουν να μπερδέψουν και όχι να διευκολύνουν. Γι’ αυτό καλό είναι να θυσιάσετε την ποσότητα στο βωμό της ποιότητας. Επικεντρωθείτε σε αυτά που κάνετε καλύτερα, εξελίξτε τα με νέες ιδέες ή εφαρμόστε εναλλακτικές με βάση τα αποθέματα αλλά και την πολιτική κατά της σπατάλης τροφίμων. Έτσι, θα στηρίξετε τη σχέση με τους πελάτες σας στις σπεσιαλιτέ σας και όχι σε ένα πλήθος πιάτων ευάλωτων από τον ανταγωνισμό σας. Θα αποφύγετε άχρηστες πλεονάζουσες προμήθειες, ενώ η κουζίνα σας θα λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, άνετα και γρήγορα. 

4. Από το φθηνότερο στο ακριβότερο, η πορεία της επιτυχίας ενός μενού: Από τη στιγμή που θα καταλήξετε στις προτάσεις του μενού σας και το περιθώριο κέρδους σας, το επόμενο βήμα είναι η τοποθέτησή τους στη λίστα που θα αντικρύσουν οι πελάτες σας στο κατάστημα ή ηλεκτρονικά. Η πιο αποδοτική τακτική είναι να παραθέσετε τα πιάτα σας σε μια πορεία ανάγνωσης που θα ξεκινάει από τα φθηνότερα και θα καταλήγει στα ακριβότερα. Μια ασφαλής τακτική είναι «η πρώτη και η δεύτερη θέση» ανά ενότητα. Η πρώτη θέση ανήκει στο πιάτο με το χαμηλότερο κόστος αλλά και κέρδος για την επιχείρηση (ορεκτικό, κυρίως, σαλάτα κ.λπ.), καθώς βάσει στατιστικών οι πελάτες δύσκολα θα το επιλέξουν. Η δεύτερη θέση, αντίθετα, προορίζεται για τις προτάσεις σας που έχουν συναφή τιμή αλλά αφήνουν μεγαλύτερο κέρδος σε εσάς, καθώς η τοποθέτηση αυτή οδηγεί τους πελάτες στις εν λόγω επιλογές.

5. Η σωστή αναγραφή της τιμής σε κάθε πιάτο: Μην ξεχνάτε να βάζετε το σύμβολο του νομίσματος στο οποίο έχει υπολογιστεί η τιμή των πιάτων σας. Κλείνοντας, δηλαδή, την περιγραφή και την τιμολόγηση σε κάθε σας πιάτο με το € και όχι την περιγραφή του, (δηλ. τη λέξη «ευρώ»), βοηθάτε – ειδικά αν ή έδρα σας είναι σε τουριστική περιοχή – τους επισκέπτες σας να υπολογίσουν καλύτερα την νομισματική αξία της παραγγελίας τους ενώ τους παρέχετε την ασφάλεια να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα στο μαγαζί σας. Επίσης, αποφύγετε τις δεκαδικές τιμολογήσεις (π.χ. 9,85 ή 11,99) και προχωρήστε, ακόμα κι αν είστε ακριβότεροι από τον ανταγωνισμό, σε στρογγυλοποιήσεις (αντίστοιχα 10 και 12€). Η εντύπωση που θα δώσετε στους πελάτες σας έτσι  είναι ότι είστε πιο έντιμοι και πιο φιλικοί απέναντί τους, ενώ μην ξεχνάτε ότι ένα μενού με λιγότερα κόμματα και νούμερα είναι πιο ευανάγνωστο και ευκολονόητο.

Στα ENA Food C&C είμαστε διαρκώς δίπλα σας για να μπορείτε να ενισχύσετε με τον καλύτερο τρόπο την παρουσία του μεζεδοπωλείου ή της ταβέρνας σας στο ιδιαίτερα απαιτητικό περιβάλλον αυτής της κατηγορίας. Τόσο με προϊόντα σε ασυναγώνιστες τιμές, όπως μπορείτε να δείτε στο 15μερο έντυπο προσφορών μας, αλλά και τον ειδικό κατάλογο για εσάς, όσο και με άρθρα σχετικά με την καλύτερη τιμολόγηση των προτάσεων του μενού σας και άλλες συμβουλές marketing κινήσεων που μπορούν να σας φέρουν τα αποτελέσματα για τα οποία κοπιάζετε καθημερινά και επιθυμείτε να δείτε να γίνονται πραγματικότητα.