Μετά το νερό, το τσάι αποτελεί το δεύτερο πιο δημοφιλές ποτό παγκοσμίως. Πολλοί το επιλέγουν επειδή έχει ωραία γεύση ενώ μια άλλη μερίδα καταναλωτών πίνει τσάι για τα οφέλη που προσφέρει στην υγεία. Στο μεταξύ, η εισαγωγή νέων γευστικών συνδυασμών, όπως τα τσάι με βότανα, μπαχαρικά ή ακόμη και άνθη, επεκτείνει τον ορίζοντα των δυνατοτήτων του τσαγιού και προσελκύει ακόμα περισσότερους καταναλωτές. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι η κατανάλωσή του θα συνεχίσει να αυξάνεται με εντυπωσιακούς ρυθμούς από το 2023 έως το 2030. Σε αυτό το άρθρο, αναλύουμε τις τάσεις που κυριαρχούν και αναμένεται να καθορίσουν την πορεία της δυναμικά αναπτυσσόμενης βιομηχανίας του τσαγιού στο μέλλον.
Οι καταναλωτές θα είναι πιο προσηλωμένοι στο τι τσάι πίνουν, γιατί και πώς, επειδή η φροντίδα του μυαλού και του σώματος θα εξακολουθεί να αποτελεί σημαντική προτεραιότητα το 2023.
Αυξημένη δημοτικότητα των τσαγιών που βοηθούν την ευεξία και την υγεία
Οι σημερινοί καταναλωτές, εστιάζουν στα τρόφιμα και τα ροφήματα που ενισχύουν την υγεία και την ευεξία, γεγονός που οδηγεί στην αύξηση της δημοτικότητας των φυσικών και βιολογικών προϊόντων. Μια από τις μεγαλύτερες κατηγορίες που ανταποκρίνεται σε αυτή τη μετατόπιση των καταναλωτών είναι το τσάι από βότανα. Μερικές από τις πιο δημοφιλείς επιλογές περιλαμβάνουν το λευκό τσάι, το πράσινο τσάι, το τσάι χαμομηλιού, το τσάι με τζίντζερ και το τσάι με κουρκουμά. Με τους καταναλωτές να επικεντρώνονται όλο και περισσότερο στην άσκηση και τη φροντίδα του μυαλού και του σώματος, αρκετά δημοφιλή έχουν γίνει και τα ονομαζόμενα λειτουργικά τσάγια. Τα λειτουργικά τσάγια έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να παρέχουν οφέλη για την οργανισμό και βοηθούν στην χαλάρωση, την απόκτηση ενέργειας και συγκέντρωσης και στον καλύτερο ύπνο αλλά και στη καλύτερη λειτουργία του μεταβολισμού.
Άνοδος του τσαγιού Matcha
Ένα άλλο είδος τσαγιού, που έχει απογειωθεί σε πωλήσεις, είναι το τσάι Matcha. Το τσάι Matcha είναι ένας τύπος πράσινου τσαγιού που παρασκευάζεται από αλεσμένα φύλλα τσαγιού. Έχει πλούσια, κρεμώδη γεύση και φημίζεται για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Το Matcha είναι αρκετά δημοφιλές τα τελευταία χρόνια καθώς συνδέεται με έναν υγιεινό και ολιστικό τρόπο ζωής και ξεχωρίζει για το οπτικά ελκυστικό πράσινο χρώμα του.
Αυξανόμενο ενδιαφέρον για το τσάι σε μορφή χύμα φύλλων
Μια άλλη αυξανόμενη τάση είναι η προτίμηση των καταναλωτών για συσκευασίες που προσφέρουν φύλλα τσαγιού. Δηλαδή, το τσάι που πωλείται σε χύμα μορφή και όχι μέσα σε φακελάκια. Το τσάι σε μορφή χύμα φύλλων θεωρείται συνήθως υψηλότερης ποιότητας από το τσάι σε σακουλάκια, με πιο έντονο άρωμα και ανώτερο σε γεύση. Επιπλέον, το τσάι σε μορφή χύμα φύλλων δίνει στον καταναλωτή την ευκαιρία να ρυθμίσει την ποσότητα του τσαγιού που θέλει να χρησιμοποιήσει, επιτρέποντας μια πιο προσαρμοσμένη στις προτιμήσεις του διαδικασία παρασκευής.
Το τσάι με ανθρακικό κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς
Οι καταναλωτές φαίνεται να συνεχίζουν να επιθυμούν τη γεύση του ανθρακικού, αλλά αναζητούν εναλλακτικές λύσεις με λιγότερη ζάχαρη σε σύγκριση με τα παραδοσιακά αναψυκτικά. Έτσι, το τσάι με ανθρακικό, που συνδυάζει τσάι με ανθρακούχο νερό, έχει γνωρίσει σημαντική απήχηση. Η αυξημένη ευαισθητοποίηση για θέματα υγείας οδήγησε στην εμφάνιση των μη αλκοολούχων “bar drinks” και τα αφρώδη τσάγια προσφέρουν μια εξαιρετική βάση για την παρασκευή “mocktails”. Οι μπάρμαν χρησιμοποιούν bitters, σιρόπια και πρωτότυπα συστατικά όπως βρώσιμα λουλούδια για να δημιουργούν ελκυστικά μη αλκοολούχα ποτά που θυμίζουν ποιοτικά κοκτέιλ. Τα αφρώδη τσάγια έχουν καθιερωθεί ως μια δημοφιλής επιλογή στην κατηγορία των “έτοιμων για άμεση κατανάλωση” ποτών (Ready To Drink – RTD) και αναμένεται να διατηρήσουν ένα ισχυρό παρόν στα ράφια, κατακτώντας μεγάλο μερίδιο της αγοράς σε αυτό τον τομέα.
Αυξημένη εστίαση στη βιωσιμότητα
Η εστίαση στην ευεξία συμβαδίζει με την αυξανόμενη επιθυμία των καταναλωτών για βιώσιμα προϊόντα. Πράγματι, το 92% των καταναλωτών υποστηρίζει ότι η βιωσιμότητα παίζει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή μιας μάρκας. Εταιρείες στον τομέα του τσαγιού αναπτύσσουν πρακτικές που αποσκοπούν στη βελτίωση της βιωσιμότητας, όπως η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών στις συσκευασίες, η προμήθεια τσαγιού από φάρμες που ακολουθούν βιώσιμες μεθόδους καλλιέργειας και η ελαχιστοποίηση της κατανάλωσης νερού.