Υπάρχουν κάποιες από τις νέες καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων τα τελευταία χρόνια, οι οποίες δεν επηρεάζουν μόνο τις αγορές τους, αλλά και τον τρόπο που οι επιχειρήσεις λιανικής αντιλαμβάνονται τα προϊόντα που εμπορεύονται. Μια από αυτές είναι και η στροφή σε πιο «φιλικές προς το περιβάλλον» επιλογές, με σαφή προσανατολισμό σε συσκευασίες, που είτε μπορούν να ανακυκλωθούν, είτε προέρχονται από επεξεργασία ανακυκλώσιμων υλικών. Αυτό αποτελεί μια έμπρακτη απόδειξη, ότι αρκετά από τα στερεότυπα που υπήρχαν για τη καταναλωτική συμπεριφορά στη χώρα μας έχουν ήδη ανατραπεί και δημιουργούν ένα νέο περιβάλλον πωλήσεων. Εμείς συγκεντρώσαμε μια σειρά διαπιστώσεων, σχετικά με την έννοια ανακύκλωση και πως αυτή συμβάλλει στην κερδοφορία ενός καταστήματος μεγάλης ή μικρής λιανικής.
Ο πλανήτης αποκτά μεγαλύτερη αξία
Σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, ολοένα και μεγαλύτερη μερίδα των Ελλήνων καταναλωτών έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί το μέγεθος του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής αλλά και τα στενά περιθώρια που έχουμε για να αντιδράσουμε υπέρ της βιωσιμότητας του πλανήτη μας. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει και η διαρκής ενημέρωση για την αξία της ανακύκλωσης ως τρόπος ζωής και την εξοικονόμηση ενεργειακών πόρων, που μας έχει οδηγήσει στην αλλαγή των καθημερινών συνηθειών μας για τη διαλογή και τον τρόπο απόρριψης των οικιακών σκουπιδιών μας. Η πλειοψηφία των καταναλωτών αντιλαμβάνεται ως μεγαλύτερης αξίας την προστασία του περιβάλλοντος και τη σωτηρία του πλανήτη μας συγκριτικά με το μικρό κέρδος που μπορεί να έχει σε μια αγορά προϊόντος. Ο καλύτερος και πιο άμεσος τρόπος, για να προασπίσει αυτά τα πιστεύω του, δεν είναι άλλος από το να επιλέξει στο ράφι τη συσκευασία από το υλικό και με τις προδιαγραφές ανακύκλωσης και να αφήσει σε δεύτερη μοίρα προϊόντα με ανταγωνιστικότερη τιμή, που όμως μπορούν με τα υλικά της συσκευασίας τους να επιβαρύνουν το περιβάλλον. Γι’ αυτό και στην προσπάθειά σας να διατηρήσετε ή και να αυξήσετε το κοινό σας με οικονομικότερες σειρές και προτάσεις, δεν πρέπει να ξεχνάτε ότι απευθύνεστε σε οικολογικά ευαισθητοποιημένους ανθρώπους, οι οποίοι δεν δίνουν πια μόνο έμφαση στην τιμή, αλλά και στη σχέση της με την ποιότητα. Τόσο της ποιότητας του περιεχομένου που κρύβουν, όσο και της ποιότητας ζωής που προσφέρουν και για το μέλλον που ακολουθεί την κατανάλωσή τους.
Η υπεύθυνη επιχείρηση είναι η πιο ελκυστική
Πέρα όμως από τα προϊόντα που διακινεί, η προσοχή μιας επιχείρησης στο να εφοδιάζεται με σειρές από ανακυκλώσιμα και αβλαβή για τη φύση υλικά συσκευασίας, συμβάλλει στη διαφύλαξη της πιο πολύτιμης περιουσίας της, της φήμης και της επωνυμίας της. Ειδικά, σε μια εποχή όπου οι πελάτες είναι πάρα πολύ προσεκτικοί στις επιλογές τους, ευαισθητοποιημένοι σε πολλαπλές κατευθύνσεις, και ενεργά μέλη, συνήθως, σε περισσότερα του ενός κοινωνικά δίκτυα. Αυτό σημαίνει ότι η υπεύθυνη στάση της επιχείρησης απέναντι στο περιβάλλον και τον πλανήτη, υπερπολλαπλασιάζει την αξία της στα μάτια των φυσικών επισκεπτών της και του ηλεκτρονικού κοινωνικού περίγυρού τους. Με τον ίδιο τρόπο το κτίσιμο του προφίλ μιας υπεύθυνης επιχείρησης απέναντι στον άνθρωπο και τον πλανήτη ανεβάζει την προστιθέμενη αξία σας, πολλαπλασιάζει την εκτίμηση και την εμπιστοσύνη των πελατών σας και λειτουργεί σημαντικά υπέρ της θετικής αποτύπωσης της ταυτότητάς σας. Κάτι που μπορεί να ενισχυθεί και με τη χρήση χάρτινων ή ανακυκλώσιμων περιτυλιγμάτων και τσαντών αγορών, με τη συμμετοχή σας στις τοπικές πρωτοβουλίες για το καλό του περιβάλλοντος και την τακτική ανανέωση των εμπορευμάτων σας με προτάσεις νέας οικολογικής τεχνολογίας φιλικής για τη φύση, τον καταναλωτή και τον πλανήτη μας.
Η δημιουργία σταθμού ανακύκλωσης
Ζούμε σε μια περίοδο ανάπτυξης της συνείδησης ανακύκλωσης, κατά την οποία είναι βασικό ζητούμενο ο πολλαπλασιασμός των σημείων απόρριψης υλικών που συμβάλλουν στην κυκλική οικονομία. Οι εταιρίες ανακύκλωσης αναζητούν περισσότερα και πιο άνετα προσβάσιμα σημεία για τη διαλογή των διαφορετικής προέλευσης υλικών, όπως άλλα σημεία για οργανικές ύλες, άλλα για μέταλλο, ξεχωριστά για ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, διαφορετικές για συσκευασίες αλουμινίου, γυαλιού, γραφικών υλών και αναλωσίμων Η/Υ, κινητών τηλεφώνων, λαμπτήρων, ενδυμάτων και υφασμάτων κλπ. Στο πλαίσιο αυτό, μια ενδεχόμενη συνεργασία σας με έναν από τους αρμόδιους φορείς θα μπορούσε να λειτουργήσει με αμοιβαίο όφελος και για εσάς και για τους πελάτες σας. Από την μια πλευρά, γιατί η τοποθέτηση ενός τέτοιου σημείου στον υπαίθριο χώρο του καταστήματός σας θα διευκολύνει πολλούς από τους ευαισθητοποιημένους γείτονες και συμπολίτες σας. Από την άλλη, θα ενισχύσει την έννοια της υπευθυνότητας που πρεσβεύετε σαν επιχείρηση με σημαντικά οφέλη τόσο για την επωνυμία σας, όσο και για τις πωλήσεις σας. Μην ξεχνάτε ότι η δημιουργία ενός σταθμού ανακύκλωσης στο χώρο σας, ακόμα και για υλικά με τα οποία δεν σχετίζεστε (όπως toner εκτυπωτών για παράδειγμα), μπορεί σε σύντομο διάστημα να σας προσφέρει τον χαρακτήρα μιας επιχείρησης που νοιάζεται όχι μόνο για την ποιότητα εξυπηρέτησης, αλλά και την ποιότητα ζωής του πελάτη της.
Η κυκλική οικονομία, η επόμενη ημέρα για κάθε επιχείρηση
Η προσοχή και η προσήλωση της επιχείρησής σας στον εκσυγχρονισμό των προϊόντων που εμπορεύεται με την προσθήκη σειρών σε ανακυκλώσιμες συσκευασίες, αποτυπώνει την ικανότητά σας να βλέπετε μπροστά και να εστιάζεστε σε μια κύρια και παγκόσμια προτεραιότητα, την εποχή της κυκλικής οικονομίας. Αυτής δηλαδή που έχει την ικανότητα να θα αντλεί προϊόντα από τη φύση και να επιστρέφει πίσω τις ύλες που απομένουν μετά την κατανάλωση για την επαναχρησιμοποίησή τους. Και είναι γνωστό και στο καταναλωτικό κοινό ότι η μετάλλαξη αυτή, δεν σημαίνει μόνο πιο καθαρό περιβάλλον, αλλά και έναν πιο ευέλικτο -και οικονομικό- τρόπο παραγωγής, διακίνησης, εμπορίας, κόστους και αγοράς. Στην ουσία, δείχνετε την πρόθεσή σας να γίνετε κι εσείς μέρος μιας αλυσίδας εξέλιξης, με πολλά οφέλη σε κάθε της φάση, άμεσα και μακροπρόθεσμα. Έτσι, συμπορεύεστε με τη στάση ζωής των Ελλήνων καταναλωτών, οι οποίοι θα αναγνωρίσουν τη στάση σας και θα σας επιβραβεύσουν, ενώ επιχειρηματικά στηρίζετε μια υπεύθυνη κίνηση και συγκαταλέγεστε μεταξύ των επωνυμιών με σύγχρονο προφίλ και οικολογική συνείδηση.