Μιλώντας για την κατηγορία των προϊόντων που έχει σταθερή προτεραιότητα στις επιλογές του καταναλωτικού κοινού αναφερόμαστε στα αναψυκτικά και τους χυμούς. Μια κατηγορία, που δεν σταματά να εξελίσσεται, ακολουθώντας τις νέες διατροφικές τάσεις, και περιλαμβάνει προϊόντα ζωτικής σημασίας για επιχειρήσεις μικρής λιανικής και mini market, τόσο στη διάρκεια του καλοκαιριού όσο και τους χειμερινούς μήνες. Γι’ αυτό και είναι κατανοητή η προσπάθεια των επαγγελματιών του κλάδου, όπως εσείς, για την ενημέρωση και την παρακολούθηση των εξελίξεων. Κάτι που θα σας επιτρέψει να προσφέρετε στα ψυγεία και τα ράφια του μαγαζιού σας, αυτές ακριβώς τις σειρές που απαντούν στις σύγχρονες αναζητήσεις μικρών και μεγάλων πελατών.
Στο πλαίσιο αυτό, αναλύουμε συνοπτικά, την εικόνα που δημιουργείται σήμερα σε έναν πολυδιάστατο κλάδο, που χαρακτηρίζεται από την παρουσία παραδοσιακών πολυεθνικών εταιρειών, την ανάπτυξη ελληνικών βιομηχανιών, τις νέες εισόδους μικρών, αλλά πολλά υποσχόμενων τοπικών μονάδων και, φυσικά τη διαρκή καινοτομία και τον πλουραλισμό των επιλογών που προσφέρονται στον καταναλωτή.
Ο παράγοντας πανδημία
Ζούμε σε μια εποχή που η πανδημία του Covid-19 δεν παίζει μόνο ρυθμιστικό ρόλο για τη λειτουργία της οικονομίας μας, αλλά και για τις εξελίξεις στα προϊόντα που παράγονται και κυκλοφορούν. Στον κλάδο των χυμών, ιδιαίτερα, το γεγονός αυτό αναδείχθηκε σε μια «τονωτική ένεση» που οδήγησε στην αύξηση της αγοράς αυτών των προϊόντων, καθώς από την πλειονότητα των καταναλωτών αντιμετωπίστηκαν ως η γρήγορη και ασφαλής λύση για τη θωράκιση του οργανισμού τους. Άρα, είναι ευνόητο, ότι οι φυσικοί χυμοί, εναλλακτικών διαρκειών και ετικετών, οφείλουν να είναι έχουν θέση στο ράφι σας, καθώς θεωρούνται πια ως ένα από τα πιο φυσικά αντίδοτα κατά του ιού.
Οι νέες διατροφικές συνήθειες
Οι ρυθμοί ζωής των καταναλωτών σήμερα αλλάζουν και αναθεωρείται η προσέγγιση στη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης και υγείας του οργανισμού τους. Το αποτέλεσμα είναι να στρέφεται το ενδιαφέρον αρκετών ηλικιών σε αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, με ελάχιστες ή καθόλου θερμίδες, με συνδυασμούς ή γεύσεις φρούτων, βιολογικοί, με επιπλέον βιταμίνες κ.ά. Ακόμα λοιπόν, και εάν δεν έχετε τη δυνατότητα να προσθέσετε όλη αυτήν την πληθωρικότητα που διατίθεται από τους προμηθευτές σας, είναι απαραίτητο στο ράφι ή στο ψυγείο σας να υπάρχει η «υγιεινή» γωνιά με επιλεγμένα προϊόντα αυτής της γενιάς.
Η καινοτομία των βιολογικών και extra βιταμινούχων προϊόντων
Σήμερα, οι μεγάλες δυνάμεις, τα ανερχόμενα ονόματα αλλά και οι τοπικές μονάδες παραγωγής έχουν εστιαστεί σε αυτήν την καινοτομία που θεωρείται ότι αφουγκράζεται ιδανικά την καταναλωτική στροφή: Τα νέα προϊόντα βιολογικών καλλιεργειών που έρχονται να συνταιριάξουν με μια καταναλωτική πραγματικότητα, η οποία καθορίζεται από την άσκηση και την υγιεινή διατροφή. Χυμοί εμπλουτισμένοι με επιπλέον βιταμίνες ή συγκεκριμένες σειρές με συγκεκριμένες βιταμίνες, εξειδικευμένα προϊόντα για την ενίσχυση του μεταβολισμού, αλλά και ετικέτες που αφορούν συγκεκριμένες ηλικίες και φάσεις της ανάπτυξης του παιδικού οργανισμού, δημιουργούν ένα πολύχρωμο μωσαϊκό προτάσεων για κάθε mini market. Εσείς, απλά, ανατρέξτε στο πελατολόγιό σας, το προφίλ τους (π.χ. νέοι ή όχι σε ηλικία, οικογενειάρχες ή ζευγάρια χωρίς παιδιά κ.λπ.) και τις καταγεγραμμένες ανάγκες τους, όπως αυτές αποτυπώνονται στις πωλήσεις σας, και διαμορφώστε τη δική σας πυξίδα επιλογής των προϊόντων που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον τους.
Η δύναμη της ελληνικής προέλευσης
Ένας άλλος σημαντικός παράγοντας που επηρεάζει την κατηγορία, είναι αυτός που διαμορφώθηκε στον απόηχο της οικονομικής κρίσης που πέρασε η χώρα μας αλλά και στις συνειδητές επιλογές των καταναλωτών, κατά τη διάρκεια των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας: Η στήριξη της ελληνικής παραγωγής και οικονομίας. Κάτι που προσθέτει στον χάρτη των δυνητικών επιλογών των πελατών σας, δίπλα στις παραδοσιακές πολυεθνικές εταιρείες που αγαπούν, και ονόματα που φανερώνουν την καταγωγή τους από τον τόπο μας, με την πρώτη ματιά. Η αντίληψη της υπεροχής των ελληνικών φρούτων και καλλιεργειών, είναι πια κυρίαρχη, ενώ αρκετές από αυτές τις εταιρείες δεν διστάζουν με το δικό τους τρόπο να πειραματιστούν με υποκατάστατα ζάχαρης με στέβια και άλλες φυτικές δημιουργίες. Οπότε, αξίζει να θυμάστε, καταρτίζοντας το πλάνο προμηθειών σας, ότι η ύπαρξη συσκευασιών, φιαλών και προτάσεων με το αυτοκόλλητο «100% ελληνικής προέλευσης» κεντρίζουν την προσοχή και έχουν τη δύναμη να αυξήσουν τα προϊόντα που ένας καταναλωτής θα αγοράσει κατά την επίσκεψή του στο κατάστημά σας.
Το πλεονέκτημα της λιγότερης ζάχαρης και των λιγότερων θερμίδων
Αρκετές από τις εταιρείες, έχουν επενδύσει στην προσπάθεια της δημιουργίας προϊόντων χωρίς ζάχαρη και χωρίς υπερβολικό θερμιδικό φορτίο. Γι’ αυτό και σήμερα, υπάρχει μια πληθώρα προτάσεων στην οποία κυριαρχούν τα φυσικά γλυκαντικά, η βιταμίνη C, τα σάκχαρα φρούτων, η φρουκτόζη, η χρήση ως πρώτη ύλη του ευεργετικού ροδιού και – πάντα – η αναγραφή με ακρίβεια των θερμίδων του περιεχομένου στην ετικέτα κάθε συσκευασίας. Η ολιγοθερμιδική παραγωγή χυμών και αναψυκτικών, μάλιστα, έχει πάρει και τις διαστάσεις μιας αυτόνομης ενότητας του κλάδου, από την οποία συνεχώς γεννιούνται νέα προϊόντα και καινοτομίες σύνθεσης, καθώς παραμένει απώτερος στόχος η δροσερή, πηγαία, γευστική απόδραση, που συνδέεται συνειρμικά με τον τίτλο της κατηγορίας. Από αυτές τις σειρές αξίζει να επιλέξετε κι εσείς μια ολοκληρωμένη παλέτα προϊόντων, ικανοποιώντας μια μεγάλη μερίδα ανθρώπων, για τους οποίους η ισορροπημένη διατροφή και ο έλεγχος του βάρους τους είναι κανόνες που διέπουν κάθε τι που δοκιμάζουν μέσα στην ημέρα τους, από το πρωινό έως το βραδινό τους ρόφημα, πριν κοιμηθούν.
Η σημασία της ποικιλίας του ψυγείου
Όλα τα παραπάνω συγκλίνουν στο πόσο σημαντικό είναι να παρέχετε στο ψυγείο σας, είτε μια πληθώρα είτε τους εκπροσώπους των υποκατηγοριών των χυμών και των αναψυκτικών που είναι διαθέσιμα σήμερα, στη χώρα μας. Έτσι, θα έχετε τη δυνατότητα ανταποκριθείτε τόσο στις διαφορετικές τάσεις που έχουν αναπτυχθεί σήμερα μεταξύ των καταναλωτών, αλλά και να απαντήσετε ικανοποιητικά στην αναζήτηση εξατομικευμένων προτάσεων, προσαρμοσμένων σε ιδιαίτερες ανάγκες, συγκεκριμένες ηλικίες και δεδομένους τρόπους ζωής. Κυρίως όμως αξίζει να θυμάστε, ότι για μια επιχείρηση μικρής λιανικής, η κατηγορία αυτή αποτελεί μια από τις πιο βασικές πηγές κέρδους, αλλά και ένα ολόφρεσκο κανάλι επικοινωνίας με το κοινό, στο οποίο δείχνετε ότι συμβαδίζετε με την εξέλιξη του σε νοοτροπία και προτιμήσεις.