Google My Business: Πώς βοηθάει την επιχείρηση σήμερα;

Google My Business: Πώς βοηθάει την επιχείρηση σήμερα | Ena Blog
Google My Business: Πώς βοηθάει την επιχείρηση σήμερα | Ena Blog

Ζούμε σε μια εποχή στην οποία η ψηφιακή τεχνολογία μας εφοδιάζει συνεχώς με νέα εργαλεία για την καλύτερη προβολή και επικοινωνία μας. Κάτι το οποίο ισχύει, φυσικά, και για όλους τους τομείς της επιχειρηματικότητας. Ανάμεσα, λοιπόν, σε αυτά τα ηλεκτρονικά προϊόντα ξεχωρίζει και το Google My Business: Η ενότητα της μεγαλύτερης μηχανής αναζήτησης που δίνει την ευκαιρία σε έναν επιχειρηματία να δημιουργήσει και να διαχειριστεί δωρεάν ένα επαγγελματικό προφίλ, το οποίο εμφανίζεται στις αναζητήσεις των χρηστών, και συνολικά στην πάνω δεξιά πλευρά της οθόνης, αλλά και στους χάρτες στην αριστερή πλευρά τους, με τη συνοδεία χρήσιμων πληροφοριών, φωτογραφιών αλλά και κριτικών και αξιολογήσεων. Σε αυτήν τη δυνατότητα θα αναφερθούμε συνοπτικά, εστιάζοντας στα πλεονεκτήματα που μπορεί να σας προσφέρει καθώς και στους τρόπους βελτιστοποίησης της χρήσης του. 

Η ευέλικτη μέθοδος για να γίνει η επιχείρησή σας πιο ορατή

Δημιουργώντας το δικό σας εταιρικό προφίλ στο GMB (Google My Business), και εμπλουτίζοντάς το με τις κατάλληλες πληροφορίες και φυσικά το φωτογραφικό υλικό που αντικατοπτρίζει τις ανέσεις του φυσικού σας καταστήματος, την ποιότητα των προϊόντων ή της κουζίνας σας, καθώς και το επίπεδο της εξυπηρέτησής σας, στην ουσία πετυχαίνετε μία πολύ σημαντική αποστολή: Να γίνει, η επιχείρησή σας, άμεσα ορατή, στην ταυτόχρονη αναζήτηση των χρηστών. Ο υποψήφιος πελάτης σας σχηματίζει μια ολοκληρωμένη εικόνα για εσάς, αποκτά μια συνοπτική – αλλά και ουσιαστική – ενημέρωση από τις πληροφορίες που του έχετε παραθέσει και έτσι κερδίζετε το προβάδισμα στην τελική του επιλογή για επίσκεψη. Και όλα αυτά με ελάχιστες κινήσεις από τον ίδιο, καθώς δεν χρειάζεται να εμβαθύνει στην εύρεση του ιστοτόπου σας ή των κοινωνικών σας σελίδων για να διαμορφώσει την άποψή του. Όσον αφορά τους χάρτες της Google, όταν ένας χρήστης διατρέξει με το ποντίκι του την καρφίτσα (pin) που δείχνει την ακριβή σας θέση, εμφανίζεται η επαγγελματική σας καρτέλα. Πέρα από αυτό, με τη δημιουργία του GMB προφίλ σας, προβάλλεστε στον χώρο αριστερά της οθόνης του με μια άριστα διαρθρωμένη παρουσίαση της επιχείρησής σας. Έτσι, ο χρήστης έρχεται σε επαφή με επιπλέον – συνοπτικές, αλλά πολύ χρήσιμες – πληροφορίες, όπως το ύψος των τιμών σας, τις πιο δημοφιλείς σας ώρες, τα μέτρα υγιεινής που έχετε λάβει αλλά και τυχόν εμπορικές ενέργειες που ισχύουν για τη συγκεκριμένη ημέρα. Με αυτόν τον τρόπο πολλαπλασιάζετε τα κίνητρα για την επίσκεψή του στην πραγματική σας έδρα. 

Η αξιοπιστία, το σύνθημα για την αύξηση της επισκεψιμότητας

Ο αυτοματισμός της παρουσίασής σας κατά τη διάρκεια μιας αόριστης ή γενικής αναζήτησης προσφέρει μια ισχυρή δόση αξιοπιστίας στο εταιρικό σας προφίλ. Ο χρήστης αντιλαμβάνεται την επιχείρησή σας ως ζωντανό οργανισμό, ο οποίος είναι δίπλα του και έτοιμος να «συνδιαλλαγεί» μαζί του, να τον υποδεχθεί και να τον εξυπηρετήσει. Κατά την ίδια τη μηχανή αναζήτησης, βάσει των στατιστικών της στοιχείων, οι επιχειρήσεις με πλήρες προφίλ έχουν τις διπλάσιες πιθανότητες να κριθούν ως αξιόπιστες από αυτές με ελλιπή στοιχεία και, φυσικά, πολλαπλάσιες από αυτές με ανύπαρκτο προφίλ. Η συμπλήρωση όλων των απαιτούμενων πεδίων του προφίλ, κάνουν την επωνυμία σας πιο ελκυστική στους πελάτες, αυξάνοντας κατά ένα σημαντικό ποσοστό (29%) την πρόθεση αγοράς – αν δραστηριοποιείστε στη λιανική ή σε εμπορία τροφίμων κ.ά. ή επίσκεψης αν έχετε κατάστημα εστίασης. Έτσι, προσθέτετε στην εργαλειοθήκη της κερδοφορίας σας ένα πολύ χρήσιμο και αποδοτικό μοχλό ανάπτυξης που μπορεί να λειτουργήσει είτε συμπληρωματικά, με τα άλλα σημεία ηλεκτρονικής σας παρουσίας και προβολής, είτε και ανεξάρτητα από αυτά. 

Τα κομβικά σημεία επιτυχίας ενός προφίλ στο GMB

Για ένα άρτιο και ελκυστικό εταιρικό προφίλ στο GMB, χρειάζεται να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή σε κάποια πεδία, τα οποία θα κρίνουν την επιτυχία και την απήχησή του. Μπορούμε να αναφερθούμε συνοπτικά στα:

  • Διεύθυνση και ώρες λειτουργίας: Είναι σημαντικό για την ανίχνευσή σας να παραθέσετε με ακρίβεια τη σωστή διεύθυνση, συμπεριλαμβανομένου και του ταχυδρομικού σας κώδικα, καθώς αυτό θα βοηθήσει και στην κοινοποίηση της θέσης σας από έναν ικανοποιημένο σας πελάτη σε φίλους και  τον ευρύτερο κοινωνικό περίγυρο. Για ευνόητους λόγους, και το καθημερινό ωράριο λειτουργίας σας που αναγράφεται θα πρέπει να ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα, και να ενημερώνεται άμεσα σε περιπτώσεις αλλαγών. 
  • Φωτογραφικό υλικό: Μπορείτε να επιλέξετε, για τον οπτικοακουστικό εμπλουτισμό του προφίλ σας, φωτογραφίες από τους χώρους του καταστήματός σας, από τα προϊόντα και το μενού σας αλλά και από την ευρύτερη περιοχή της φυσικής σας έδρας. Αξίζει να λάβετε υπόψη σας, ό,τι όσο καλύτερη είναι η ποιότητα των λήψεων τόσο πιο ελκυστική είναι η εικόνα που παρουσιάζετε, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα να  ζητηθούν οδηγίες από τους χρήστες για να σας επισκεφθούν. Χρήσιμο είναι, μεταξύ αυτών που δείχνουν φαγητό, ποτό, φυσική ομορφιά, ανέσεις εξωτερικού και εσωτερικού χώρου, συνεργάτες και πελάτες, να υπάρχει οπωσδήποτε και εικόνα του λογοτύπου σας ή της ταμπέλας της επιχείρησής αφού αυτά θα είναι η πρώτη οπτική επαφή των χρηστών με την επιχείρησή σας, μόλις φτάσουν στη φυσική σας έδρα. Τέλος, χρήσιμο είναι να επιτρέψετε στους ίδιους τους πελάτες σας να ανεβάζουν φωτογραφίες δικές τους κατά την επίσκεψή τους, οι οποίες συχνά συνοδεύονται από τις κριτικές τους και προσδίδουν αντικειμενικότητα, φιλικότητα και εξωστρέφεια στο προφίλ σας. 
  • Κρατήσεις θέσεων: Σε περίπτωση που έχετε εστιατόριο, μπορείτε να επωφεληθείτε από τη λειτουργία της Google για την προσθήκη του κουμπιού «Κράτηση Τραπεζιού». Μια απλή διαδικασία που μπορείτε να ολοκληρώσετε εύκολα ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες, η οποία όμως μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα χρήσιμη, στην περίοδο που διανύουμε με νέες συνήθειες και τάσεις του κοινού λόγω της πανδημίας του Covid-19, και ιδιαίτερα αποδοτική για την προσπάθειά σας να ελέγξετε ή να προγραμματίσετε τη ροή της επισκεψιμότητάς σας.
  • Κριτικές πελατών: Η «έξυπνη» επιχείρηση, σήμερα, είναι αυτή που είναι ανοιχτή στο διάλογο με τους πελάτες της και μπορεί να τον αξιοποιήσει προς όφελός της. Έτσι, μπορεί να επωφεληθεί από το επιβεβαιωμένο στατιστικό της Google, που καταγράφει ότι το 91% των πελατών διαβάζει και λαμβάνει υπόψη του τις κριτικές που δημοσιεύονται στο προφίλ, ενώ το 84% τις εμπιστεύεται με τον ίδιο τρόπο που κάνει σε μια σύσταση οικείου προσώπου τους. Γι’ αυτό είναι επιβεβλημένο να ενθαρρύνετε τους πελάτες που σας επισκέπτονται να προχωρήσουν σε ανάρτηση σχολίων, αξιολογήσεων και φωτογραφιών στο προφίλ σας. Μια κίνηση που θα σας προσφέρει, πέρα από τα παραπάνω πλεονεκτήματα, και δυναμική ώθηση σε καλύτερη θέση κατάταξης στα αποτελέσματα των σχετικών αναζητήσεων. 

Η δημιουργία και η διεκδίκηση ενός εταιρικού λογαριασμού GMB

Σε αυτήν την ενότητα της μηχανής αναζήτησης, δίνεται η δυνατότητα και στους χρήστες να δημιουργήσουν λογαριασμό για μια επιχείρηση με την οποία υπήρξε προηγούμενη συναλλαγή ή απλά επισκέφθηκαν. Οπότε είναι καλό να γνωρίζετε ότι το πρώτο σας βήμα για να δημιουργήσετε το δικό σας λογαριασμό είναι να αναζητήσετε αν έχει γίνει ήδη από κάποιον πελάτη ή άλλο χρήστη. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει, οι κινήσεις που πρέπει να κάνετε είναι: 

  • Να μεταβείτε στον ιστότοπο του Google My Business και να συνδεθείτε στο προφίλ σας στην πάνω δεξιά γωνία.
  • Να εισάγετε τη διεύθυνσή σας. 
  • Να επιλέξτε «εμφάνιση στο Google Maps». 
  • Να ορίσετε κατηγορία επιχείρησης.
  • Να εισάγετε τη διεύθυνση URL του ιστοτόπου σας και τον αριθμό του τηλεφώνου σας, και αφού πατήσετε «Τέλος» να επαληθεύσετε την επιχείρησή σας (μια τυπική συμπλήρωση των στοιχείων επικοινωνίας σας για να διασφαλιστεί η ασφάλεια της χρήσης του εταιρικού σας προφίλ από εσάς)

Εάν διαπιστώσετε ότι είστε ήδη, από τρίτους, καταχωρημένοι θα χρειαστεί να διεκδικήσετε το λογαριασμός σας, προχωρώντας στα παρακάτω βήματα; 

  • Κάνοντας κλικ στο σύνδεσμο «Είμαι ιδιοκτήτης ή υπεύθυνος αυτής της επιχείρησης» και στη συνέχεια ακολουθώντας τις σχετικές οδηγίες. 
  • Επιβεβαιώνοντας το όνομα, τη διεύθυνση, την κατηγορία της επιχείρησής σας (π.χ. κοκτέιλ μπαρ, φούρνος, λιανεμπόριο, κρεοπωλείο, εμπόριο τροφίμων, καφετέρια, εστιατόριο κ.ά.) και τα στοιχεία επικοινωνίας