Τα τελευταία χρόνια, το επίπεδο των ιστοτόπων εστίασης στη χώρα μας έχει ανέβει αρκετά, τόσο αισθητικά όσο και σε περιεχόμενο. Σε αυτό συμβάλλει και η εξοικείωση των επιχειρηματιών με το ψηφιακό περιβάλλον, η ανταγωνιστικότητα του κλάδου αλλά και η αύξηση των online παραγγελιών που οφείλεται στις νέες καταναλωτικές τάσεις. Υπάρχουν όμως κάποια λεπτά σημεία-κλειδιά που κάνουν τη διαφορά, μεταξύ των site αυτής της επιχειρηματικής κατηγορίας, οδηγώντας στην αύξηση κερδοφορίας και επισκεψιμότητας των επιχειρήσεων.
Σε αυτά τα σημεία κλειδιά θα αναφερθούμε συνοπτικά, θέλοντας να συμβάλλουμε στην καλύτερη και όσο το δυνατόν πιο αποδοτική ηλεκτρονική παρουσία σας.
Ο αρχικός σχεδιασμός
Πέρα από την άψογη και πολυδιάστατη προβολή του εστιατορίου σας, χρειάζεται να λαμβάνετε υπόψη, κατά το σχεδιασμό της ιστοσελίδας σας, μια σειρά από εξίσου σημαντικούς παράγοντες, όπως:
- Η ταχύτητα φόρτωσης της πληροφορίας και των εικόνων, καθώς πια αποτελεί σημαντικό παράγοντα αποδοτικότητας ενός site η ταχύτητα με την οποία εμφανίζεται ολοκληρωμένο στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού του χρήστη.
- Η μορφή του menu ή του καταλόγου σας, τα οποία θα πρέπει να είναι ενταγμένα σε κανονική ιστοσελίδα και να μην είναι αρχεία τα οποία θα χρειαστεί ο καταναλωτής να τα κατεβάσει στη μνήμη της συσκευής του (π.χ. αρχεία εικόνας pdf, jpg, png).
- Οι εντυπωσιακές και μεγάλες γραμματοσειρές ανά ενότητα, καλό είναι να αποφεύγονται γιατί περισσότερο κουράζουν παρά ελκύουν το ενδιαφέρον. Είναι προτιμότερο ένα τακτοποιημένο, περιεχόμενο ανά ενότητα το οποίο αποδίδεται με ομοιομορφία και «οικονομία» στον τρόπο γραφής του.
Η διαδικασία της διαχείρισης
Κάθε ιστότοπος, ειδικά αυτής της κατηγορίας, πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν μια ζωντανή οντότητα που διαρκώς ανανεώνεται, εξελίσσεται και αποκτά δυναμική και προοπτική. Η συχνότητα της ανανέωσης ορίζεται από το είδος της πληροφορίας που παρέχει στους χρήστες. Αυτή διαχωρίζεται σε δύο ομάδες:
- Την βασική ενημέρωση, η οποία περιλαμβάνει όλα τα χαρακτηριστικά της ταυτότητας της επιχείρησης όπως είναι τα στοιχεία επικοινωνίας και κρατήσεων, το μενού και οι δυνατότητες παραγγελίας (online, delivery, take away), το ωράριο λειτουργίας, και φυσικά η διεύθυνση και η σύνδεσή της με ηλεκτρονικούς τρόπους καθοδήγησης (π.χ. διαδικτυακούς χάρτες).
- Την υποστήριξη της εμπειρίας του πελάτη, που θα επισκεφθεί για την έξοδό του το κατάστημά σας ή το μενού σας για την παραγγελία του. Εργαλεία που θα σας βοηθήσουν σε αυτήν την προσπάθεια είναι οι φωτογραφίες (πιάτων και εσωτερικού χώρου), τα οπτικοακουστικά ντοκουμέντα, όπως για παράδειγμα κάποια βίντεο, η προώθηση εκδηλώσεων που μπορείτε να αναλάβετε αλλά και οι ενδείξεις της κοινωνικής σας υπευθυνότητας, όπως η συμμετοχή σας σε δραστηριότητες φιλανθρωπικές ή οικολογικού προσανατολισμού.
Η ανιχνευσιμότητα κατά την αναζήτηση
Μια άλλη σημαντική παράμετρος για την αποδοτικότητα ενός site εστίασης, είναι φυσικά και η δημιουργία της «γέφυρας» η οποία θα διευκολύνει το καταναλωτικό κοινό να φτάσει ηλεκτρονικά στην επιχείρηση. Με άλλα λόγια η σωστή χρήση των μηχανισμών που διευκολύνουν την ανιχνευσιμότητα και τον εντοπισμό της. Πέρα από τη χρήση στοχευμένων διαφημιστικών ενεργειών στις μηχανές αναζήτησης, ο ίδιος ο ιστότοπος μπορεί να συμβάλλει στην άνοδό του στα αποτελέσματα των αναζητήσεων του κοινού, με:
- Ορθή εφαρμογή SEO κανόνων, που βελτιστοποιούν την αποδοτικότητά τους, όπως η χρήση των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών τόσο στις ενότητες περιεχομένου όσο και στους τίτλους των σελίδων ή και η δημιουργία μιας ενεργής ενότητας blog, με συχνά άρθρα που εμπλουτίζουν το περιεχόμενο και του εξασφαλίζουν καλύτερη αξιολόγηση.
- Η εγγραφή σε επαγγελματικούς καταλόγους, που εκτοξεύουν άμεσα την κατάταξη της ιστοσελίδας στη λίστα των αποτελεσμάτων, καθώς οι μηχανές αναζήτησης όταν βλέπουν μια επιχείρηση να είναι εγγεγραμμένη σε έναν επαγγελματικό οδηγό, θεωρούν ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας της είναι αξιόπιστο άρα και ικανό να εμφανιστεί σε πρώτες σειρές.
- Η αλληλεπίδραση με τα κοινωνικά δίκτυα, καθώς η σύνδεση του site με τους αντίστοιχους λογαριασμούς της επιχείρησης σε Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, Pinterest, Youtube αντλεί ενδιαφέρον αλλά και επισκεψιμότητα από πολλές και διαφορετικές κοινότητες, γεγονός που ανεβάζει το επίπεδο δημοτικότητάς του ιστότοπου αλλά και τη θέση του στα άμεσα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.