Αναμφίβολα, η καθημερινή επαφή με τους καταναλωτές, είναι μία κίνηση ζωτικής σημασίας για μία επιχείρηση. Για αρκετούς επαγγελματίες όμως, στη διάρκεια αυτής της περιόδου λόγω της πανδημίας του Covid-19, αυτό καθίσταται δύσκολο. Παρόλα αυτά, υπάρχουν διάφοροι τρόποι να διατηρήσετε αυτή τη σχέση, ακόμη και μένοντας σπίτι. Στο παρακάτω άρθρο, συγκεντρώσαμε μια σειρά περιπτώσεων, που θα σας επιτρέψουν να «συνομιλείτε» με τους πελάτες σας, ακόμα και απομακρυσμένα.
1. Μέσα από την ηλεκτρονική σας ιστοσελίδα
Φροντίστε ώστε να είναι ενημερωμένο το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας με πληροφορίες για τα σχέδιά σας, τις μελλοντικές προσφορές, τις νέες προσθήκες ή υπηρεσίες, που θα λανσάρετε στην επιχείρησή σας κ.α. Ενημερώστε επίσης το περιεχόμενο στην ενότητα “Επικοινωνία”, ώστε να μπορούν οι επισκέπτες να γνωρίζουν το καθεστώς λειτουργίας και τους τρόπους επικοινωνίας μαζί σας. Τέλος, στην περίπτωση που διαθέτετε blog, ενημερώστε το περιεχόμενό του με νέες αναρτήσεις, όσο πιο τακτικά γίνεται.
Στη συνέχεια μπορείτε να δείτε και να αναλύσετε τα στατιστικά στοιχεία από τις επισκέψεις στην ιστοσελίδα σας. Μέσα από αυτήν τη στατιστική ανάλυση μπορείτε να συλλέξετε πληροφορίες όπως, τον αριθμό των επισκεπτών, τη γεωγραφική τους περιοχή, τις ώρες που έχετε αυξημένη κίνηση, καθώς και τις ενότητες του ιστοτόπου, στις οποίες παραμένουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Αυτές οι πληροφορίες θα σας δώσουν αρκετά και χρήσιμα συμπεράσματα, αναφορικά με τη συμπεριφορά, τις τάσεις και τις προτιμήσεις του κοινού σας και θα αποτελέσουν έναν χρήσιμο οδηγό στα επόμενα επιχειρηματικά σας σχέδια και κινήσεις.
2. Μέσω των καναλιών κοινωνικής δικτύωσης
Με απλές, σύντομες και εύστοχες αναρτήσεις, μπορείτε να ενημερώνετε αλλά και να διασκεδάζετε τους πελάτες σας μέσα από τους λογαριασμούς σας, αποκτώντας έτσι έναν πιο «ζωντανό» και προσιτό τρόπο συνομιλίας μαζί τους. Σε περίπτωση που η επισκεψιμότητά σας για διάφορους λόγους ατονεί, μπορείτε να αναζωογονήσετε το ενδιαφέρον τους με κάποιο διαγωνισμό, προσφέροντας ως έπαθλο ένα προϊόν σας ή ένα εκπτωτικό κουπόνι για τη σεζόν που έρχεται, ζητώντας από τους ακόλουθους να απαντήσουν σε ένα κουίζ γενικού ή ειδικού ενδιαφέροντος, ακόμα και σε ένα δημοψήφισμα (poll) για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Μέσα από αυτές τις αναρτήσεις, θα μπορείτε επιπλέον, να δείτε τις αλληλεπιδράσεις (engagement) με το κοινό σας, δηλαδή πόσοι έκαναν like, comment ή ακολούθησαν τη σελίδα σας, να μάθετε περισσότερα για το τι πραγματικά τους ενδιαφέρει, τι τους κεντρίζει την προσοχή και τι τους διασκεδάζει, συλλέγοντας ταυτόχρονα πληροφορίες για το προφίλ του μέσου καταναλωτή σας. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορείτε με μεγαλύτερη σιγουριά να προγραμματίσετε μελλοντικές προωθητικές ενέργειες, να περιορίσετε εσφαλμένες επιχειρηματικές κινήσεις, αλλά και να επανασχεδιάσετε προϊόντα και υπηρεσίες, που θα γίνουν γρηγορότερα αποδεκτές από τους πελάτες σας.
3. Μέσω του YouTube
Μπορεί στα social media να επικοινωνείτε συχνά με τους καταναλωτές σας, το YouTube όμως παραμένει το μεγαλύτερο κανάλι ψυχαγωγίας και διαφήμισης αυτήν την στιγμή σε όλο τον πλανήτη. Σκεφτείτε μόνο, πως αυτήν την περίοδο, που ο κόσμος περνάει πολλή ώρα στον υπολογιστή, το κινητό και το tablet του, το YouTube αποτελεί την πλέον δημοφιλή σελίδα. Δημιουργήστε και ανεβάσετε δικά σας βίντεο, κάντε Live αναμεταδόσεις και μοιράστε ζωντανή ενημέρωση και ψυχαγωγία. Μέσα στο YouTube, μπορείτε να ανεβάσετε με απλό τρόπο ένα βίντεο για να διαφημιστείτε, να δημιουργήσετε βίντεο με συνταγές (εάν έχετε κατάστημα εστίασης), να φτιάξετε βίντεο με αξιολογήσεις προϊόντων (εάν έχετε κατάστημα λιανικής), να δώσετε πληροφορίες για νέες συνεργασίες και προμηθευτές και έτσι, να δώσετε το δικό σας «παρόν» στην περίοδο, που αναγκαστικά και προστατευτικά όλοι παραμένουμε σπίτι. Επιπρόσθετα, με αυτό το οπτικοακουστικό υλικό που θα δημιουργήσετε, θα μπορείτε να τροφοδοτείτε και τις υπόλοιπες σελίδες στα κοινωνικά δίκτυα και να εμπλουτίζετε το περιεχόμενό τους. Με αυτόν τον τρόπο θα επωφεληθείτε τόσο άμεσα, με τα σχόλια και την ανταπόκριση των ανθρώπων που θα σας δουν, αλλά και έμμεσα ενδυναμώνοντας τη δική σας επιχειρηματική και προσωπική παρουσία.
4. Μέσω των Email ενημερώσεων (Newsletter)
Έχετε νέα για την επιχείρησή σας, έχετε σχεδιάσει τον νέο σας κατάλογο, έχετε ανανεώσει το μενού σας ή έχετε υπόψιν προσφορές ή εκπτωτικά προγράμματα για τη περίοδο που έρχεται; Μπορείτε, να ενημερώσετε ηλεκτρονικά τη λίστα των πελατών σας, αφού βέβαια έχετε εξασφαλίσει τη συγκατάθεσή τους σύμφωνα με τους όρους του Νομικού Πλαισίου για την Ηλεκτρονική Προστασία Προσωπικών Δεδομένων (GDPR). Δημιουργήστε ένα ενημερωτικό email και ανακοινώστε τους με συντομία τον λόγο, για τον οποίο επικοινωνείτε μαζί τους, προσθέτοντας επιπλέον ένα κουμπί «Μάθετε Περισσότερα» με το οποίο θα τους παραπέμπετε στα ηλεκτρονικά σημεία, που έχετε δημοσιεύσει το περιεχόμενό σας, όπως την ιστοσελίδα σας, το blog, τα Social Media ή το eshop σας. Με αυτόν τον τρόπο, θα έχετε καλύψει και την περίπτωση του τμήματος των καταναλωτών σας, που δεν σας ακολουθεί ακόμα στα Social Media, ενώ επιπλέον θα τους έχετε απευθύνει μια πρόσκληση για να συμμετάσχουν σε μια πιο διαδραστική και ενδιαφέρουσα συνομιλία μαζί σας, γεγονός που θα αναζωπυρώσει το ενδιαφέρον τους για εσάς.