Μια από τις πιο σημαντικές διαδικασίες για ένα ξενοδοχείο είναι o καθαρισμός των δωματίων του. Η ετοιμασία του χώρου όπου θα μείνουν οι ταξιδιώτες καθορίζει την πρώτη εντύπωσή τους για την επιχείρηση σας, ενώ παράλληλα απασχολεί για συγκεκριμένες- και σημαντικές- εργατοώρες το ανθρώπινο δυναμικό σας, εφόσον δραστηριοποιείστε επαγγελματικά στον κλάδο της τουριστικής φιλοξενίας. Οπότε είναι λογικό να αναρωτιέστε πως αυτή η συγκεκριμένη αποστολή μπορεί να γίνει ακόμα πιο ολοκληρωμένα και αποδοτικά, σε γρηγορότερο χρονικό διάστημα, ώστε να απελευθερώσετε τη δυναμική σας, σε χρόνο, χρήμα και εργαζόμενους, σε άλλους νευραλγικούς προορισμούς της εξυπηρέτησή σας.
Στο πλαίσιο αυτό, σας παραθέτουμε μια σειρά από μικρές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να πετύχετε την αποτελεσματική καθαριότητα των δωμάτιων καθώς και μεγαλύτερη κερδοφορία για το ξενοδοχείο ή την επιχείρηση καταλυμάτων που διαθέτετε.
1. Καταρτίστε ένα πλάνο καθαριότητας δωματίων: Αποτελεί το βήμα που διευκολύνει την όποια τακτική ή πολιτική ακολουθείτε για την καθαριότητα των χώρων διαμονής των πελατών σας. Μια απλή, αλλά αποτελεσματική, προσέγγιση είναι να χωρίσετε τα δωμάτιά σας σε τέσσερις ομάδες: τις αναχωρήσεις, τις παραμονές, τις αλλαγές δωματίων και τις αφίξεις. Στη συνέχεια, ανάλογα με την πληρότητα κάθε κατηγορίας, ορίζετε τον αριθμό των εργαζόμενων που θα απασχοληθούν με αυτά. Για παράδειγμα, αν οι αναχωρήσεις και οι επικείμενες αλλαγές δωματίων είναι περισσότερες των αφίξεων, μεγάλο μέρος του προσωπικού θα επικεντρωθεί εκεί, ώστε αυτές οι κινήσεις να γίνουν γρηγορότερα και να διευκολύνουν την ομαλότερη λειτουργία της επιχείρησης συνολικά.
2. Ορίστε τις «έξυπνες» κινήσεις των εργαζόμενων σας: Αρκετές φορές ο καθαρισμός ενός δωματίου αργεί, όχι λόγω των αναγκών που παρουσιάζει αλλά λόγω της έλλειψης ενός οργανωμένου σχεδίου δράσης. Μπορείτε να διευκολύνετε τους εργαζομένους, ενημερώνοντάς τους για την «έξυπνη» τακτική που πρέπει να ακολουθήσουν, η οποία συνοψίζεται στα παρακάτω βήματα:
- Είσοδος στο μπάνιο και τοποθέτηση των καθαριστικών
- Άνοιγμα παραθύρων και πορτών για τον αερισμό του χώρου
- Συλλογή σκουπιδιών από τους κάδους και άλλα σημεία του δωματίου
- Αλλαγή σεντονιών εφόσον χρειάζεται
- Καθαρισμός μπαλκονιού, εφόσον υπάρχει
- Καθαρισμός μπάνιου και έλεγχος τυχόν φθορών ή βλαβών
- Ξεσκόνισμα υπόλοιπου χώρου, σκούπισμα και σφουγγάρισμα
- Αναπλήρωση των προμηθειών που προβλέπονται από την επιχείρηση (καφές, νερό, αναψυκτικά, καλλυντικά, αφρόλουτρο, σαμπουάν κ.λπ.)
3. Μυηθείτε στον ευέλικτο τρόπο καθαρισμού δωματίων: Όπως και σε κάθε άλλο κομμάτι των υπηρεσιών σας, έτσι και στον καθαρισμό των δωματίων υπάρχουν κάποια μικρά κόλπα που θα σας βοηθήσουν να καταφέρετε το επιθυμητό αποτέλεσμα σε συντομότερο χρονικό διάστημα με λιγότερο κούραση και κόπο. Ας δούμε λοιπόν, κάποια από αυτά:
- Για την κρυφή σκόνη. Χρησιμοποιήστε ένα ξεσκονιστήρι με πτυσσόμενο κοντάρι, όπως αυτά που μπορείτε να βρείτε στα καταστήματα ENA Food C&C, έτσι ώστε να παγιδεύσετε όλη τη κρυφή σκόνη που υπάρχει στα δωμάτια, αλλά και τους κοινόχρηστους χώρους. Με αυτόν τον τρόπο ο καθαρισμός θα γίνεται πιο αποτελεσματικά σε σημεία όπως ψηλές εσοχές τοίχων, φωτιστικά, αεραγωγοί και άλλα τέτοια σημεία όπου η πρόσβαση είναι δύσκολη.
- Για τα παράθυρα. Για την καθαριότητα των παραθύρων χρειάζεστε τα κατάλληλα καθαριστικά και τα πανάκια ώστε να πετύχετε τέλεια και αστραφτερά αποτελέσματα. Επιδιώξτε σχολαστική καθαριότητα με ζεστό νερό και το κατάλληλο απορρυπαντικό, ενώ μέρος αυτής της διαδικασίας είναι να γίνεται και έλεγχος στους μηχανισμούς ανοίγματος και κλειδώματος και άλλες βλάβες που μπορεί να προκύψουν από τη χρήση.
- Για τα κρεβάτια. Χρησιμοποιήστε σκούπες-ατμοκαθαριστές για την τακτική απολύμανση στρωμάτων και μαξιλαριών, ενώ μην αγνοείτε τα πλαίσια, εσωτερικά και εξωτερικά, των κρεβατιών, τα οποία αναδεικνύονται στην λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά. Φροντίζοντας για την ολοκληρωμένη καθαριότητα των κρεβατιών σας πετυχαίνετε όχι μόνο να μεταδώσετε μια άριστη εικόνα για τις υπηρεσίες σας αλλά συμβάλλετε και στην αποτελεσματικότερη προστασία της υγείας των πελατών σας, καθώς τα μέρη του κρεβατιού, τα στρώματα, τα καλύμματα αλλά και τα μαξιλάρια, αποτελούν πολλές φορές εστίες μικροβίων και πιθανών μολύνσεων για τους πελάτες.
- Για τους τοίχους και τις πόρτες: Ξεκινώντας από πάνω προς τα κάτω καθαρίστε σχολαστικά πόρτες και τοίχους επιλέγοντας από την γκάμα των προτάσεων των καταστημάτων ENA Food C&C για απορρυπαντικά για όλες τις χρήσεις και στεγνώστε με καθαρό πανί.
- Για τα υπόλοιπα έπιπλα. Καθαρίστε όλες τις επιφάνειες, δίνοντας βάση στις εσωτερικές γωνίες και ελέγξτε για τυχόν φθορές ή σπασίματα. Φροντίστε για την επιδιόρθωση ή την αντικατάστασή τους, εφόσον κρίνεται απαραίτητο.
- Για την κουρτίνα μπάνιου. Αφαιρέστε τα άγκιστρα της κουρτίνας και καθαρίστε την μουλιάζοντάς την σε ένα κουβά με λευκό ξύδι ή καθαριστικό για όλες τις χρήσεις, όπως αυτά που μπορείτε να προμηθευθείτε από τα καταστήματά μας σε αποκλειστικές τιμές για τον επαγγελματία.
- Για τα πλακάκια και τους αρμούς. Χρησιμοποιήστε ένα βουρτσάκι με απορρυπαντικό και χλωρίνη σε χλιαρό νερό ή απορρυπαντικό γενικής χρήσης με ουδέτερο pH – εφόσον είναι απαραίτητο για το υλικό (π.χ. μάρμαρο, ξύλο, πλακάκι ειδικής σύνθεσης) – για τον καθαρισμό των αρμών στα πλακάκια αλλά και γύρω από βρύσες, νιπτήρες και λεκάνη. Στη συνέχεια, αφαιρέστε τυχόν κατάλοιπα με στεγνό πανί.
Αυτές είναι κάποιες μικρές συμβουλές που μπορούν να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες καθαρισμού των χώρων σας, ειδικά σε μια περίοδο απαιτητική καθώς η αυξημένη τουριστική κίνηση έχει σαν αποτέλεσμα και αυξημένες ανάγκες καθαριότητας των δωματίων. Σύμμαχος σας σε αυτήν την προσπάθεια είναι τα καταστήματα ENA Food C&C και οι ολοκληρωμένες προτάσεις και επιλογές των κατάλληλων αναλώσιμων που φέρνει στα χέρια σας. Από τα κανονικά ή χάρτινα οικολογικά ποτήρια και τα ξύλινα μαχαιροπήρουνα για το δωμάτιο, τα εντομοαπωθητικά και τα αντικουνουπικά που συμβάλλουν στην άνεση των φιλοξενούμενών σας, τα απορρυπαντικά, τα υγρά και τις κρέμες γενικού καθαρισμού, τα διαλυτικά για τα άλατα και τα είδη υγιεινής και προσωπικής φροντίδας, όλα σε ασυναγώνιστες τιμές όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στο έντυπο μας αλλά και τις τακτικές προσφορές μας, ή σε κάθε σας επίσκεψη σε ένα από τα καταστήματα της αλυσίδας μας.