Οδηγός εστιατορίου και ταβέρνας: 4 συμβουλές για να προετοιμαστείτε για την εποχή του καλοκαιριού

Οδηγός εστιατορίου και ταβέρνας: 4 συμβουλές για να προετοιμαστείτε για την εποχή του καλοκαιριού | ENA Blog
Οδηγός εστιατορίου και ταβέρνας: 4 συμβουλές για να προετοιμαστείτε για την εποχή του καλοκαιριού | ENA Blog

Για τα εστιατόρια,τις ταβέρνες και τα ουζερί το καλοκαίρι είναι η πιο πολυσύχναστη περίοδος του έτους. Οι άνθρωποι περνούν περισσότερο χρόνο έξω και η τουριστική κίνηση αυξάνεται στο μέγιστο. Αυτό σημαίνει ότι ως ιδιοκτήτης μιας επιχειρήσης εστίασης πρέπει να προετοιμάστείτε μαζί με το προσωπικό σας, ώστε να ανταπεξέλθετε με επιτυχία και κερδοφορία στην εποχή του καλοκαιριού. Έχοντας αυτό κατά νου, λάβετε υπόψη σας τις παρακάτω 4 βασικές συμβουλές.

Προσφέρετε στους πελάτες σας ένα πρωτότυπο “καλοκαιρινό” μενού

Για να προσελκύσετε νέους πελάτες και να ξεχωρίσετε από τον ανταγωνισμό κατά την καλοκαιρινή περίοδο, δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από ένα πρωτότυπο καλοκαιρινό μενού. Η πρωτοτυπία των πιάτων σας θα ευχαριστήσει τους λάτρεις της γαστρονομίας που αναζητούν ευχάριστες και νέες γευστικές εμπειρίες. Το καλοκαίρι είναι η ιδανική εποχή για να είστε δημιουργικοί στην κουζίνα. Εξερευνήστε νέες γεύσεις και συνδυάστε φρέσκα, εποχικά υλικά για να δημιουργήσετε μοναδικά πιάτα που θα ξυπνήσουν τις αισθήσεις των επισκεπτών σας. Από φρέσκες σαλάτες μέχρι τολμηρούς συνδυασμούς θαλασσινών και λαχανικών για να προσφέρετε μια αξέχαστη γευστική εμπειρία. Μην ξεχνάτε ότι η εμπειρία του πελάτη είναι πρωταρχική, ειδικά κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου, καθώς οι πελάτες σας είναι σε διακοπές και θέλουν να περάσουν αξέχαστα. Βεβαιωθείτε ότι η εξυπηρέτησή σας είναι άψογη, η ομάδα σας προσεκτική και η ατμόσφαιρά σας ζεστή. Δημιουργήστε μια φιλική, καλοκαιρινή ατμόσφαιρα όπου οι πελάτες μπορούν να νιώθουν και να απολαύσουν πλήρως το γεύμα τους.

Τελειοποιήστε τον εξωτερικό σας χώρο

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι οι πελάτες αγαπούν να κάθονται έξω το καλοκαίρι, κυρίως όταν η ταβέρνα ή το ουζερί που επισκέπτονται έχει θέα τη θάλασσα. Οπότε η τελειοποίηση του εξωτερικού σας χώρου είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που πρέπει να κάνετε, ό,τι επιχείρηση και να διαθέτετε. Διαλέξτε τραπεζομάντηλα και διακοσμήστε την επιχείρησή σας με όλα τα καλοκαιρινά και ελκυστικά χρώματα που επικοινωνούν ότι η πιο αγαπημένη εποχή του χρόνου είναι εδώ και κάνουν το εστιατόριό σας να μοιάζει με ένα μοναδικό μέρος που πρέπει οπωσδήποτε να επισκεφτούν οι πελάτες σας. Ακόμα και αν η επιχειρήσή σας επικεντρώνεται στο λευκό χρώμα και τη λιτή διακόσμηση, μπορείτε να συμπεριλάβετε πιο διακριτικά καλοκαιρινά χρώματα που θα εκτιμήσει η πελατεία σας χωρίς να είναι πολύ υπερβολικά ή ενοχλητικά. Προσθέστε πολύχρωμα φυτά και λουλουδια, καθώς κάνουν τον χώρο πιο φιλόξενο και τοποθετήστε τα τραπέζια και τις καρέκλες σε σημεία όπου έχετε διασφαλίσει τη σκιά κατά τη διάρκεια του μεσημεριού. Θυμηθείτε πως δεν είναι όλες τις καλοκαιρινές ημέρες εξασφαλισμένη η ηλιοφάνεια. Είναι πιθανό να υπάρξουν και βροχερές ημέρες, οπότε η εγκατάσταση ομπρελών και πτυσσόμενων συστήματων που προστατεύουν απο τον αέρα και τη βροχή είναι απαραίτητη.

Προετοιμαστείτε για την έντονη κίνηση

Η κατάλληλη εκπαίδευση και προετοιμασία είναι ουσιαστικές για να ανταπεξέλθετε στην έντονη κίνηση του καλοκαιριού στον χώρο της εστίασης. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να διασφαλίσετε ότι η ομάδα σας έχει τις απαραίτητες δεξιότητες για να ανταποκριθεί στις αυξημένες ανάγκες των πελατών σας κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής περιόδου:

Καταρχάς, βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας έχει καλή εκπαίδευση. Διοργανώστε ημέρες εκπαίδευσης  για να ενισχύσετε τις γνώσεις τους σχετικά με την εξυπηρέτηση πελατών, τη διαχείριση παραγγελιών και τις αποτελεσματικές τεχνικές επικοινωνίας. Αναζητήστε τα σχετικά άρθρα μας γύρω από την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελάτών γράφοντας τις λέξεις “εμπειρία πελάτη” στην αναζήτηση του #askENA blog και εμπνευστείτε από τις  βοηθητικές συμβουλές των δημοσιεύσεων. Επίσης, βεβαιωθείτε ότι έχετε αρκετές προμήθειες και εξοπλισμό για να ανταποκριθείτε στην αυξημένη ζήτηση. Ελέγχετε τακτικά την κατάσταση του εξοπλισμού σας, των συσκευών και σκευών της κουζίνας σας για να διασφαλίσετε ότι λειτουργούν κανονικά. Αυτό θα σας βοηθήσει να αποφύγετε καθυστερήσεις και τεχνικά προβλήματα κατά τη διάρκεια των απιτητικών από κόσμο ωρών. Η υγιεινή είναι ένα ακόμα θεμελιώδες στοιχείο της εστίασης, ειδικά κατά τη διάρκεια των πολυσύχναστων περιόδων. Βεβαιωθείτε ότι το προσωπικό σας συμμορφώνεται αυστηρά με τα πρότυπα υγιεινής και ασφάλειας των τροφίμων. Εφαρμόστε τακτικά πρωτόκολλα καθαρισμού και βεβαιωθείτε ότι η ομάδα σας έχει τα προϊόντα και τον εξοπλισμό που χρειάζεται για τη διατήρηση ενός καθαρού και ασφαλούς περιβάλλοντος.

Τέλος, λαμβάνοντας υπόψη την ποικιλία του καλοκαιρινού κοινού, μπορεί να είναι ωφέλιμο να εξασφαλίσετε πως υπάρχουν άτομα που μιλούν ξένες γλώσσες στην ομάδα σας και οτι είστε ένα πολύγλωσσο εστιατόριο. Η δυνατότητα επικοινωνίας με ξένους πελάτες στη μητρική τους γλώσσα μπορεί να δημιουργήσει μια πιο ευχάριστη εμπειρία για αυτούς. Πάνω από όλα, ενθαρρύνετε την ομάδα σας να μάθει μερικές βασικές φράσεις σε διάφορες γλώσσες για να διευκολύνει την επικοινωνία και να παρέχει πιο προσωπική εξυπηρέτηση.

Διαδώστε την επιχείρησή σας

Το καλοκαίρι μπορεί να είναι μια περίοδος που μπορεί να αποδειχθεί κρίσιμη για πολλά εστιατόρια, γι’ αυτό είναι σημαντικό να  ανακοινώσετε τις κινήσεις σας όσο το δυνατόν νωρίτερα. Δεν υπάρχει καλύτερη οδός από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης – ειδικά το Instagram. Καθώς οι φωτογραφίες φαγητού συνεχίζουν να κυριαρχούν στο Διαδίκτυο, θα πρέπει όχι μόνο να μοιράζεστε τα δικά σας γεύματα στους λογαριασμούς του εστιατορίου σας στο Facebook και το Instagram, αλλά και να ενθαρρύνετε τους πελάτες σας να κάνουν το ίδιο. Σύμφωνα με έρευνα της Zizzi, οι νέοι ηλικίας 18-35 ετών ξοδεύουν το ισοδύναμο πέντε ημερών κάθε χρόνο κοιτάζοντας φωτογραφίες φαγητού στο Instagram και το 30% δήλωσαν ότι θα απέφευγαν ένα εστιατόριο αν είχε μια κακή σελίδα στο Instagram.  Αναζητήστε συνεργασίες με δημοφιλείς, τοπικούς λογαριασμούς Instagram που βασίζονται σε posts φαγητoύ και δείτε αν θα παρουσιάσουν μερικά από τα καλύτερα και πιο “φωτογενή” γεύματα/κοκτέιλ σας. Το ευκολότερο και φθηνότερο εργαλείο που έχετε για να κερδίσετε πελάτες είναι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Κάντε τακτικά αναρτήσεις και ενημερώστε τους πελάτες για προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Μόλις το εστιατόριό σας είναι έτοιμο για το καλοκαίρι, θέλετε οι πελάτες και οι υποψήφιοι πελάτες σας να γνωρίζουν τι προσφέρετε. Διεξάγετε διαγωνισμούς για τους πελάτες σας και επιβραβεύστε τους με ένα δωρεάν γεύμα ή ποτό. Μπορείτε επίσης να ζητήσετε από τους πελάτες σας να τραβήξουν και να δημοσιεύσουν δημιουργικές φωτογραφίες τους στο εστιατόριο και να τους επιβραβεύσετε. Αυτό θα δελεάσει και άλλους να θέλουν να δοκιμάσουν την εμπειρία του εστιατορίου σας.