Όλοι γνωρίζουμε ότι μετά την πανδημία του Covid-19, οι επιχειρήσεις της εστίασης, και ειδικά τα bar, επιδιώκουν μετά από αρκετό καιρό την ανάκαμψη στον κύκλο εργασιών τους. Καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η νέα πραγματικότητα που ζούμε, όπως αυτή διαμορφώνεται από τις αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά και τις νέες έννοιες που μπαίνουν στην καθημερινότητα μας όπως για παράδειγμα η βιωσιμότητα. Αυτά τα στοιχεία, μαζί με μια σειρά άλλων παραγόντων, όπως η μόδα στο τι επιλέγουμε να παραγγείλουμε σε μια μας έξοδο, σηματοδοτούν εξελίξεις και νέες τάσεις στον κλάδο.
Με στόχο την ενημέρωσή σας και την καλύτερη δυνατή προετοιμασία σας για μια πιο αποδοτική παρουσία της επιχείρησής σας, έχουμε συγκεντρώσει κάποιες από τις πιο δημοφιλείς τάσεις που έρχονται για να αλλάξουν τα δεδομένα στην κατηγορία των bar.
H άνοδος των ποτών με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ: Αποτέλεσμα της στροφής του καταναλωτικού κοινού σε πιο υγιεινές διατροφικές λύσεις, είναι η καταγεγραμμένη αύξηση των πωλήσεων ποτών (κρασιών, οινοπνευματωδών και μπύρας) με χαρακτηριστικά χαμηλά ποσοστά αλκοόλ. Μπορούμε να αναφερθούμε ενδεικτικά στο ότι κάθε μπαρ οφείλει να έχει τέτοιου είδους ποτά διαθέσιμα για το κοινό του, να μπορεί να προσφέρει ικανές εναλλακτικές σε φυσικά αναψυκτικά και ροφήματα. Στο πλαίσιο, αυτό χρειάζεται να προβεί στις ανάλογες παραγγελίες ώστε να έχει τις κατάλληλες προμήθειες με τα απαιτούμενα προϊόντα, σε χυμούς, υποκατατάστατα του αλκοόλ, φρούτα, υπερτροφές, βότανα και άλλα υλικά ώστε να μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανταποκριθεί σε πιθανή υψηλή ζήτηση για mocktails, cocktails και άλλες συνθέσεις που ανταποκρίνονται στην ανάγκη για υψηλή γευστική αξία χωρίς την απαραίτητη ανάμιξή τους με μεγάλες ποσότητες αλκοόλ.
Η υψηλότερη ζήτηση των premium mixers: H αναζήτηση ενός καταναλωτή για αίσθηση μοναδικής ποιότητας κατά την έξοδό του, είναι ένα χαρακτηριστικό που έχει καταγραφεί σε Ευρώπη και Αμερική, και αποτελεί παράμετρο που καθορίζει και τις επιλογές του. Απόρροια αυτής της τάσης είναι η διαρκής άνοδος στη ζήτηση των premium mixers (ποτών και συνθέσεων δηλαδή από υψηλής ποιότητας υλικά και ακριβά labels). Γι’ αυτό μην εκπλαγείτε όταν θα δείτε πολλούς από τους πελάτες σας να επιλέγουν μια δημιουργία σας από premium spirits, έστω κι αν τους κοστίζει αρκετά παραπάνω από την παραδοσιακή και πιο οικονομική εναλλακτική της. Εσείς, θα χρειαστείτε να εφοδιάσετε την κάβα σας με κάποια από τα προϊόντα που ανήκουν στην ελίτ της κατηγορίας τους, να εμπλουτίσετε τον κατάλογό σας με τις πλέον «αριστοκρατικές», αλλά και αριστοτεχνικές στη δημιουργία τους, προτάσεις και φυσικά με τις εκλεκτές πρώτες ύλες (για το γαρνίρισμα ή την ανάμειξη των ποτών). Έτσι, θα καταφέρετε να μεταδώσετε στους πελάτες σας ότι υπάρχει η διάθεση και η ικανότητα να τους προσφέρει η επιχείρησή σας το κάτι «κατά πολύ παραπάνω» στις παραγγελίες τους και στην εμπειρία της επίσκεψής τους, βελτιώνοντας, ταυτόχρονα, άμεσα και αποτελεσματικά την κερδοφορία σας.
H αναβίωση των κλασικών cocktails: Μετά από πολλά χρόνια νέων εισόδων στον χώρο των cocktails, φουτουριστικών και new age επιλογών, προσεκτικά μελετημένων αλλά και αυθόρμητων πειραματισμών, όλα δείχνουν ότι οι πελάτες των bar στον κόσμο επιστρέφουν στις κλασικές αξίες: Τα ονόματα αυτά που διαχρονικά παραμένουν στον κατάλογο των επιχειρήσεων της κατηγορίας σας, σε όλα τα γεωγραφικά μήκη και πλάτη του κόσμου. Τα λεγόμενα Old Fashioned ποτά επιστρέφουν στη μόδα και σας ωφελούν από πολλές πλευρές. Όπως στις προμήθειές σας, αφού στηρίζονται σε συγκεκριμένα υλικά-βάσεις για τη σύνθεσή τους, στην ταχύτητα της εξυπηρέτησης σας, αφού δεν απαιτούν χρονοβόρες διαδικασίες και πολύπλοκες αναμίξεις ή αποστάξεις, ή και στην ετοιμότητα του προσωπικού σας.
Η βιωσιμότητα στο προσκήνιο: Η έννοια της υπευθυνότητας μιας επιχείρησης, ακόμα και στην κατηγορία των bar, απέναντι στον πλανήτη και το περιβάλλον ανάγεται σε βασικό παράγοντα για την επιλογή ή την απόρριψή της από το καταναλωτικό κοινό σε όλο τον κόσμο. Μια τάση η οποία σιγά σιγά διεισδύει και στη συνείδηση των Ελλήνων πελατών για τους οποίους η προσπάθεια σας για ένα βιώσιμο αύριο αξίζει την εμπιστοσύνη και την επιβράβευσή τους με επαναληπτικές επισκέψεις και παραγγελίες. Αυτό που εσείς χρειάζεται να κάνετε είναι να ακολουθήσετε τις περισσότερες «επιταγές» αυτής της τάσης. Ανάμεσά τους, η χρήση ανακυκλώσιμων υλικών στην επιχείρησή σας, για παράδειγμα στα ποτήρια ή τα προϊόντα που χρησιμοποιείτε για το σερβίρισμα, η συνεργασία με υπεύθυνους προμηθευτές που βελτιστοποιούν την εφοδιαστική σας αλυσίδα ως προς τον αντίκτυπό της στο περιβάλλον, η συμμετοχή σας σαν επαγγελματίας ή επιχείρηση και η χορήγηση ενεργειών και πρωτοβουλιών που στοχεύουν σε μια καλύτερη ζωή και ένα καθαρότερο περιβάλλον. Μπορεί, αυτή τη στιγμή, να σας ακούγεται σαν κάτι τελείως ξένο για τον κλάδο σας, αξίζει όμως να γνωρίζετε ότι στο εξωτερικό ο επιχειρηματικός κλάδος των bar αποτελεί ήδη έναν από τους πιο δυναμικά ανερχόμενους πυλώνες για την προστασία της φύσης και της «πράσινης» ανάπτυξης.
Ο νέος ρόλος των στατιστικών και της τεχνολογίας: Όπως σε όλους τους κλάδους έτσι και στα bars η ψηφιακή τεχνολογία έρχεται να προσφέρει νέα περιθώρια ανάπτυξης. Οπότε είναι σημαντικό να μπορέσετε κι εσείς να αξιοποιήσετε τα εργαλεία που σας δίνει η ηλεκτρονική εποχή για δείτε πως μπορείτε να αυξήσετε την κερδοφορία σας. Για παράδειγμα, η συγκέντρωση των στατιστικών στοιχείων για τις πωλήσεις σας δημιουργούν ένα αξιόπιστο οδηγό για πράγματα όπως ποια είναι τα πιο επιτυχημένα σας ποτά, τι ακριβώς θέλει το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών που σας επισκέπτεται, τι αλλαγές σημειώνονται στις παραγγελίες σας ανά εποχή, φύλλο, ηλικία κ.ά. Αντίστοιχα, λογισμικά και εφαρμογές που κυκλοφορούν στην αγορά, εξειδικευμένες στην κατηγορία, μπορούν να σας βοηθήσουν να εντοπίσετε ασυνέπειες, αστοχίες και σφάλματα σε σχέση με την εμπορική σας στρατηγική, να τις διορθώσετε και να αποφύγετε απώλειες εσόδων που λειτουργούν ανασταλτικά για την ανάπτυξή σας.