Αν αναζητήσει κάποιος το προϊόν που αποτελεί την καλοκαιρινή «υπερδύναμη» για τις πωλήσεις μιας επιχείρησης μικρής ή μεγάλης λιανικής, αλλά και για άλλες όπως καφέ, ζαχαροπλαστεία, εστιατόρια κ.ά., δεν μπορεί παρά να καταλήξει στο παγωτό. Το δροσιστικό αλλά και γευστικά πολυποίκιλο έδεσμα, που κυριαρχεί τους ζεστούς μήνες του έτους, αλλά δεν χάνει την αίγλη σαν απολαυστικό επιδόρπιο στη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα. Και όπως όλα τα τρόφιμα, έτσι και το παγωτό στην πάροδο των χρόνων εξελίσσεται και ακολουθεί τις σύγχρονες και ανερχόμενες διατροφικές τάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναφερθούμε συνοπτικά στα νέα δεδομένα που διαμορφώνουν το πολύχρωμο μωσαϊκό προϊόντων και προτάσεων ενός επαγγελματικού ψυγείου ή ενός καταλόγου παραγγελιών. Ορόσημα της νέας εποχής στην οποία έχει περάσει το παγωτό, σήμερα, και στα οποία αξίζει να σταθούμε είναι:
Τα προϊόντα χαμηλών θερμίδων
Όλοι γνωρίζουμε ότι το παγωτό είναι κάτι παραπάνω από ένα απλό έδεσμα. Είναι μια πραγματική απόλαυση κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού – και όχι μόνο. Αυτή την απόλαυση, λοιπόν, δεν θα έπρεπε να στερούνται και όσοι γυμνάζονται και φροντίζουν για τη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασής τους. Χαρακτηριστικό των προϊόντων το “0%” που αναγράφεται στη συσκευασία και περιγράφει το ποσοστό των θερμίδων, το οποίο κατά πολλούς έχει γίνει και ο επίσημος τίτλος αυτής της ενότητας προϊόντων. Αποτέλεσμα αυτής της τάσης, η αλλαγή πλεύσης και συνολικά στις υπόλοιπες συσκευασίες οι οποίες πια γράφουν με μεγάλα και ευδιάκριτα νούμερα το μικρό ή υψηλότερο ποσοστό λιπαρών και θερμίδων που περιέχουν. Απόρροια της φροντίδας για τον οργανισμό και την καλή υγεία είναι τα παγωτά με δραστικά μειωμένη λευκή ζάχαρη αλλά αυξημένη ποσότητα πρωτεϊνών. Έτσι, οι φυτικές ίνες, τα προ-βιοτικά, το γάλα βουβάλου και γαϊδούρας, είναι μια από τις βασικές αναζητήσεις σε ένα ψυγείο ενός mini market ως το ιδανικό δροσιστικό επιδόρπιο σε αναλογίες γεύσης και ευεργετικών για τον οργανισμό αποτελεσμάτων.
Τα παγωτά πλούσια σε υπερτροφές
Τα καρύδια και τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας των ξηρών καρπών, τα αρωματικά φυτά και βότανα όπως ο κάρδαμος, η διάσημη βανίλια, το γκότζι μπέρι αλλά και εξωτικά φρούτα, έχουν ξεκινήσει εδώ και καιρό να παίρνουν τη θέση τους μέσα στις παχύρευστες κρέμες γάλακτος και να αλλάζουν την κλασική σύνθεση του πιο αγαπημένου γλυκού της κατάψυξης. Η αξία των υπερτροφών, που είναι ήδη αναγνωρισμένη και ολοένα και πιο αποδεκτή από τους καταναλωτές, επιδρά στην παρασκευή των παγωτών και δημιουργεί μια νέα σειρά προϊόντων με την υπογραφή τόσο των πολυεθνικών εταιρειών όσο και των μικρών τοπικών εργαστηρίων ζαχαροπλαστικής. Αυτά τα παγωτά έχουν βρει μια απήχηση στη νέα γενιά αλλά σιγά σιγά πείθουν και τους μεγαλύτερούς καταναλωτές, διεκδικώντας το μερίδιο τους στο ψυγείο ή και το μενού σας.
Τα παγωτά της νέας εποχής, χωρίς γάλα και λακτόζη
Το φαινόμενο της δυσανεξίας στη λακτόζη που εμφανίζει ένα μεγάλο μέρος καταναλωτών σήμερα αλλά και η πολυπληθής κοινότητα των vegan και η άνοδος των χορτοφάγων, έχουν σαν αποτέλεσμα την μείωση της πρόσληψης γαλακτοκομικών προϊόντων. Όχι όμως και παγωτού, καθώς οι έρευνες των εργαστηρίων μικρών και μεγάλων εταιριών του χώρου έχουν φέρει στο προσκήνιο αναρίθμητες κατεψυγμένες λιχουδιές, πλούσιες σε γεύση και με πλήρη απουσία του κλασικού ζωικού γάλακτος. Έτσι, έλαια φυτικής προέλευσης όπως η βρώμη, η καρύδα, το αμύγδαλο κ.λπ. παίρνουν τη θέση των συμβατικών γαλακτοκομικών προϊόντων και βρίσκονται στην κορυφή των καταναλωτικών προτιμήσεων.
Topping και περίεργα σχήματα, το νέο επίκεντρο ενδιαφέροντος
Οι δυο λέξεις που έχουν γίνει οι αναντικατάστατοι σύντροφοι μιας παραγγελίας παγωτού στο εξωτερικό, αρχίζουν να ακούγονται και στη χώρα μας. Από τη μια το topping, η επικάλυψη ή γαρνιτούρα του παγωτού που δίνει την ευκαιρία στον καταναλωτή να δοκιμάσει μια γευστική πανδαισία με διαφορετικά στρώματα, καλύψεις, υφές και γεμίσματα. Στα χέρια των ειδικών της ζαχαροπλαστικής μια πληθώρα υλικών που μπορεί να είναι από μπισκότα έως βασιλικός και αλατισμένη καραμέλα, συναντούν παραδοσιακά συστατικά και απογειώνουν την εμπειρία της παγωμένης απόλαυσης. Από την άλλη ιδιαίτερη έλξη ασκούν στους καταναλωτές κάθε ηλικίας τα περίεργα σχήματα: Πέρα από τους δημοφιλείς “πυραύλους”, τις κούπες και το κλασσικό ξυλάκι, η δημιουργικότητα των προμηθευτών ανοίγει νέους ορίζοντες σε συσκευασίες που καταρρίπτουν τους κανόνες. Μικρά σχήματα, προσιτές συσκευασίες και βολικά μεγέθη για την αποθήκευσή τους στα ψυγεία δημιουργούν ένα νέο ενδιαφέρον παζλ προτάσεων για το κοινό που λατρεύει το παγωτό και τον νεωτερισμό.
Η άνοδος των εξατομικευμένων παγωτών
Ειδικά για την εστίαση, σημαντική άνοδο, και λόγω της περιρρέουσας κατάστασης, παρουσιάζουν τα εξατομικευμένα παγωτά. Δηλαδή, οι φρέσκες δημιουργίες που απευθύνονται στους πελάτες ανά άτομο και όχι ομαδικά. Έτσι, δίνεται και σε κάθε καταναλωτή η ευκαιρία να παραγγείλει και να απολαύσει τη δική του δροσιστική λιχουδιά, όπως ακριβώς θέλει. Οι επιλογές είναι πολλές και διαφορετικές, σε γεύση, σε γαρνιτούρα, σε ανάμιξη, σε topping, ακόμα και συνδυαστικά με ένα επίσης ατομικό γλυκό (τύπου βάφλα ή κέικ). Χρειάζεται, λοιπόν, να έχετε προμηθευτεί ποικιλία συστατικών, όπως γάλα, φυτικό ή μη, μπισκότα, ζαχαρώδη κτλ., τα οποία θα χρησιμοποιήσετε σε συνδυασμό με τον κατάλληλο εξοπλισμό για να δημιουργήσετε την κάθε παραγγελία ατομικού παγωτού. Μια τάση, η οποία στο εξωτερικό αποτελεί κανόνα, ενώ στη χώρα μας πια αρκετές παρέες επιζητούν να κλείσουν το γεύμα τους με ένα εξαιρετικό παγωτό για τον καθένα.