Οι τρεις πυλώνες της βιωσιμότητας και πως μπορείτε να τις ενσωματώσετε στις πρακτικές του ξενοδοχείου σας  

Οι τρεις πυλώνες της βιωσιμότητας και πως μπορείτε να τις ενσωματώσετε στις πρακτικές του ξενοδοχείου σας | ENA Blog
Οι τρεις πυλώνες της βιωσιμότητας και πως μπορείτε να τις ενσωματώσετε στις πρακτικές του ξενοδοχείου σας | ENA Blog

Τα ταξίδια εξακολουθούν να είναι μια αγαπημένη συνήθεια, αλλά η συμπεριφορά και οι προτεραιότητες των ταξιδιωτών έχουν αλλάξει. Ένας βασικός τομέας που έχει επηρεάσει τον τρόπου που πλέον ταξιδεύει το κοινό είναι η βιωσιμότητα. Συγκεκριμένα, ένας στους τρεις δυνητικούς επισκέπτες ερευνά την περιβαλλοντική πολιτική ενός ξενοδοχείου πριν από τη διαμονή του και σχεδόν το 75% είναι πιο πιθανό να επιλέξει ένα κατάλυμα που εφαρμόζει πρακτικές φιλικές προς το περιβάλλον.  

Ως ξενοδοχειακή επιχείρηση, υπάρχουν τρεις πυλώνες βιωσιμότητας που μπορείτε να ενσωματώσετε στις πρακτικές και τις προσφορές σας, καθώς και να τις κοινοποιήσετε στους δυνητικούς επισκέπτες σας. Ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στο τι πραγματικά σημαίνει να είναι μια επιχείρηση περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά βιώσιμη και πώς να επικοινωνήσετε αποτελεσματικά τις δράσεις σας. 

Περιβαλλοντική Bιωσιμότητα 

Ένα σαφές πλεονέκτημα αυτού του πυλώνα βιωσιμότητας είναι ότι ωφελεί το περιβάλλον και λειτουργεί με γνώμονα το θετικό αντίκτυπο που αφήνει στη φύση. 

  1. Τα Green Globe, Earth Check, Green Tourism και Green Key είναι διεθνή σήματα που απονέμονται σε προορισμούς και επιχειρήσεις που ακολουθούν έναν βιώσιμο τρόπο λειτουργίας και βοηθούν τους επισκέπτες να αποφασίζουν με βάσει την οικολογική συνείδηση για τη διαμονή τους. Τα σήματα αυτά επιβεβαιώνουν τους επισκέπτες σας ότι με τη διαμονή τους στο ξενοδοχείο σας συμβάλλουν στην επίτευξη μιας αλλαγής σε περιβαλλοντικό επίπεδο. Αναζητήστε τους όρους και τις προϋποθέσεις του σήματος Green Key εδώ. 
  1. Αν δεν διαθέτετε μια τέτοια σήμανση, ένα απλό μήνυμα στον ιστότοπο του ξενοδοχείου σας σχετικά με τις βιώσιμες πρακτικές σας είναι εξίσου αποδοτικό. Προσφέρετε για παράδειγμα τη δυνατότητα ενοικίασης ποδηλάτων στο ξενοδοχείο σας, ώστε οι επισκέπτες σας να εξερευνήσουν την περιοχή σας, τονίστε πως ανακυκλώνετε πάντα τα απορρίμματα καθώς και το καμένο μαγειρικό λάδι, πως κάνετε χρήση λαμπτήρων υψηλής απόδοσης για εξοικονόμηση ενέργειας κ.α. 
  1. Μετατρέψτε το ξενοδοχείο σε κάτι περισσότερο από ένα απλό κατάλυμα. Συμπεριλάβετε τα μοναδικά χαρακτηριστικά του φυσικού περιβάλλοντος στο concept του ξενοδοχείου σας. Το concept του ξενοδοχείου σας θα πρέπει να περιλαμβάνει τον σχεδιασμό ενός χώρου που βρίσκεται σε πλήρη αρμονία με τη γύρω φύση, γεγονός που θα αναδείξει τη βιώσιμη φιλοσοφία σας. Παράλληλα, δημιουργήστε χώρους πρασίνου μέσα στο ακίνητο. Επιλέξτε φυσικά υλικά για τη διακόσμηση και δώστε έμφαση στο φυσικό φωτισμό, ώστε η φύση να γίνει αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας της διαμονής. 
  1. Τοποθετήσετε ειδικούς σταθμούς απορριμμάτων σε συγκεκριμένους χώρους του ξενοδοχείου, όπως οι χώροι κοινής χρήσης, η πισίνα και οι χώροι μόνο για το προσωπικό. Οι  σταθμοί απορριμμάτων αναδεικνύουν την ευαισθητοποίηση και την περιβαλλοντική πρωτοβουλία του ξενοδοχείου, ενώ μπορούν να αποτελέσουν ακόμη και στοιχείο διακόσμησης, αν είναι σχεδιασμένοι με έξυπνο τρόπο. Μπορείτε επίσης ​​να παροτρύνετε τους πελάτες σας να επιλέξουν τη διαμονή με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στα δωμάτια. Ενημερώστε, για παράδειγμα, τους επισκέπτες για τη δυνατότητα οικολογικής καθαριότητας, την οποία μπορούν να επιλέξουν μέσω του tablet στο δωμάτιο. 
  2. Τοποθετήσετε ειδικούς σταθμούς απορριμμάτων σε συγκεκριμένους χώρους του ξενοδοχείου, όπως οι χώροι κοινής χρήσης, η πισίνα και οι χώροι μόνο για το προσωπικό. Οι  σταθμοί απορριμμάτων αναδεικνύουν την ευαισθητοποίηση και την περιβαλλοντική πρωτοβουλία του ξενοδοχείου, ενώ μπορούν να αποτελέσουν ακόμη και στοιχείο διακόσμησης, αν είναι σχεδιασμένοι με έξυπνο τρόπο. Μπορείτε επίσης ​​να παροτρύνετε τους πελάτες σας να επιλέξουν τη διαμονή με το μικρότερο δυνατό περιβαλλοντικό αποτύπωμα στα δωμάτια. Ενημερώστε, για παράδειγμα, τους επισκέπτες για τη δυνατότητα οικολογικής καθαριότητας, την οποία μπορούν να επιλέξουν μέσω του tablet στο δωμάτιο. 

Κοινωνική Bιωσιμότητα  

Η συνεργασία με τους υπαλλήλους, τους επισκέπτες, τους προμηθευτές και την τοπική κοινότητα είναι το κλειδί για την καθιέρωση της κοινωνικής βιωσιμότητας του ξενοδοχείου σας. Το να συμβάλλετε στην προσπάθεια βελτίωσης της περιοχής, θα επηρεάσει θετικά τόσο το περιβάλλον σας όσο και τη σχέση που έχετε με την κοινότητά σας. Η συνεργασία με τοπικές επιχειρήσεις, η επένδυση στην εκπαίδευση και την κατάρτιση του προσωπικού και η διοργάνωση εκδηλώσεων με επιχειρήσεις που εδρεύουν στον προορισμό σας θα συμβάλλει στη βελτίωση της φήμης της επιχείρησής σας, υποστηρίζοντας παράλληλα τη βιώσιμη ανάπτυξη.  

  1. Το προσωπικό σας είναι η κινητήρια δύναμη που δίνει ζωή στο ξενοδοχείο σας. Κάθε νέα πρωτοβουλία μπορεί να αποτελέσει κίνητρο για την ομάδα σας να παραμένει ενημερωμένη και να προοδεύει. Οι πρακτικές βιωσιμότητας που επιλέγετε πρέπει να μοιράζονται με την ομάδα σας και να εφαρμόζονται από κάθε μέλος. Με αυτόν τον τρόπο, κάθε τμήμα θα ακολουθεί διαδικασίες βιώσιμης λειτουργίας, γεγονός που θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του κόστους, ενώ θα αποτελεί ζωντανό παράδειγμα της βιώσιμης φιλοσοφίας του ξενοδοχείου για τους επισκέπτες. Μπορείτε επίσης να συμπεριλάβετε το check-in & check-out χωρίς χαρτιά, να εξασφαλίσετε την κατάλληλη εκπαίδευση του τμήματος καθαριότητας, ώστε να εφαρμόζουν πρακτικές περιορισμένων αποβλήτων και να εκπαιδεύσετε τα τμήματα κουζίνας και υπηρεσίας δωματίου να κάνουν το ίδιο. Τέλος, συνδυάστε πρωτοβουλίες για την ανάπτυξη της ομάδας, οι οποίες είναι πλέον απαραίτητες για την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης, με περιβαλλοντικά ωφέλιμες πρακτικές. Οργανώστε μια ομαδική δραστηριότητα, όπως ο καθαρισμός της κοντινής παραλίας ή η συμμετοχή σε δενδροφύτευση. Με αυτόν τον τρόπο, όχι μόνο θα προωθήσετε το πνεύμα της ομαδικής εργασίας, αλλά και θα ευαισθητοποιήσετε τους υπαλλήλους σας ώστε να παραμείνουν πιστοί στη φιλοσοφία σας για ​​την προστασία του περιβάλλοντος. Μην ξεχνάτε να κρατάτε φωτογραφίες και βίντεο από τέτοιου είδους δράσεις, τα οποία θα σας προσφέρουν πλούσιο και ουσιαστικό περιεχόμενο για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμα και σε ένα ξενοδοχείο πόλης, δράσεις όπως οι κοντινές δενδροφυτεύσεις, οι επισκέψεις σε αναγεννημένες και πράσινες περιοχές της πόλης ή οι προτάσεις για συμμετοχή σε φιλικές προς το περιβάλλον κοινοτικές πρωτοβουλίες, ενισχύουν τη βιώσιμη ταυτότητα και καθιστούν τον επισκέπτη μέρος​​ αυτής. 
  1. Διαμορφώστε ελκυστικά πακέτα, συνεργαζόμενοι με τοπικά αξιοθέατα και παρουσιάστε τα δημιουργικά στον ιστότοπό σας και τα μέσα επικοινωνίας σας. Αυτά τα μηνύματα θα ωφελήσουν ​​τόσο το ίδιο το ξενοδοχείο σας, όσο και τις τοπικές επιχειρήσεις. Προσφέροντας στους επισκέπτες αποκλειστικές τιμές σε δραστηριότητες, θα προωθήσετε αξιοθέατα και πρωτοβουλίες στην κοινότητά σας, ενώ παράλληλα θα δώσετε στους χρήστες έναν ακόμη λόγο για να κάνουν κρατήσεις απευθείας στον ιστότοπο του ξενοδοχείου σας. Προτείνετε εμπειρίες με βάση το περιβάλλον του ξενοδοχείου. Δραστηριότητες εκτός του καταλύματος που τους επιτρέπουν να βρεθούν στη φύση, όπως ποδηλατικές εκδρομές, πεζοπορία, παρατήρηση πουλιών, χρήση φιλικών προς το περιβάλλον προϊόντων ευεξίας και φιλικές προς το περιβάλλον ανέσεις, είναι μερικές μόνο ιδέες που θα σας επιτρέψουν να συνδυάσετε την ευεξία με τη βιωσιμότητα. 

Οικονομική Bιωσιμότητα 

Η τοποθέτηση της οικονομικής βιωσιμότητας στις πρακτικές σας θα συμβάλει στη μακροπρόθεσμη επιτυχία του ξενοδοχείου σας. Τα ξενοδοχεία γενικά μπορούν​​ να επιτύχουν μειωμένο κόστος σε συνδυασμό με μέγιστη αποδοτικότητα, ενώ παράλληλα αναβαθμίζουν την εμπειρία των επισκεπτών και δημιουργούν ένα αίσθημα σύνδεσης μεταξύ ιδιοκτήτη και επισκέπτη.  

  1. Η βελτιωμένη τεχνολογία και οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες, όπως το ηλεκτρονικό check-in και οι ψηφιακοί κατάλογοι επισκεπτών δωματίων, αποτελούν βιώσιμες πρακτικές στο πλαίσιο αυτού του πυλώνα. Ενώ οι προσωπικές αλληλεπιδράσεις δεν θα αντικατασταθούν ποτέ πλήρως, η εφαρμογή της νέας τεχνολογίας μπορεί να αυξήσει την εξοικονόμηση κόστους και να βοηθήσει στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των πόρων. Ενημερώστε τους επισκεπτες σας για τις τελευταίες καινοτομίες που έχετε υιοθετήσει και πρόκειται να αναβαθμίσουν τη διαμονή τους. Εκμεταλλευτείτε τη σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία με τη χρήση tablets στο δωμάτιο μέσω των οποίων ο επισκέπτης μπορεί να ανακαλύψει τις προτεινόμενες δραστηριότητές σας καθώς και την περιβαλλοντική τους σημασία.   
  1. Οι επισκέπτες αφήνουν πολλά τρόφιμα στα πιάτα τους και συγκεκριμένα περίπου 15 γραμμάρια ανά άτομο την ημέρα σε έναν μπουφέ πρωινού και 233 γραμμάρια σε όλα τα γεύματα της ημέρας. Χρησιμοποιήστε, λοιπόν, μικρότερα πιάτα. Η μείωση του μεγέθους των πιάτων κατά μόλις 3 εκατοστά μειώνει τα απορρίμματα στο μπουφέ του πρωινού κατά 20%. Τα πιάτα δεν χρειάζεται να είναι μικροσκοπικά, αλλά αποφύγετε να χρησιμοποιήσετε μεγάλα πιάτα που παρασύρουν τους επισκέπτες να πάρουν περισσότερα από όσα μπορούν να καταναλώσουν.  
  1. Το πλυντήριο ρούχων καταναλώνει τεράστιες ποσότητες νερού, ενέργειας και χημικών ουσιών, αντιπροσωπεύοντας το ένα τρίτο των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου ενός δωματίου που καθαρίζεται. Παρακινήστε τους επισκέπτες σας να επαναχρησιμοποίησουν τις πετσέτες τους και επιβραβεύστε τους γι’ αυτό. Ενημερώστε τους επισκέπτες κατά το check-in για τις περιβαλλοντικές προσπάθειες του ξενοδοχείου σας όπως την ανάγκη για επαναχρησιμοποίηση των πετσετών και απονείμετε μια μικρή κονκάρδα επιβράβευσης για τους επισκέπτες που ακολουθούν τις πρακτικές αυτές του ξενοδοχείο σας.