Σήμερα, η πλειοψηφία των επαγγελματιών της φιλοξενίας στη χώρα μας αναζητά διαρκώς νέους τρόπους για να βελτιώσει την παρεχόμενη εξυπηρέτηση της. Όμως, πολλές φορές σε αυτήν την προσπάθεια, ενδεχομένως κάποιος να αμελήσει τους βασικούς πυλώνες ικανοποίησης ενός ταξιδιώτη, είτε από τη χώρα μας είτε από το εξωτερικό. Σε αυτούς θα αναφερθούμε συνοπτικά, καθώς η εμπειρία των τουριστών πολλές φορές κρίνεται από αυτές τις μικρές, αλλά καθόλου ευκαταφρόνητες, λεπτομέρειες.
Δωμάτιο, το Α και το Ω για την ταξιδιωτική ικανοποίηση:
Έχουμε αναφερθεί στο blog μας σε αρκετά άρθρα για τους τρόπους με τους οποίους ένα μικρό ξενοδοχείο μπορεί να κερδίσει την προτίμηση των ανθρώπων που φιλοξενεί. Όσο μοντέρνοι, παραδοσιακοί ή αναπάντεχα μίνιμαλ είναι οι κοινόχρηστοι χώροι σας, το δωμάτιο είναι ο χώρος στον οποίο ο πελάτης σας θα περάσει τον περισσότερο χρόνο του και θα επηρεάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό τις εντυπώσεις του για το κατάλυμά σας. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι όλες οι έρευνες από αναγνωρισμένους διεθνώς τουριστικούς φορείς αναδεικνύουν την ποιότητα του δωματίου ως το νούμερο 1 λόγο επιλογής ξενοδοχείου. Φυσικά, αυτό δεν σημαίνει ότι θα πρέπει να βάλετε τζακούζι ή ένα υπερσύγχρονο home cinema σε κάθε σας δωμάτιο. Η αίσθηση της πολυτέλειας μπορεί να επιτευχθεί με απλές κινήσεις που δείχνουν το ενδιαφέρον και τη φροντίδα σας για τους ανθρώπους που σας επιλέγουν. Συγκεκριμένα:
- Αποτελεσματική χρήση του χώρου: Είναι σημαντικό να αξιοποιήσετε στο έπακρο τον διαθέσιμο χώρο. Τα δωμάτια πρέπει να είναι σχεδιασμένα ώστε να μεγιστοποιούν τον χώρο και να προσφέρουν λειτουργικές λύσεις αποθήκευσης.
- Καθαριότητα: Η καθαριότητα είναι απαραίτητη σε κάθε δωμάτιο ξενοδοχείου. Βεβαιωθείτε ότι το δωμάτιο έχει καθαριστεί σχολαστικά πριν από την άφιξη κάθε επισκέπτη και παρέχετε καθημερινές υπηρεσίες καθαρισμού κατά τη διάρκεια της διαμονής του επισκέπτη.
- Λειτουργικές παροχές: Τα μικρά δωμάτια του ξενοδοχείου πρέπει να είναι εξοπλισμένα με τις βασικές ανέσεις που περιμένουν οι επισκέπτες, όπως τηλεόραση, Wi-Fi, κλιματισμό και μίνι ψυγείο.
- Προσοχή στη λεπτομέρεια: Η προσοχή στη λεπτομέρεια μπορεί να κάνει τη διαφορά στη δημιουργία μιας αξέχαστης εμπειρίας επισκέπτη. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσθέσετε προσεκτικές πινελιές, όπως μια νότα καλωσορίσματος, φρέσκα λουλούδια ή σνακ τοπικής προέλευσης.
Η αξία του καλού ύπνου:
Ένα άνετο κρεβάτι είναι απαραίτητο για έναν καλό ύπνο. Βεβαιωθείτε ότι το κρεβάτι που παρέχετε είναι άνετο σε μήκος και έχει ποιοτικά κλινοσκεπάσματα. Ένας ταξιδιώτης μέσα στην ημέρα του μπορεί να ασχοληθεί με διάφορες δραστηριότητες αναψυχής. Γι’ αυτό και στην επιστροφή του στο δωμάτιο το πρώτο του μέλημα είναι ένα άνετο κρεβάτι και ένας υπέροχος ύπνος που θα τον ξεκουράσει. Σε αυτό φυσικά δεν μπορούν να συμβάλλουν τα σκληρά, συνθετικά σεντόνια ή παπλώματα με καλύμματα από μικροΐνες, σε σκούρα και ξεπερασμένα χρώματα. Αντίθετα, εάν επιλέξετε απλά λευκά κλινοσκεπάσματα, όπως τα βαμβακερά, πουπουλένια παπλώματα που «αναπνέουν» και λεπτά μαξιλάρια ή αντίστοιχα αφρού, θα εξασφαλίσετε στους πελάτες σας την αίσθηση τα ηρεμίας, το πρώτο και βασικό βήμα για έναν καλό ύπνο. Φυσικά αυτές τις επιλογές σας, χρειάζεται να τις κοινοποιήσετε στο ευρύ κοινό του διαδικτύου, ανεβάζοντας είτε στον ιστότοπό σας είτε ανά τακτά χρονικά διαστήματα στα κοινωνικά σας δίκτυα, προσεγμένες φωτογραφίες από τα δωμάτια, τα κρεβάτια και το στρώσιμο ή το περίτεχνο δίπλωμα των σεντονιών και των κλινοσκεπασμάτων.
Η ευχάριστη έκπληξη ενός καλά οργανωμένου μινι μπαρ:
Ένα καλά οργανωμένο μίνι μπαρ μπορεί να είναι πολύτιμο πλεονέκτημα για μικρά ξενοδοχεία. Διασφαλίστε ότι είναι καλά οργανωμένο και δημιουργήστε μια φιλόξενη και άνετη ατμόσφαιρα που οι επισκέπτες θα εκτιμήσουν και θα θυμούνται.
- Επιλέξτε ποιοτικά προϊόντα: Επιλέξτε σνακ, ποτά υψηλής ποιότητας για προσφορά στο μίνι μπαρ. Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε μια ποικιλία επιλογών για να καλύψετε διαφορετικές προτιμήσεις.
- Εμφανίστε τα προϊόντα με σαφήνεια: Βεβαιωθείτε ότι τα στοιχεία του μίνι μπαρ είναι ευδιάκριτα και φέρουν την ετικέτα με τις τιμές, ώστε οι επισκέπτες να γνωρίζουν ακριβώς τι παίρνουν και πόσο κοστίζει.
- Προσφέρετε δωρεάν είδη: Εξετάστε το ενδεχόμενο να προσφέρετε μερικά δωρεάν είδη στο μίνι μπαρ, όπως εμφιαλωμένο νερό ή σνακ, για να κάνετε τους επισκέπτες να αισθανθούν ευπρόσδεκτοι.
- Ανανεώστε τακτικά: Φροντίστε να ανανεώνετε τακτικά το μίνι μπαρ, επαναφέροντας τα προϊόντα και αφαιρώντας αντικείμενα που έχουν λήξει.
- Κρατήστε στατιστικά δεδομένα: Παρακολουθήστε τη χρήση του μίνι μπαρ και προσαρμόστε την επιλογή προϊόντος με βάση τις προτιμήσεις και τη ζήτηση των επισκεπτών.
Η εξατομικευμένη εμπειρία στους επισκέπτες μπορεί να κάνει τη διαφορά:
Ένας από τους σημαντικότερους κανόνες της φιλοξενίας είναι να κάνετε τους πελάτες σας να νιώσουν καλοδεχούμενοι και ξεχωριστοί. Γι’ αυτό είναι καλό να προσφέρετε σε κάθε σας πελάτη κάτι μοναδικό κάθε φορά που απαντάει στις ανάγκες του, την κατάστασή του αλλά και τις προτιμήσεις του. Εδώ μπορείτε να αφήσετε τη φαντασία, τη δημιουργικότητα και το αίσθημα φιλοξενίας σας ελεύθερο και να αυτοσχεδιάσετε ώστε να δείξετε πόσο ξεχωριστοί είστε στον κλάδο σας. Για παράδειγμα, μια οικογένεια ταξιδιωτών με παιδί θα χαρεί αν βρει στο δωμάτιο ένα παιδικό επιτραπέζιο παιχνίδι για το μικρό τους, μια παρέα θα ευχαριστηθεί μια πιατέλα με σπιτικά κουλουράκια για το πρωινό τους, ένα ζευγάρι θα νιώσει υπέροχα αν τους περιμένει ένα μπουκέτο λουλούδια στο κρεβάτι ή το βάζο του δωματίου τους, ενώ ένας ταξιδιώτης επαγγελματικού τουρισμού θα εκτιμήσει το cocktail καλωσορίσματος που θα τον περιμένει στο τραπεζάκι του.
Αυτές λοιπόν είναι οι πτυχές που ορίζουν τον πυρήνα της ικανοποίησης των ανθρώπων που ταξιδεύουν κι ενδέχεται να επιλέξουν τη δική σας τουριστική επιχείρηση για τη διαμονή τους. Μην ξεχνάτε ότι πάντα μαζί σας, στην προσπάθεια να βελτιώσετε το επίπεδο των υπηρεσιών σας παραμένει σταθερά η ENA Food C&C, με τις τακτικές προσφορές μας, τον ειδικά καταρτισμένο κατάλογο με προϊόντα για Ξενοδοχεία και Ενοικιαζόμενα δωμάτια, καθώς και με τακτικές ενημερώσεις και άρθρα στο blog αφιερωμένα στον ξενοδοχειακό κλάδο και τον επαγγελματία του τουρισμού.