Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες στον χώρο του γρήγορου φαγητού λόγω της πανδημίας;

Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες στον χώρο του γρήγορου φαγητού λόγω της πανδημίας | Ena Blog
Πώς άλλαξαν οι καταναλωτικές συνήθειες στον χώρο του γρήγορου φαγητού λόγω της πανδημίας | Ena Blog

Ένας από τους χώρους της εστίασης στον οποίο αναμένεται να σημειωθούν αλλαγές, λόγω της μεταβολής των καταναλωτικών τάσεων από την πανδημία του Covid-19, είναι φυσικά και αυτός του γρήγορου φαγητού (fast food). Αν και θα παραμείνει σταθερά μια από τις πλέον αγαπημένες και δημοφιλείς γαστρονομικές επιλογές κάθε ηλικίας, οι συνθήκες που διαμορφώνονται απαιτούν αναθεωρήσεις στον τρόπο λειτουργίας των επιχειρήσεων, αλλά και στη συνολική εμπειρία, που επιθυμούν να προσφέρουν στους πελάτες τους. Εμείς, έχουμε προχωρήσει σε μια σύντομη καταγραφή των σημαντικότερων διαφοροποιήσεων σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν, ώστε να σας βοηθήσουμε να διαμορφώσετε μια πιο ξεκάθαρη εικόνα για τη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται. 

H επανάσταση του υγιεινού φαγητού 

Μέχρι σήμερα, η στάση για ένα γρήγορο γεύμα σήμαινε την ώρα για απόλαυση ενός νοστιμότατου αλλά ενδεχομένως λιγότερο θρεπτικού εδέσματος. Η «επανάσταση» που σημειώνεται, είναι η είσοδος στο μενού των ταχυφαγείων νέων υγιεινών και ευεργετικών για τον οργανισμό μας επιλογών. Ένα γεγονός, που οφείλεται στη στροφή των καταναλωτών στη μεγαλύτερη φροντίδα της υγείας του, σαν απάντηση στην πρόσφατη πανδημία. Εξίσου σημαντικός λόγος, είναι και η δυναμική εμφάνιση ανερχόμενων διατροφικών κοινοτήτων, με μεγαλύτερη αυτή των vegan, αλλά και με την προσθήκη νέων, όπως οι paleo, οι keto κ.ά, που διαμορφώνουν ένα πολυφωνικό και ποικιλόμορφο καταναλωτικό κοινό. Το άμεσο αποτέλεσμα είναι η ανάπτυξη των μενού κάθε επιχείρησης γρήγορου φαγητού,  ώστε να περιληφθούν και οι απαραίτητες προτάσεις, που θα ικανοποιήσουν τα συγκεκριμένα γούστα. Παράλληλα, ιδιαίτερη προσοχή αρχίζει να δίνεται και στην ποιότητα των πρώτων υλών, με προϊόντα βιολογικά να κυριαρχούν και μικρούς, αλλά πιστοποιημένους και αναγνωρισμένους προμηθευτές, να αναδύονται. 

Η είσοδος του πρωϊνού

Τόσο ο περιορισμός του χρόνου λειτουργίας κατά τις βραδινές ώρες, λόγω των περιοριστικών μέτρων, όσο και οι νέες συνήθειες του ελληνικού καταναλωτικού κοινού, οδηγούν στην είσοδο μιας νέας κατηγορίας επιλογών στα εστιατόρια γρήγορου φαγητού. Αναφερόμαστε, φυσικά, στο πρωϊνό. Μια συνήθεια, που χρόνο με το χρόνο, αγκαλιάζεται από όλο και περισσότερους Έλληνες καταναλωτές και στην οποία καλούνται να ανταποκριθούν και οι επαγγελματίες της γρήγορης εστίασης. Οπότε, σε περίπτωση που δεν το έχετε κάνει ακόμα, μπορείτε να ξεκινήσετε προσθέτοντας δίπλα στους κλασικούς πρωταγωνιστές του μενού σας, νέα πιάτα που θα ταιριάζουν με τον χαρακτήρα του εστιατορίου σας, όπως ομελέτα, muffins, club sandwich, τορτίγια κ.ά. Έτσι, θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε το σύνολο του ωραρίου, στο οποίο είστε διαθέσιμοι για το κοινό σας, στη φυσική επίσκεψη ή τις απομακρυσμένες παραγγελίες των πελατών σας, ενώ θα προστεθείτε και στις επιλογές τους για την νέα διατροφική τους συνήθεια. Παράλληλα, θα διευρύνετε τη δέσμη της εξυπηρέτησής σας, τόσο για το πελατολόγιο που έχετε, όσο και για ένα ευρύ φάσμα ανθρώπων, που έχουν τη διάθεση να αναζητήσουν ποιοτικά και πλήρη πρωϊνά γεύματα. 

Η σημασία της συσκευασίας και της ανακύκλωσης

Όλοι γνωρίζουμε πως, λόγω της εκρηκτικής αύξησης των παραγγελιών delivery, η ποιότητα και η υπεροχή μιας επιχείρησης γρήγορου φαγητού δεν κρίνεται μόνο από τη γεύση των πιάτων της, το επίπεδο των πρώτων υλών και την εμπειρία της κουζίνας της. Ο νέος παράγοντας που έρχεται να προστεθεί, είναι φυσικά και η συσκευασία των γευμάτων. Τα απλά χάρτινα κουτιά και περιτυλίγματα δίνουν τη θέση τους σε σύνθετα υλικά με επιστρώσεις αλουμινίου, ιδανικές για τη θερμοπροστασία των γευμάτων και σε αδιάβροχες επιστρώσεις, για την εξάλειψη της υγρασίας που κατά την μεταφορά μπορεί να αλλοιώσει τόσο την εμφάνιση, όσο και τη γεύση του φαγητού. Από την άλλη, η οικολογική ταυτότητα μιας σύγχρονης επιχείρησης οφείλει να αποδεικνύεται και έμπρακτα, ενώ κοινή απαίτηση είναι η προσπάθεια όλων για ουδέτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα. Αυτός είναι επίσης ένας βασικός παράγοντας που οδηγεί στη χρήση υλικών φιλικών για το περιβάλλον, στη μείωση του πλαστικού και του φελιζόλ και στην απόκτηση ολοένα και περισσότερων ανακυκλώσιμων υλικών, τόσο για τη φυσική έδρα (τραπεζομάντηλα, χαρτοπετσέτες κ.ά) όσο και για το delivery (τσάντες, σακούλες, συσκευασίες γευμάτων) μιας επιχείρησης που δραστηριοποιείται και σε αυτόν τον κλάδο.

Το γρήγορο δίνει τη θέση του στο αστραπιαίο

Μια άλλη πρόκληση στην οποία καλούνται να ανταπεξέλθουν οι επιχειρήσεις εστίασης, είναι να «ρίξουν» τους χρόνους τους στην εξυπηρέτηση πελατών. Οι συνθήκες είναι απαγορευτικές για το συνωστισμό πελατών για take away παραγγελίες, ο όγκος των delivery παραγγελιών  είναι πιο μεγάλος από ποτέ, λόγω των μέτρων κατά του Covid-19, ενώ η υπομονή ενός πελάτη ελάχιστη κατά την τηλεφωνική του κλήση, η οποία αργεί να απαντηθεί – καθώς εκείνη τη στιγμή υπάρχει και η πληθώρα εναλλακτικών στον ανταγωνισμό. Το δίλημμα που παρουσιάζεται πια στους επαγγελματίες της γρήγορης εστίασης, είναι «επιτάχυνση εξυπηρέτησης ή απώλεια πελατών». Σε αυτήν την κατεύθυνση, τακτικές όπως το drive-thru, στις περιπτώσεις που το επιτρέπει η θέση και η έκταση του φυσικού σας καταστήματος, πολιτικές, όπως η επάνδρωση του προσωπικού delivery από έμπειρους επαγγελματίες οδηγούς – γνώστες των περιοχών εξυπηρέτησης, καθώς και κινήσεις, όπως η αναδιάρθρωση των υποδομών με αυτοματισμούς και νέες τεχνολογίες, μπορούν να σας βοηθήσουν. Γιατί αξίζει να θυμόμαστε ότι, πάντα μια επιχείρηση που μετατρέπεται από γρήγορη σε ταχύτατη, αποκτά και την ευελιξία, αλλά και τη δυναμική, για να γίνει αποδοτικότερη και μεγαλύτερη σε θέση και φήμη στην αγορά της.