Πώς μπορεί να γίνει το δικό σας e-shop, εκείνο που ξεχωρίζει στην κατηγορία του;

Πώς μπορεί να γίνει το δικό σας eshop, εκείνο που ξεχωρίζει στην κατηγορία του | Ena Blog
Πώς μπορεί να γίνει το δικό σας eshop, εκείνο που ξεχωρίζει στην κατηγορία του | Ena Blog

Όπως αποδείχθηκε και στην περίοδο της πανδημίας του Covid-19, οι ψηφιακές εμπορικές δυνατότητες μιας επιχείρησης έπαιξαν σημαντικό ρόλο στις πωλήσεις της. Αιχμή του δόρατος αυτών είναι φυσικά τα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shop), γεγονός, που θα εξακολουθεί να ισχύει και στο χρονικό διάστημα της σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων, όπου ο ανταγωνισμός στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα εξακολουθεί να είναι υψηλός. 

Στο συγκεκριμένο άρθρο, συγκεντρώσαμε μια σειρά συμβουλών, που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε την διαδικτυακή σας παρουσία και να κάνουν το δικό σας e-shop να ξεχωρίζει ανάμεσα σε εκείνα της κατηγορίας του.

 

1. Αναβαθμίστε τη σχεδίαση και την αισθητική του

Το ηλεκτρονικό σας κατάστημα δεν είναι απλά η εικόνα σας. Είναι η εικόνα, στην οποία θα σταθεί ο πελάτη σας. Χρησιμοποιήστε ουδέτερα χρώματα στο φόντο του, φροντίστε το λογότυπό σας να είναι ευδιάκριτο και ευανάγνωστο, τόσο στην αρχική σας σελίδα όσο και στις ενότητές σας, ενισχύστε την ηλεκτρονική σας παρουσία με καλαίσθητα και προσεγμένα εικαστικά, σύντομα και ευανάγνωστα μηνύματα, αλλά και κινούμενες φωτογραφίες (banners) επαγγελματικού επιπέδου. Φροντίστε το με την ίδια προσοχή και επιμέλεια, με την οποία θα ανανεώνατε τη βιτρίνα σας, για το λόγο ότι έχει την ίδια λειτουργία με αυτήν. Να θυμάστε, ότι για την πλειοψηφία των ηλεκτρονικών αγορών, η ποιότητα της εικόνας των προϊόντων είναι τόσο ισχυρός παράγοντας απόκτησής τους, όσο και η τιμή τους.  

 

2. Κάντε το όσο πιο φιλικό στην περιήγηση μπορείτε

Ζητήστε από τον τεχνικό συνεργάτη σας, σε περίπτωση που δεν το έχετε κάνει ακόμα, να παραμετροποιήσει το e-shop σας, ώστε να προσαρμόζεται σε κινητά τηλέφωνα και tablet, να είναι δηλαδή responsive. Τα τελευταία χρόνια η χρήση των κινητών συσκευών έχει απογειωθεί και, ειδικά στην περίοδο της πανδημίας, έχει εκτοξευθεί. Εξίσου σημαντική, για τον πελάτη, αλλά και τις μηχανές αναζήτησης, είναι η ταχύτητα, με την οποία «κατεβαίνουν» τα δεδομένα σας, δηλαδή το πόσο γρήγορα εμφανίζονται οι σελίδες του e-shop σας, στην οθόνη του χρήστη. Σε αυτό βοηθά ο περιορισμός του μεγέθους των φωτογραφιών, με τη βοήθεια των κατάλληλων εργαλείων, που θα μικρύνουν το μέγεθός τους, ενώ η ανάλυσή τους θα παραμείνει υψηλή. Ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας είναι και το πόσο εύκολα και γρήγορα μπορεί ο επισκέπτης να βρει αυτό που τον ενδιαφέρει, καθώς περιηγείται στη σελίδα σας. Επιλέξτε μονολεκτικά μηνύματα, με τη μορφή κουμπιών όπως «Επόμενο», «Καλάθι», «Προσθήκη», «Πίσω», ώστε με ένα πάτημα ή άγγιγμα της οθόνης ο επισκέπτης σας, να μπορεί να προχωράει σε αυτό που θέλει να κάνει, αλλά και να μπορεί να επιστρέψει στο σημείο που ήταν.

 

3. Γυρίστε video σχετικά με τα προϊόντα σας  

Τα video, θα παρουσιάζουν αναλυτικά τα προϊόντα ή ακόμα και τους προμηθευτές σας, θα δίνουν συμβουλές στους καταναλωτές – για παράδειγμα μια συνταγή, αν εμπορεύεστε τρόφιμα – ή θα ξετυλίγουν ιστορίες, που αξίζει να ειπωθούν, όπως η ιστορία της επιχείρησης και η λειτουργία της. Φροντίστε να είναι σύντομα, τόσο γιατί η διάρκειά τους παίζει ρόλο στην ταχύτητα του e-shop σας, όσο και για να μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε και στα κοινωνικά δίκτυα ή στο κανάλι σας στο YouTube, πολλαπλασιάζοντας τα σημεία προβολής και τη δημοτικότητά σας, αλλά και για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον του χρήστη.

 

4. Κρατήστε ζωντανό το διάλογο με τους πελάτες σας

Υιοθετήστε την στάση των ενεργών αξιολογήσεων από τους καταναλωτές. Όχι μόνο, γιατί βάσει των κανόνων της Google το e-shop  σας θα ανέβει ψηλότερα σε βαθμολογία (rank), αλλά γιατί και εσείς θα ανεβείτε και ψηλότερα στην εκτίμηση του κοινού σας. Θα δείξετε, ότι η άποψή τους λαμβάνεται υπόψη, θα νιώσουν συμμέτοχοι στη βελτίωσή σας και έτσι θα δημιουργήσουν στενότερες σχέσεις με την επωνυμία σας. Φυσικά, θα έχετε στη διάθεσή σας και μια πληθώρα ανατροφοδοτήσεων (feedback), κάποιες από τις οποίες μπορεί να αποδειχθούν υπερ-πολύτιμες για τις επόμενες κινήσεις σας. Σημαντικό φυσικά είναι, να απαντάτε με ευγένεια και ακρίβεια στις ερωτήσεις των επισκεπτών και σε πραγματικό χρόνο. Γι’ αυτό υπάρχουν και εφαρμογές real time chat, από τις οποίες μπορείτε να επιλέξετε την καταλληλότερη για εσάς, έτσι ώστε να πετύχετε το πιο αποδοτικό αποτέλεσμα για την επικοινωνία σας με τους επισκέπτες και τους δυνητικούς σας πελάτες. 

 

5. Δείξτε στον πελάτη έμπρακτα, πως υπολογίζετε τα χρήματά του 

Δημιουργήστε αυτοματοποιημένα μηνύματα, που ευχαριστούν τους καταναλωτές για τις αγορές τους, προχωρήστε σε αποστολή κάποιας κάρτας ή συμβολικών συνοδευτικών δώρων με την παραγγελία τους, αν αυτό είναι δυνατό, σχεδιάστε εξειδικευμένες και προσωποποιημένες προσφορές για τους ανθρώπους που σας εμπιστεύονται και σας προτιμούν τακτικά. Δώστε έμφαση στον τρόπο επικοινωνίας τους μαζί σας, με όλες τις δυνατότητες που υπάρχουν, email, τηλέφωνο, φόρμα, instant chat messaging, αλλά και μέσω των κοινωνικών δικτύων σας, ώστε να νιώθουν ότι είστε δίπλα τους για ό,τι σας χρειαστούν. Τέλος, και ειδικότερα για αυτήν την περίοδο, φροντίστε να τους παρέχετε όλους τους δυνατούς τρόπους παραγγελίας και πληρωμής, ακόμα και τηλεφωνικά ή με αντικαταβολή. Μην ξεχνάτε, ότι αρκετοί «παραδοσιακοί» πελάτες σας, οι οποίοι συνήθιζαν να σας επισκέπτονται, τώρα χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις αγορές τους και αρκετοί από αυτούς, ενδέχεται να μην είναι ιδιαίτερα εξοικειωμένοι με τις ηλεκτρονικές αγορές.