6 χρήσιμες συμβουλές για τις επιχειρήσεις που συνεχίζουν τη λειτουργία τους

6 χρήσιμες συμβουλές για τις επιχειρήσεις που συνεχίζουν τη λειτουργία τους | Ena Blog
6 χρήσιμες συμβουλές για τις επιχειρήσεις που συνεχίζουν τη λειτουργία τους | Ena Blog

Παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά, μια μεγάλη μερίδα των επιχειρήσεων παραμένει ανοιχτή και συνεχίζει να προσφέρει τις υπηρεσίες και τα προϊόντα της στο καταναλωτικό κοινό. Αυτές οι επιχειρήσεις έρχονται αντιμέτωπες με μια πρωτόγνωρη κατάσταση για τα δεδομένα της χώρας μας, στην οποία καλούνται να ανταποκριθούν, είτε απασχολώντας το σύνολο των εργαζομένων τους, είτε με λειτουργία βαρδιών και εκ περιτροπής απασχόληση ή ακόμα και με προσωπικό ασφαλείας. Για εσάς που συνεχίζετε τη λειτουργία της επιχείρησής σας, συγκεντρώσαμε μια σειρά από χρήσιμες συμβουλές, ώστε να μπορέσετε να αντιμετωπίσετε με πιο αποδοτικό τρόπο τα νέα δεδομένα που έχουν προκύψει. 

 

1. Τηρείτε πιστά τους κανόνες υγιεινής και λάβετε τα απαραίτητα προληπτικά μέτρα

Μπορεί μέχρι σήμερα, να φροντίζατε για τον τακτικό καθαρισμό στους χώρους της επιχείρησής σας, όμως αυτό πια δεν είναι αρκετό. Το πρώτο που θα πρέπει να κάνετε, εάν δεν το έχετε κάνει μέχρι αυτή τη στιγμή, είναι να φροντίσετε άμεσα για τη συνολική και επιμελή εργασία απολύμανσης κάθε χώρου της. Ο καθαρισμός του χώρου εργασίας θα πρέπει να γίνεται σε καθημερινή βάση, μετά την ολοκλήρωση του ωραρίου του προσωπικού σας, ενώ για τους κοινούς χώρους χρειάζεται επιπλέον φροντίδα και προσοχή. Μια καλή συμβουλή για να εξοικονομήσετε χρήματα και χρόνο, είναι να κλείσετε την πρόσβαση σε χώρους που δεν χρησιμοποιούνται, μετά την απολύμανσή τους. Όσο για τους υπόλοιπους χώρους, τους οποίους επισκέπτονται οι πελάτες σας, διάδρομοι, ράφια κ.λπ.  χρειάζεται τακτικός έλεγχος μέσα στην ημέρα για την καθαριότητά τους, αλλά και για το κατά πόσο υπάρχουν συσκευασίες που έχουν φθαρεί ή ανοιχτεί και δεν πληρούν τις προδιαγραφές πώλησης. Επίσης, το προσωπικό το οποίο εργάζεται σε χώρους χώρους εξυπηρέτησης κοινού κι έρχεται σε επαφή με τρόφιμα, είτε και με τους ίδιους τους πελάτες, ταμείο κ.ά.- πρέπει να φοράει τις κατάλληλες φόρμες, γάντια και μάσκες που επιβάλλουν οι υγειονομικοί κανόνες. Τέλος, για τους διανομείς, είναι επιβεβλημένο να αλλάζουν τα γάντια τους μετά κάθε παράδοση, ενώ οι ιδιοκτήτες αυτών των επιχειρήσεων θα πρέπει, πέρα από τους χώρους, να φροντίσουν και για την τακτική απολύμανση του στόλου των δικύκλων που διαθέτουν.

 

2. Φροντίστε ώστε οι πελάτες να κρατούν απόσταση μεταξύ τους

Η σχετική οδηγία του κράτους για την αποφυγή συνωστισμού, προβλέπει έναν πελάτη ανά 15 τετραγωνικά μέτρα και υποχρεωτική απόσταση μεταξύ τους, όχι μικρότερη των 2 μέτρων εντός του καταστήματος ή στην ουρά έξω από αυτό, αλλά και από τους υπαλλήλους σας. Αν το κατάστημά σας είναι μικρότερο, καλό είναι να τηρήσετε τον κανόνα για, μέχρι δύο εξυπηρετούμενους πελάτες εντός. Είναι μια διαδικασία, που ίσως απαιτεί λίγο παραπάνω κόπο και προσοχή από εσάς και το προσωπικό σας, αποδεικνύει όμως την επιχειρηματική σας ευθύνη, ενώ ενισχύει τη φήμη και την εμπιστοσύνη των πελατών σας.

 

3. Υιοθετήστε «έξυπνους» και επίκαιρους τρόπους εξυπηρέτησης 

Η συγκεκριμένη περίοδος είναι κατάλληλη για έξυπνες, γρήγορες και ευέλικτες κινήσεις για την επιχείρησή σας. Για παράδειγμα, έχετε προσθέσει στις υπηρεσίες σας παράδοση κατ’ οίκον (delivery) ή έχετε κάνει e-shop και δεν έχετε προλάβει να το διαφημίσετε; Μπορείτε αξιοποιώντας τα κοινωνικά δίκτυα, να ενημερώστε το κοινό σας, για αυτή τη νέα δυνατότητα εξυπηρέτησης. Η διευκόλυνση που τους παρέχετε – λόγω των έκτακτων συνθηκών – θα λειτουργήσει υπέρ σας, τόσο με άμεσα αποτελέσματα πωλήσεων, όσο και με την μακροπρόθεσμη ενίσχυση της εταιρικής σας φήμης. Επιπλέον, αν διαθέτετε τη δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής των παραγγελιών σας, θα ήταν χρήσιμο να προσθέσετε στην υπηρεσία delivery, τη δυνατότητα της ανέπαφης παράδοσης. Αυτή η κίνηση θα σας δώσει ένα επιπρόσθετο πλεονέκτημα και λόγο να σας προτιμήσουν, σε σχέση με τον ανταγωνισμό σας. Για τους πελάτες που έρχονται για take away αγορές, μπορείτε να αναρτήστε αφίσες ή να τοποθετήσετε έναν πίνακα στο εξωτερικό μέρος της επιχείρησής σας, όπου θα αναγράφετε τις προσφορές σας. Κινηθείτε ευέλικτα, εξοικονομήστε χρήματα και βάλτε τις βάσεις για την βελτίωση αλλά και τη διάδοση των υπηρεσιών σας, ενόψει της επερχόμενης εξομάλυνσης της αγοράς.

 

4. Ενημερώστε το προσωπικό μας, με διαφάνεια και σαφήνεια

Ο πιο σημαντικός σύμμαχός σας, αυτήν την περίοδο, είναι το προσωπικό σας. Γι’ αυτό θα πρέπει να τους ανακοινώσετε, βάσει του προγραμματισμού σας, ποιοι είναι εκείνοι των οποίων χρειάζεστε τη φυσική τους παρουσία και ποιοι μπορούν να εργαστούν από το σπίτι. Έτσι, θα μπορέσετε να οργανώσετε έναν αποτελεσματικό τρόπο λειτουργίας για την επιχείρησή σας τη δεδομένη απαιτητική, χρονική στιγμή και να προσφέρετε στους εργαζομένους σας τη δυνατότητα για απρόσκοπτη εργασία. Παράλληλα, θα πρέπει να τονίσετε στο προσωπικό σας τη συναδελφική στάση ευθύνης, που οφείλει να επιδείξει. Ειδικότερα, όσοι νιώθουν αδιαθεσία ή εμφανίζουν ακόμα και τα πιο ελαφριά συμπτώματα ίωσης, θα πρέπει να σας ενημερώνουν άμεσα και να παραμένουν στο σπίτι τους για τον προβλεπόμενο χρόνο ανάρρωσης. Πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτήν τη περίοδο είναι σημαντική η εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησής σας, ώστε να μην μετατραπεί σε κέντρο διασποράς του ιού, που θα περιορίσει περαιτέρω τη διαθεσιμότητα του ανθρώπινου δυναμικού σας.

 

5. Αλλάξτε το “savoir vivre “ στις επαγγελματικές επαφές μας

Οι Αμερικανοί φιλόσοφοι της φιλελεύθερης οικονομίας, τη δεκαετία του 1950, έλεγαν ότι μια θερμή χειραψία είναι η κίνηση που δίνει το πλεονέκτημα σε μια επαγγελματική συνάντηση. Όμως, τώρα και για τους επόμενους μήνες του 2020, θα χρειαστεί να ζήσετε χωρίς αυτήν. Για τις συναντήσεις που δεν μπορείτε να κάνετε διαδικτυακά, μέσω skype, teleconference ή μέσω των δυνατοτήτων live διασύνδεσης που μας δίνουν αρκετά social media, όπως για παράδειγμα το Facebook, θα πρέπει να τηρήσετε αυστηρά τους κανόνες των συναθροίσεων. Και φυσικά, όσο κι αν εκτιμάτε ή αγαπάτε τους συνεργάτες σας, οι συναντήσεις θα πρέπει να ξεκινούν και να ολοκληρώνονται χωρίς χειραψίες, εναγκαλισμούς, φιλιά ή άλλες χειρονομίες ευγένειας ή αβρότητας. Γιατί σε αυτήν την περίοδο, πραγματική ευγένεια και ο σεβασμός στους ανθρώπους, που βρίσκονται δίπλα μας, σημαίνει απόσταση.

 

6. Αποβάλετε το χειρότερο σύμβουλό σας, τον πανικό

Θα πρέπει να αντιμετωπίσετε και αυτήν την κατάσταση σαν μια πρόκληση, με ψυχραιμία και διεισδυτική ματιά. Τα όποια περιοριστικά μέτρα δεν σημαίνουν το τέλος της αγοράς, αλλά είναι και μια ευκαιρία να τεστάρετε, πόσο έτοιμοι είστε για τέτοιες καταστάσεις και φυσικά, θα είστε και στο μέλλον. Δείτε το ως μία ευκαιρία να δημιουργήσετε τις υποδομές, που θα σας στηρίξουν στην εποχή που έρχεται. Αποκτήστε το δικό σας e – shop, αναπτύξτε το και βελτιώσετε αν έχετε ήδη, εξελίξτε τα logistics σας, ενώ εάν έχετε εταιρία εστίασης, δημιουργήστε ευέλικτες υπηρεσίες κατ’ οίκον παράδοσης (delivery). Επίσης, η όλη διαδικασία και η ευρύτερη χρήση των δυνατοτήτων που προσφέρει η τεχνολογία, είναι ένα καλό βήμα για να ξεκινήσετε την πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού στην επιχείρησή σας: του πιο δυνατού πλεονεκτήματος απέναντι σε ανταγωνιστικές εταιρείες του εσωτερικού και εξωτερικού, αλλά και του έγκυρου διαβατηρίου για την διείσδυσή σας σε μια μεγαλύτερη αγορά.