Πώς να ξεπεράσετε τις 4 μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες εστιατορίων αυτή τη χρονιά

Πώς να ξεπεράσετε τις 4 μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες εστιατορίων αυτή τη χρονιά | ENA Blog
Πώς να ξεπεράσετε τις 4 μεγαλύτερες προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουν οι ιδιοκτήτες εστιατορίων αυτή τη χρονιά | ENA Blog

Η επιχείρηση εστίασης εξελίσσεται συνεχώς. Με την πρόοδο της τεχνολογίας και τις αλλαγές στα γούστα και τις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι σημαντικό οι ιδιοκτήτες εστιατορίων να παραμένουν ενήμεροι για τις σύγχρονες τάσεις και να προσανατολίζουν ανάλογα τα επιχειρηματικά σχέδια των εστιατορίων τους. Ακολουθούν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αναμένεται να αντιμετωπίσετε ως ιδιοκτήτες εστιατορίων το 2023 και πώς να τις ξεπεράσετε:

Εύρεση και διατήρηση ποιοτικού προσωπικού

Εάν δεν προσλάβετε τους κατάλληλους ανθρώπους, η επιχείρησή σας δεν θα είναι επιτυχημένη. Το προσωπικό σας είναι το μεγαλύτερο πλεονέκτημά σας και στον κλάδο της εστίασης είναι συχνά ο πιο σπάνιος πόρος, επομένως πρέπει να έχετε μια στρατηγική για τον εντοπισμό των πιο ικανών υποψηφίων προτού ξεκινήσετε τη διαδικασία πρόσληψης. Η ανάπτυξη και η εκτέλεση μιας στρατηγικής προσλήψεων απαιτεί σημαντική επένδυση χρόνου και ενέργειας, που αν δεν διαθέσετε θα σας κοστίσει πολύ χρόνο μακροπρόθεσμα λόγω της συχνής εναλλαγής εργαζομένων, των αρνητικών εμπειριών των επισκεπτών και της ασυνέπειας της επωνυμίας.

  • Δημοσιεύστε συγκεκριμένες και ενημερωτικές αγγελίες εργασίας. Οι αγγελίες εργασίας που δημοσιεύετε θα πρέπει να περιλαμβάνουν λέξεις-κλειδιά που περιγράφουν την κουλτούρα της εταιρείας σας, καθώς και την ιδέα του εστιατορίου σας, το στυλ εξυπηρέτησης, την προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης και τυχόν σχετικές λεπτομέρειες σχετικά με την περιγραφή της θέσης εργασίας και τις απαιτήσεις χρονοδιαγράμματος. Οι διαφημίσεις για ανοιχτούς ρόλους θα πρέπει να παρουσιάζονται επαγγελματικά και να κοινοποιούνται μέσω πολλαπλών καναλιών (διαδικτυακά, πίνακες εργασίας, από στόμα σε στόμα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης).
  • Πραγματοποιήστε τουλάχιστον δύο συνεντεύξεις με κάθε υποψήφιο και βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε υπόψη τη γνώμη περισσότερων του ενός ατόμων κατά τη συνέντευξη.
  • Αναπτύξτε ένα βασικό σύνολο ερωτήσεων συνέντευξης. Η συγκέντρωση μιας στοχαστικής λίστας ερωτήσεων που έχει σχεδιαστεί για να προσδιορίσει εάν ένας υποψήφιος συμμερίζεται τις αξίες σας και να αποκαλύψει λεπτομέρειες των επαγγελματικών του εμπειριών, θα διατηρήσει τη διαδικασία αντικειμενική. Θα διασφαλίσει επίσης ότι οι συνεντεύξεις σας είναι αποτελεσματικές και θα καταδείξουν αμέσως το επίπεδο επαγγελματισμού που ζητάτε.

Προσέγγιση νέων πελατών

Χρειάζεται να μπορείτε τραβήξετε την προσοχή των επισκεπτών σε μια κορεσμένη αγορά με τεράστιο ανταγωνισμό. Είναι δύσκολο να περπατήσετε σε μια γωνιά του δρόμου χωρίς να δείτε μια νέα διαφήμιση εστιατορίου ή να περιηγηθείτε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να αποφύγετε φωτογραφίες με λαχταριστά πιάτα. Οι πελάτες στρέφονται στα ψηφιακά κανάλια για να αναζητήσουν νέα εστιατόρια, γι αυτό και πρέπει βεβαιωθείτε ότι το εστιατόριό σας έχει τη δυνατότητα να τραβήξει την προσοχή τους. Εάν δεν το έχετε κάνει ήδη, η ψηφιακή σας μετάβαση είναι ύψιστης σημασίας καθώς το 90% των πελατών ερευνούν στο διαδίκτυο ένα εστιατόριο πριν δειπνήσουν, το 7% των καταναλωτών είναι πιθανό να ανατρέξουν στον ιστότοπο ενός εστιατορίου προτού αποφασίσουν να γευματίσουν σε αυτό ή να παραγγείλουν delivery και περίπου το ένα τρίτο των πελατών διαβάζουν τις κριτικές άλλων επισκεπτών πριν επιλέξουν ένα εστιατόριο. Μια ισχυρή διαδικτυακή παρουσία περιλαμβάνει επίσης έναν ενημερωμένο, βελτιστοποιημένο ιστότοπο εστιατορίου. Ξεκινήστε λοιπόν δημιουργώντας ή ανανεώνοντας την ιστοσελίδα σας και επιλέγοντας τις κατάλληλες πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για τα δημογραφικά στοιχεία και τις προθέσεις που έχετε. Βρείτε αναλυτικά εδώ τα άρθρα του #askENA blog για να αποκτήσετε μια παραγωγική ψηφιακή παρουσία.

Προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των πελατών

Καθώς ο κλάδος των εστιατορίων συνεχίζει να εξελίσσεται, είναι σημαντικό παραμένετε ενημερωμένοι για τις τάσεις της αγοράς και τις προτιμήσεις των πελατών, προκειμένου να είστε ανταγωνιστικοί. Αυτό μπορεί να σημαίνει την προσφορά εναλλακτικών επιλογών μενού, όπως πιάτα για χορτοφάγους ή υιοθέτηση νέων τεχνικών ή συστατικών μαγειρικής. Είναι επίσης σημαντικό να συγκεντρώνετε τακτικά σχόλια και πληροφορίες από τους πελάτες μέσω ερευνών, προκειμένου να κατανοείτε καλύτερα τις ανάγκες και τις προτιμήσεις τους.

Ωστόσο, προσέξτε να βρείτε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στη μοναδική σας ταυτότητα και να μην ακολουθείτε τυφλά τις τάσεις, καθώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια της αυθεντικότητας σας και της πίστης των πελατών. Η εύρεση μιας ισορροπίας μεταξύ της παραμονής στην επικαιρότητα και της πίστης στην επωνυμία και την ταυτότητα ενός εστιατορίου είναι το κλειδί για την προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες τάσεις της αγοράς και στις προτιμήσεις των πελατών.

Ελέγχος το κόστους των τροφίμων και τιμολόγηση του μενού 

Η προστασία του εστιατορίου σας από τον πληθωρισμό είναι δυνατή ακολουθώντας μια  στρατηγική. Το πρώτο βήμα είναι να ελέγξετε τα οικονομικά σας για να δείτε πόσο ευέλικτη είναι η ταμειακή ροή της επιχείρησής σας.  Μπορεί να διαπιστώσετε ότι πρέπει να μειώσετε το κόστος. Μπορείτε να το κάνετε αυτό απλοποιώντας τα μενού, χρησιμοποιώντας πιο ευέλικτα συστατικά. Μπορείτε επίσης να μειώσετε τα μεγέθη των μερίδων των πιάτων σας για να διατηρήσετε τα συστατικά. Βεβαιωθείτε ότι έχετε επαναξιολογήσει τα έσοδα που κερδίζετε σε κάθε στοιχείο του μενού. Εάν το κόστος των συστατικών έχει αυξηθεί, είναι καλή ιδέα να αυξήσετε την τιμή του προϊόντος για να λάβετε υπόψη τα χαμένα έσοδα. Ωστόσο, θα πρέπει να αυξήσετε τις τιμές μόνο σε μικρές προσαυξήσεις για να αποφύγετε την απώλεια της πελατειακής σας βάσης. Ανεξάρτητα από το τι είδους αλλαγές τιμών κάνετε στο μενού σας, είναι σημαντικό να ενημερώνετε τους πελάτες. Μπορεί να διαπιστώσετε ότι οι πελάτες σας κατανοούν καλύτερα όταν είστε διαφανείς σχετικά με το γιατί έχει αλλάξει η τιμολόγηση. Αν και μπορεί να είναι δύσκολο να προβλέψετε πώς μια ύφεση μπορεί να επηρεάσει τα αγαπημένα σας συστατικά, η κατανόηση της εποχής και η προμήθεια προϊόντων χαμηλού κόστους, μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τις τιμές χαμηλές. Ακολουθούν μερικές ακόμη συμβουλές για τη μείωση του κόστους:

  • Ενσωματώστε περισσότερα δημητριακά στις συνταγές σας καθώς, είναι ένα φθηνό συστατικό που διατηρεί ένα υψηλό περιθώριο κέρδους κατά τη διάρκεια μιας ύφεσης.
  • Εστιάστε στην παραγωγή προϊόντων από την αρχή αντί να αγοράσετε το ίδιο το προϊόν. Η προμήθεια συστατικών για να φτιάξετε κάτι μόνοι σας μπορεί να σας επιτρέψει να φτιάξετε μεγαλύτερο αριθμό πιάτων με χαμηλότερο κόστος. 
  • Όσο περισσότερο από ένα συστατικό αγοράζετε, τόσο χαμηλότερο θα είναι το κόστος ανά μονάδα. Αγοράστε τα συστατικά σας σε παρτίδες, ώστε να μπορείτε να εξοικονομήσετε χρήματα και ταυτόχρονα να εξυπηρετήσετε μεγαλύτερο αριθμό πελατών. 

Στη προσπάθειά σας αυτή είναι πάντα δίπλα σας τα καταστήματα της αλυσίδας ENA Food C&C με προνομιακές τιμές αποκλειστικά για επαγγελματίες. Περιηγηθείτε στο 15νθήμερο έντυπο μας, στον κατάλογο με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και αποκλειστικής διάθεσης αλλά και στις τακτικές προσφορές μας για να δείτε αναλυτικά τα προϊόντα μας.