Πώς οι καλές πρακτικές υγιεινής μπορούν να ενισχύσουν την ικανοποίηση των πελάτων στο εστιατόριό σας 

Πώς οι καλές πρακτικές υγιεινής μπορούν να ενισχύσουν την ικανοποίηση των πελάτων στο εστιατόριό σας  | ENA Blog
Πώς οι καλές πρακτικές υγιεινής μπορούν να ενισχύσουν την ικανοποίηση των πελάτων στο εστιατόριό σας  | ENA Blog

Στον κλάδο της εστίασης, η ικανοποίηση των πελατών είναι υψίστης σημασίας. Οι επιχειρήσεις του τομέα αυτού προσπαθούν να προσφέρουν μια άνετη και ευχάριστη εμπειρία στους επισκέπτες τους. Ένας βασικός παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την ικανοποίηση των πελατών είναι η τήρηση αυστηρών κανόνων υγιεινής.

Η σημασία της υγιεινής στη φιλοξενία

 Η διασφάλιση της τήρησης των βασικών κανόνων υγιεινής είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της υγείας και της ασφάλειας των επισκεπτών. Στον απόηχο της πανδημίας COVID-19, οι ανησυχίες σχετικά με την καθαριότητα και την υγιεινή έχουν αυξηθεί.

Ένας χώρος εστιατορίου μπορεί να φιλοξενήσει βακτήρια και μικρόβια, τα οποία μπορούν να αλλοιώσουν τα τρόφιμα και να επηρεάσουν την γευστική εμπειρία του πελάτη ή ακόμα και να προκαλέσουν ασθένειες. Αποτρέψτε την πιθανότητα  αυτής της δυσάρεστης εμπειρίας και παρέχετε ένα ασφαλές περιβάλλον για τους επισκέπτες σας, διασφαλίζοντας ότι όλες οι επιφάνειες καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά.

Τα πρότυπα υγιεινής που ακολουθείτε έχουν επίσης αντίκτυπο στα προϊόντα τροφίμων και ποτών που προσφέρετε. Η μη τήρηση των κανόνων υγιεινής μπορεί να οδηγήσει σε μόλυνση των τροφίμων, με αποτέλεσμα την πρόκληση προβλημάτων υγείας για τους πελάτες ή το προσωπικό. Για να διασφαλιστεί ότι αυτό δεν θα συμβεί, πρέπει να φροντίσετε να διατηρείτε καλά πρότυπα υγιεινής. Αυτό περιλαμβάνει κατάλληλο επίπεδο καθαρισμού, σωστό προστατευτικό εξοπλισμό και διαδικασίες για το προσωπικό, σωστή αποθήκευση των τροφίμων και ποτών, τακτική συντήρηση του εξοπλισμού και των επιφανειών και σωστή απόρριψη των αποβλήτων τροφίμων.

Η υγιεινή στη φιλοξενία και την εστίαση διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο μάρκετινγκ και την προώθηση της επιχείρησής σας. Στη σύγχρονη εποχή, οι πελάτες έχουν μεγαλύτερη επίγνωση της σημασίας της υγιεινής και είναι πιο πιθανό να επιλέξουν ένα κατάστημα που διασφαλίζει ότι η παραγωγή τροφίμων και ποτών ακολουθούν τους κανόνες ορθής υγιεινής πρακτικής. Οι κριτικές των πελατών αποτελούν σημαντική πηγή ανατροφοδότησης της αγοράς και μπορούν να επηρεάσουν την αντίληψη του κοινού για την επιχείρησή σας. Οι κακές αξιολογήσεις υγιεινής μπορεί να οδηγήσουν τους πελάτες να αποφύγουν το εστιατόριό σας, ενώ οι θετικές συμβάλλουν στην αύξηση της αφοσίωσης των πελατών.

10  καλές πρακτικές για να δοθεί προτεραιότητα στην υγιεινή του εστιατορίου σας 

Υπάρχουν διάφορα βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να δώσετε προτεραιότητα στην υγιεινή στο εστιατόριό σας και να αυξήσετε την ικανοποίηση των πελατών σας. 

1. Πρώτον, είναι σημαντικό να εκπαιδεύονται τακτικά οι εργαζόμενοί σας στις κατάλληλες τεχνικές καθαρισμού και απολύμανσης. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο τον καθαρισμό των ορατών επιφανειών, αλλά και την προσοχή σε περιοχές με συχνή επαφή, όπως πόμολα, διακόπτες φωτισμού και τηλεφωνικές συσκευές.

2. Ένα άλλο σημαντικό βήμα είναι η επένδυση σε προϊόντα και εξοπλισμό καθαρισμού υψηλής ποιότητας. Αυτό περιλαμβάνει όχι μόνο τα παραδοσιακά είδη καθαρισμού, όπως σφουγγαρίστρες και κουβάδες, αλλά και εξειδικευμένα προϊόντα, όπως ηλεκτροστατικά ψεκαστικά, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στην αποτελεσματικότερη απολύμανση των επιφανειών.

3.Είναι σημαντικό να είστε διαφανείς σχετικά με τις προσπάθειες καθαρισμού και απολύμανσης που ακολουθείτε. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει την ανάρτηση πινακίδων σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνονται για την ασφάλεια των επισκεπτών σας.

4. Παρέχετε απολυμαντικό χεριών σε βολικά και ορατά σημεία της επιχείρησής σας. Η διάθεση απολυμαντικού χεριών αποδεικνύει τη δέσμευσή σας για τη διατήρηση υψηλών επιπέδων υγιεινής  για τους επισκέπτες σας αλλά και τους εργαζομένους σας.

 5. Χρησιμοποιήστε προϊόντα που προέρχονται από υπεύθυνες πηγές (δηλαδή  περιβαλλοντικά κατάλληλες, κοινωνικά ευεργετικές και οικονομικά βιώσιμες) για να αποδείξετε τις περιβαλλοντικές σας δεσμεύσεις: Μια πρόσφατη μελέτη διαπίστωσε μάλιστα ότι το 43% των πελατών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερα για φαγητό σε εστιατόρια που έχουν εμφανείς πρακτικές αειφορίας. 

6. Χρησιμοποιήστε ευέλικτα προϊόντα που έχουν πολλαπλές λειτουργίες καθαρισμού για εξοικονόμηση χρόνου: Ο καθαρισμός συχνά καταλαμβάνει σημαντικό μέρος της ημέρας για τους υπαλλήλους του εστιατορίου σας, γεγονός που μπορεί να εμποδίσει την απόδοση τους σε άλλα πόστα. Η χρήση ευέλικτων προϊόντων καθαρισμού- όπως ένα απορροφητικό πανί που έχει επίσης δυνατότητες τριψίματος – μπορεί να εξοικονομήσει χρόνο στους υπαλλήλους και να οδηγήσει σε μέγιστη αποτελεσματικότητα και καθαριότητα.

7. Χωρίστε το εστιατόριό σας σε χρωματικά κωδικοποιημένες ζώνες ανάλογα με τους κινδύνους διασταυρούμενης μόλυνσης: Για να μειωθεί ο κίνδυνος μικροβίων και ασθενειών, οι υπεύθυνοι θα πρέπει να ορίσουν ένα χρώμα σε κάθε ζώνη της κουζίνας και να δεσμευτούν ότι θα χρησιμοποιούν μόνο τον εξοπλισμό που έχει κωδικοποιηθεί με το συγκεκριμένο χρώμα στον συγκεκριμένο σταθμό. Είναι σημαντικό να μην μετακινείτε ποτέ τα εργαλεία μεταξύ των ζωνών και οι εργαζόμενοί σας να πλένουν τακτικά τα χέρια τους κατά την αλλαγή θέσης εργασίας.

8. Ένας παράγοντας που επηρεάζει την ικανοποίηση των πελατών του εστιατορίου είναι η καθαριότητα των τουαλετών. Μια μη περιποιημένη τουαλέτα θα μπορούσε ενδεχομένως να εμποδίσει την εμπειρία των επισκεπτών και να οδηγήσει σε αρνητικές κριτικές για την επιχείρησή σας. Λάβετε υπόψη σας αυτές τις συμβουλές αποτελεσματικότητας της υγιεινής ειδικά για τις τουαλέτες, για να βελτιώσετε την εμπειρία των επισκεπτών σε ολόκληρο το εστιατόριο.

9. Μεγάλο μέρος της μεταφοράς μικροβίων σε ένα εστιατόριο  συμβαίνει στην τουαλέτα, όπου τα μικρόβια μπορούν να εξαπλωθούν παρά τις βασικές πρακτικές υγιεινής. Η έρευνα δείχνει ότι τα στεγνωτήρια αέρα jet μπορούν να εξαπλώσουν 10 φορές περισσότερα βακτήρια που μεταδίδονται με τον αέρα από ότι οι πετσέτες χεριών, γεγονός που έκανε το 68% των ερωτηθέντων να συμφωνήσουν ότι οι εγκαταστάσεις θα πρέπει να προσφέρουν χάρτινες πετσέτες χεριών ως εναλλακτική λύση στα στεγνωτήρια αέρα. Οι πετσέτες χεριών παρέχουν επίσης μια λύση υγιεινής πολλαπλών χρήσεων, καθώς το 73% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν χάρτινες πετσέτες χεριών για να αποφύγουν να αγγίξουν διάφορες επιφάνειες στις δημόσιες τουαλέτες.

10. Πέρα από τα λειτουργικά οφέλη, ένας ομοιόμορφος σχεδιασμός τουαλέτας επιτρέπει στους επισκέπτες να γνωρίζουν ότι ενδιαφέρεστε τόσο για την εμπειρία τους στην τουαλέτα όσο και για την εμπειρία τους στην είσοδο του εστιατορίου σας. Όπως λέει και το ρητό, οι επισκέπτες συμπεραίνουν τι συμβαίνει στην κουζίνα από αυτό που βιώνουν στην τουαλέτα. Μια καθαρή, προσεκτικά σχεδιασμένη και πλήρως εξοπλισμένη τουαλέτα ενισχύει την εξαιρετική εμπειρία που παρέχετε στο εστιατόριό σας. Ακριβώς όπως οι επισκέπτες φροντίζουν να υπάρχουν  οι ανέσεις του μπάνιου του σπιτιού τους, περιμένουν να δουν αυτά τα πράγματα και κατά την επίσκεψή τους σε εσάς. 

Δίνοντας έμφαση στην υγιεινή σε όλο το εστιατόριό σας – με την κατανόηση ότι κάθε χώρος έχει τις δικές του απαιτήσεις και στρατηγικές – διασφαλίζετε ότι η ικανοποίηση των επισκεπτών θα παραμείνει προτεραιότητα στην επιχείρησή σας και το ίδιο το εστιατόριο σας επιτυχημένο.