Το merchandising είναι η τέχνη της τοποθέτησης των προϊόντων στα ράφια των καταστημάτων.
To merchandising:
- Παρέχει στο καταναλωτή ξεκάθαρη εικόνα των προιόντων
- Παρέχει πληροφόρηση στον καταναλωτή για το προϊόν με δημιουργικό και αποτελεσματικό τρόπο.
- Καθοδηγεί τον καταναλωτή στην επιλογή του. Κάθε κατηγορία και υποκατηγορία προιόντων πρέπει να παρουσιάζεται ευδιακρίτως, ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να κάνει την επιλογή του γρήγορα και χωρίς να μπερδεύεται.
- Η εικόνα στο ράφι πρέπει να είναι όπως ένας πίνακας ζωγραφικής. Ο καταναλωτής πρέπει να αντιλαμβάνεται ξεκάθαρα τι είναι αυτό που βλέπει.
- Η απόφαση αγοράς στο συντομότερο χρονικό διάστημα, αυξάνοντας έτσι τη διαδικασία πωλήσεων.
- Δημιουργεί ένα περιβάλλον για την προβολή του προϊόντος ώστε να εντυπώνεται στη μνήμη του καταναλωτή και ν’ ανακαλείται εύκολα για αρκετό χρονικό διάστημα.
- Θα πρέπει πάντα να έχουμε στο μυαλό ότι η παρουσίαση των προιόντων γίνεται για τους καταναλωτές – το ευρύ κοινό – και όχι για τους γνώστες και τους ειδικούς του λιανεμπορίου.
Tip:
Μπορείτε πλησίον του χώρου που παρουσιάζονται οι οικογένειες προιόντων να φτιάξετε μικρές παρουσιάσεις συμπληρωματικών προιόντων, ώστε να ενισχύσετε τις αγορές των καταναλωτών. Παραδείγματος χάριν μπορείτε κοντα στα ζυμαρικά να έχετε μια μικρή παρουσίαση με << τσιμπίδες >> μακαρονιών. Με τον τρόπο αυτό, μπορείτε να πετύχετε μείγμα πωλήσεων προιόντων με χαμηλό Μεικτό Κέρδος και προιόντων με υψηλό Μεικτό Κερδος.