Καθώς έχουμε μπει στην άνοιξη και πλησιάζουμε στην πρώτη – έστω και ολιγοήμερη – τουριστική σεζόν, αυτή του Πάσχα, ξεκινούν και οι σχετικές προετοιμασίες των τουριστικών επιχειρήσεων. Και αν τα προηγούμενα χρόνια, ο καθαρισμός των χώρων φιλοξενίας ήταν μέρος της συνολικής επιμέλειας ενός ξενοδοχείου, στην τρέχουσα περίοδο αναδεικνύεται σε ζήτημα νευραλγικής σημασίας. Και αυτό γιατί η πρόσφατη πανδημία αλλά και ο απόηχός της στις ταξιδιωτικές τάσεις και τις συμπεριφορές των επισκεπτών ανάγει την απολύμανση ενός ξενοδοχείου και τον τακτικό καθαρισμό των δωματίων, αλλά και των υπόλοιπων κοινόχρηστων εκτάσεών του, σε βασικό κριτήριο επιλογής.
Για όλους εσάς, που ανήκετε σε αυτόν τον τόσο ζωτικό κλάδο της ελληνικής οικονομίας, έχουμε συγκεντρώσει 3 συμβουλές – κριτήρια για την επιλογή των πιο κατάλληλων προϊόντων καθαρισμού, ώστε να διευκολύνουμε τη διαδικασία προμήθειάς τους και να απλουστεύσουμε σε αυτόν τον τομέα την καθημερινότητά σας.
1. «Αφουγκραστείτε» το ίδιο το Ξενοδοχείο σας:
Ένα συχνό λάθος που κάνουν αρκετοί επιχειρηματίες του κλάδου είναι ότι θεωρούν πως τα προϊόντα καθαρισμού είναι αυτά που ορίζουν τη διαδικασία που καταλαμβάνει ένα μεγάλο μέρος του ωραρίου του προσωπικού τους. Το πόσο ισχυρά δηλαδή και αποτελεσματικά είναι αυτά, τι ποσότητα από το καθένα χρειάζεται για τους χώρους τους κ.λπ. Όμως στην πραγματικότητα είναι το ίδιο το ξενοδοχείο που καθορίζει τον τρόπο καθαρισμού του και τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν. Τα υλικά κατασκευής και δομής, οι επιφάνειες που υπάρχουν, η συχνότητα και η ταυτότητα χρήσης κάθε ενότητας, και φυσικά το ίδιο το περιβάλλον στο οποίο εντάσσεται η επιχείρηση. Για παράδειγμα, αν το ξενοδοχείο σας είναι παραθαλάσσιο και εκτεθειμένο στην άμμο και την οξείδωση που προκαλεί η θάλασσα, οφείλεται να εντάξετε στις προμήθειές σας διαφορετικά προϊόντα από αυτά που θα εφοδιαστεί μια επιχείρηση σε υψόμετρο ενταγμένη σε φυσικό δάσος του οποίου η υγρασία του εδάφους μπορεί να δημιουργήσει διαφορετικές εστίες που χρειάζονται καθαρισμό. Αντίστοιχα, πατώματα από μάρμαρο απαιτούν ηπιότερα καθαριστικά, χωρίς χημικά ή άλλα διαβρωτικά υλικά, καθώς το υλικό τους είναι “ζωντανός οργανισμός” που ο καθαρισμός του μπορεί να εκτελεστεί αποτελεσματικά με τη χρήση και μόνο νερού με φυσικό σαπούνι. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις επιφάνειες, όπου η κάθε μια έχει τους δικούς της κανόνες καθαρισμού και απολύμανσης. Αρκεί να σκεφτείτε ότι για τις γυάλινες και ανοξείδωτες επιφάνειες είναι πιο σημαντικό από το καθαριστικό το πανάκι μικροϊνων που δεν αφήνει ίχνη, ενώ για τις φυσικές όπως το ξύλο, οι οποίες είναι και οι περισσότερες σε μια επιχείρηση φιλοξενίας (δάπεδα, ντουλάπια, τραπέζια, παγκάκια επιφάνειες κουζίνας κ.λ.π.), πολλές φορές απαιτούνται εξειδικευμένα προϊόντα που εξασφαλίζουν καθαρισμό σε βάθος και ήπια διαχείριση της ευαίσθητης επιφάνειας, επεξεργασμένης ή μη.
2. Οι παράγοντες ευκολίας χρήσης και απόδοσης:
Όσον αφορά στα επαγγελματικά καθαριστικά ξενοδοχειακών χώρων υπάρχουν εκατοντάδες εναλλακτικές για να επιλέξετε. Αυτό που θα κρίνει την τελική επιλογή τους είναι η εξίσωση που ορίζει την αποδοτικότητάς τους με παράγοντες την ευκολία χρήσης και το επίπεδο αποτελεσματικότητας. Τη σωστή λύση σε αυτήν την εξίσωση θα σας την προσφέρουν συγκεκριμένες παράμετροι, οι οποίες είναι:
- Ο χρόνος δράσης τους: Υπάρχουν προϊόντα που απαιτούν συγκεκριμένο διάστημα για να αποδώσουν και να συνεισφέρουν στον καθαρισμό και την απολύμανση κάθε χώρου. Εσείς θα επιλέξτε αυτά που βοηθούν στην καλύτερη λειτουργία της επιχείρησής σας. Για παράδειγμα τα πιο γρήγορα για χώρους με συχνή επισκεψιμότητα, όπου δεν υπάρχει η πολυτέλεια του χρόνου, και τα πιο αργά αλλά δραστικότερα όπου υπάρχει ανάγκη και άνεση, όπως για παράδειγμα μια πισίνα ή το εστιατόριο που θα μείνει το βράδυ για αρκετές ώρες κλειστό.
- Η απλότητα της χρήσης τους, αφού μεταξύ της κατηγορίας υπάρχουν και προϊόντα τα οποία απαιτούν συγκεκριμένη πληροφόρηση και εκπαίδευση των εργαζομένων για τον σωστό τρόπο χρήσης τους. Αν λοιπόν έχετε στο δυναμικό σας πεπειραμένους εργαζόμενους σε αυτόν τον τομέα μπορείτε να εφοδιαστείτε ακόμα και με πιο εξειδικευμένα υλικά και προϊόντα που η χρήση τους είναι γνωστή σε αυτούς. Από την άλλη, αν συνεργάζεστε με νέους ανθρώπους στον χώρο ή εποχιακό προσωπικό, καλό θα ήταν να κατευθυνθείτε σε υλικά πιο απλά στη διαχείρισή τους, που δεν απαιτούν επιπλέον γνώσεις από αυτά της οικιακής χρήσης.
- Η ανάγκη συνδυασμού με άλλα υλικά. Σκεφθείτε πως, όπου υπάρχει ανάγκη ανάμειξης ενός προϊόντος με ζεστό – σε συγκεκριμένους βαθμούς – νερό χρειάζεται μια επιπλέον προτετοιμασία πριν τον καθαρισμό και φυσικά, μια επιπλέον επένδυση σε λειτουργικό κόστος. Φροντίστε, λοιπόν, σε περίπτωση που επιβάλλεται να έχετε αυτά τα προϊόντα, να προγραμματίσετε σωστά τον χρόνο και τη διάρκεια των εργασιών καθαρισμού, ώστε να μην διακόψει την ωφέλιμη λειτουργία και να μην επιδράσει στην ποιότητα των υπηρεσιών σας.
3. Η συνεπής χαρτογράφηση των χώρων και των αναγκών τους:
Αν θέλουμε να κάνουμε μια απλή και συνοπτική καταγραφή των ιδιαιτεροτήτων των χώρων μιας επιχείρησης φιλοξενίας, μπορούμε να αναφερθούμε στην υποδοχή, το δωμάτιο, το μπάνιο του, το bar ή το εστιατόριο, τις κοινόχρηστες τουαλέτες, την κουζίνα, τους κοινόχρηστους χώρους και τις ανάγκες του καθαρισμού και απολύμανσης των ειδών ιματισμού. Αυτά είναι και τα μέρη στα οποία θα αναλυθεί η επιχείρηση καθαριότητας, στην οποία θα επιδοθείτε εσείς και το προσωπικό σας σε καθημερινή βάση. Κάθε μία από αυτές έχουν διαφορετική επισκεψιμότητα και προσβασιμότητα, δηλαδή πληθυσμό, μέσα στην ημέρα, διαφορετικές επιβαρύνσεις σκόνης ή άλλων καταλοίπων χρήσης. Αυτή είναι η κατάσταση που θα πρέπει να αντιμετωπίσετε, τώρα πια και σε πιο αυστηρό πλαίσιο, το οποίο ορίζεται από τα πρωτόκολλα και μέτρα υγιεινής με αντι-πανδημικό χαρακτήρα. Ενδεικτικά μπορούμε να αναφερθούμε στο παράδειγμα της σχολαστικής επιμέλειας στην απολύμανση των δωματίων και αρκετών κοινόχρηστων σημείων. Οπότε η λεπτομερής χαρτογράφηση των χώρων σας σε ανάγκες και απαιτήσεις καθαρισμού είναι απολύτως απαραίτητη. Γιατί από αυτή θα εξαρτηθεί η σωστή επιλογή των προϊόντων που χρειάζεστε, σε καταλληλότητα και σε ποσότητα, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις διαφέρουν ανάλογα με την ταυτότητα κάθε χώρου. Αυτή η, ίσως πιο χρονοβόρα, διαδικασία μελέτης και σκέψης, είναι που θα σας βοηθήσει να καταρτίσετε ένα πιο ρεαλιστικό προϋπολογισμό για τον τομέα αυτόν, για όλη τη διάρκεια της σεζόν και να καλύψετε με επάρκεια τα είδη και τον αριθμό των προϊόντων που απαιτούνται.