Βέλτιστες πρακτικές για τη διενέργεια ελέγχου αποθεμάτων στα μινι μαρκετ

Βέλτιστες πρακτικές για τη διενέργεια ελέγχου αποθεμάτων στα μινι μαρκετ | ENA Blog
Βέλτιστες πρακτικές για τη διενέργεια ελέγχου αποθεμάτων στα μινι μαρκετ | ENA Blog

Τίποτα δεν μπορεί να δυσαρεστήσει ένα πελάτη μίνι μάρκετ περισσότερο από το να βρει άδεια τα ράφια από ένα προϊόν που επιθυμεί. Πολλές φορές επισκέπτονται μια επιχείρηση μικρής λιανικής εντυπωσιασμένοι από τις εκπτώσεις που προσφέρει μόνο και μόνο για να ανακαλύψουν ότι τα προϊόντα έχουν εξαντληθεί λόγω έλλειψης διαχείρισης του αποθέματος του σούπερ μάρκετ. Αυτό τους αφήνει μια πολύ αρνητική εντύπωση και μελλοντικά αποφεύγουν να επισκεφτούν το κατάστημα ξανά. Τα σούπερ μάρκετ μικρού και μεσαίου μεγέθους αντιμετωπίζουν προκλήσεις σχετικά με τη διαχείριση των αποθεμάτων τους. Επομένως, ένας ιδιοκτήτης σούπερ μάρκετ πρέπει να γνωρίζει πώς να ελέγχει τα αποθέματα και να μάθει το σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων. 

Τι είναι η διαχείριση αποθεμάτων λιανικής;

Η διαχείριση αποθέματος λιανικής αποτελεί τη διαδικασία που εξασφαλίζει ότι το απόθεμα προϊόντων στο κατάστημά σας ανταποκρίνεται στη ζήτηση των πελατών σας, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα ότι δεν υπάρχουν ελλείψεις ή περίσσευμα προϊόντων. Στην πράξη, η αποτελεσματική διαχείριση αποθεμάτων λιανικής έχει ως αποτέλεσμα το χαμηλότερο κόστος, καλύτερη κατανόηση των αναγκών των πελατών και καλύτερη πρόβλεψη των πωλήσεων.

Ποια είναι η σημασία της διαχείρισης αποθεμάτων στο λιανικό εμπόριο;

Η διαχείριση αποθεμάτων είναι ζωτικής σημασίας για τους λιανοπωλητές, επειδή η πρακτική αυτή σας βοηθά να αυξήσετε τα κέρδη σας.  Συγκεκριμένα:

  • Μειώνει το κόστος αποθέματος:

Όταν γνωρίζετε πόσο απόθεμα έχετε και πόσο χρειάζεστε μελλοντικά, μπορείτε να εντοπίσετε τις ανάγκες αποθέματος με μεγαλύτερη ακρίβεια, μειώνοντας έτσι το κόστος αποθήκευσης και μεταφοράς για τα πλεονάζοντα εμπορεύματα. 

  • Ελαχιστοποιεί την έλλειψη αποθέματος:

Για να αποφευχθεί η απογοήτευση των πελατών σας και η απώλεια πωλήσεων,χρειάζεται να αποφύγετε την εξάντληση του αποθέματος σας και να διαθέτετε πάντα απόθεμα ασφαλείας. Με πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για τις πωλήσεις και το απόθεμα, μπορείτε να αντιδράσετε έγκαιρα στην οποιαδήποτε ζήτηση κάνοντας αναπαραγγελίες, μεταφέροντας αποθέματα από άλλη τοποθεσία ή αποστέλλοντας κατευθείαν το προϊόν στον πελάτη. 

Δημιουργήστε μια λίστα με όλα τα προϊόντα:

  • Αποτρέπει την αλλοίωση των προϊόντων:

Η διαχείριση αποθέματος βοηθά λιανοπωλητές, όπως εσείς, να αντιμετωπίσουν άλλη μια δαπανηρή κατάσταση που δημιουργείται όταν τα προϊόντα λήγουν. Αυτό το φαινόμενο μπορεί να ισχύει για ευπαθή προϊόντα που έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής, όπως το γάλα και το κρέας, ή για τα προϊόντα που δεν έχουν πια ζήτηση επειδή αλλάζουν οι τάσεις ή οι προτιμήσεις των καταναλωτών. Όπως για παράδειγμα, εποχικά προϊόντα ή γιορτινές συσκευασίες.

  • Διευκολύνει τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας:

Το να έχετε συνεχή γνώση του αποθέματος και των  τάσεων στις πωλήσεις, σας βοηθά να διαχειρίζεστε καλύτερα την αλυσίδα εφοδιασμού σας. Σχεδιάστε και εφαρμόστε ένα σύστημα αναπλήρωσης αποθέματος που εξυπηρετεί και τις μικρές και τις μεγάλες παραγγελίες. Η διαχείριση αποθέματος λιανικής σάς βοηθά να προσδιορίσετε την οικονομική ποσότητα παραγγελίας (EOQ), η οποία είναι το ιδανικό μέγεθος παραγγελίας για την ελαχιστοποίηση του κόστους αποθέματος, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων διατήρησης, έλλειψης και παραγγελίας.

  • Βελτιώνει τις προβλέψεις:

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δεδομένα όπως τα στατιστικά πωλήσεων και το διαθέσιμο απόθεμα για να προβλέψετε μελλοντικές πωλήσεις και κεφαλαιακές ανάγκες της επιχείρησής σας. Αυτές οι προβλέψεις είναι ζωτικής σημασίας για τον προϋπολογισμό σας και καθοδηγούν τις δαπάνες σας για το μάρκετινγκ, την εισαγωγή νέων προϊόντων και τη στελέχωση της επιχέιρησής σας. Όταν οι πελάτες σας λαμβάνουν τα προϊόντα που επιθυμούν με μεγαλύτερη ταχύτητα και αποφεύγονται τα λάθη και οι εξαντλήσεις αποθέματος, ενισχύεται η εμπιστοσύνη των πελατών.

Καταχωρίστε όλα τα προϊόντα που μεταφέρετε σε ένα μέρος με αυτές τις λεπτομέρειες:

  1. Ονομασία προϊόντος
  2. Μάρκα
  3. Μεταβλητές όπως μέγεθος, τιμή λιανικής, κατηγορία προϊόντος, αριθμός παρτίδας, τοποθεσία και ημερομηνία λήξης.
  4. SKU πωλητή(κωδικός αποθέματος στο κατάστημα)
  5. Κόστος χονδρικής
  6. Ελάχιστο ποσό αναπαραγγελίας
  7. Οικονομική ποσότητα παραγγελίας (EOQ)
  8. Απόθεμα σε ετοιμότητα

Όταν προσθέτετε νέα προϊόντα, τοποθετήστε τα στο αρχείο απογραφής του αποθέματός σας. Κάθε φορά που αλλάζουν οι πληροφορίες όπως το κόστος, ενημερώστε τες. Καθορίστε πολιτικές για την καταχώριση αποθέματος, συμπεριλαμβανομένου του ποιος υπάλληλος είναι υπεύθυνος γι’ αυτό και κάθε πότε να το κάνει. 

Κάντε τακτικές και ακριβείς μετρήσεις αποθέματος:

Πρέπει να μετράτε περιοδικά το απόθεμά σας για να βεβαιωθείτε ότι είναι ακριβές. Ένα ηλεκτρονικό σύστημα διαχείρισης αποθέματος λιανικής κάνει αυτή τη διαδικασία ευκολότερη, επειδή χρειάζεται μόνο να ελέγξετε τα δεδομένα σας, αντί να ξεκινήσετε την καταμέτρηση από την αρχή. Η συχνότητα των μετρήσεων εξαρτάται σε κάποιο βαθμό από την πολυπλοκότητα της επιχείρησής σας, και τον τύπο του συστήματος διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιείτε. Ωστόσο, οι ειδικοί συνιστούν την καταμέτρηση του αποθέματος μία φορά το τρίμηνο ή μία φορά το χρόνο το λιγότερο.. Ορισμένες επιχειρήσεις μετρούν καθημερινά μεμονωμένα μέρη των αποθεμάτων τους. 

Συνδυάστε δεδομένα πωλήσεων με δεδομένα αποθέματος:

Ένα σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων λιανικής μπορεί να ενσωματώσει δεδομένα πωλήσεων και στατιστικά προϊόντων. Αυτή η εικόνα σας δείχνει ποιά προϊόντα πωλούνται πιο γρήγορα (μια μέτρηση που ονομάζεται ταχύτητα πωλήσεων) και ποια υστερούν σε πωλήσεις. Χρησιμοποιήστε τα δεδομένα του προϊόντος για να αποφασίσετε πότε και πόσο να παραγγείλετε ξανά και πότε να κάνετε προσφορές ή εκπτώσεις. Με ένα ηλεκτρονικό σύστημα καταγραφής αποθέματος, μπορείτε να ορίσετε τα επίπεδα αποθεμάτων για μεμονωμένα προϊόντα και να ενεργοποιήσετε ειδοποιήσεις για εκ νέου παραγγελία. Εάν χρησιμοποιείτε ένα μη αυτόματο σύστημα, ελέγξτε ποια είδη έχουν εξαντληθεί και προσθέστε τα στη λίστα αγορών σας. Δώστε προτεραιότητα στις αγορές με βάση την κερδοφορία, τη δημοτικότητα και τον χρόνο παράδοσης ενός προϊόντος.

Δημιουργία Διαδικασίας Παραλαβής Αποθεμάτων:

Κατά τη διαδικασία παραλαβής, βεβαιωθείτε οτι η παραγγελία είναι σωστή και  ακολουθήστε ένα σύστημα απογραφής  ώστε να αποθηκεύετε τα αγαθά που παραλαμβάνετε με ακρίβεια. Χωρίς μια καθιερωμένη διαδικασία, οποιοδήποτε σφάλμα προμηθευτή ή καταστροφή κατά τη μεταφορά μπορεί να οδηγήσει σε οικονομική ζημία για την επιχείρησή σας. Ελέγξτε κάθε παράδοση σε σχέση με την παραγγελία αγοράς για να επαληθεύσετε ότι το περιεχόμενο ταιριάζει με την παραγγελία. Μετρήστε τα χαρτοκιβώτια και τις συσκευασίες, σημειώνοντας λάθη, ζημιές ή ελλείψεις. Ανάλογα με τις ανάγκες σας, μπορείτε να προσθέσετε ετικέτες τιμών ή  κώδικες στο απόθεμα. Η διαρκής διαχείριση αποθεμάτων περιλαμβάνει την καταμέτρηση των αγαθών αμέσως μόλις φτάσουν. 

 Δημιουργήστε μια διαδικασία για τις επιστροφές των πελατών:

Χωρίς μια διαδικασία διαχείρισης αποθέματος για τον χειρισμό των επιστροφών των πελατών, αντιμετωπίζετε αυξημένο κίνδυνο να κρατήσετε μη πωλήσιμο απόθεμα ή να    χάσετε την  ευκαιρία να επαναφέρετε ένα πωλήσιμο προϊόν πίσω στα ράφια. Όταν ένας πελάτης     επιστρέφει ένα προϊόν, ελέγξτε εάν το προϊόν είναι κατεστραμμένο ή ελαττωματικό και αποφασίστε αν θα δρομολογηθεί για επισκευή, επανατοποθέτηση στα ράφια ή απόσυρση.