Καθώς μπαίνουμε και επίσημα στην έναρξη της τουριστικής περιόδου για το 2021, όλοι οι επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου της χώρας μας αναμένουν καλύτερα αποτελέσματα σε σχέση με την ιδιότυπη περσινή χρονιά. Αποτελέσματα, τα οποία φυσικά θα προέλθουν από τους ταξιδιώτες που θα επισκεφθούν τις επιχειρήσεις τους, πράγμα το οποίο θα εξαρτηθεί από το βαθμό της επιτυχίας των marketing ενεργειών τους. Όπως είναι κατανοητό, η εφαρμογή μιας «δυνατής» και «έξυπνης» στρατηγικής είναι, αυτήν τη στιγμή, πιο επίκαιρη από ποτέ, αφού από αυτήν θα πηγάσουν το ύφος και το είδος των επικοινωνιακών κινήσεων, η αύξηση της εμβέλειας της επωνυμίας της επιχείρησης, η προώθηση της φήμης της πέρα από τα σύνορά μας, ο πολλαπλασιασμός των επισκεπτών και η άνοδος των εσόδων της και η τελική δυναμική της, που θα την οδηγήσει σε ανάπτυξη στα χρόνια που έρχονται. Στο πλαίσιο αυτό, θα αναφερθούμε συνοπτικά σε κάποιες κοινές αστοχίες του ξενοδοχειακού marketing, ώστε να τις αποφύγετε κατά το σχεδιασμό των κινήσεών σας, ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου.
1. Μην εφησυχάζεστε με την προσφορά εκπτώσεων
Για πολλά ξενοδοχεία ο βομβαρδισμός του ταξιδιωτικού κοινού με εκπτώσεις αποτελεί μια βασική και δοκιμασμένη κίνηση προσέλκυσης πελατών. Από την άλλη όμως, οδηγεί και σε σταδιακή υποβάθμιση της επωνυμίας της επιχείρησης, που μακροπρόθεσμα μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια πελατών, ποιοτικής κοινωνικής προέλευσης και οικονομικής κατάστασης. Αυτό που θα πρέπει να έχετε υπόψη είναι, ότι η διαδικασία δημιουργίας ενός ελκυστικού τουριστικού προϊόντος είναι διαρκής και δυναμική και εξελίσσεται, ακόμα και κατά την άφιξη ενός πελάτη και την παραμονή του στο ξενοδοχείο. Γι’ αυτό και είναι προτιμότερο να προσφέρετε υπηρεσίες και προσφορές προστιθέμενης αξίας σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, στους ανθρώπους που σας έχουν επιλέξει για τις διακοπές τους. Για παράδειγμα, μπορείτε να δημιουργήσετε μια «σουίτα» παροχών, δηλαδή ένα μενού επιπλέον υπηρεσιών, που θα μπορούσε ένας ταξιδιώτης να αποκτήσει κατά τη διάρκεια της διαμονής του, αναβαθμίζοντας τη θέση, αλλά και την εξυπηρέτηση που δέχεται. Μια άλλη κίνηση είναι να παρέχετε «μπόνους», δηλαδή μικρά δώρα υλικής ή και χρηματικής φύσης τη στιγμή της κράτησής τους, όπως για παράδειγμα, περισσότερα μαξιλάρια ή δωρεάν κάποιο/α από τα γεύματα στις ημέρες των διακοπών τους. Είναι μια κίνηση, η οποία μπορεί να γίνει ακόμα και διαδικτυακά, δημιουργεί ένα θετικό αίσθημα ανταμοιβής και θα μεταδίδεται εκείνη τη στιγμή, από τους ίδιους τους πελάτες σας στον κοινωνικό τους περίγυρο, συμβάλλοντας στην καλή σας φήμη. Τέλος, ο σχεδιασμός ολοκληρωμένων και οικονομικά συμφερόντων, αποκλειστικών πακέτων φιλοξενίας, τύπου all-inclusive ή all-in-one, διαβαθμισμένων για διαφορετικές οικονομικές δυνατότητες είναι μια τακτική που αποδίδει, αυξάνει την επισκεψιμότητα και δεν πλήττει το γόητρο και το κύρος της επιχείρησης.
2. Μην παραμελείτε την ψηφιακή σας παρουσία
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της χώρας μας βασίζονται σε ένα πολύ ισχυρό πλεονέκτημα, το ότι βρίσκονται σε μια από τις πιο δημοφιλείς, παγκοσμίως, τουριστικές χώρες. Όμως, αξίζει να θυμάστε, ότι αυτό από μόνο του δεν είναι πια αποφασιστικός παράγοντας επιτυχίας. Σε μια σεζόν, όπου περισσότερες από το 70% επιχειρήσεις του κλάδου σε όλο τον πλανήτη επενδύουν στο digital marketing, εσείς δεν πρέπει να μείνετε πίσω. Αυτό σημαίνει, ότι χρειάζεται να εκπονήσετε ένα πραγματικό σχέδιο προώθησης της επιχείρησής σας στο διαδίκτυο με ενέργειες που εκτείνονται σε όλα τα μέσα, στα οποία «συχνάζουν» οι δυνητικοί επισκέπτες σας. Κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, ταξιδιωτικές πλατφόρμες, μηχανές αναζήτησης είναι πεδία από τα οποία μπορείτε με τις κατάλληλες και εύστοχες επικοινωνιακές κινήσεις να αντλήσετε πελατολόγιο, σε όλη τη διάρκεια της σεζόν, ώστε να αντιμετωπίσετε τις όποιες διακυμάνσεις, που μπορούν να εμφανιστούν στις κρατήσεις σας και να «κερδίσετε» τη μάχη του φετινού καλοκαιριού. Σημαντικό είναι επίσης, να εκμεταλλευτείτε τις δυνατότητες που σας δίνει ο ίδιος ο ιστότοπός σας. Η ενίσχυση του περιεχομένου σας με πληροφορίες που απαντούν αμέσως στις ανάγκες των επισκεπτών, η ανανέωση ανά τακτά χρονικά διαστήματα των προσφορών σας, η συντήρηση ενός ζωντανού και ενδιαφέροντος blog με συχνές αναρτήσεις επικαιροποιημένων θεμάτων είναι αποτελεσματικές μέθοδοι απάντησης στις νέες ταξιδιωτικές τάσεις, αλλά και την εξάρτηση της πλειοψηφίας των επισκεπτών από την τεχνολογία της πληροφορικής. Τέλος, σημαντική για τη διαδικτυακή σας παρουσία και την ανταγωνιστικότητά σας, είναι η επιλογή επαγγελματικών φωτογραφιών, καλής έως άριστης ανάλυσης και υψηλής ποιότητας, σχετικών με την τοποθεσία, τις ανέσεις και τη δέσμη των υπηρεσιών σας. Μην ξεχνάτε ότι αυτές ακριβώς οι φωτογραφίες που ανήκουν σε εσάς και έχουν καταχωρηθεί στα μέσα με την επωνυμία και τη θέση σας, μπορούν να ταξιδέψουν, πολύ μακριά στο διαδίκτυο, και να πείσουν ανθρώπους από κάθε σημείο της γης να ταξιδέψουν στο μέρος, όπου έγιναν αυτές οι λήψεις.
3. Μην ξεχνάτε την σημασία της «ολιστικής εμπειρίας»
Αρκετές από τις επιχειρήσεις του κλάδου έχουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε κάποια από τα χαρακτηριστικά τους. Κάποιες είναι σε σημεία μοναδικής φυσικής ομορφιάς, άλλες ξεχωρίζουν για την ατμόσφαιρα και το στυλ της διακόσμησής τους, πολλές για την κουζίνα και τη γαστρονομία τους, ενώ υπάρχουν και μεγάλα συγκροτήματα που παρέχουν μια δέσμη ανέσεων, από το roof garden και το pool bar, έως το spa και τις εγκαταστάσεις ατομικών ή ομαδικών αθλημάτων. Όμως, είναι πια ζητούμενο, σύμφωνα με τις παγκόσμιες εξελίξεις στο χώρο, κάθε επιχείρηση φιλοξενίας να είναι συνεπής με την λεγόμενη «ολιστική εμπειρία» του ταξιδιώτη. Να του παρέχει, δηλαδή, στο σύνολο της διαμονής του το σύνολο των εντυπώσεων, που θέλει να αποκομίσει και των καταστάσεων, που θέλει να βιώσει. Μια διαδικασία, που απαιτεί περισσότερη εργασία από τους επιχειρηματίες, περισσότερες συνεργασίες με εξειδικευμένους επαγγελματίες, ακόμα και σε τοπικό επίπεδο, μεγαλύτερη διαίσθηση, αλλά και ουσιαστική ενσυναίσθηση των αναγκών του ταξιδιώτη. Σε αυτήν την κατεύθυνση, θα σας βοηθήσει να πραγματοποιήσετε οι ίδιοι τη διαδρομή ενός πελάτη σας στο ξενοδοχείο σας ή τα καταλύματα που έχετε. Για παράδειγμα, κατά την είσοδό του με ποια αρώματα έρχεται σε επαφή, ποιο μέλος του προσωπικού σας τον υποδέχεται και τι του λέει, τι αντικρίζει μπαίνοντας στο δωμάτιό του και τι βλέπει ανοίγοντας το παράθυρό του, ποιες διεξόδους έχει, εάν κάποια στιγμή αποφασίσει να αθληθεί, τι δυνατότητες έχει για να δοκιμάσει φροντίδα ευεξίας κ.λπ. Μια καλή πρακτική είναι να χαρτογραφήσετε τις ανάγκες των ηλικιακών ομάδων ταξιδιωτών, στις οποίες απευθύνεστε και να δείτε κατά πόσο μπορείτε να τις καλύψετε όλες με τις υπηρεσίες που έχετε ή με αυτές που μπορείτε να προσθέσετε στις δυνατότητές σας. Μην ξεχνάτε, ότι ένας ταξιδιώτης, ο οποίος έχει βιώσει μια εξαιρετική εμπειρία διαμονής στις περισσότερες λεπτομέρειές της, είναι άνθρωπος, ο οποίος δεν θα αναζητήσει εναλλακτικό προορισμό την επόμενη περίοδο, αλλά την επανάληψη της επίσκεψής του στην επιχείρηση που τον δικαίωσε για την επιλογή του.