3 λύσεις για να είναι έτοιμο το mini market σας τη νέα χρονιά

3 λύσεις για να είναι έτοιμο το mini market σας τη νέα χρονιά | ENA Blog
3 λύσεις για να είναι έτοιμο το mini market σας τη νέα χρονιά | ENA Blog

Καθώς πλησιάζουμε στο τέλος μιας απαιτητικής χρονιάς, οι περισσότεροι επιχειρηματίες της Μικρής Λιανικής αναζητούν τρόπους για να υποδεχθούν το 2023, όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι. Αν ανήκετε σε αυτόν τον κλάδο, έχουμε να σας προτείνουμε 3 λύσεις με τις οποίες θα μπορέσετε να αντιμετωπίσετε αποδοτικά και ευέλικτα τις προκλήσεις που φέρνει μαζί της η νέα χρονιά για τα καταστήματα mini market.

Αναβαθμίστε την επιχείρησή σας ενεργειακά και μειώστε σημαντικά το κόστος λειτουργίας της: 

Η μείωση του κόστους της κατανάλωσης ενέργειας είναι ένας παράγοντας ιδιαίτερα σημαντικός και καθοριστικός για τη Μικρή Λιανική, καθώς διάδρομοι και ράφια χρειάζονται συνεχώς να έχουν καλό φωτισμό. Παρόλα αυτά, μπορείτε με μια σειρά απλών κινήσεων να πετύχετε τη μείωση της σπατάλης ενέργειας και την επιθυμητή ενεργειακή σας αναβάθμιση. Ξεκινήστε με την αντικατάσταση όλων των λαμπτήρων που έχετε στο κατάστημά σας, αλλά και στους επιμέρους χώρους σας, όπως η αποθήκη και τα υπαίθρια τμήματα σας, με λάμπες LED υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Μπορεί με το πρώτο άκουσμα, αυτό να σας φανεί σαν ένα επιπλέον έξοδο, όμως η αντοχή αυτών των προϊόντων στο χρόνο και τη χρήση, αλλά και η ευφυής ενεργειακή κατανάλωση τους, θα σας προσφέρουν μια εντυπωσιακά σύντομη απόσβεση της επένδυσής σας. Μια πολύτιμη επίσης κίνηση είναι να ελέγξετε όλες τις συσκευές που διαθέτετε (όπως ψυγεία, θάλαμοι συντήρησης κ.ά.) για τυχόν ελαττώματα, χαλασμένους θερμοστάτες, βραχυκυκλωμένες αντιστάσεις κ.ο.κ., που οδηγούν σε αυξημένη κατανάλωση. Σε περίπτωση που διαπιστώσετε εκτεταμένες βλάβες σε κάποιες συσκευές σας, μην διστάσετε να προχωρήσετε στην άμεση αντικατάστασή τους με αντίστοιχες υψηλής ενεργειακής κλάσης. Εάν διαθέτετε κλιματισμό, ρυθμίστε τον σύμφωνα με τις υποδείξεις των ειδικών και των αρμόδιων φορέων, δηλαδή στους 2 βαθμούς διαφορά (χαμηλότερη το καλοκαίρι, ψηλότερη τον χειμώνα) από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος. Υιοθετήσετε και έξυπνους αυτοματισμούς που συμβάλλουν στη χαμηλότερη κατανάλωση ενέργειας, όπως φωτισμό από φωτοκύτταρα και αισθητήρες που φωτίζουν περιοχές και τμήματα της επιχείρησης με το που αντιληφθούν την παρουσία κάποιου. 

Δημιουργήστε καινοτόμους και προνομιακούς συνδυασμούς προσφορών και ανταγωνιστικά πακέτα προϊόντων:  

Μια σημαντική πρόκληση στην οποία καλείστε να ανταποκριθείτε είναι η δημιουργία των κατάλληλων πακέτων προϊόντων και προσφορών που μιλούν στην καρδιά των καταναλωτών και τους διευκολύνουν στην κάλυψη των αναγκών τους, ανανεώνοντας την εκτίμηση και την προτίμησή τους προς την επωνυμία σας. Σε αυτό θα σας βοηθήσουν και τα στατιστικά δεδομένα που έχετε συγκεντρώσει στη διάρκεια του έτους σχετικά με τη διακίνηση των ειδών σας. Μελετώντας αυτές τις λίστες, βλέποντας ποια έγιναν ανάρπαστα και ποια όχι, καταγράφοντας τους λόγους για τους οποίους έγιναν, μπορείτε να εξάγετε σημαντικά συμπεράσματα για τις επόμενες σας εμπορικές κινήσεις. Σε περίπτωση πάλι, που δεν έχετε τα στοιχεία αυτά υπάρχουν διαμορφωμένοι καταναλωτικοί πυλώνες που θα διευκολύνουν την προσπάθειά σας. Ο πιο σημαντικοί από αυτούς είναι:

  • Η στροφή στα ελληνικά προϊόντα, οπότε με τη συνεργασία σας με τους κατάλληλους προμηθευτές μπορείτε να δημιουργήσετε τα δικά σας «καλάθια» προϊόντων ελληνικής προέλευσης.
  • Η ανερχόμενη κοινότητα των vegan, μιας, ολοένα και μεγαλύτερης, διατροφικής κοινότητας ανθρώπων που επιλέγουν προϊόντα μη ζωικής προέλευσης, στους οποίους με το περιεχόμενο των προσφορών σας μπορείτε να απευθυνθείτε και να τους συμπεριλάβετε στους πιστούς σας πελάτες.
  • Η υγιεινή διατροφή και η αγάπη για τα χαμηλά λιπαρά, μια καταναλωτική τάση για την οποία  έχουμε αναφερθεί και σε προηγούμενο άρθρο μας, την οποία μπορείτε να αξιοποιήσετε με τις κατάλληλες εμπορικές κινήσεις και τις ειδικά σχεδιασμένες εκπτώσεις που θα αυξήσουν την επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας των ανθρώπων κάθε ηλικίας που προτιμούν αυτά τα προϊόντα.

Αναφορικά με την τιμολογιακή σας πολιτική, είναι σημαντική η μελέτη του ανταγωνισμού σας, τοπικού και ευρύτερου, αλλά και η χρονική διάρκεια των προσφορών σας. Για παράδειγμα μια γενναία μείωση τιμής σε ένα πακέτο ή συνδυασμό προϊόντων, με σύντομη διάρκεια (π.χ. μιας ημέρας ή ενός τριημέρου), θα αυξήσει την δημοτικότητά σας αλλά και την εισροή πελατών στο κατάστημά σας. Από την άλλη μια ελάχιστη μείωση σε είδη υψηλής ζήτησης (π.χ. ψυγείου, προσωπικής φροντίδας, καθαριστικά) που θα κρατήσει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα θα σας δώσει το σταθερό προβάδισμα σε ένα μεγάλο κοινό που αναζητά ακόμα και τα πιο μικρά περιθώρια κέρδους στις αναγκαίες αγορές του για τη καθημερινή διαβίωση της οικογένειας και για το σπίτι τους. 

Αξιοποιήστε τις πρώτες ευκαιρίες για κέρδος:  

Αξίζει να αναφερθούμε σε αυτό το σημείο, στις Κυριακές στις οποίες θα παραμείνουν ανοιχτά καταστήματα και πολυκαταστήματα. Αυτές είναι η 18η Δεκεμβρίου, η τελευταία Κυριακή πριν την περίοδο των Χριστουγέννων, στην οποία αξίζει να ρίξετε το βάρος σας στα προϊόντα που προορίζονται για το ρεβεγιόν, τα χριστουγεννιάτικη είδη, τα δώρα και τις αγορές της τελευταίας στιγμής. Η επόμενη τέτοια ευκαιρία είναι η 9η Ιανουαρίου, η πρώτη δηλαδή της περιόδου των χειμερινών εκπτώσεων αλλά ουσιαστικά και η τελευταία πριν την επανέναρξη των σχολείων και μια ιδανική ευκαιρία για εσάς να εφοδιάσετε τους καταναλωτές σας με τα είδη που χρειάζονται για την επιστροφή στους ρυθμούς της καθημερινότητας, όπως προϊόντα για τα σχολικά γεύματα των παιδιών, γρήγορα ή έτοιμα γεύματα για εργαζόμενους καθώς και άλλα συναφή είδη.Σε κάθε περίπτωση, σημαντικό στήριγμα στην προετοιμασία σας για τις ευκαιρίες και τις προκλήσεις της νέας χρονιάς μπορεί να σας εξασφαλίσει η αλυσίδα των καταστημάτων EΝΑ Food C&C με μια ευρεία ποικιλία επιλογών σε όλες τις κατηγορίες αλλά και τις ειδικές σχεδιασμένες τιμές για τον κόσμο των mini market, τις οποίες μπορείτε να εξακριβώσετε και στο τρέχον 15νθήμερο έντυπο μας, στις τακτικές εβδομαδιαίες προσφορές μας καθώς και στον κατάλογο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.