5 κινήσεις για την επιστροφή μιας επιχείρησης στην κανονικότητα

5 κινήσεις για την επιστροφή μιας επιχείρησης στην κανονικότητα | Ena Blog
5 κινήσεις για την επιστροφή μιας επιχείρησης στην κανονικότητα | Ena Blog

Για όλο τον επιχειρηματικό κόσμο της χώρας μας, η αντίστροφη μέτρηση της επιστροφής στην κανονικότητα έχει ξεκινήσει και επίσημα, μετά τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για τη σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων, με ημερομηνία έναρξης τη Δευτέρα 4 Μαΐου και επιθυμητή συνολική απελευθέρωση της αγοράς στα τέλη Ιουνίου 2020.

Τι χρειάζεται όμως, να έχει υπόψη της μια επιχείρηση, καθώς ετοιμάζεται να ανοίξει ξανά τις πόρτες της, στους καταναλωτές της και σε μια νέα οικονομική πραγματικότητα;

 

1. Υγιής επιχείρηση σημαίνει υγιείς εργαζόμενοι: Η καρδιά μιας επιχείρησής είναι το δυναμικό της. Φροντίστε, λοιπόν, οι εργαζόμενοί σας να παραμείνουν υγιείς. Τηρήστε όλους τους κανόνες υγιεινής, την απολύμανση και τον καθημερινό καθαρισμό των χώρων εργασίας τους, τα μέτρα για την υποχρεωτική χρήση μάσκας, εφόσον εργάζονται σε κοντινές αποστάσεις, αλλά και την ισχυρή σύσταση της κυβέρνησης για την τηλεργασία στο 70% του προσωπικού σας. Καλό θα είναι, να αποφύγετε τις συναντήσεις με πολυάριθμους παρευρισκόμενους, ειδικά όταν η πρόσφατη εμπειρία της απομακρυσμένης εργασίας απέδειξε, ότι πολλά από αυτά μπορεί να γίνουν, είτε τηλεφωνικά είτε μέσα από τις δυνατότητες της διαδικτυακής επικοινωνίας.

 

2. Αναπροσαρμόστε τους στόχους σας: Αναμφίβολα το οικονομικό περιβάλλον δεν είναι το ίδιο με αυτό στις αρχές Μαρτίου του 2020. Οπότε, θα χρειαστεί να δείτε με ρεαλισμό την πραγματικότητα, με ψυχραιμία τα νέα δεδομένα της αγοράς και με καθαρό μάτι, να διακρίνετε τις ευκαιρίες, που αναδύονται λόγω της πανδημίας. Ίσως χρειαστεί να μεταφέρετε και τους στόχους, που είχατε θέσει για αυτήν την χρονιά στην επόμενη, ίσως να επανακαθορίσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, σίγουρα όμως θα πρέπει να ορίσετε ένα νέο πλάνο, το οποίο θα χρειάζεται να επικαιροποιείται τακτικά και με βάση τα δεδομένα της εκάστοτε οικονομικής πραγματικότητας.

 

3. Συνεργαστείτε με τους προμηθευτές σας: Το πιο βασικό θέμα της τρέχουσας περιόδου είναι η ρευστότητα. Ειδικά για τις επιχειρήσεις, που ανέστειλαν τις εργασίες τους. Γι’ αυτό θα χρειαστεί να μιλήσετε με τους προμηθευτές σας, ώστε, μέσα σε ένα αμοιβαίο κλίμα εμπιστοσύνης και κατανόησης, να πετύχετε καλύτερες συμφωνίες και για τις δυο πλευρές. Το δυνατό σας επιχείρημα δεν είναι άλλο, από το γεγονός, ότι καταφέρατε μαζί και ξεπεράσατε μια οικονομική κρίση δεκαετίας, οπότε είναι εφικτό να επιβιώσετε και από την κρίση της πανδημίας.

 

4. Πατήστε το κουμπί της έναρξης του ψηφιακού μετασχηματισμού σας: Ως γνωστόν τα e-shop όχι μόνο δεν επηρεάστηκαν αρνητικά από τον Covid-19, αλλά συνέβη ακριβώς το αντίθετο. Αυτή είναι μόνο μια ένδειξη της θωράκισης που προσφέρει ο ψηφιακός μετασχηματισμός σε μια επιχείρηση. Ξεκινήστε λοιπόν άμεσα όλες τις διαδικασίες, που θα σας επιτρέψουν να λειτουργείτε ψηφιακά, να εξυπηρετείτε και ηλεκτρονικά, να αποκτήσετε εφαρμογές και καινοτομίες, που σε κάθε απρόβλεπτη κατάσταση δεν θα αφήσουν την επιχείρησή σας σε αδράνεια και σε αναμονή.

 

5. Αιφνιδιάσετε ευχάριστα τους πελάτες σας: Με την πανδημία, οι καταναλωτές απέκτησαν νέες συνήθειες και συμπεριφορές, οι οποίες, λίγο ή πολύ, θα παραμείνουν και μετά την οριστική άρση των περιοριστικών μέτρων. Αυτές, όπως είναι φυσικό, υπαγορεύουν και νέους τρόπους εξυπηρέτησης ή εμπλουτισμό της ποικιλίας των προϊόντων σας. Εσείς μπορείτε να τους αιφνιδιάσετε ευχάριστα προσαρμόζοντας τις υπηρεσίες σας και καλύπτοντας με τον καλύτερο τρόπο τις νέες τους ανάγκες. Επικοινωνήστε το, όμως, με «έξυπνους» τρόπους, μιλώντας στη «γλώσσα» τους και κάνοντάς τους να αισθανθούν την επιχείρησή σας σαν ένα κομμάτι και της δικής τους ζωής. Μια κίνηση, που ίσως απαιτεί περισσότερη ενέργεια και αυθορμητισμό από εσάς, αλλά σίγουρα θα σας χαρίσει νέες δεξιότητες, θα σας διαφοροποιήσει από τους ανταγωνιστές σας και θα σας προσφέρει νέα ώθηση για την επανεκκίνηση της λειτουργίας σας σε μια οικονομία, που βήμα-βήμα επιστρέφει στην κανονικότητα.