Ένα από τα πιο δημοφιλή και διαρκώς αναπτυσσόμενα κανάλια κοινωνικής δικτύωσης, όπως όλοι γνωρίζουμε, είναι το Instagram. Στην ουσία πρόκειται για μια μεγάλη αγορά δυνητικών πελατών στη χώρα μας, καθώς το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 3.000.000 χρήστες (σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύτηκε στην Huffington post). Σε αυτή λοιπόν την αγορά, υπάρχει αρκετός χώρος για κάθε επιχείρηση και φυσικά, για τις επικοινωνιακές κινήσεις της. Κινήσεις, οι οποίες θα «μιλήσουν» απευθείας στο κοινό, το οποίο είναι διαρκώς συνδεδεμένο, μέσω του κινητού τηλεφώνου και βλέπει αμέσως κάθε νέα ανάρτηση που τον ενδιαφέρει.
Εμείς, σε αυτό το άρθρο συγκεντρώσαμε κάποιες συμβουλές, που μπορούν να σας φανούν χρήσιμες, στην προσπάθειά σας να βελτιώσετε την επιχειρηματική σας παρουσία στο Instagram και να γεφυρώσετε την απόσταση με το κοινό στο οποίο απευθύνεστε.
Συμβουλή 1: Κάντε τη διαφήμισή σας μια ενδιαφέρουσα ιστορία
Στο συγκεκριμένο κανάλι, όλοι δημιουργούν και παρακολουθούν τα επονομαζόμενα “stories”, τις μικρές και ενδιαφέρουσες προσωπικές ή παρεΐστικες ιστορίες, που συνθέτουν λήψεις ή εικόνες και συνοδεύονται από κάποιο έξυπνο μήνυμα ή εφέ. Άρα, αντίστοιχη θα πρέπει να είναι και η διαφήμισή σας, δηλαδή να έχει τη μορφή ιστορίας, την υπόνοια κίνησης ή ακόμα και πραγματική κίνηση και, φυσικά ένα αναπάντεχο και ευχάριστο μήνυμα! Ακούγεται λίγο πιο απαιτητική σαν ενέργεια συγκριτικά με το Facebook, στο οποίο μπορείτε να επικοινωνήσετε και με μία απλή εικόνα, χωρίς άλλη παρέμβαση. Χάρη όμως στους πολλούς χρήστες και στην κινητικότητα του Instagram, το μήνυμά σας αναδεικνύεται πιο άμεσα και πιο αυθόρμητα.
Συμβουλή 2: Ξεχωρίστε διατηρώντας στις αναρτήσεις και τις ιστορίες σας, το μοναδικό, προσωπικό σας στυλ
Σαν άτομα μπορούμε σε κάθε μας ανάρτηση στο Instagram να κάνουμε ό,τι θέλουμε, να ψάχνουμε το πιο αναπάντεχο και το πιο ενδιαφέρον. Όχι, όμως όταν επικοινωνούμε ως επιχείρηση. Για να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά σας και να γίνετε άμεσα και εύκολα αντιληπτοί, θα πρέπει να ακολουθείτε ένα συγκεκριμένο «τρόπο αφήγησης» στην ιστορία σας και να διατηρείτε ένα ενιαίο ύφος στις αναρτήσεις σας. Τι κερδίζετε; Κάθε φορά που βλέπουν την κεντρική σελίδα τους οι χρήστες που σας ακολουθούν, θα αντιλαμβάνονται αμέσως ότι η διαφήμιση ανήκει σε εσάς.
Συμβουλή 3. Τονίστε την ποιότητα ζωής που προσφέρουν τα προϊόντα σας
Ο κανόνας που ισχύει παντού στην επικοινωνία, ισχύει και στο Instagram: “οι καταναλωτές προσελκύονται από εκείνα τα brands με τα οποία ταυτίζονται”. Οπότε θα πρέπει να ερμηνεύσετε, τι μπορεί να σημαίνουν τα προϊόντα και υπηρεσίες σας για τη ζωή τους και να εστιάσετε στη δυνατότητα να την κάνουν καλύτερη. Με λίγα λόγια, δεν είναι αρκετή η εικόνα του προϊόντος σας. Θα πρέπει να συνοδεύεται και από μια ελκυστική εικόνα για αυτούς. Εάν δε καταφέρετε και το εντάξετε σε μια εικόνα ή ιστορία lifestyle, τότε θα είστε πολύ κοντά στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα πάψετε να είστε «επιχείρηση», αλλά μια έννοια ή μια αξία, που θα βάλουν οι καταναλωτές στην καθημερινότητά τους.
Αυτός άλλωστε είναι και ένας από τους βασικούς τρόπους με τον οποίο η επικοινωνία σας γίνεται δημιουργική και σας διαφοροποιεί από τους ανταγωνιστές σας.
Διαβάστε επίσης: Creative Marketing: Δημιουργικότητα και έξυπνες κινήσεις στην υπηρεσία της επιχείρησής σας
Συμβουλή 4: Προσθέστε σε κάθε σας ανάρτηση τον χάρτη της επιχείρησής σας
Σε κάθε επιχειρηματική σας ανάρτηση ή ιστορία, μην παραλείπετε να βάζετε την τοποθεσία σας, ώστε οι χρήστες να μπορούν με ένα κλικ να βρίσκουν που είναι η επιχείρησή σας. Επίσης, μέσω της χρήσης των hashtags (π.χ. #Greece) μπορείτε να πετύχετε την κατηγοριοποίηση των συζητήσεων και των δημοσιεύσεών σας και επομένως, να συσχετιστείτε με καταστάσεις και κοινότητες, αλλά και να επικοινωνήσετε μονολεκτικά περισσότερα πράγματα για τα προϊόντα και τα πλεονεκτήματά σας. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να έρθετε πιο κοντά σε κάποιον που δεν σας γνωρίζει και δεν σας ακολουθεί ήδη και επομένως, να μάθει περισσότερα για εσάς, για το που βρίσκεστε και φυσικά ποιο είναι το επιχειρηματικό σας αντικείμενο. Τέλος, με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να έχετε πιο στοχευμένη διαφήμιση και έτσι να βρίσκεστε και ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό σας.
Συμβουλή 5: Kάθε προσφορά σας, πρέπει να στοχεύει πρώτα σε αυτούς που σας ακολουθούν
Οι προσφορές που δημιουργείτε για το Instagram θα πρέπει να «μιλούν» στη γλώσσα και τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων που σας ακολουθούν. Δηλαδή, εκείνους που ήδη έχουν ενημερωθεί για το επιχειρηματικό σας αντικείμενο, τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας. Μπορείτε για παράδειγμα, για να ενισχύσετε τις πωλήσεις σας, να κάνετε ένα διαγωνισμό με θέμα ένα από τα προϊόντα σας ή το λογότυπό σας. Το αποτέλεσμα; Οι φωτογραφίες και οι ιστορίες τους με επίκεντρο εσάς, θα γίνουν μια αυτόνομη επικοινωνιακή καμπάνια, που θα την προωθήσουν – έμμεσα – οι ίδιοι σε όσους τους ακολουθούν, πολλαπλασιάζοντας τη διαφημιστική σας απήχηση.
Συμβουλή 6: Σπάστε το φράγμα των 24 ωρών
Για κάθε ιστορία (story) που ανεβαίνει στο Instagram, υπάρχει ο κανόνας ότι είναι εμφανής μόνο για 24 ώρες. Μπορείτε να επεκτείνετε όμως αυτή τη διάρκεια, επιλέγοντας τα highlights. Έτσι, η επικοινωνιακή σας ενέργεια αποκτά μεγαλύτερη διάρκεια ζωής – για όσο εσείς επιθυμείτε – περισσότερη απήχηση, αφού μπορούν να την δουν περισσότεροι καταναλωτές, αλλά και μεγαλύτερη κίνηση στο προφίλ σας. Συνήθως, το αποτέλεσμα της αυξημένης επισκεψιμότητας σε ένα επιχειρηματικό προφίλ του Instagram, είναι η μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στο φυσικό κατάστημα, άρα και καλύτερες προϋποθέσεις για περισσότερες πωλήσεις. Να θυμάστε όμως, ότι θα πρέπει να ανανεώνετε τις ιστορίες και το προφίλ σας τακτικά, για να τονώνετε και το ενδιαφέρον του κοινού σας.