Οι βασικές προϋποθέσεις, για να ξεκινήσετε τη λειτουργία ενός eshop

Οι βασικές προϋποθέσεις, για να ξεκινήσετε τη λειτουργία ενός eshop | Ena Blog
Οι βασικές προϋποθέσεις, για να ξεκινήσετε τη λειτουργία ενός eshop | Ena Blog

Η περίοδος της πανδημίας του Covid-19 έχει αναδείξει, ίσως περισσότερο από κάθε άλλη φορά, το πόσο σημαντικό είναι για κάθε επαγγελματία, ακόμα και εάν έχει μια μικρή οικογενειακή επιχείρηση, να διαθέτει ηλεκτρονικό κατάστημα (eshop), ώστε να προσφέρει τα προϊόντα του και για διαδικτυακές αγορές. Σήμερα, την ώρα που αρκετοί ετοιμάζεστε να δημιουργήσετε το δικό σας eshop, σας παραθέτουμε κάποιες βασικές προϋποθέσεις, που αξίζει να λάβετε υπόψιν σας στο νέο σας ξεκίνημα.

 

1. Καθορίστε τη στρατηγική σας με βάση το πλάνο σας

Η στρατηγική, που θα ακολουθήσετε στο φυσικό και στο διαδικτυακό σας κατάστημα, είναι ένα πολύ σημαντικό κεφάλαιο της επιχείρησής σας. Η δημιουργία ενός eshop μπορεί να ενισχύσει εξ’ ολοκλήρου ή συμπληρωματικά τις πωλήσεις του φυσικού σας καταστήματος. Όταν προκύπτουν έκτακτες συνθήκες στην αγορά, όπως για παράδειγμα το φαινόμενο της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων κυκλοφορίας, η ύπαρξη ενός eshop παίζει τεράστιο ρόλο στη συντήρηση του φυσικού καταστήματος. Επίσης, μέσα από το eshop μπορείτε να δοκιμάσετε τη δυναμική πώλησης ενός νέου προϊόντος και την ανταγωνιστικότητά του στην αγορά. Σε όλες τις παραμέτρους που σχετίζονται με την επιχείρησή σας, είτε στο φυσικό κατάστημα, είτε διαδικτυακά, η στρατηγική που θα θέσετε, είναι εκείνη που θα ορίσει τη μορφή του eshop σας, τις τακτικές που θα ακολουθήσετε, όσον αφορά τις προωθητικές ενέργειες, τον τρόπο οργάνωσης της αποθήκης σας και φυσικά την επένδυσή σας σε χρόνο και σε χρήματα.

 

2. Επιλέξτε το πιο βασικό σας «όπλο»: το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα

Στο διαδίκτυο υπάρχουν αμέτρητα ηλεκτρονικά καταστήματα σε όλες τις κατηγορίες, που πουλάνε τα ίδια προϊόντα. Με μια όμως πιο προσεκτική ματιά, θα διαπιστώσετε ότι κανένα eshop δεν μοιάζει με το άλλο. Κάθε ένα δίνει μια μοναδική και διαφορετική «υπόσχεση» στους καταναλωτές, παρουσιάζοντας το δικό του ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Για να αντιμετωπίσετε τον ηλεκτρονικό σας ανταγωνισμό χρειάζεται να δημιουργήσετε το e-shop σας στηριζόμενοι σε αυτό το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εμπνευστείτε και εφαρμόστε κάποιες από τις σημαντικές αξίες, όπως η εμπειρία, η προσεκτική επιλογή προμηθευτών, η καινοτομία, η εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων, η ευελιξία, η τεχνογνωσία, η οικογενειακή παράδοση, η ταχύτητα εξυπηρέτησης, το εύρος των περιοχών εξυπηρέτησης ή ακόμα και το εύρος των προϊόντων. Ενσωματώνοντας αυτές τις αξίες στην εταιρική σας ταυτότητα, θα πετύχετε να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό σας και να ξεχωρίσετε στα μάτια του καταναλωτικού σας κοινού. 

 

3. Σεβαστείτε τους κανόνες της διαχείρισης αποθήκης και της γεωγραφικής κάλυψης

Ειδικά για εσάς που εμπορεύεστε υλικά αγαθά, όπως τρόφιμα, οικιακά είδη και είδη πρώτης ανάγκης, αναλώσιμα, ποτά, κ.ά, είναι χρήσιμο να κωδικοποιήσετε πληροφορίες σχετικά με την παραλαβή, αποθήκευση και διακίνηση των προϊόντων σας, αλλά και στοιχεία που αφορούν την ιχνηλασιμότητα, όπως τους κωδικούς παραγωγής ή τον αριθμό παρτίδας. Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσετε αυτοματοποιημένες λύσεις για την αντικατάσταση των προϊόντων, που θα εξαντλούνται, την αλλαγή των τιμών, των περιγραφών ή των εικόνων τους. Ακόμη, θα είστε σε θέση να ενημερώνετε έγκαιρα τους πελάτες σας για τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, καθώς και για τη δυνατότητα παραγγελιών σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στην αγορά υπάρχουν αρκετά πληροφοριακά συστήματα, από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε το πλέον κατάλληλο, βάσει του όγκου και του είδους των προϊόντων σας.

Ένας άλλος βασικός παράγοντας επιλογής για την επιτυχημένη λειτουργία του eshop σας είναι ο προσεκτικός καθορισμός της γεωγραφικής περιοχής, την οποία μπορείτε να καλύψετε, καθώς αυτή εξαρτάται από το είδος των προϊόντων που εμπορεύεστε. Για παράδειγμα, είναι πολύ διαφορετικές οι ανάγκες του πεντάωρου «ταξιδιού» μιας συσκευής ή ενός σαμπουάν, από αυτές ενός προμαγειρεμένου εδέσματος ή ενός αλκοολούχου ποτού. Επίσης, σημαντικό είναι να δείτε, κατά πόσο μπορείτε να εξυπηρετήσετε τις παραγγελίες σας με τη δική σας υπηρεσία παράδοσης (Delivery) ή θα χρειαστεί να συνεργαστείτε με εταιρεία courier ή μεταφορών. Επίσης, εάν διαθέτετε κατάστημα ή παραρτήματα σε άλλους δήμους ή πόλεις, σας δίνεται η δυνατότητα να επεκτείνετε την ακτίνα της γεωγραφικής κάλυψης των παραγγελιών σας.

Ενημερώστε λεπτομερώς και με σαφήνεια τους πελάτες, για τις γεωγραφικές περιοχές στις οποίες μπορείτε να παραδώσετε, για τους ακριβείς χρόνους παράδοσης και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων και, να είστε σίγουροι πως η επιτυχία του εγχειρήματός σας θα σας βοηθήσει να πολλαπλασιαστούν οι παραγγελίες.

 

4. Αποφύγετε την παγίδα της τιμολόγησης, μελετώντας τον ανταγωνισμό σας

Σε ένα φυσικό κατάστημα, οι καταναλωτές ποτέ δεν θα πάρουν μαζί τους ένα προϊόν για να συγκρίνουν την τιμή του σε κοντινό ανταγωνιστή. Οι αγορές στο διαδίκτυο όμως, τους δίνουν τη δυνατότητα με μια σύντομη αναζήτηση να κάνουν σύγκριση τιμών και να βρουν όλους, όσοι πουλάνε το ίδιο προϊόν με εσάς. Φυσικά, το κριτήριο επιλογής ενός προϊόντος δεν είναι μόνο η τιμή του. Ο καταναλωτής θα επιλέξει με βάση την ευκολία ή τους τρόπους πληρωμής, την αμεσότητα, τον τρόπο παράδοσης κ.ά. Ο τρόπος, για να αντιμετωπίσετε τον κίνδυνο να κριθείτε «ασύμφορος» από τους καταναλωτές σας, είναι να κινηθείτε με τον τρόπο που κινούνται και εκείνοι. Απλά, δείτε και συλλέξτε με μια σύντομη περιήγηση στο διαδίκτυο τον τοπικό και ευρύτερο ανταγωνισμό σας. Παρατηρήστε τα προϊόντα και το εύρος που παρέχουν, αξιολογήστε τις συνοδευτικές υπηρεσίες και καθορίστε την τιμή, που μπορείτε να υποστηρίξετε με την επιχειρηματική σας ταυτότητα και το ανταγωνιστικό σας πλεονέκτημα. Αντιμετωπίστε επίσης, το ενδεχόμενο της απόκλισης στην τιμή του ίδιου προϊόντος, μεταξύ του eshop και του πραγματικού καταστήματός σας, προσθέτοντας αυτήν την πληροφορία στις περιγραφές σας. Έτσι, θα έχετε ενημερώσει με σαφήνεια τους πελάτες σας και θα αποφύγετε τυχόν αρνητικά σχόλια. Μην ξεχνάτε, πως δυο είναι οι βασικές αξίες που χαρακτηρίζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο: η διαφάνεια και η ειλικρίνεια.

 

5. Δώστε στους πελάτες σας εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής

Διευκολύνετε τους πελάτες σας, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να κάνουν τις αγορές τους με λίγες κινήσεις και σε σύντομο χρονικό διάστημα. Αυτός είναι ένας από τους βασικότερους παράγοντες επιτυχίας ενός eshop και σημαίνει, με απλά λόγια, ότι θα πρέπει να εξασφαλίσετε στους πελάτες σας πολλούς και εναλλακτικούς τρόπους πληρωμής. Με χρεωστική ή πιστωτική κάρτα, με πληρωμή στην παράδοση, με κατάθεση στον λογαριασμό σας, μέσω ηλεκτρονικών πορτοφολιών, όπως είναι το PayPal κ.ά. Και όλα αυτά, θα πρέπει να γίνονται με το πάτημα ελάχιστων κουμπιών, που θα μετατρέψει, όσο πιο εύκολα και γρήγορα γίνεται, την επιθυμία τους σε αγορά. Ίσως για εσάς, αυτή η διαδικασία να απαιτεί μια σειρά επιπλέον ενεργειών, για να ενσωματώσετε στις υπηρεσίες σας αυτές τις δυνατότητες. Όμως, με το που ξεκινήσετε να λειτουργείτε, το ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα επιταχύνει την απόδοση και τις πωλήσεις σας με απίστευτο ρυθμό. 

Κλείνοντας, θα πρέπει να πούμε, ότι στην αγορά υπάρχουν πολλοί και εναλλακτικοί τρόποι υλοποίησης ενός eshop. Μπορεί να φτιαχτεί, είτε από εσάς αγοράζοντας ένα έτοιμο θέμα σε εξειδικευμένες πλατφόρμες, είτε επιλέγοντας έμπειρους συνεργάτες ή εταιρείες digital και web κατασκευών, που θα το προσαρμόσουν στην εταιρική σας ταυτότητα και θα το κάνουν να ξεχωρίσει. Σε κάθε περίπτωση, αυτό που είναι πολύ σημαντικό, είναι το ηλεκτρονικό σας κατάστημα να ακολουθεί τους κανόνες μιας σύγχρονης σελίδας, δηλαδή να είναι γρήγορο, να προσαρμόζεται στο μέγεθος της οθόνης του χρήστη και να διευκολύνει τον επισκέπτη στην περιήγηση. Εξίσου σημαντικό είναι και να έχει δομηθεί με τρόπο, ώστε, τόσο η διαχείριση όσο και η συντήρηση, να γίνονται χωρίς να απαιτούνται εξειδικευμένες, προγραμματιστικές γνώσεις, στην περίπτωση που επιλέξετε να τα αναλάβετε οι ίδιοι.

Μέχρι την υλοποίηση του δικού σας eshop, μπορείτε να διευκολύνετε τους πελάτες σας με τις παραγγελίες τους, αυτήν την περίοδο των περιορισμένων μετακινήσεων. Δείτε τους 4 τρόπους που σας προτείνουμε.