4 τρόποι για να διευκολύνετε τις παραγγελίες των πελατών σας, αν δεν έχετε e-shop

4 τρόποι για να διευκολύνετε τις παραγγελίες των πελατών σας, αν δεν έχετε e-shop | Ena Blog
4 τρόποι για να διευκολύνετε τις παραγγελίες των πελατών σας, αν δεν έχετε e-shop | Ena Blog

Ανήκετε στις επιχειρήσεις, που έχουν αποφασίσει να παραδίδουν τα προϊόντα τους με υπηρεσία delivery, διευκολύνοντας το καταναλωτικό κοινό, αλλά δεν διαθέτετε ακόμα e-shop; Υπάρχουν τρόποι, αφενός να ενημερώσετε τους πελάτες σας για τη νέα σας υπηρεσία, ώστε να μην μείνετε αδρανείς αυτές τις ημέρες, αλλά και να τους βοηθήσετε να κάνουν τις παραγγελίες τους εύκολα.

Σας παραθέτουμε 4 απλούς και γρήγορους τρόπους να το πετύχετε, από τους οποίους μπορείτε να αξιοποιήσετε εκείνον που σας ταιριάζει περισσότερο.

 

1. Εκμεταλλευτείτε τη λειτουργία των κοινωνικών δικτύων 

Ο πιο άμεσος τρόπος να ενημερώσετε τους πελάτες σας για τη νέα σας υπηρεσία, είναι να το ανακοινώσετε στα Social Media, στα οποία έχετε τις επιχειρηματικές σας σελίδες. Μην ξεχνάτε, ότι το Facebook και το Instagram αυτή την περίοδο παρουσιάζουν αλματώδη αύξηση της χρήσης τους. Οι φίλοι και οι ακόλουθοί σας θα ενημερωθούν για τη νέα σας ανάρτηση, ενώ παράλληλα μπορείτε να την προωθήσετε σε ακόμα περισσότερους χρήστες, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που σας δίνουν τα μέσα αυτά.

Αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι, να ενημερώσετε μέσω των σελίδων σας για την υπηρεσία delivery που διαθέτετε και να αναρτήσετε συνοδευτικά τον κατάλογο, το μενού σας ή τη λίστα με τις διαθέσιμες κατηγορίες προϊόντων ή και τα προϊόντα. Έτσι οι πελάτες σας θα μπορούν να επιλέξουν αυτό που θέλουν και με ένα τηλεφώνημα ή μήνυμα, να το κάνουν δικό τους. Εάν δε, συνοδεύσετε αυτήν την πληροφορία και με μια προσφορά, θα μπορέσετε να επιταχύνετε τα αποτελέσματα που θέλετε.

 

2. Ενημερώστε το υλικό της ιστοσελίδας σας 

Σε μια περίοδο που ισχύουν περιορισμοί στις μετακινήσεις των καταναλωτών, είναι σημαντικό να κρατάτε ενήμερους τους πελάτες σας για τις νέες υπηρεσίες ή τις προσφορές σας μέσω των ψηφιακών μέσων. Εξάλλου, ο ιστότοπος μίας επιχείρησης είναι το ψηφιακό της αποτύπωμα. Για το λόγο αυτό φροντίστε να είναι ενημερωμένο το περιεχόμενό του, να περιγράφετε με ακρίβεια τη φιλοσοφία σας και να έχετε αναλυτικές πληροφορίες για τις υπηρεσίες και την γκάμα των προϊόντων σας. Τοποθετήστε στην αρχική σελίδα σας ένα banner, με το οποίο θα ενημερώνετε τους επισκέπτες ότι διαθέτετε υπηρεσία delivery, προσθέστε ένα link με τους καταλόγους των προϊόντων σας και γράψτε το τηλέφωνο και το email σας σε εμφανή σημεία. 

Ο επισκέπτης θα μπορεί να επιλέξει, περίπου σαν να ήταν σε περιβάλλον e-shop, αυτό που θέλει να παραγγείλει από εσάς, είτε καλώντας σας είτε στέλνοντάς σας email. Για την καλύτερη διευκόλυνση των πελατών σας, προσθέστε κωδικοποίηση στα προϊόντα σας, για να μπορείτε να τους εξυπηρετείτε με τον ελάχιστο κόπο.

 

3. Αξιοποιήστε τη βάση δεδομένων σας με ενημερωτικά emails

Στην περίπτωση που διαθέτετε μία βάση δεδομένων με τις ηλεκτρονικές διευθύνσεις των πελατών σας, μπορείτε να στείλετε σχετική ενημέρωση με ηλεκτρονική αλληλογραφία σε όσους έχουν αποδεχθεί να λαμβάνουν email από εσάς. Μια κίνηση με απτά αποτελέσματα, καθώς την περίοδο του Covid-19, η πλειοψηφία του κοινού σας έχει διαρκώς ανοικτό τον υπολογιστή του και τα email του, γιατί είτε θα εργάζεται απομακρυσμένα, είτε θα ενημερώνεται για τις εξελίξεις από τα ειδησεογραφικά κανάλια ή απλά θα επικοινωνεί με τους φίλους του στα κοινωνικά δίκτυα. To e-mail σας, στον βασικό του κορμό πρέπει να είναι περιεκτικό και σύντομο, με κύρια πληροφορία το ότι τώρα η επιχείρησή σας παραδίδει κατ’ οίκον και ταυτόχρονα να παρουσιάζει τις κατηγορίες προϊόντων της. Μπορείτε κάθε κατηγορία να την συνδέσετε με την αντίστοιχη σελίδα στο site σας όπου θα υπάρχει η αναλυτική πληροφορία για τις τιμές, τις προσφορές που έχετε ετοιμάσει και τους τρόπους παραγγελίας και παράδοσης. Εναλλακτικά, μπορείτε μετά την κύρια ανακοίνωσή σας να ενθέσετε ένα κουμπί τύπου «Μάθετε περισσότερα», το οποίο θα τους διασυνδέει με τα σημεία υποδοχής και ενημέρωσης που έχετε επιλέξει  (π.χ. Facebook ή site). 

 

4. Χρησιμοποιήστε τη δυνατότητα αποστολής πολλαπλών sms

Αξιοποιήστε τα τηλέφωνα που έχετε συγκεντρώσει από τις συναλλαγές σας, τις μέχρι τώρα τηλεφωνικές επικοινωνίες, όπως κλήσεις για κρατήσεις, αν έχετε επιχείρηση εστίασης ή για άλλες υπηρεσίες αν δραστηριοποιείστε στο λιανικό εμπόριο, αλλά και τα στοιχεία που σας έχουν δώσει σε προκρατήσεις προϊόντων κ.ά. Ετοιμάστε ένα sms, με το οποίο θα ενημερώνετε τους πελάτες σας ότι δέχεστε παραγγελίες τις οποίες παραδίδετε κατ’ οίκον. Σημειώστε στο sms το τηλέφωνο παραγγελιών, ενώ μπορείτε να κάνετε μια αναφορά και στα ψηφιακά σας μέσα επικοινωνίας. Έτσι, κάποιοι θα έρθουν σε τηλεφωνική επαφή μαζί σας, όπου θα τους εξηγήσετε τα πάντα για την νέα σας υπηρεσία αλλά και τα προϊόντα που μπορούν να παραγγείλουν, ενώ άλλοι ίσως σας επισκεφθούν ηλεκτρονικά. Μπορείτε να επιλέξετε τον συγκεκριμένο τρόπο, και στην περίπτωση που μέρος του κοινού σας ανήκει σε ηλικιακό γκρουπ που χρησιμοποιεί κινητά τηλέφωνα προηγούμενης γενιάς. Για το σκοπό αυτό υπάρχουν αρκετές εταιρείες, που σας προσφέρουν αυτή τη δυνατότητα, για αποστολή μαζικών sms από τον υπολογιστή σας, προσφέροντας δελεαστικά πακέτα χρεώσεων.

Ανεξάρτητα, από τις κινήσεις που θα επιλέξετε θα πρέπει να προσέξετε να τηρήσετε τους  τους κανόνες που ισχύουν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων (GDPR). Σεβόμενοι την ιδιωτικότητά των πελατών σας και αξιοποιώντας αυτά ακριβώς τα στοιχεία στα οποία σας έχουν επιτρέψει την πρόσβαση, εξασφαλίζετε και ότι δεν θα τους ενοχλήσετε αλλά και την καλύτερη προϋπόθεση για να προβούν σε παραγγελία: Το ότι θα δουν με χαρά και ενδιαφέρον τη δυνατότητα να αποκτήσουν προϊόντα που εκτιμούν από το κατάστημά σας, χωρίς καν να χρειαστεί να μετακινηθούν από το σπίτι τους.