Η σωστή διαχείριση μιας επιχείρησης τροφίμων δεν αφορά μόνο στην αγορά φρέσκων προϊόντων και στη δημιουργία τέλειων πιάτων, αλλά απαιτεί και κάποιες άλλες ενέργειες, οι οποίες είναι σημαντικές για την επιτυχία της. Οι επιχειρηματίες που ασχολούνται με τον τομέα των τροφίμων χρειάζεται, επίσης, να μπορούν να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών τους αλλά και να ενημερώνονται συνεχώς για τις νέες τάσεις του κλάδου.
Σε αυτό το άρθρο θα βρείτε 5 κορυφαίες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τον τρόπο που διευθύνετε την επιχείρησή σας!
#1: Ενημερωθείτε για ό,τι νέο κυκλοφορεί στον χώρο των τροφίμων
Φροντίστε να ενημερώνεστε τακτικά για τις τελευταίες εξελίξεις στον κόσμο των τροφίμων μέσα από άρθρα που δημοσιεύονται στο διαδίκτυο και στα social media ή παρακολουθώντας δράσεις ανθρώπων του χώρου των τροφίμων, όπως είναι οι σεφ και οι food influencers. Είναι σημαντικό να μαθαίνετε πρώτοι τις τάσεις κάθε εποχής ώστε να προσφέρετε κάθε τόσο νέα προϊόντα και υπηρεσίες στους πελάτες σας. Με αυτόν τον τρόπο, η επιχείρησή σας θα βρίσκεται πάντοτε στην πρώτη γραμμή των εξελίξεων και οι πελάτες σας θα έχουν συνεχώς νέους λόγους να σας προτιμούν.
#2: Επιλέξτε τους καλύτερους προμηθευτές για τις πρώτες ύλες σας
Η επιλογή των κατάλληλων προμηθευτών σε μια επιχείρηση τροφίμων είναι εξαιρετικής σημασίας. Ένας καλός προμηθευτής θα σας παρέχει ποιοτικές πρώτες ύλες και φρέσκα προϊόντα σε μειωμένες τιμές που θα σας βοηθήσουν να αυξήσετε το περιθώριο του κέρδους σας. Η διατήρηση μιας σταθερής σχέσης με τους προμηθευτές που θα επιλέξετε είναι εξίσου σημαντική και απαραίτητη για την ομαλή λειτουργία της επιχείρησής σας, καθώς οι προμηθευτές σας με τον καιρό θα είναι σε θέση να γνωρίζουν τις ανάγκες σας και να ανταποκρίνονται άμεσα σε αυτές.
#3: Φροντίστε για την ασφάλεια των προϊόντων σας
Η ενασχόληση με τα τρόφιμα απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στην ασφάλεια και την καθαριότητα. Οργανώστε μια αλυσίδα ενεργειών και ποιοτικών ελέγχων που θα σας βοηθήσει να εξασφαλίζετε την ασφάλεια και την ποιότητα των προϊόντων σας. Για παράδειγμα, ορίστε μια ομάδα που θα είναι υπεύθυνη για τη συστηματική πραγματοποίηση διεξοδικών ποιοτικών ελέγχων των τροφίμων και των προϊόντων που παραλαμβάνετε. Οι έλεγχοι αυτοί είναι απαραίτητοι ώστε να είστε βέβαιοι ότι τα προϊόντα σας είναι ασφαλή για κατανάλωση. Φροντίστε, επίσης, για τη σωστή αποθήκευση των τρόφιμων και την παρακολούθηση των ημερομηνιών λήξης τους.
(Δείτε επίσης το άρθρο: Πώς θα διατηρήσετε τα τρόφιμά σας ασφαλή)
#4: Δώστε έμφαση στην εξυπηρέτηση πελατών
Όταν οι πελάτες μιας επιχείρησης μένουν ευχαριστημένοι τότε τα επίπεδα πιστότητάς τους αυξάνονται και οι ίδιοι γίνονται το καλύτερο μέσο διαφήμισης για τα προϊόντα σας σε άλλους. Η διαχείριση μιας επιχείρησης τροφίμων απαιτεί διεξοδική και προνοητική προσέγγιση για την ενίσχυση της αγοραστικής εμπειρίας των πελατών.
Από την στιγμή που οι πελάτες μπαίνουν στο κατάστημα σας, πρέπει να νιώθουν ότι τους φροντίζετε. Οι υπάλληλοί σας θα πρέπει να καλωσορίζουν τους πελάτες με ενθουσιασμό και να προσφέρουν τη βοήθεια τους με κάθε δυνατό τρόπο. Τα πρότυπα εξυπηρέτησης πρέπει να τηρούνται με τη συνεχή κατάρτιση και αξιολόγηση όλων των εργαζομένων σας.
(Δείτε, επίσης, το άρθρο: Πώς θα ενισχύσετε την εμπειρία των πελατών σας σε 5 απλά βήματα)
#5: Διατηρήστε μια θετική στάση
Η θετική στάση σας – ή η έλλειψη αυτής – μπορεί να επηρεάσει δραματικά τη διάθεση όλων όσων βρίσκονται στην επιχείρησή σας … συμπεριλαμβανομένων των πελατών σας. Είναι σημαντικό, λοιπόν, να βλέπετε τη θετική πλευρά ακόμα και στις δυσάρεστες καταστάσεις. Αν, για παράδειγμα, κάποιος πελάτης εκφράσει παράπονα, δείτε το σαν μια ευκαιρία να διορθώσετε τον τρόπο που λειτουργείτε. Αν πάλι ο αριθμός των πελατών σας δεν σας ικανοποιεί, δείτε το σαν μια ευκαιρία να επανεξετάσετε τους τρόπους με τους οποίους προωθείτε την επιχείρησή σας.
Είναι αναπόφευκτο, μερικές φορές, να αισθάνεστε δυσαρέσκεια και ενόχληση αλλά προσπαθήστε να θυμάστε πάντα το πάθος που σας οδήγησε στο να επιλέξετε αυτή την εργασία. Στη συνέχεια, μεταφέρετε αυτήν την θετική ενέργεια και στους υπαλλήλους σας προσκαλώντας τους σε εκπαιδευτικά σεμινάρια και συναντήσεις, τα οποία θα έχουν ως στόχο τη συνεχή βελτίωση της στάσης τους.