Χρήσιμα μυστικά για την ανάπτυξη μικρών καταστημάτων λιανικής

Χρήσιμα μυστικά για την ανάπυτξη μικρών καταστημάτων λιανικής | Ena Blog
Χρήσιμα μυστικά για την ανάπυτξη μικρών καταστημάτων λιανικής | Ena Blog

Ο όρος «μικρό κατάστημα λιανικής» αντιστοιχεί σε μια ευρύτερη κατηγορία επιχειρήσεων, που διαθέτουν μικρή φυσική έκταση, αλλά έχουν μεγάλες δυνατότητες. Μία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι στη διάρκεια της προηγούμενης χρονιάς περίπτερα, mini markets και καταστήματα ψιλικών πέτυχαν περίπου το 40% του συνολικού τζίρου των βασικών προϊόντων super market. Λογικά λοιπόν χαρακτηρίζονται ως «καταστήματα ευκολίας» ή αλλιώς καταστήματα Shop&Go,  καθώς οι επιχειρήσεις αυτές είναι ελκυστικές στους καταναλωτές τόσο λόγω των τιμών τους, όσο και της άνεσης και της ταχύτητας των αγορών που παρέχουν.

Είναι αντιληπτό ότι αν είστε ιδιοκτήτης μιας τέτοιας επιχείρησης, έχετε μπροστά σας πολλά περιθώρια ανάπτυξης αλλά και μια ευοίωνη προοπτική αύξησης του τζίρου σας. Εμείς, για να συμβάλλουμε σε αυτή σας την προσπάθεια, έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά συμβουλών που μπορούν να σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τη φυσική σας παρουσία, να αυξήσετε την επισκεψιμότητα των ήδη υπαρχόντων, αλλά και τον αριθμό των δυνητικών σας πελατών και φυσικά να θέσετε βάσεις για μεγαλύτερη κερδοφορία στους επόμενους μήνες.  

 

  • Η αξία των οπτικών κανόνων: Το χαρακτηριστικό του «καταστήματος ευκολίας» είναι να μπορεί ο πελάτης με ελάχιστο κόπο να εντοπίσει στο οπτικό του πεδίο αυτά που αναζητά. Οπότε, ακολουθήστε τους σχετικούς κανόνες: Τα προϊόντα που τοποθετούνται στο ύψος των ματιών του, είναι πάντα τα προϊόντα πρώτης επιλογής του. Τα προϊόντα που αφορούν παιδιά, πρέπει να τοποθετούνται σε χαμηλότερα ράφια ή προθήκες ώστε να ανιχνεύονται πιο εύκολα από τους μικρούς σε ηλικία και ύψος καταναλωτές σας. Αντίστοιχα, τα εποχιακά είδη αλλά και οι έκτακτες προσφορές θα πρέπει να συνοδεύονται από σχετική σήμανση, καθώς και από ένα έξυπνο και φιλικό μήνυμα π.χ. «Καλό φθινόπωρο με -40%. Για την τοποθέτηση αυτών των προϊόντων προτιμήστε σημεία της επιχείρησης όπου υπάρχει διαρκή ροή πελατών, όπως στην είσοδο ή στον χώρο του ταμείου.

 

  • Το πλεονέκτημα του Delivery: Σημαντικό είναι επίσης να μπορείτε να αναγνωρίσετε και να ακολουθήσετε τις νέες τάσεις που ήρθαν για να αλλάξουν τη συμπεριφορά των πελατών σας. Μια από αυτές είναι σαφώς η κατ’ οίκoν παράδοση των αγορών (delivery), που αγαπήθηκε  από τους καταναλωτές την περίοδο του lockdown για και συνεχίζει να αγαπιέται για λόγους προστασίας της υγείας, ευκολίας και άνεσης. Καθορίστε ποιες κατηγορίες προϊόντων σας θα εντάξετε σε αυτήν την υπηρεσία σας, επιλέγοντας – από αυτές που διαθέτετε –  τις πιο δημοφιλείς όπως είδη καπνιστού είδη προσωπικής υγιεινής, τρόφιμα, είδη βρεφικής περιποίησης και φροντίδας, είδη κινητής τηλεφωνίας κ.ά. Ενημερώστε τους πελάτες σας για τη γεωγραφική εμβέλεια που καλύπτετε, και αποκτήστε  τον απαραίτητο εξοπλισμό. Για παράδειγμα εάν το κοινό σας είναι στη συνοικία σας, οι παραδόσεις μπορούν να γίνουν και με ποδήλατο.  Αν πάλι, δραστηριοποιήστε σε μια ευρύτερη περιοχή, θα χρειαστείτε μοτοποδήλατο ή και mini van.

 

  • Η δύναμη της εξέλιξης: Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα αυτής της κατηγορίας είναι η ικανότητα της επιχείρησης να εξελίσσεται γρήγορα και να προχωράει μπροστά, τόσο στη φιλοσοφία όσο και στις επιλογές εξυπηρέτησης με διάφορους τρόπους. Δοκιμάστε να προσθέσετε στα ράφια σας προϊόντα  που «ξεφεύγουν» από τα στενά όρια της μικρής λιανικής, όπως η γραφική ύλη και τα συναφή είδη βιβλιοπωλείου (μπογιές, μαρκαδόροι, μπλοκ ζωγραφικής, τετράδια κ.ά), μια εξαιρετική κίνηση  για  την περίοδο της επιστροφής των μαθητών στα θρανία. Ενσωματώστε στις υπηρεσίες σας κλάδους της εστίασης, όπως ετοιμασία καφέ και ροφημάτων, να δημιουργήσετε ένα επιπλέον stand ή προθήκη με είδη δώρων καθώς και να δώσετε τη δυνατότητα στους πελάτες σας να διεκπεραιώσουν πληρωμές λογαριασμών όπως τηλεπικοινωνιών, Δημοσίου, ασφάλισης κ.λπ. Έτσι, θα τους αιφνιδιάσετε ευχάριστα, από την μία, ενώ, από την άλλη, θα έχετε κάνει και ένα αποφασιστικό βήμα για τον μετασχηματισμό της επιχείρισής σας από ένα κατάστημα συγκεκριμένων ειδών σε ένα κατάστημα εμπειριών (commercial transformation).

 

  • Η σημασία της ξεχωριστής ταυτότητας: Κάθε μικρή επιχείρηση λιανικής έχει το δικό της μοναδικό στίγμα και τη δική της ιδιαίτερη ταυτότητα, που ορίζεται τόσο από την αισθητική του χώρου στον οποίο στεγάζεται όσο και από την προσωπικότητα του ιδιοκτήτη. Εσείς, μπορείτε να διατηρήσετε τη μοναδικότητα της επιχείρησής σας και  να στηρίξετε σε αυτήν την ανάπτυξή σας. Για παράδειγμα, αν το κτήριο στο οποίο στεγάζεστε είναι ένα παραδοσιακό οίκημα, καλό θα ήταν να μην μιμηθείτε τη μεταμοντέρνα αισθητική άλλων καταστημάτων. Αξιοποιείστε την κληρονομιά που έχετε στα χέρια σας και εντάξτε το ύφος και το στυλ του χώρου με την εξυπηρέτηση των πελατών σας. Παραδοσιακά ψυγεία για κατεψυγμένα προϊόντα σας, τελάρα σε χαρούμενες αποχρώσεις για τα νωπά και τα λαχανικά σας, δημιουργούν μια αρμονική και ελκυστική εικόνα στους καταναλωτές σας. Να θυμάστε πως το να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό είναι μια διαρκής προσπάθεια κάθε επιχείρησης και αναλογιστείτε κατά πόσο έχετε αυτό το πλεονέκτημα εκ φύσεως και μέχρι σήμερα δεν το έχετε εκμεταλλευτεί.