Τα Χριστούγεννα πλησιάζουν και υπόσχονται μαγικές εορταστικές στιγμές για μικρούς και μεγάλους καταναλωτές. Παράλληλα όμως, ανεβάζουν και τις προσδοκίες των ιδιοκτητών επιχειρήσεων για περισσότερα έσοδα και μεγαλύτερη επισκεψιμότητα στα φυσικά και ηλεκτρονικά καταστήματά τους. Πώς, όμως, και η δική σας επιχείρηση μπορεί να μπει στην λίστα των ανθρώπων κάθε ηλικίας που αναζητούν, ως δώρα για τους αγαπημένους τους αλλά και τους ίδιους, αγορές που προσφέρουν χαρά;Έχουμε ήδη αναφερθεί σε μια σειρά άρθρων της ENA, σε συγκεκριμένες κινήσεις που μπορούν να μαγνητίσουν το κοινό σας αυτήν την περίοδο.
Μπορείτε να ανατρέξετε σε αυτές αλλά και να τις εμπλουτίσετε με 4 νέες προτεινόμενες ενέργειες για τις φετινές γιορτές, στις οποίες μπορείτε να επενδύσετε χρόνο και σκέψη για να γίνουν τα φετινά Χριστούγεννα απροσδόκητα ελκυστικά για το κοινό σας αλλά και ιδιαίτερα αποδοτικά για τους στόχους σα
1. Τα Χριστούγεννα αγαπούν τις εκπλήξεις
Ο πυρήνας αυτής της εορταστικής περιόδου είναι σίγουρα οι ευχάριστες εκπλήξεις. Δώρα, επισκέψεις, γεύματα και ευχάριστες ανατροπές της καθημερινότητας είναι πράγματα που χαρακτηρίζουν αυτήν την περίοδο. Επομένως, μπορείτε κι εσείς να «μιλήσετε» σε αυτήν τη διάλεκτο που συγκινεί κάθε άνθρωπο. Για παράδειγμα, μπορείτε να αφήσετε – εσκεμμένα – να διαρρεύσουν αυτά που ετοιμάζετε για το κοινό σας στις ημέρες των γιορτών. Έτσι, αν διαθέτετε εστιατόριο και ετοιμάζετε χριστουγεννιάτικο μενού με ιδιαίτερα πιάτα, μπορείτε να προσφέρετε μια έξυπνη πρώτη γεύση στο κοινό σας. Μια ανάρτηση στα κοινωνικά δίκτυα που συμμετέχετε με τα υλικά μιας συνταγής στον πάγκο σας, όπως μέλι, κρασί, μοσχαρίσιο κρέας, ελαιόλαδο, αρωματικά και κομμένα κρεμμύδια που συνοδεύεται από την πληροφορία «ετοιμάζοντας το κυρίως πιάτο για το ρεβεγιόν», μπορεί να μην συνδεθεί αμέσως στο μυαλό του χρήστη ως το πεντανόστιμο και εορταστικό «κιλότο μοσχαριού με μέλι και κρασί» (εναλλακτικά: φιλέτο μοσχαριού με μέλι και θυμάρι ). Όμως θα δημιουργήσει μεγάλο ενδιαφέρον, θα μεταδώσει από νωρίς το χριστουγεννιάτικο πνεύμα της επιχείρησής σας, θα προωθήσει το μήνυμα μιας ζεστής πρόσκλησης, και θα σας βάλει σαν βασικούς υποψήφιους στη λίστα των πιθανών προορισμών του. Και αν αναρωτιέστε ποια υλικά είναι κατάλληλα να στηρίξουν τέτοιες αναρτήσεις, μην καθυστερείτε. Δείτε τα προϊόντα και τα είδη που φέρνει κοντά σας σε μοναδικά προνομιακές τιμές το τρέχον έντυπο προσφορών των ENA FOOD C&C και απλά εμπνευστείτε για τις κινήσεις που ταιριάζουν στο προφίλ και το αντικείμενο της επιχείρησής σας.
2. Προσαρμόστε το θέμα των email σας για να έχουν «άστρο»
Όπως το άστρο σε ένα δέντρο είναι η λεπτομέρεια που κάνει τη διαφορά στον στολισμό, έτσι είναι και το θέμα (subject) της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας που ετοιμάζετε για την πελατειακή σας βάση αυτήν την περίοδο. Σίγουρα έχετε σχεδιάσει ειδικές προσφορές, ανταμοιβές αφοσίωσης, εορταστικά newsletters, ενημερώσεις για δωροκάρτες και εξατομικευμένες εκπτώσεις, όμως το χριστουγεννιάτικο αυτό περιεχόμενο πρέπει να διαφοροποιηθεί από τις τακτικές σας ενέργειες και να γίνει αντιληπτό με την πρώτη ματιά από τον παραλήπτη. Γι’ αυτό, φροντίστε ο τίτλος του θέματος να είναι εορταστικός, γεμάτος Χριστούγεννα, προσμονή κι αντίστροφη μέτρηση, εγκάρδιο χαρακτήρα και, όσο το δυνατό, πιο δημιουργικός, για να φέρουν οι email καμπάνιες σας αποτελέσματα. Ενδεικτικά, σας παραθέτουμε κάποια παραδείγματα ανάλογα με το επιχειρηματικό αντικείμενο:
- 15 ημέρες για να ανοίξουμε σαμπάνιες και να υποδεχθούμε το νέο έτος (για κάβα)
- Για τις μικρές γλυκιές χριστουγεννιάτικες αγορές σας έχουμε μεγάλες εκπλήξεις (για ζαχαροπλαστείο)
- Χαρά, αγάπη και specialties, το χαρμάνι των γιορτών (για café)
- Χριστούγεννα – Πρωτοχρονιά που μένουν, ο λόγος να μείνετε σε εμάς (για ξενοδοχείο)
- Η χριστουγεννιάτικη μαγεία είναι στα… απεριτίφ μας (για bar)
- Ό,τι εύχεστε… έχει θέση στο χριστουγεννιάτικο τραπέζι μας (για εστίαση)
- Για… 5,4,3,2 ή 1 προϊόντα που θέλετε αυτές τις γιορτές, είμαστε δίπλα σας (για μικρή λιανική)
3. Συν-δημιουργήστε μαζί με τους πελάτες σας τη λίστα των αγορών τους
Αυτήν την περίοδο οι καταναλωτές σχεδιάζουν τον τρόπο με τον οποίο θα περάσουν τις γιορτές τους και καταρτίζουν τη λίστα των αγορών τους. Σε αυτήν την πυρετώδη διαδικασία μπορείτε να συμμετέχετε κι εσείς συμβάλλοντας στην καταπολέμηση του στρες τους και διευκολύνοντάς τους με πιο οικονομικές προτάσεις στα είδη υψηλής ζήτησης στις μέρες που είναι κοντά σε Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά. Ο τρόπος είναι απλός: Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες των πελατών σας και συνθέτοντας pre-order λίστες (ειδών δηλαδή προ-παραγγελίας). Ιδιαίτερα, αν σε αυτές τις επιλογές προσθέσετε και ποσοστά έκπτωσης, θα προσελκύσετε το ενδιαφέρον αλλά και την επιθυμητή αύξηση επισκεψιμότητας στα φυσικά ή ηλεκτρονικά καταστήματά σας. Για παράδειγμα, αν διαθέτετε μια επιχείρηση μικρής λιανικής με περιορισμένο αριθμό προϊόντων στην κάβα σας, μια λίστα προ-παραγγελιών που περιλαμβάνει συγκεκριμένες προτάσεις εορταστικών λικέρ κρέμας, αφρώδων οίνων, επιλεγμένων ετικετών παλαιωμένου whiskey, ρούμι και υλικών cocktail (σιρόπι και πουρέ φρούτων) θα σας βάλει εύκολα στο επίκεντρο ενός μεγάλου κοινού καθώς θα είστε από τους λίγους που προσφέρουν την «όλα σε ένα» επιλογή. Παράλληλα, θα σας διευκολύνει στον έλεγχο των προμηθειών σας, αφού τα περισσότερα είδη σας θα έχουν ήδη επιλεχθεί. Τέτοιες λίστες προ-παραγγελίες μπορείτε να δημιουργήσετε για μια μεγάλη γκάμα προϊόντων υψηλής εορταστικής ζήτησης, ανατρέχοντας στις προσφορές και τους καταλόγους της ENA και βγαίνοντας κερδισμένοι από τις δυνατές προσφορές αποκλειστικά για επαγγελματίες.
4. Τα Χριστούγεννα μειώνουν τις αποστάσεις… και μεταξύ των επιχειρήσεων
Στο φάσμα των εορταστικών ενεργειών που σχεδιάζετε, αξίζει να βάλετε και την προοπτική της συνεργασίας με μια άλλη επιχείρηση, ακόμα και εντελώς διαφορετικού αντικειμένου. Η διαχείριση δύο διαφορετικών ενδιαφερόντων πελατολογίων είναι ένας τομέας στον οποίο αρκετοί κλάδοι επενδύουν στο εξωτερικό καθώς δημιουργεί, ιδιαίτερα σε συγκεκριμένες περιόδους του έτους, μια επιπλέον πηγή αμφότερης επισκεψιμότητας. Απλά, σκεφτείτε το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που αποκτά ένα εστιατόριο το οποίο έχει διαγωνισμό με δώρο ένα ταξίδι, έστω και σύντομης διάρκειας, για τις οικογένειες που κάνουν κράτηση την περίοδο των γιορτών και, αντίστοιχα, ένα ταξιδιωτικό γραφείο που δίνει στους πελάτες του για τα ταξίδια τους, στην ίδια περίοδο, εκπτωτικό κουπόνι για τα γεύματά τους στο συνεργαζόμενο εστιατόριο. Αντίστοιχα, μια επιχείρηση μικρής λιανικής που, με αγορές πάνω από ένα συγκεκριμένο ποσό, δίνει συμβολικά δωράκια με μικρής αξίας ηλεκτρονικά εξαρτήματα (gadgets) και ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που «κερνάει» τους επισκέπτες του με χριστουγεννιάτικες λιχουδιές από το συγκεκριμένο mini market. Οι συνδυασμοί που μπορείτε να κάνετε είναι απεριόριστοι, οι εμπνεύσεις για την πολιτική σας άπειρες και το μόνο σίγουρο είναι ότι κανένας πελάτης σας δεν θα μείνει ασυγκίνητος από το αποτέλεσμα της δι-επιχειρηματικής σας συνεργασίας: το δώρο του, δηλαδή, και την απρόσμενη ανταμοιβή της εμπιστοσύνης του στην επωνυμία σας.