4 μυστικά για να δημιουργήσετε επιτυχημένα call to action τη χρονιά που έρχεται

4 μυστικά για να δημιουργήσετε επιτυχημένα call to action τη χρονιά που έρχεται | Ena Blog
4 μυστικά για να δημιουργήσετε επιτυχημένα call to action τη χρονιά που έρχεται | Ena Blog

Call to Action (CTA) ονομάζουμε τα εικαστικά, τα κείμενα και τα κουμπιά που μπορείτε να προσθέσετε στις αναρτήσεις σας, στα banners ή σε δημοσιεύσεις προϊόντων στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα και στο site σας, τα οποία παρακινούν τους επισκέπτες σας να κάνουν άμεσα την αγορά τους ή τους προσκαλούν να κάνουν κάποια άλλη ενέργεια. Αποτελούν πάντα ένα κρίσιμο σημείο για το «ταξίδι» του καταναλωτή και την τελική επιτυχία της εμπορικής σας κίνησης, αφού από το πάτημά τους ή την προσπέρασή τους θα εξαρτηθεί αν θα αποκτήσετε ή θα χάσετε κάποιον πελάτη. 

Για αυτό και έχουμε συγκεντρώσει 4 βασικά μυστικά για να μπορέσετε να κάνετε πιο αποτελεσματικές και πιο στοχευμένες call to action ενέργειες, για την χρονιά που έρχεται. Μια χρονιά που διαδέχεται μια ιδιαίτερη περίοδο, η οποία μας δίδαξε, ότι κάθε πώληση είναι σημαντική και πολύτιμη.

 

To Call to Action είναι μέρος ενός συνόλου

Το τελικό κουμπί πρόσκλησης για αγορά δεν είναι ανεξάρτητο από την ενότητα στην οποία εντάσσεται, αλλά ζωτικό μέλος της. Για αυτό και θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο σχεδιασμό των σελίδων σας (web design), οι οποίες θα πρέπει να ξεχωρίζουν με την αισθητική τους, τη στρατηγική τοποθέτηση της πληροφορίας και των εικόνων σας, ώστε να μην μπερδεύουν και αποπροσανατολίζουν τον επισκέπτη. Επιλέξτε να προσθέσετε το εν λόγω κουμπί σε σημεία που να είναι ευδιάκριτο και αρμονικά τοποθετημένο στη σύνθεσή σας (φωτογραφία προϊόντων ή στιγμιότυπο lifestyle). Να θυμάστε πάντα ότι για να πατήσει κάποιος ένα κουμπί call to action πρέπει πρώτα να  μπορέσει να το δει στον ελάχιστο χρόνο που συνήθως έχει στη διάθεσή του κατά την διαδικτυακή περιήγησή του.

 

Ένα Call to Action μπορεί να αιφνιδιάσει ευχάριστα

Δημιουργώντας το κουμπί του οποίου το κλικ σημαίνει πώληση έχετε διάφορες σχεδιαστικές επιλογές. Μπορείτε να το κάνετε τετράγωνο, παραλληλόγραμμο, κυκλικό ή με στρογγυλεμένες άκρες. Μπορείτε να το αφήσετε διάφανο, να του βάλετε έντονο χρώμα, να διαφοροποιηθείτε στο κείμενο που θα ενημερώνει το κοινό. Καλό είναι να καταλήξετε στην επιλογή η οποία θα συνάδει στο ύφος του eshop και του site σας αλλά και στο ύφος της επικοινωνίας σας. Για παράδειγμα, αν οι φωτογραφίες σας είναι τετράγωνες αντίστοιχου σχήματος θα πρέπει να είναι και η CTA προσθήκη, ενώ αν το φόντο του θέματός σας είναι απλό και ουδέτερο (π.χ. λευκό) η χρήση έντονου κόκκινου ή πράσινου χρώματος θα το τονίσει και θα το κάνει άμεσα αντιληπτό. Όσον αφορά το μήνυμά σας, ο βασικός κανόνας που χρειάζεται να ακολουθήσετε είναι να αποδώσετε ξεκάθαρα το τι θα συμβεί στο επόμενο βήμα. Για παράδειγμα «Αγοράστε εδώ», εάν μεταφέρει τον καταναλωτή στο πεδίο συναλλαγής, «Μάθετε περισσότερα» για σελίδα με πρόσθετες πληροφορίες κ.λπ. 

 

Το ελκυστικό Call to Action συνδέεται πάντα με μια ανταμοιβή

Για κάθε χρήστη το καλύτερο κίνητρο για να κάνει μια ενέργεια είναι η ανταμοιβή. Στο πλαίσιο αυτό θα μπορούσατε να ενισχύσετε την αποτελεσματικότητα των κουμπιών πρόσκλησής  σας με διάφορα κίνητρα και οφέλη για τους επισκέπτες σας. Μια ειδική προσφορά, ένα ηλεκτρονικό εκπτωτικό κουπόνι, την αποστολή του newsletter σας κ.ά. είναι συνήθως απλές επιβραβεύσεις που δεν κοστίζουν για την επιχείρηση αλλά αξίζουν στην εκτίμηση των καταναλωτών. Την ανταμοιβή σας μπορείτε να την αναφέρετε στον τίτλο ή τον υπότιτλο του banner σας, ώστε σαν νόημα η επόμενη κίνηση να είναι το πάτημα του CTA κουμπιού.

 

H επιτυχία του Call to Action είναι και θέμα περιεχομένου

Όταν αναφερόμαστε στο περιεχόμενο του εν λόγω κουμπιού εννοούμε τις σωστές λέξεις που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε. Συγκεκριμένα και σε συνδυασμό πάντα με τη ψυχολογία του χρήστη, το βασικό πλαίσιο της νοηματικής σύνθεσης ενός call to action, ορίζεται από τους παρακάτω κανόνες:

  • Χρήση ρημάτων αντί ουσιαστικών: Οι ρηματικοί τύποι δηλώνουν δράση, η έγκλιση σε προστακτική αποτυπώνει οδηγία και νοητικά γίνεται πολύ πιο ξεκάθαρο το τι ζητάτε από κάθε χρήστη. Έτσι, είναι αρκετά πιο αποδοτικά τα call to actions που έχουν το κείμενο «Αγοράστε τώρα» από το «Αγορά Εδώ», «Απόκτηση Εδώ» κ.ά. 
  • Χρήση συχνών και απλών λέξεων: Στόχος κάθε τέτοιας ενέργειας είναι να κάνει ο κάθε χρήστης τις λιγότερες κινήσεις με τον ελάχιστο προβληματισμό ή δαπάνη σκέψης. Σε αυτό βοηθάει η χρήση απλών λέξεων που χρησιμοποιούμε συχνά στην επικοινωνία και τους διαλόγους μας. Για παράδειγμα το «Προσπαθήστε ή Δοκιμάστε ξανά» είναι σαφώς πιο αποτελεσματικό από εκφράσεις τύπου «Υποβάλλετε ξανά τα στοιχεία/ το αίτημά σας». 
  • Χρήση συγκεκριμένων εννοιών αντί για αφηρημένων: Τα call to action κουμπιά είναι μέρος της τελικής διαδικασίας συναλλαγής. Καλούν τους χρήστες να κάνουν μια απτή ενέργεια και για αυτό πρέπει οι λέξεις που χρησιμοποιούμε να είναι συγκεκριμένες ως προς τις ενέργειες που σημαίνουν και όχι αφηρημένες ή μεταφορικές. Για παράδειγμα η λέξη «Αγόρασε τώρα» αποτυπώνει με ακρίβεια αυτό που ζητάτε από τον πελάτη σας να κάνει σε αντίθεση με ένα πιο μεταφορικής σημασίας ρήμα όπως «Προχώρησε στην αγορά σου τώρα»  ή «Πραγματοποίησε την αγορά σου τώρα».