4 συμβουλές για στοχευμένη και αποδοτική αποστολή Newsletter

4 συμβουλές για στοχευμένη και αποδοτική αποστολή Newsletter | Ena Blog
4 συμβουλές για στοχευμένη και αποδοτική αποστολή Newsletter | Ena Blog

Τα Newsletters παίζουν σημαντικό ρόλο, τόσο στην αύξηση του πελατολογίου μιας επιχείρησης, όσο και στην ώθηση των υπαρχόντων πελατών σε νέες αγορές. Ωστόσο, υπάρχει μία απόσταση που πρέπει να καλυφθεί, ώστε ο καταναλωτής, που έχει δεχθεί να γίνει συνδρομητής, να διαβάσει το περιεχόμενο του Newsletter που λαμβάνει, να βρει την πληροφορία που τον ενδιαφέρει και τελικά να ολοκληρώσει μια συγκεκριμένη αγορά είτε στο φυσικό είτε στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Εμείς, σας παραθέτουμε 4 χρήσιμες συμβουλές, ώστε η αποστολή των Newsletters σας να γίνει περισσότερο στοχευμένη, αλλά και πιο αποδοτική για την επιχείρησή σας. 

 

1. Πείτε αντίο στη μαζική αποστολή Newsletter

Zoύμε σε μια εποχή, στην οποία η επικοινωνία και η εξυπηρέτηση των πελατών μας γίνεται ολοένα και πιο προσωποποιημένη. Στο κοντινό παρελθόν, η μεγάλη βάση δεδομένων μιας επιχείρησης ήταν ένα καίριο ζητούμενο γιατί εξυπηρετούσε τη μαζική αποστολή ηλεκτρονικών ενημερώσεων. Σήμερα, όμως, αυτό μπορεί να έχει και σαν αποτέλεσμα να βομβαρδίσετε πολλούς ανθρώπους με νέα που δεν τους αφορούν και ίσως να τους οδηγήσετε στο να καταργήσουν την εγγραφή τους. Αξιοποιήστε τα στοιχεία που έχετε στη βάση δεδομένων σας όπως δημογραφικά, οικογενειακά και κοινωνικά ενδιαφέροντα, προηγούμενες αγορές και δημιουργήστε μικρές ομάδες πελατών, στις οποίες θα απευθύνεστε κάθε φορά. Έτσι, θα καταφέρετε να δημιουργήσετε ένα newsletter, εύστοχο και ενδιαφέρον, σε ό,τι αφορά τη θεματολογία του, για το κοινό σας και, φυσικά με αυτόν τον τρόπο να αυξήσετε τις πιθανότητες για απόφαση αγοράς από τους καταναλωτές σας.  

Παράλληλα, θα μπορούσατε να ορίσετε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα αποστολής τους, π.χ. μηνιαίο ή διμηνιαίο, ανάλογα με τον όγκο και το είδος των μηνυμάτων που θέλετε να επικοινωνήσετε. Με αυτόν τον τρόπο θα έχετε το χρόνο να συγκεντρώσετε και να επεξεργαστείτε θέματα με ουσία αλλά και ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική, που θα εκτιμηθούν από τους αναγνώστες σας.

Τι γίνεται όμως στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα, όταν για διάφορους λόγους προχωρήσετε σε κάποιες ξαφνικές προσφορές ή εκπτώσεις;

Μπορείτε να ενημερώσετε τους πελάτες σας με Newsletter, τα οποία όμως θα είναι πολύ πιο σύντομα από τα τακτικά Newsletter και θα έχουν αποκλειστικά προωθητικό και εκπτωτικό περιεχόμενο. Επιλέγοντας τίτλους, όπως για παράδειγμα «Δεκαπενθήμερο προσφορών» ή «Έκπτωση 15% στη Χ σειρά προϊόντων», πετυχαίνετε να κρατάτε ζωντανό το ενδιαφέρον των ομάδων κοινού στις οποίες στοχεύετε τη δεδομένη χρονική στιγμή. 

 

2. Εφαρμόστε  μία διαφορετική στρατηγική από τα έντυπά σας

Συνήθως δίνουμε μεγάλη προσοχή σε έναν κατάλογο, έντυπο ή ένα φυλλάδιο για μια εποχική εντυποδιανομή και αμελούμε την εικόνα ενός πολύ πιο αποδοτικού επικοινωνιακού υλικού μας, του Newsletter. Ειδικά σε μια digital εποχή, όπου οι καταναλωτές έρχονται καθημερινά σε επαφή με ιδιαίτερα ποιοτικά, φιλικά στη χρήση και έξυπνα στη λειτουργία ηλεκτρονικά σημεία επαφής, όπως είναι οι ιστότοποι και οι εφαρμογές, το δικό σας ηλεκτρονικό έντυπο οφείλει να μην υστερεί σε ποιότητα, να μην μπερδεύει και να μην απογοητεύει το κοινό του. Σημαντικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει το περιεχόμενό του. Φροντίστε, ώστε η πληροφορία που μεταφέρετε, να είναι συγκεκριμένη, συνοπτική, ευχάριστη και φυσικά επίκαιρη. Να κεντρίζει το ενδιαφέρον του αναγνώστη σας και να προσθέτει αξία στην επικοινωνιακή σας ταυτότητα. Σε αυτό θα σας βοηθήσει να βάλετε τον εαυτό σας στη θέση των πελατών σας και διαβάζοντας το περιεχόμενο που έχετε ετοιμάσει να αναρωτηθείτε εάν ήσασταν ο πελάτης σας, θα σας ενδιέφερε αυτό που βλέπετε μπροστά σας; 

Από την άλλη, θα πρέπει να δώσετε και μεγάλη σημασία στη συνολική εικόνα της ηλεκτρονικής ενημέρωσής σας. Το «ντύσιμο» με ωραίες εικόνες, επαγγελματικές φωτογραφίες ή minimal απεικονίσεις των προϊόντων σας, αλλά και η προσεγμένη συνολικά αισθητική των σελίδων σας είναι στοιχεία που πείθουν  με την πρώτη ματιά κάθε πελάτη για τον επαγγελματισμό σας και τον προδιαθέτουν ευχάριστα να προχωρήσει στην αναλυτική του ανάγνωση.  

 

3. Προσκαλέστε τους χρήστες να προβούν σε μια ενέργεια

Ένας γενικός και αποδοτικός κανόνας είναι να έχετε στο Newsletter σας, το κουμπί που θα προσκαλεί τους αναγνώστες να ανταποκριθούν σε μία ενέργεια (call to action button). Θα πρέπει όμως να φροντίζετε, κάθε ένα από αυτά να αφορά μια ενότητα και όχι περισσότερες, όπως και να είναι τοποθετημένο με διακριτική αισθητική, χωρίς να υπερκαλύπτει σε μέγεθος τα άρθρα ή τις στήλες σας, καθώς δημιουργεί μια «επιθετική», άρα και αρνητική εντύπωση. Τόσο το κουμπί αυτό, όσο και τα νέα, που έχουν σχέση με προωθητικές ενέργειες σας, θα πρέπει να ακολουθούν τον κανόνα 90/10, που ισχύει για την πλειοψηφία του ηλεκτρονικού περιεχομένου (δηλαδή 90% ενημέρωση και 10% προώθηση προϊόντων). Θα πρέπει να υπάρχει σε κάθε αποστολή που πραγματοποιείτε, καθώς αυτός είναι και ο λόγος αυτής της ενέργειάς σας, δηλαδή να τραβήξετε την προσοχή των παραληπτών, να προκαλέσετε την ανταπόκρισή τους και να τους ωθήσετε να κινητοποιηθούν υπέρ σας. 

 

4. Κοιτάξτε πιο πέρα από τις αυριανές σας πωλήσεις

Tα νέα σας, τα άρθρα σας, η παρουσίαση ενός προμηθευτή σας, η εταιρική διαδρομή και η ιστορία σας, οι εμπορικές εκπλήξεις που ετοιμάζετε κ.λπ, είναι θέματα που χωρούν σε ένα ενδιαφέρον Newsletter και δεν σχετίζονται απαραίτητα με τις άμεσες πωλήσεις σας. Το να περιμένετε με την αποστολή ενός ηλεκτρονικού εντύπου να «αδειάσουν τα ράφια σας», αυτό σίγουρα είναι μία υπερβολή. Για τον σκοπό αυτό υπάρχουν οι άμεσες διαφημίσεις, τόσο στην Google όσο και στα κοινωνικά δίκτυα ή το e-shop, σε περίπτωση που διαθέτετε. Οι στόχοι της δημιουργίας και αποστολής Newsletter είναι πιο σύνθετοι και πιο μακροπρόθεσμοι. Αφορούν στην ενίσχυση των δεσμών σας με τους πελάτες σας, την ισχυροποίησή σας ως επιχείρηση καταναλωτικής εμπιστοσύνης και αναφοράς, την αποτύπωση του στίγματός σας σε μια πορεία ανάπτυξης και τελικά, στη διαφοροποίησή σας από τον ανταγωνισμό. Στοιχεία, τα οποία μπορεί να μην οδηγούν σε άμεσα και στιγμιαία αποτελέσματα, αποτελούν όμως απαραίτητες προϋποθέσεις για τη δημιουργία γερών δεσμών με το κοινό σας, το οποίο αναγνωρίζει την ποιότητά σας ως επαγγελματίας.