Μπορεί στην επαγγελματική κατηγορία, στην οποία δραστηριοποιείστε να υπάρχουν κάποιες επιχειρήσεις χωρίς e-shop ή κάποιες άλλες χωρίς Instagram λογαριασμό. Θα ήταν όμως εξαιρετικά δύσκολο να εντοπίσετε μία χωρίς σελίδα στο Facebook. Οπότε είναι εύκολο να αντιληφθείτε, τόσο τη δύναμη και την αποδοχή αυτού του συγκεκριμένου μέσου κοινωνικής δικτύωσης, όσο και το υψηλό επίπεδο ανταγωνισμού που συγκεντρώνει. Δείτε 4 τρόπους, με τους οποίους μπορείτε να κάνετε τη δική σας σελίδα ακόμα πιο ελκυστική και φυσικά, πολύ πιο αποδοτική για την προβολή και την ενίσχυση της φήμης της δικής σας επιχείρησης.
1. Κάθε σχόλιο που εμφανίζεται στη σελίδα σας είναι ευκαιρία διαφήμισης
Διατηρώντας μια επιχειρηματική σελίδα στο Facebook, στην ουσία είστε παρόντες σε ένα μέσο που σας δίνει αναρίθμητες δυνατότητες προβολής. Μια από αυτές είναι τα σχόλια, που συγκεντρώνετε από τους ανθρώπους, που είτε είναι πελάτες σας, είτε επισκέπτες της σελίδας σας. Το Facebook σας δίνει την ευκαιρία να παρακολουθείτε, να βλέπετε συγκεντρωτικά ή και να ανατρέχετε στα comments, που έχουν γίνει στις αναρτήσεις σας, στις κοινοποιήσεις τους σε άλλους χρήστες, στις αντιδράσεις που συγκέντρωσε και την ποιότητα αυτών (θετικά-αρνητικά σχόλια), τις αναφορές (mentions) που έχουν γίνει σχετικά, καθώς και τις συστάσεις (recommendations) που έχουν γίνει για εσάς. Όλα αυτά δημιουργούν μια ζωντανή και ξεκάθαρη εικόνα του τρόπου με τον οποίο το κοινό σας, σας αντιλαμβάνεται, αλλά και τις προϋποθέσεις να βελτιώσετε άμεσα και εύκολα αυτήν την εικόνα σας. Πώς; Απλά, συμμετέχοντας σε αυτήν την «συζήτηση» που γίνεται για εσάς.
- Απαντώντας, με ευγένεια, επαγγελματισμό και ειλικρίνεια στα σχόλια αρνητικού περιεχομένου.
- Δίνοντας σε πραγματικό χρόνο και χωρίς μεγάλη χρονική καθυστέρηση απαντήσεις σε όποια ερώτηση σας έχει τεθεί σχετικά με τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
- Επιλέγοντας να δείξετε κι εσείς τη συναισθηματική σας κατάσταση – χαρά, ενθουσιασμός, προβληματισμός κ.ά.- όπως και οι πελάτες σας με τα κατάλληλα emoji.
- Χρησιμοποιώντας τη δυνατότητα να εξατομικεύσετε και να απευθυνθείτε προσωπικά σε άτομο, ομάδα ή και κοινότητα.
Να θυμάστε πάντα, ότι με το να είστε διαθέσιμοι στη σελίδα σας και στο κοινό σας, αξιοποιείτε με τον καλύτερο τρόπο την ευκαιρία που σας δίνει το Facebook για να «χτίσετε» ισχυρούς δεσμούς (engagement) με τους πελάτες σας. Δεσμοί, που στο προσεχές χρονικό διάστημα θα μεταφραστούν πιθανότατα σε πωλήσεις και αύξηση της κερδοφορίας σας.
2. Κάθε εργαλείο του Facebook είναι ένα είναι ένα πρόσθετο πλεονέκτημα στον επικοινωνιακό σας αγώνα
Στην προσπάθεια για εξέλιξη των υπηρεσιών του και για αποτελεσματικότερη επικοινωνία των μελών του, το Facebook παρουσιάζει σε τακτά χρονικά διαστήματα νέα στοιχεία και νέα εργαλεία. Παρακολουθήστε τα, ενημερωθείτε γι’ αυτά στις σχετικές πληροφορίες, πειραματιστείτε με τη λειτουργία τους, δοκιμάστε κατά πόσο ταιριάζουν στο επιχειρηματικό σας αντικείμενο και προσθέστε τα στις δυνατότητες σας. Ανεβάστε live videos, galleries φωτογραφιών, gifs, δημιουργείστε virtual events, μελετήστε τα check-in, που γίνονται στον πραγματικό σας χώρο, αξιοποιήστε την εναλλακτική των τρισδιάστατων εικόνων και των εξελιγμένων γραφικών αναπαραστάσεων και παρουσιάστε μια εκσυγχρονισμένη και ελκυστική σελίδα, που κάθε επισκέπτης σας θα θέλει αυθόρμητα να της κάνει like και να τη μοιραστεί με τον κύκλο του. Επίσης, δώστε την ευκαιρία στο κοινό σας να νιώσει οικία τη σελίδα σας, είτε με τις ψηφοφορίες (polls) όπου θα έχουν την ελευθερία να επιλέξουν το αγαπημένο τους προϊόν ή υπηρεσία σας, δηλαδή στην πραγματικότητα να εκφράσουν την άποψή τους για την επιχείρησή σας. Ακόμα και με την πρόσκληση να δημιουργήσουν οι ίδιοι ένα Facebook story για εσάς, το οποίο θα φιλοξενήσετε στη σελίδα σας, μπορείτε να μεταμορφώσετε μια αυστηρά επαγγελματική σελίδα σε ένα ανοικτό κανάλι δημιουργικής επικοινωνίας με τους πελάτες σας, που τελικά θα ενισχύσει την προβολή και τη δημοτικότητά σας. Και όλα αυτά, απλά με τα εργαλεία του ίδιου, του Facebook.
3. Όλες οι ημέρες είναι διαφορετικές στην κοινότητα του Facebook, και κάποιες είναι ιδανικές για εσάς
Κάθε επιχείρηση, όπως και η δική σας, έχει το δικό της κοινό και κάθε κοινό έχει τις δικές του συνήθειες αλλά και συγκεκριμένες μέρες, που μπαίνει στο μεγαλύτερο κοινωνικό κανάλι του πλανήτη. Επιλέγοντας στη σελίδα σας, στην ενότητα «Στατιστικά» τις «Δημοσιεύσεις», μπορείτε να δείτε πότε και πόσοι χρήστες σας έχουν επισκεφθεί. Το πιο σημαντικό όμως είναι να εστιάσετε στις λεπτομέρειες, που έχουν καταγραφεί. Ποια ημέρα, ποια ώρα αλλά και πως αντέδρασαν στις δημοσιεύσεις σας οι χρήστες μέσω της αλληλεπίδρασής τους. Έτσι, έχετε και ποιοτικά, αλλά και ποσοτικά στατιστικά για τις κινήσεις σας. Κυρίως, όμως ξέρετε μέσα στην εβδομάδα, πότε είναι οι πιο κατάλληλες ημέρες για να αναρτήσετε τα νέα σας, να αναφερθείτε στα προϊόντα σας, τις προσφορές και τις εκπτωτικές σας ενέργειες ή ακόμα και για να κάνετε τους διαγωνισμούς σας, που έχουν στόχο την κατακόρυφη αύξηση του engagement με το κοινό σας.
4. Μείνετε συντονισμένοι, με αυτά που ετοιμάζει το Facebook για εσάς
Και φυσικά, επιλέγοντας να κάνετε κάτι από τα παραπάνω ή όλα από αυτά, δεν σημαίνει ότι ολοκληρώσατε την ενασχόλησή σας με το κανάλι, που αριθμεί περισσότερα από 2,5 δισεκατομμύρια χρήστες. Και αυτό γιατί, διαρκώς θα σας παρουσιάζει νέες δυνατότητες, όπως για παράδειγμα είναι η αναβάθμιση της κατηγορίας Facebook shop (καταστήματα), οι εναλλακτικές για προγράμματα επιβράβευσης και καταναλωτικής εμπιστοσύνης, oι αυτοματοποιημένες διαφημίσεις, τα μηνύματα των ραντεβού, ακόμα και η αποστολή newsletter στους πελάτες-φίλους σας. Μείνετε συντονισμένοι με τις αλλαγές, που γίνονται και θα γίνουν, και επωφεληθείτε από την πολιτική ενός μέσου κοινωνικής δικτύωσης το οποίο φιλοδοξεί – και εργάζεται σε αυτήν την κατεύθυνση- να γίνει για τις επιχειρήσεις το ιδανικό μέσο επικοινωνίας και προβολής, καλύπτοντας με εργαλεία και εφαρμογές όλες τις καταγεγραμμένες ανάγκες τους.