Για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο, ο μήνας αυτός φέρνει την «Black Friday», μια από τις πλέον δημοφιλείς ημέρες για την αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων τους, ένας σταθερός, πλέον, εμπορικός θεσμός, που δεν περιλαμβάνεται στις αυστηρά προκαθορισμένες περιόδους εκπτώσεων αλλά δίνει την ευκαιρία σε όλες τις επιχειρήσεις, μικρής, μεσαίας και μεγάλης κλίμακας να προχωρήσουν σε μια διευρυμένη προωθητική ενέργεια για τις περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και να αυξήσουν την κερδοφορία τους, το οποίο είναι ιδιαίτερα επίκαιρο για την περίοδο που διανύουμε. Λόγω της πανδημίας του Covid-19, οι αγορές μέσω διαδικτύου αποτελούν έναν από τους ασφαλέστερους και δημοφιλέστερους τρόπους συναλλαγών για τους Έλληνες καταναλωτές.
Στο πλαίσιο αυτό, συγκεντρώσαμε μια σειρά από μικρές αλλά χρήσιμες συμβουλές με τις οποίες μπορείτε να πετύχετε καλύτερα αποτελέσματα από κάθε άλλη χρονιά στις ηλεκτρονικές σας πωλήσεις και να δείτε περισσότερους επισκέπτες από ποτέ να συχνάζουν στις ενότητες του e-shop σας.
Καταλήξτε στην κατάλληλη κεντρική ιδέα για τις προωθητικές σας ενέργειες
Η λίστα των κινήσεων που μπορείτε να κάνετε για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον των πελατών σας εκείνη την ημέρα είναι αρκετά μεγάλη και γι’ αυτό, θα πρέπει να αποφασίσετε αρχικά ποιες από αυτές ταιριάζουν στο προφίλ της επιχείρησής σας, στα προϊόντα σας, στη διαθεσιμότητα και το απόθεμα της αποθήκης σας, αλλά και στον βαθμό προετοιμασίας σας (όπως αυτός ορίζεται από τις δυνατότητες πληρωμών που προσφέρετε στους πελάτες σας, τις συνεργασίες σας με τρίτες υπηρεσίες για παράδοση των προϊόντων κ.ά.). Οι ενέργειες που θεωρούνται ότι φέρνουν τα καλύτερα αποτελέσματα, αυτήν την ημέρα, είναι:
- Εντυπωσιακά ποσοστά εκπτώσεων (π.χ. -60%) σε επιλεγμένα προϊόντα, που θα λειτουργήσουν ως πόλος έλξης για νέους και υπάρχοντες πελάτες.
- Δωρεάν μεταφορικά, από ένα ποσό αγορών και πάνω, που θα αυξήσουν τις παραγγελίες πελατών που βρίσκονται σε απόσταση από το κατάστημά σας.
- Πακέτα προϊόντων ή πακέτα δώρων, με συνδυασμούς που δεν υπάρχουν στην αγορά ώστε να αποφύγετε τις όποιες συγκρίσεις τιμών στις σχετικές πλατφόρμες και ιστοτόπους.
- Αποκλειστικές προσφορές, μετά από τη σχετική μελέτη του ανταγωνιστικού περιβάλλοντός σας, που θα σας δώσει το ασφαλές προβάδισμα στην προτίμηση του κοινού σας.
- Κάρτες επιβράβευσης ή επιπλέον έκπτωσης για επόμενες αγορές που θα συμβάλλουν σε μια ομαλή ροή επισκεψιμότητας και αγορών σε περιόδους που θα ορίσετε εσείς.
- Παροχή Δώρου με κάθε αγορά, μια ευχάριστη έκπληξη για αυτούς που θα σας προτιμήσουν και θα συντελέσουν στην αύξηση της θετικής φήμης της επωνυμίας σας.
Απευθυνθείτε στο σωστό μέσο που χρησιμοποιούν οι καταναλωτές για τις αγορές τους
Είναι ευρέως γνωστό ότι οι περισσότεροι καταναλωτές περνούν αρκετό χρόνο την ημέρα με το κινητό τους τηλέφωνο. Είναι η αδιαφιλονίκητη επιλογή τους για να πλοηγηθούν στο διαδίκτυο, να εντοπίσουν ευκαιρίες, να κάνουν συγκρίσεις, να σχολιάσουν, να αξιολογήσουν και να ολοκληρώσουν τις συναλλαγές τους. Οπότε μια κίνηση απαραίτητη για την καλή λειτουργία και, φυσικά, την άριστη αποδοτικότητα του e-shop σας είναι να είναι όχι μόνο responsive αλλά και mobile friendly, ακολουθώντας του κανόνες αυτού του μέσου, όπως:
- Να είναι γρήγορο στην ολοκλήρωση της «φόρτωσής» του σε κινητό τηλέφωνο, καθώς η καθυστέρηση σε αυτόν τον τομέα είναι ένας από τους βασικούς λόγους για να τερματίσει ο χρήστης την πλοήγησή του σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα.
- Να εμφανίζονται με τον σωστό τρόπο οι σελίδες υποδοχής των Black Friday προσφορών (landing pages), και τα επιμέρους προϊόντα με τα χαρακτηριστικά στην οθόνη αφής ενός «έξυπνου τηλεφώνου».
- Να καθοδηγεί τον χρήστη με απλά και κατανοητά βήματα για τις κινήσεις που χρειάζεται να κάνει για να προβεί σε αγορά, μιας και αυτή η απλότητα είναι και το «κλειδί» της επιτυχίας στην ολοκλήρωση της συναλλαγής
Συνδέστε τη γιορτή της Black Friday του e-shop σας με όλα τα διαθέσιμα κανάλια
Μην ξεχνάτε ότι οι δρόμοι μέσω των οποίων θα φτάσουν νέοι πελάτες στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα περνάνε από παντού, όχι μόνο από το διαδίκτυο αλλά και από τη φυσική περιοχή σας. Γι’ αυτό, μην διστάσετε να αξιοποιήστε τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων στα οποία έχετε παρουσία ενημερώνοντας έναν ευρύ κύκλο χρηστών για τις ενέργειές σας, αλλά μην αμελήσετε να προχωρήσετε στη διανομή εντύπων στους ανθρώπους που μένουν στις περιοχές τις οποίες μπορείτε να εξυπηρετήσετε με τις δυνατότητες παραδόσεων. Εάν έχετε newsletter, προσθέστε του μια ξεχωριστή ενότητα Black Friday με κάποιες από τις κορυφαίες από τις προσφορές σας, προδιαθέτοντας τους παραλήπτες για τις ευχάριστες εκπλήξεις που τους περιμένουν κατά την επίσκεψή τους, ενώ παράλληλα μην υποτιμήσετε τη δύναμη αλλά και την απλότητα της χρήσης αναδυόμενων καναλιών επικοινωνίας, όπως είναι το viber. Τέλος, όπως αντίστοιχα θα σηματοδοτήσετε στο φυσικό σας κατάστημα τη συμμετοχή του e-shop σας στην ηλεκτρονική γιορτή της Black Friday, αντίστοιχα θα χρειαστεί να τροποποιήσετε τις διαφημιστικές σας καμπάνιες στις μηχανές αναζήτησης (google και display ads κ.λπ.).
Κρατήστε διαρκώς ζωντανό το ενδιαφέρον και τον επισκέπτη «καθηλωμένο» στις σελίδες σας
Από τη στιγμή που θα καταφέρετε με τρόπους, όπως τους παραπάνω, να οδηγήσετε τους καταναλωτές στο e-shop σας, αυτό που χρειάζεται να κάνετε είναι να τους ανατροφοδοτείτε το ενδιαφέρον για μεγαλύτερη σε χρόνο παραμονή και επαναληπτικές επισκέψεις, άρα και περισσότερες αγορές. Μπορείτε να το πετύχετε με έξυπνες κινήσεις όπως:
- Flash sales, σε σύντομο χρονικό διάστημα (μία με δύο ημέρες πριν την Black Friday) με εκπτώσεις ή προσφορές- αστραπή που στοχεύουν στον ενθουσιασμό και την γρήγορη αντίδραση των ανθρώπων που τις βλέπουν και αυξάνουν σε πολύ υψηλά επίπεδα την κίνηση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος.
- Deal ανά ώρα, στη διάρκεια της ημέρας, αναδεικνύοντας τις ευχάριστες εκπλήξεις ως το πρωταγωνιστικό στοιχείο της καμπάνιας σας. Έτσι, θα πολλαπλασιάσετε τους επισκέπτες που αλληλεπιδρούν με τις σελίδες σας και θα κρατήσετε σε πολύ υψηλά επίπεδα τη δημοτικότητα του e-shop σας, καθώς το κοινό σας θα ανυπομονεί για την προσφορά της επόμενης ώρας.
Βάλτε τους επισκέπτες σας σε διαδικασία «αντίστροφης μέτρησης»
Στις ειδικά διαμορφωμένες σελίδες υποδοχής του e-shop σας για τις Black Friday προσφορές σας, μπορείτε να δυναμώσετε το αίσθημα αναμονής και να επιταχύνετε τις αντιδράσεις του κοινού σας με την τεχνική της αντίστροφης μέτρησης (countdown). Μπορείτε να το κάνετε με τακτικές ενημερώσεις, ηλεκτρονικό ρολόι (timer), προγραμματισμένα banners, με τα οποία:
- Ανακοινώνετε προσφορές που πρόκειται να δημοσιεύσετε στο επόμενο χρονικό διάστημα αλλά και την περιορισμένη διάρκεια ισχύος τους.
- Ειδοποιείτε το κοινό σας για τις προωθητικές κινήσεις που λήγουν σύντομα, ώστε να ανατρέξουν οι χρήστες σε αυτές.
Έτσι, θα κρατάτε τους επισκέπτες σας διαρκώς ενημερωμένους για τις κινήσεις που κάνετε ή θα κάνετε, θα κατευθύνετε την προσοχή τους σε προϊόντα που τους ενδιαφέρουν αλλά ενδεχομένως, ακόμα κι όχι σκόπιμα, να τους διέφυγαν. Το πιο σημαντικό, φυσικά, είναι ότι θα τους δημιουργήσετε μια ακόμα προϋπόθεση ώστε να πατήσουν το κουμπί της αγοράς, την κατάλληλη στιγμή για αυτούς αλλά και για εσάς.