Με τον χρόνο να μετράει αντίστροφα για μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές γιορτές της χρονιάς, την Black Friday, είναι η κατάλληλη στιγμή να ξεκινήσετε τις επικοινωνιακές κινήσεις σας στα διάφορα κανάλια σας. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζουν τα πιο δημοφιλή κοινωνικά δίκτυα, Facebook και Instagram, αλλά και η αποστολή μηνυμάτων SMS και στην εφαρμογή Viber, που πληροφορούν και παρακινούν την πελατειακή σας βάση για αγορές από το e-shop σας.
Γι’ αυτό, συγκεντρώσαμε και σας παραθέτουμε μια σειρά από ενέργειες που, ανά μέσο, μπορούν να σας βοηθήσουν να πετύχετε τους στόχους που έχετε θέσει για τη φετινή εμπορική γιορτή της τελευταίας Παρασκευής του Νοεμβρίου.
Facebook: Το μεγαλύτερο κοινωνικό δίκτυο με τις ανεξάντλητες εμπορικές δυνατότητες και τεχνικές για την προώθηση των πωλήσεων
Σίγουρα το εν λόγω κανάλι αποτελεί σήμερα μια τεράστια πηγή πελατών ενώ δίνει μια πληθώρα επιλογών για διαφημιστικές ενέργειες. Ως εκ τούτου, οφείλετε να γνωρίζετε ότι αποτελεί και ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό πεδίο, ειδικά σε μια περίοδο όπως αυτή. Υπάρχουν, όμως, τρόποι για να διαφοροποιηθείτε και να προσελκύσετε έντονο ενδιαφέρον στις προσφορές του e-shop σας, όπως:
- Η σύνδεση των προωθητικών ενεργειών σας με πράξεις κοινωνικής ευθύνης:
Αρκετά παραδείγματα από διάφορες τέτοιες καμπάνιες στο Facebook, από πολύ μικρές επιχειρήσεις έως πολυεθνικούς κολοσσούς, αποδεικνύουν ότι η υπευθυνότητα συγκινεί, παρακινεί και γοητεύει. Συνδέστε επιλεγμένες προσφορές που θα αναρτήσετε με τη στήριξη κοινωφελών οργανισμών και δράσεων για το περιβάλλον. Ακόμα και ένα απλό μήνυμα του τύπου «50% έκπτωση για εσένα, 0,50€ για το περιβάλλον», αμέσως ξεχωρίζει σε μια σειρά posts #blackfriday. - Η χρήση του μέσου ως «κανάλι» ζωντανής μετάδοσης:
Προχωρήστε ένα βήμα πιο μπροστά από τους ανταγωνιστές σας εκμεταλλευόμενοι τη δυνατότητα αναμετάδοσης video σε πραγματικό χρόνο. Σχεδιάστε ένα γεγονός, όπως για παράδειγμα την παρουσίαση ενός ή μιας σειράς προϊόντων που θέλετε να προωθήσετε στις προσφορές σας, και δείτε πώς, με μια απλή live κίνηση, μπορείτε να αναζωογονήσετε τις πωλήσεις σας και να δώσετε άλλη ενέργεια στην επωνυμία σας, στη διάρκεια του τετραημέρου. - H διαχρονική δύναμη της απλότητας:
Γι’ αυτό το πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, ο καταναλωτής βομβαρδίζεται από μια πληθώρα μηνυμάτων. Προσπαθήστε, λοιπόν, να διατηρήσετε τις αναρτήσεις σας στην πιο λιτή, κατανοητή και ευχάριστη μορφή τους ώστε να μην φορτίσετε με στρες εκείνους που τα λαμβάνουν. Μην ξεχνάτε πως ο καταναλωτής μόλις μπει στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα θα έχει όλη την άνεση και τον χρόνο να μάθει τα πάντα για τα προϊόντα και τις προσφορές σας.
Instagram, το δίκτυο διαλόγου, διαμοιρασμού εντυπώσεων, εμπειριών, ιστοριών και φυσικά αγορών για εκατομμύρια ανθρώπους
Στο γειτονικό- αλλά διαρκώς ανερχόμενο- κανάλι του Facebook, που είναι αρκετά αγαπημένο στη χώρα μας, υπάρχει μια πληθώρα δυνητικών επισκεπτών του e-shop σας που μπορούν να μετατραπούν σε πραγματικούς πελάτες της επιχείρησής σας, αρκεί να τους κεντρίσετε το ενδιαφέρον με σωστές κινήσεις, όπως:
- Ξεκινώντας τη δική σας Black Friday, νωρίτερα και πιο οργανωμένα: Αναρτήστε τις σχετικές δημοσιεύσεις για τις προσφορές σε σειρές προϊόντων σας 2 με 3 ημέρες πιο πριν, προετοιμάζοντας καλύτερα το κοινό σας για τις αγορές τους.
- Δίνοντας εσείς το παράδειγμα με ιδιαίτερα συχνή παρουσία εκείνη την ημέρα: Ο μόνος που δεν πρέπει να λείπει από τον λογαριασμό σας από την συγκεκριμένη Παρασκευή μέχρι την Δευτέρα (Cyber Monday) που ακολουθεί είναι… εσείς. Προγραμματίστε συχνότερες δημοσιεύσεις από το συνηθισμένο ώστε να προσεγγίσετε όσο το δυνατόν περισσότερους followers και πιθανούς πελάτες.
- Δημιουργώντας οδηγούς δώρων με σχετικές δημοσιεύσεις: Αξιοποιήστε τις ετικέτες πληροφοριών που μπορείτε να προσθέσετε σε αναρτήσεις και ιστορίες, διευκολύνοντας την αναζήτηση των πελατών. Απλά παραδείγματα τύπου «7 δώρα για τα εορταστικά τραπέζια», οδηγούν σε πρόωρες αγορές και αύξηση των εσόδων σας.
- Προσφέροντας έναν αποκλειστικό κωδικό προσφοράς για τους χρήστες του Instagram: Έχετε μια ιδανική ευκαιρία να επιβραβεύσετε τους ανθρώπους που σας ακολουθούν και είναι «πιστοί» σε εσάς σε όλη τη διάρκεια του έτους. Με τη «διανομή» αποκλειστικού κωδικού έκπτωσης για αυτούς και την πρόσκληση να τον μοιραστούν με τους φίλους τους, «χτίζετε» μια ακόμα καλύτερη εικόνα για την επωνυμία σας, ενώ αυξάνετε τις πιθανότητες για περισσότερες επισκέψεις, άρα και αγορές.
SMS & Viber, ή αλλιώς πώς ένα μήνυμα μπορεί να γίνει το σύνθημα που θα απογειώσει τη δημοτικότητα των προσφορών σας
Όπως αναφέραμε και σε προηγούμενο άρθρο, το βασικό μέσο με το οποίο κάνουν οι καταναλωτές τις αγορές τους, ακόμα και σε αυτήν την ημέρα, παραμένει το κινητό τηλέφωνο. Γι’ αυτό και με τη χρήση απλών μηνυμάτων- SMS και Viber- μπορείτε να προσελκύσετε το ενδιαφέρον τους και να τους οδηγήσετε στις προσφορές σας. Κάποιες από αυτές, είναι:
- H αξιοποίηση της δύναμης των εικόνων παράλληλα με τη δύναμη των λέξεων: Ενσωματώστε ελκυστικές προϊοντικές εικόνες και εικαστικές συνθέσεις, ακόμα και κάποιο σύντομο video που έχετε ετοιμάσει, στα viber μηνύματά σας, ώστε να εντυπωσιάσετε και να αναδείξετε τις προσφορές σας.
- Η δημιουργία προσωποποιημένων κειμένων: Μιλήστε στο β’ ενικό, γράψτε σύντομα και ξεκάθαρα μηνύματα, χωρίς κλισέ επαναλήψεις και απευθυνθείτε προσωπικά στον κάθε σας πελάτη.
- Η καλλιέργεια της αίσθησης του επείγοντος και η παρακίνηση για αντίδραση παραλήπτη: Τα μηνύματά σας στο περιεχόμενό τους θα πρέπει να αναφέρονται στο σύντομο χρόνο της διάρκειας της προσφοράς σας, όπως την έχετε ορίσει εσείς. Κλειδί για την επιτυχία του μηνύματος είναι το κουμπί με την πρόσκληση αντίδρασης στον πελάτη (Call to Action), από ένα απλό «Απόκτησέ το τώρα» έως ένα πιο ευγενικό «Εκδήλωση Ενδιαφέροντος».