Η πραγματικότητα της περιόδου του Covid-19 επιβάλλει στις περισσότερες επιχειρήσεις να εξυπηρετούν τους πελάτες τους, είτε με παράδοση των παραγγελιών τους κατ’ οίκον (delivery), είτε με μικρής διάρκειας επίσκεψή τους στο κατάστημα (take away), για να πάρουν οι ίδιοι την παραγγελία τους. Πώς όμως μπορείτε, αξιοποιώντας αυτές τις δύο δυνατότητες, να υλοποιήσετε κάποιες επιπλέον προωθητικές ενέργειες; Ας δούμε κάποιες περιπτώσεις, που αξίζει να έχετε υπόψη σας.
Δημιουργήστε ημέρα ειδικών προσφορών
Βάσει της διακίνησης των παραγγελιών σας, μπορείτε να εντοπίσετε τις ημέρες που έχετε χαμηλή κίνηση σε σχέση με εκείνες που σημειώνεται μεγάλη ροή. Αντιμετωπίστε αυτό το γεγονός, προσφέροντας στοχευμένες εκπτώσεις ή μειωμένες τιμές σε προϊόντα σας, οι οποίες θα είναι διαθέσιμες μόνο για τις ημέρες χαμηλής κίνησης. Μπορείτε να επιλέξετε είτε το πιο δημοφιλές σας προϊόν, είτε ένα νέο προϊόν, το οποίο θέλετε να γνωρίσουν οι πελάτες σας. Ενημερώστε τους για αυτήν την «special day» τόσο κατά την τηλεφωνική παραγγελία τους, όσο και με κάποιο σχετικό διαφημιστικό μονόφυλλο κατά την παράδοση του delivery. Για τους πελάτες που σας επισκέπτονται, μπορείτε να τους ενημερώνετε με μία σχετική σήμανση στο ταμείο σας ή στην είσοδο του καταστήματός σας. Παράλληλα, μπορείτε να προβάλετε τις ενέργειές σας και μέσω του site σας, αλλά και με σχετική ανάρτηση στις σελίδες σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, μπορείτε να ενημερώσετε την πελατειακή σας βάση και με σχετικό email, μεγιστοποιώντας τις πιθανότητες επιτυχίας σας.
Προσφέρετε κουπόνια έκπτωσης για τις παραγγελίες των καταναλωτών σας
Εάν έχετε παρατηρήσει ότι έχει επηρεαστεί αρνητικά η ζήτηση ορισμένων προϊόντων από αυτά που εμπορεύεστε, μία κίνηση που μπορείτε να κάνετε είναι να προσφέρετε εκπτωτικά κουπόνια για τις επόμενες παραγγελίες για αυτά τα προϊόντα σας. Έτσι, θα συμβάλλετε ώστε να δημιουργηθεί μια -όσο το δυνατόν- πιο ισορροπημένη διακίνηση, συνολικά, στις κατηγορίες προϊόντων σας, αλλά και να δημιουργήσετε θετική εικόνα στο κοινό σας με την ανταμοιβή σας. Τα εκπτωτικά κουπόνια μπορούν να παραδίδονται στην αρχική τους παραγγελία, είτε στο delivery είτε στο take away.
Δημιουργήστε «members club» με σειρά αποκλειστικών προνομίων
Επιβραβεύστε τους πελάτες σας, εντάσσοντάς τους σε ένα ξεχωριστό club προνομίων, τα οποία θα ορίσετε εσείς με βάση την εμπορική σας πολιτική. Για παράδειγμα μπορείτε να εφαρμόσετε σταθερές εκπτώσεις, επιπλέον προσφορές μετά από έναν αριθμό παραγγελιών, δώρα συνοδευτικά με κάθε παραγγελία, δημιουργώντας έτσι ένα νέο πλαίσιο εμπιστοσύνης γύρω από την επωνυμία σας. Επιπλέον, η συλλογή των στοιχείων των πελατών που επιθυμούν να γίνουν μέλη του club, θα σας δώσει την ευκαιρία να αποκτήσετε δεδομένα που μπορείτε να αξιοποιήσετε στις επόμενες προωθητικές σας κινήσεις, ενώ θα αυξήσουν και το δυνητικό σας πελατολόγιο, καθώς τα μέλη θα μεταφέρουν και στον κύκλο τους τα ιδιαίτερα προνόμια που τους έχετε προσφέρει. Μπορείτε από τώρα και βάσει της συχνότητας των παραγγελιών ανά καταναλωτή σας, να φτιάξετε το αρχικό σας member club για το οποίο θα ενημερώσετε τα υποψήφια μέλη του στην παράδοση του delivery ή στην take away παραγγελία του.
Προσαρμόστε το ηχητικό μήνυμα υποδοχής στις τηλεφωνικές παραγγελίες
Μία άλλη ευκαιρία για προωθητική ενέργεια είναι κατά τη διάρκεια αναμονής των πελατών σας για τις τηλεφωνικές τους παραγγελίες. Μπορείτε για παράδειγμα, να προσθέσετε ένα ηχητικό μήνυμα με το οποίο θα ενημερώνετε για τις προσφορές, τις εκπτώσεις σας ή την προσθήκη νέων προϊόντων. Έτσι, θα έχετε καταφέρει χωρίς κόστος, να βρουν τα μηνύματά σας επικεντρωμένη την προσοχή των καταναλωτών σας, να τεθούν υπόψη τους και, γιατί όχι, να αλλάξουν την παραγγελία τους προτού καν σας τη δώσουν. Για τις περιπτώσεις που οι πελάτες επισκέπτονται το κατάστημά σας, θα χρειαστεί η σχετική σήμανση ή η ενημέρωσή τους από τον υπάλληλο στο ταμείο σας.
Χρησιμοποιείστε την απόδειξη σας ως διαφημιστικό μέσο
Για πιο ευέλικτες κινήσεις μπορείτε να αξιοποιήσετε τις πίσω όψεις των αποδείξεών σας. Σήμερα, υπάρχουν οι δυνατότητες με την επιλογή ειδικών εκτυπωτών στις ταμειακές μηχανές ώστε να προβάλετε το μήνυμά σας σε ένα κομμάτι χαρτί το οποίο σίγουρα θα πάρουν οι πελάτες στα χέρια τους. Τυπώστε εκεί τις προσφορές σας, τα εκπτωτικά σας προγράμματα ή τα νέα προϊόντα σας και στείλτε το μήνυμά σας στους πελάτες, που είτε σας επισκέπτονται είτε παραλαμβάνουν την παραγγελία τους κατ’οίκον.
Και φυσικά, μην ξεχνάτε ότι πάντα η καλύτερη προωθητική ενέργεια είναι, να αιφνιδιάζετε ευχάριστα τους πελάτες σας με κάποιο δώρο ευχαριστώντας κι επιβραβεύοντάς τους για την εμπιστοσύνη τους αυτή την περίοδο. Είτε αυτό είναι μια προσφορά 1+1, είτε με κάθε προϊόν άλλο ένα στην μισή τιμή, είτε ακόμα και ένα συνοδευτικό δώρο από μια σειρά που θα αντιστοιχεί στα κυμαινόμενα ύψη των παραγγελιών. Μπορείτε ακόμα να δημιουργήσετε σε συνεργασία με κάποιον προμηθευτή σας ένα δώρο με την επωνυμία σας, το οποίο θα δίνετε με κάθε παραγγελία. Θα μπορούσε να είναι ένα μικρής αξία, χρηστικό αντικείμενο, συναφές με τα προϊόντα σας, όπως π.χ. ένα μαγνητικό διακοσμητικό ψυγείου, το οποίο θα περικλείεται στην παραγγελία. Έτσι, πέρα από την ποιότητα της εξυπηρέτησής σας, ο πελάτης σας μπορεί ανά πάσα στιγμή να έχει στον χώρο του σταθερά την επωνυμία σας, ώστε να ανατρέχει και να σας προτιμά για τις επόμενες παραγγελίες που θα κάνει.